Permalänk
Medlem

Problem med att låsa upp kärnor!

Tjenare, jag har en gammal dator som jag gav bort till brorsan ville testa låsa upp två extra kärnor till processorn eftersom moderkortet ska klara av att göra det. (m4a785td-v evo)

Det som händer är att när jag låser upp kärnorna i bios så blir datorn väldigt konstigt och jätte ostabil.
Så här ser det ut först http://data.fuskbugg.se/skalman02/050a6435_Untitled.jpg och efter någon minut så får jag bluescreen.
Skulle verkligen uppskattas om man fick hjälp av någon då ekonomin inte är den bästa!
Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Att låsa upp kärnor är ingen garanti. Oftast så går det, men inte alltid. Kärnorna är ju låsta av en anledning, de har någon form av defekt som gör att de inte går att använda fullt ut till allt.

Det verkar då som att ditt exemplar inte vill bli upplåst korrekt, och det är oftast inget man kan göra något ut, utan bara att bita i det sura äpplet och peka finger åt Fru Fortuna.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Är det inte så att dåligt tillverkade chip blir de versioner av en processortyp med färre kärnor? Därav instabiliteten du ser när du låser upp alla kärnorna!?

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |