Permalänk

Köpråd till kylning för datorn

Tjena, har nu tänkt att uppgradera kylningen i datorn

Har kollat på denna fläkt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=400331 för att den är både snygg och är temperatur styrd.

Undrar också om det värt att ha temperatur styrda fläktar?

Jag letar efter en 90/120 mm fläkt ( helst 120 ) som får kosta max 200 kr, färgen ska vara helsvart, svart ram och vita blad eller svart ram med blåa blad.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

fråga är om du har nytta av temperaturstyrning jag tror inte den kommer att funka så bra men annars ser fläkten ok
de verka vara en fast temperaturstyrning man kan inte påverka den .

jag kör själv med reglerbar fläkt så jag kan höja och sänka den själv 2 x 120 mm hör dom inte men lådan är sval

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Jygge:

fråga är om du har nytta av temperaturstyrning jag tror inte den kommer att funka så bra men annars ser fläkten ok
de verka vara en fast temperaturstyrning man kan inte påverka den .

jag kör själv med reglerbar fläkt så jag kan höja och sänka den själv 2 x 120 mm hör dom inte men lådan är sval

okej, jag har ju ingen extrem dator direkt ( än i alla fall )