Blizzard kör med en mer drakonisk DRM än Ubisoft?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Gick inte att "pausa" i Diablo II heller. Sparade du så hamnade du auto i staden och du fick leta upp där du va senast på eget behag.
Skickades från m.sweclockers.com

Om man spelar D2 single player (ej BNet) så går det alldeles utmärkt att pausa.
Ringer det på dörren eller i telefonen mitt under fighten med Über Baal (1) så är det bara
att dra upp meny med "Escape" så stannar D2 snällt. Då kan man gå och öppna dörren och
släppa in flickvännen, hjälpa till i köket eller svara i telefonen som vanligt folk.

I "Diablo III Online" så får man skrika "BOSS RAID!!!" och förlita sig att ens närstående är förstående,
vilket inte kommer funka i längden.

Var det inte något stolpskott på Blizzard som dessutom tog bort Town Portals?
Tydligen var det ju inte bra att man snabbt kunde ta sig i säkerhet.
Bröt säkert med deras "konstnärliga vision om hur spelet ska upplevas".
Vi, (nej... ni andra) får väl hoppas att de implementerar någonting liknande men
D3 känns alldeles för likt ett MMORPG för mig. Då kan jag hellre skaffa mig ett riktigt MMORPG.

Fotnot 1:
Jo, jag vet att man inte kom åt Über Baal i vanligt single-player D2 (ej BNet), men
styrkan med ett riktigt single-player läge var ju att då kan man hitta mods till spelet
som lägger till Über Tristram och liknande.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Gillar det, skyddet finns där av en anledning.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Wow, ni som kallar det "skydd" att inte kunna pausa eller att man förlorar sin position/ måste börja om från senaste checkpointen vid förlorad uppkoppling/server downtime/av spelet påtvingad utloggning måste ju vara själva definitionen av fan boy med noll distans till detta spel.

Att ett singel player spel kräver uppkoppling är kanske en sak men att man kan bli påtvingad utloggning i detta singel player spel med påföljand rollback (sett till ens framfart i alla fall) pga att man är afk är ju otroligt korkat

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Om man spelar D2 single player (ej BNet) så går det alldeles utmärkt att pausa.
Ringer det på dörren eller i telefonen mitt under fighten med Über Baal (1) så är det bara
att dra upp meny med "Escape" så stannar D2 snällt. Då kan man gå och öppna dörren och
släppa in flickvännen, hjälpa till i köket eller svara i telefonen som vanligt folk.

I "Diablo III Online" så får man skrika "BOSS RAID!!!" och förlita sig att ens närstående är förstående,
vilket inte kommer funka i längden.

Var det inte något stolpskott på Blizzard som dessutom tog bort Town Portals?
Tydligen var det ju inte bra att man snabbt kunde ta sig i säkerhet.
Bröt säkert med deras "konstnärliga vision om hur spelet ska upplevas".
Vi, (nej... ni andra) får väl hoppas att de implementerar någonting liknande men
D3 känns alldeles för likt ett MMORPG för mig. Då kan jag hellre skaffa mig ett riktigt MMORPG.

Fotnot 1:
Jo, jag vet att man inte kom åt Über Baal i vanligt single-player D2 (ej BNet), men
styrkan med ett riktigt single-player läge var ju att då kan man hitta mods till spelet
som lägger till Über Tristram och liknande.

De har inte tagit bort portals. Du har nog fått fel information. Man använder ngt som heter Stone of recall vilket tar en tillbaka till staden. Man behöver mao inte samla på sig en jäkla massa scrolls.

Permalänk
Medlem

Ja sen kommr dagen är blizz säger att: "Tyvärr, gubbar nu släcker vi ner diablo 3 för att vi vill att ni ska spela något annat av våra spel"

Nu sköter sig de flästa men Titan quest går ej att lika MP som tur är finns det en SP del som funkar.

Ni som sägar att det är bra för att slippa fusk. Visst de kan jag köpa när man går och spelar online. Dycker gått att de kan implementera ett offline läge för de stackare som bor med svajigt internet. Hända mig att Underleverantören av mitt internet lyckades skicka mig i en rundgång i ett av deras kluser vilket gojrde att alla som satt o jobba mot de klustret blev utan internet pga av min "DOS- attack" tog en vecka och hade jag varit mitt i D3 när story är som mest spännande och man nästa överväger på att sjukanmälasig bara för att spela klart. DÅ är det inte kul med ett krav på att du ska var online.

Nä blizzard "less is more" stämmer inte i detta fallet.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

De har inte tagit bort portals. Du har nog fått fel information. Man använder ngt som heter Stone of recall vilket tar en tillbaka till staden.

Jo "scroll of town portal" är borttagen och ersatt med något som gör att man inte kan ta sig snabbt i säkerhet längre utan måste vänta på en lång "cast time".

Det är din information som är felaktig om du tror de är identiska.

Permalänk

Folk som inte känner att dom vill vara online för singleplayer kan ju inte ha rent mjöl i påsen, för det finns ingen anledning att inte vara det annars. Finns det någon som kopplar ur sin LAN-kabel när dom inte ska använda nätet?

Det är en sak att vara skeptisk till detta för att man har en instabil lina som kommer och går, men det är en annan sak att inte vilja det för att man på nåt sätt försöker utnyttja spelkoden felaktigt eller bryta mot reglerna.

Visst, är mitt nät nere under en dag så vore det jävligt trist att inte kunna spela, men det kanske är saker som löser sig i framtiden iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson(X):

då kan man ta tillfälle i akt att göra nånting annat än spela?
tycker fortfarande att det är mer positivt än negativt.

samt att om åskan tar ditt bredband borde du inte ha dragit ur alla sladdar?

Du kan inte på fullt allvar anse att jag inte har alternativet att spela mitt spel för att speltillverkaren lagt in en artificiell begränsning i spelet är postpositivt.
Och det är svårt att dra ur jacket när man inte är hemma, blixten klipper din internetleverantörs utrustning, serverhallen blir översvämmad, eller någon nisse med grävskopa gräver av din ledning.

Skrivet av TiasE:

Den dagen det händer använder man mobilen som bredband.
Oavsett hur man vrider och vänder på det så är D3 (och D2 för den delen) gjorda för att spela flera spelare, varför vill man spela ensam?
Kommer inte kunna spela igenom alla svårighetsgrader då iaf då Inferno kräver att du ha en balanserad grupp (om man ska tro Blizzard iaf) för att spela igenom.
Att de tagit bort single player delen är bara bra med tanke på hur mycket fusk som skapades genom den funktionen i D2.

Bör ju inte direkt vara hjärnkirurgi att skapa ett single player läge helt frånkopplat från multiplayer läget där det inte går att flytta karaktärer/gear till MP läget. Får känslan att Bizzard bara MMOifierat D3 för att WoW gått så bra. Sen är inte alla intresserade av att fixa vettiga människor att spela med, stämma träff då alla kan eller köra med randoms.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jo "scroll of town portal" är borttagen och ersatt med något som gör att man inte kan ta sig snabbt i säkerhet längre utan måste vänta på en lång "cast time".

Det är din information som är felaktig om du tror de är identiska.

Det skrev jag inte heller.

Permalänk
Medlem

Det är ju lite synd det inte som i SC2 bara finns ett gästläge. Går inte att få några achivements och man kan inte lira med annat folk. Hade varit bra att haft iaf i mina ögon. Och att pausa borde väl inte heller vara svårt att fixa, SC2 varianten hade väl varit okej. Förutsatt att resterande i partyt accepterar den, om man är flera. Får väl se vad som väl händer när det är släppt. Blizzard underhåller och fixar och trixar med spel efter släpp.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Folk som inte känner att dom vill vara online för singleplayer kan ju inte ha rent mjöl i påsen, för det finns ingen anledning att inte vara det annars. Finns det någon som kopplar ur sin LAN-kabel när dom inte ska använda nätet?

Det är en sak att vara skeptisk till detta för att man har en instabil lina som kommer och går, men det är en annan sak att inte vilja det för att man på nåt sätt försöker utnyttja spelkoden felaktigt eller bryta mot reglerna.

Visst, är mitt nät nere under en dag så vore det jävligt trist att inte kunna spela, men det kanske är saker som löser sig i framtiden iaf.

Det heter ju inte SINLGEplayer bara för intet. Det är väll inte konstigt att folk inte vill spela online, av alla som jag känner som spelar/spelat Diablo II så är det bara ner person som spelat online, alla andra, runt 10 personer har enbart lirat singleplayer.

Jag förstår inte varför Blizzard inte kör på samma lösning som Diablo II har, en öppen och en stängd multiplayer. Funkar perfekt, i den stängda MP delen så spelar folk som vill spela online hela tiden, och på den öppna delen spelar folk som oftast spelar SP, men ibland vill spela med andra polare som också spelar SP.

Att säga att ett krav på internet skulle göra spelet säkrare håller inte, hur många moderna online spel kräver inte uppkoppling, och hur många av dem är 100% säkra och har 0% fuskare?

Skrivet av lideri:

Bör ju inte direkt vara hjärnkirurgi att skapa ett single player läge helt frånkopplat från multiplayer läget där det inte går att flytta karaktärer/gear till MP läget. Får känslan att Bizzard bara MMOifierat D3 för att WoW gått så bra. Sen är inte alla intresserade av att fixa vettiga människor att spela med, stämma träff då alla kan eller köra med randoms.

Nopp, de har ett system som funkar finfint i Diablo II.

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga, hela den här debatten är nästintill löjlig. Att Blizzard väljer att kräva en uppkoppling för D3 handlar inte så mycket om DRM (vem kom på det?) som att skydda transaktionerna i AH och annat trevligt. Alla som någon gång har kört D2 vet hur det ser ut när folk kör med maphack osv, det är inte därför man spelar spelet. Istället för att gnälla som små barn så visa ert missnöje där det känns, köp inte spelet. Ni som vill spela på bussen, i sommarstugan eller någon annanstans, köp ett 3g-modem/koppla ihop med mobilen, w/e.

Helt ärligt talat, hur många av er kan verkligen INTE komma åt nätet närhelst ni önskar, antingen genom datorn eller telefonen? Det känns som att 95% av alla som gnäller så förbannat om det här aldrig är offline, men de måste bara ha möjligheten, annars går världen under. Nej, om Blizzard kan sortera bort idioter som förstör spelet för andra genom det här, så är det helt rätt väg att gå (även om det försvinner några gnällspikar på vägen). Jag kan förstå de som bor ute på landet som inte har någon stabil uppkoppling, men jag tvivlar på att så många av er här bor under de förhållandena.

EDIT:

Glömde bort, alla ni som skriver om underhåll med mera, vad hade hänt om blixten hade förstört din dator? Samma sak, du hade inte kunnat spela spelet. Om hårdvaran i burken går sönder, fine. Blizzard har garanterat bättre SLA på sin serverpark än vad ni någonsin kommer uppnå på era burkar.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Vad ska man säga, hela den här debatten är nästintill löjlig. Att Blizzard väljer att kräva en uppkoppling för D3 handlar inte så mycket om DRM (vem kom på det?) som att skydda transaktionerna i AH och annat trevligt. Alla som någon gång har kört D2 vet hur det ser ut när folk kör med maphack osv, det är inte därför man spelar spelet. Istället för att gnälla som små barn så visa ert missnöje där det känns, köp inte spelet. Ni som vill spela på bussen, i sommarstugan eller någon annanstans, köp ett 3g-modem/koppla ihop med mobilen, w/e.

Helt ärligt talat, hur många av er kan verkligen INTE komma åt nätet närhelst ni önskar, antingen genom datorn eller telefonen? Det känns som att 95% av alla som gnäller så förbannat om det här aldrig är offline, men de måste bara ha möjligheten, annars går världen under. Nej, om Blizzard kan sortera bort idioter som förstör spelet för andra genom det här, så är det helt rätt väg att gå (även om det försvinner några gnällspikar på vägen). Jag kan förstå de som bor ute på landet som inte har någon stabil uppkoppling, men jag tvivlar på att så många av er här bor under de förhållandena.

EDIT:

Glömde bort, alla ni som skriver om underhåll med mera, vad hade hänt om blixten hade förstört din dator? Samma sak, du hade inte kunnat spela spelet. Om hårdvaran i burken går sönder, fine. Blizzard har garanterat bättre SLA på sin serverpark än vad ni någonsin kommer uppnå på era burkar.

Men du som har spelat Diablo II och tycker att MH och liknande fusk förstör spelet, hur kan då då förklara att deras nya DRM skydd är ganska exakt samma skydd som de har för den stängda MP delen av battle.net.

Tycker du att det finns lite fuskare där? Inga som kör med bottar, inga som dupear, inga som kör med maphack och det finns inga otilllåtna items?

Closed battle.net KRÄVER en uppkoppling, men ändå finns det massa fuskare och massa dupeade saker. Allt fuskande i Diablo II har nog mer att göra med hur spelet är programmerat och alla dess säkerhetshål än dess DRM skydd.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fattar inte varför de inte har två separata delar. En online med lite extra quests (samla nycklar till diablo exempelvis) som i D2 Även marknaden kommer då vara exklusiv för onlineversionen. Motivera folk att hålla sig online. Men låt folk spela offline också.

Jag har dragit upp säkert 6-8 karaktärer i level 85-90 i D2 singleplayer och även spelat en del av denna tid endast med vänner. Allt helt utan fusk. Så jag kan absolut se varför en del vill spela singlepalyer. Har lagt ner ännu mer tid på onlinedelen dock.

Angående fusket i singleplayer. Låt folk fuska om de vill. Why not? Själv är jag inte intresserad av att fuska men vafan... Det stör väl ingen annan. Vill man spela med random folk eller byta grejer så kan man väl hålla sig till onlinedelen.

Och det här med att man inte kan pausa... Det får de på Blizzard fanemej ta hand om. Det finns ingen anledning att man inte skall kunna pausa om man kör själv. Kan ju beror på att spelet är en beta och detta skall korrigeras, eller så är de bara arroganta.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Tycker det är bra att Blizzard håller det online. Jag tror att fusk etc kommer bli svårare att skapa för ett sådant spel, och det är bara bra! Sen kan man ju se det så att det faktiskt är 2011, och varenda jävel har bredband. Till och med min mormor på snart 80 år har bredband.

SC2 tycker jag dock är konstigt att det inte finns i LAN-version eftersom större evenemang och tävlingar fått problem med DDoS och andra störande moment som lagg etc, och när det faktiskt tävlas om pengar så tycker inte jag detta ska få ske. Det förstör för dom som spelar och dom som tittar.

Agreed på bägge punkterna, speciellt SC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Men du som har spelat Diablo II och tycker att MH och liknande fusk förstör spelet, hur kan då då förklara att deras nya DRM skydd är ganska exakt samma skydd som de har för den stängda MP delen av battle.net.

Tycker du att det finns lite fuskare där? Inga som kör med bottar, inga som dupear, inga som kör med maphack och det finns inga otilllåtna items?

Closed battle.net KRÄVER en uppkoppling, men ändå finns det massa fuskare och massa dupeade saker. Allt fuskande i Diablo II har nog mer att göra med hur spelet är programmerat och alla dess säkerhetshål än dess DRM skydd.

Som du själv skriver så är D2 byggt lite annorlunda än D3. Erfarenheten till WoW kom garanterat från försöken med D2 och vi ser hur bra WoW fungerar på den biten, en erfarenhet som Blizzard garanterat fört vidare och förbättrat till D3. Stolpe ut på sarkasmen.

Du kanske kan förklara för mig varför du ser på "always online" som DRM? Enligt Blizzard så motiveras det med AH (vilket är väldigt vettigt, då det skulle bli mindre bra om det gick att sälja dupade items för pengar), inte som DRM (däremed inte sagt att det inte bakas in DRM i det, men det blir fel när always online påstås finnas till bara för DRM).

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Enligt Blizzard så motiveras det med AH (vilket är väldigt vettigt, då det skulle bli mindre bra om det gick att sälja dupade items för pengar), inte som DRM (däremed inte sagt att det inte bakas in DRM i det, men det blir fel när always online påstås finnas till bara för DRM).

Det är isåfall ren lögn.

Redan i Diablo 2 hade fanns det en del av battle.net där singleplayer karaktärer inte var tillåtna utan endast de som spelat 100% online fick lira. Dupade items förekom endast på open battle.net där inga kontroller fanns men förekom ej på closed "online" delen.

Att hävda att de inte skulle kunna göra samma sak idag efter 7års erfarenhet med WoW är rent utsagt absurdt på gränsen till att idiotförklara sina fans (om de nu faktiskt har sagt detta).

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Ja du till exempel.

Du har ingen garanterad uppkoppling dygnet runt, året runt till Blizzards servrar. Det har ingen.

Din internetleverantörs prylar kan strula. En ledning kan ha gått sönder. Blizzards server kanske strular eller de kanske skall ha vecko maintainence när du vill spela? Du kanske befinner dig utomlands eller på annat ställe där du inte är uppkopplad?

Det finns tusentals olika tänkbara anledningar för att man inte kan komma åt Blizzards server just när man vill spela. Och ser man utomlands är de sällan lika frälsta som vi är med stabila internetuppkopplingar och blir ofta ännu mer lidande.

En annan sak du kanske inte tänker på är att du kommer bli tvingad spela med 20-200ms lag (beroende på vilken server du spelar mot och din uppkoppling) helt i onödan när du kör solo eller "lan".

Att kräva uppkoppling från ett spel som går att spela solo är alltid minska folks möjligheter att spela spelet när de vill, oavsett hur stabila servrarna må vara.

Ska vi dra det så långt kan vi lika gärna snacka om spontan självantändning, halka i duschen och stryka med. Varför inte chansen att få rymdskrot i huvudet? Om det skulle vara så att några dagar om året har du inte tillgång till spelet just den sekund du sätter dig vid datorn, eller att du har lite delay nån dag när du spelar, vad gör det? Finns OTROLIGT många saker som kan hända för att du inte ska kunna spela. Om du inte kan leva med det så har du mycket större problem som person än att Blizzard har internetkrav på Diablo 3.

EDIT: Kan tillägga att jag under de senaste ~10åren haft kanske 1 veckas downtime på mitt internet, och då är jag generös. Det är ingen respirator vi snackar om här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Vad ska man säga, hela den här debatten är nästintill löjlig. Att Blizzard väljer att kräva en uppkoppling för D3 handlar inte så mycket om DRM (vem kom på det?) som att skydda transaktionerna i AH och annat trevligt. Alla som någon gång har kört D2 vet hur det ser ut när folk kör med maphack osv, det är inte därför man spelar spelet. Istället för att gnälla som små barn så visa ert missnöje där det känns, köp inte spelet. Ni som vill spela på bussen, i sommarstugan eller någon annanstans, köp ett 3g-modem/koppla ihop med mobilen, w/e.

Helt ärligt talat, hur många av er kan verkligen INTE komma åt nätet närhelst ni önskar, antingen genom datorn eller telefonen? Det känns som att 95% av alla som gnäller så förbannat om det här aldrig är offline, men de måste bara ha möjligheten, annars går världen under. Nej, om Blizzard kan sortera bort idioter som förstör spelet för andra genom det här, så är det helt rätt väg att gå (även om det försvinner några gnällspikar på vägen). Jag kan förstå de som bor ute på landet som inte har någon stabil uppkoppling, men jag tvivlar på att så många av er här bor under de förhållandena.

EDIT:

Glömde bort, alla ni som skriver om underhåll med mera, vad hade hänt om blixten hade förstört din dator? Samma sak, du hade inte kunnat spela spelet. Om hårdvaran i burken går sönder, fine. Blizzard har garanterat bättre SLA på sin serverpark än vad ni någonsin kommer uppnå på era burkar.

Igen wow ! På nytt slås man av en känsla av overklighet när det finns folk som försvarar en kass implementering pga att de är så insnöade.
Du tycker alltså det är bra att man i ett singel player spel kommer att behöva spela om delar mellan checkpoints om din internetuppkoppling krashar i en eller ett par minuter så att kontakten till servern förloras ?

Eller att om du i singel player går ifrån datorn på ett rensat,säkert ställe (gå på toa, fixa nåt att käka, svara om nån knackar på ytterdörren) så kommer spelet att tvinga en utloggning för att du inte rört dig på ett tag med påföljande tvång att upprepa det du just gjort innan du gick afk ?

Att ens ha en funktion i ett singel player spel där man kan bli påtvingad en utloggning är ju befängt eller att man i ett singel player spel inte kan pausa, hur korkat är det ?

Jag har ju inget problem med att vara uppkopplad när jag spelar även om det är ett singel player spel men om uppkopplingen går ner ett litet slag så skall man ju inte bli tvingad att göra om saker.

Permalänk
Medlem

Tycker själv det verkar ganska bra.
Troligen mindre bots än vanligt.

Dock så är det lite kasst att man måste vara online för att spela SP, men men.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Var, när, hur annonserade blizzard att diablo 3 är ett singleplayer spel?

Permalänk
Medlem

Det har de aldrig gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarigan:

Igen wow ! På nytt slås man av en känsla av overklighet när det finns folk som försvarar en kass implementering pga att de är så insnöade.
Du tycker alltså det är bra att man i ett singel player spel kommer att behöva spela om delar mellan checkpoints om din internetuppkoppling krashar i en eller ett par minuter så att kontakten till servern förloras ?

Eller att om du i singel player går ifrån datorn på ett rensat,säkert ställe (gå på toa, fixa nåt att käka, svara om nån knackar på ytterdörren) så kommer spelet att tvinga en utloggning för att du inte rört dig på ett tag med påföljande tvång att upprepa det du just gjort innan du gick afk ?

Att ens ha en funktion i ett singel player spel där man kan bli påtvingad en utloggning är ju befängt eller att man i ett singel player spel inte kan pausa, hur korkat är det ?

Jag har ju inget problem med att vara uppkopplad när jag spelar även om det är ett singel player spel men om uppkopplingen går ner ett litet slag så skall man ju inte bli tvingad att göra om saker.

Alltid ett uppskattat dra att kalla någon insnöad i en argumentation! Först och främst så undrar jag var du har fått tag på informationen som säger att du kommer bli utloggad efter en viss tids inaktivitet, eller att Blizzard inte kommer lägga in någon som helst möjlighet att pausa spelet i den färdiga produkten. Insider på Blizzard eller har jag missat någon intervju? Vidare, var är den kassa implementationen? Lösningen kanske inte är att föredra i dina ögon, men det är förmodligen inga större fel på implementationen.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

För att ha en singelplayermiljö, så måste hela spelet finnas på en dator. Större möjlighet för hackers att skapa kod som gör det möjligt att fuska på olika sätt. Med tanke på att Blizzard ska köra med real money auction house SÅ måste Blizzard göra allt för att minska risken att skadlig kod kommer in i systemet. Att ha det mesta låst bakom server, så kan dom ha större övervakning av trafik och kod.
Detta gör ju Blizzard för att slippa bli stämda. Tänk er att någon "dupar" saker och säljer på RMAH. Den oskyldige köper i god tro med blir av med saken för Blizzard skannar items och ser att den inte har en giltig id-nyckel. Den oskyldige blir såklart upprörd och är amerikan och stämmer skiten ur blizzard då det handlar om riktiga pengar som Blizzard har vägrat ersätta, för dom har anklagat honom för att köpa fusk items.

Nu bablade jag på, men jag har det väldigt lugnt på jobb just nu så jag kände bara för att skriva av mig. För jag tycker det är löjligt att folk klagar på att den bara har online läge, då vi lever i ett land som är väl utbyggd med internet. Att blixten ska slå ner och förstöra är nät är väl en liten chans, lika stor chans att ni måste hitta på något annat och det är ju livsfarligt. Eller? Jag anser själv att en dator utan internet är ganska värdelös nuförtiden. Och kan inte tänka mig spela utan nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Du menar alltså att ingen hackar eller dupear saker på Closed Battle.net servrarna i Diablo II? Därför Det finns saker som Ith, och priset på en high rune är nästintill noll?

Herregud...Diablo3 distributeras inte med någon serverprogramvara som D2 gjorde. Detta i samband med att ALLT sköts server-side eliminerar fusk och dupes till 99.9%

Tror ni på allvar själva att dom vill chansa och ge fuskare en chans med ett auktionshus som hanterar riktiga pengar?

Eftersom att man endast lirade D2 på ladder sen bredbandet introducerades för ca 10 år sedan kan jag omöjligt se något problem med D3, det går ju hur smidigt som helst att lira med en 3G-uppkoppling t om!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Alltid ett uppskattat dra att kalla någon insnöad i en argumentation! Först och främst så undrar jag var du har fått tag på informationen som säger att du kommer bli utloggad efter en viss tids inaktivitet, eller att Blizzard inte kommer lägga in någon som helst möjlighet att pausa spelet i den färdiga produkten. Insider på Blizzard eller har jag missat någon intervju? Vidare, var är den kassa implementationen? Lösningen kanske inte är att föredra i dina ögon, men det är förmodligen inga större fel på implementationen.

Hmm, du läste inte artikeln som länkades i första posten, skriven av någon som provat betaversionen, antar jag ? Den artikel som hela tråden bygger på ?

Den kassa implementeringen består i att man har en lösning som när den genomförts i nuvarande form kommer att få de påföljder som beskrivs i artikeln samt tagits upp tidigare i tråden.

"In fact, currently, losing your connection (either by idling or the server going down) resets huge chunks of what you’ve already played, such that the map is blank, and you need to battle through it again."

Insnöad, ja det var väl antaglien som variation istället för att skriva fanboy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Ska vi dra det så långt kan vi lika gärna snacka om spontan självantändning, halka i duschen och stryka med. Varför inte chansen att få rymdskrot i huvudet?

På vilket sätt är Blizzard ansvariga för något av detta och vad fan har det med saken att göra???

Skrivet av Överkill:

EDIT: Kan tillägga att jag under de senaste ~10åren haft kanske 1 veckas downtime på mitt internet, och då är jag generös. Det är ingen respirator vi snackar om här.

Och under de senaste 7 åren har Blizzards servrar haft ungefär 3600 timmar (22veckor) downtime på Battle.net för WoW spelare.

Det hjälper knappast om ditt internet fungerar om deras server inte gör det.

Vad var din poäng nu igen?

Skrivet av Överkill:

Var, när, hur annonserade blizzard att diablo 3 är ett singleplayer spel?

På samma ställe som de annonserade att det var ett multiplayer spel? Dvs ingenstans....

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Herregud...Diablo3 distributeras inte med någon serverprogramvara som D2 gjorde. Detta i samband med att ALLT sköts server-side eliminerar fusk och dupes till 99.9%

Tror ni på allvar själva att dom vill chansa och ge fuskare en chans med ett auktionshus som hanterar riktiga pengar?

Eftersom att man endast lirade D2 på ladder sen bredbandet introducerades för ca 10 år sedan kan jag omöjligt se något problem med D3, det går ju hur smidigt som helst att lira med en 3G-uppkoppling t om!

Det är väldigt svårt att få fram den här poängen verkar det som.. Håller med till fullo!

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarigan:

Hmm, du läste inte artikeln som länkades i första posten, skriven av någon som provat betaversionen, antar jag ? Den artikel som hela tråden bygger på ?

Den kassa implementeringen består i att man har en lösning som när den genomförts i nuvarande form kommer att få de påföljder som beskrivs i artikeln samt tagits upp tidigare i tråden.

"In fact, currently, losing your connection (either by idling or the server going down) resets huge chunks of what you’ve already played, such that the map is blank, and you need to battle through it again."

Insnöad, ja det var väl antaglien som variation istället för att skriva fanboy.

Du missar ett ord där, "currently". Jag är långt ifrån fanboy. Eller är det likvärdigt om man ser objektivt på lösningen som Blizzard har valt att använda sig av och tycker att det är en lösning som är alldeles ypperlig med dagens utbyggda nät? Måste finnas gott om fanboys isåfall.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Herregud...Diablo3 distributeras inte med någon serverprogramvara som D2 gjorde. Detta i samband med att ALLT sköts server-side eliminerar fusk och dupes till 99.9%

Dupes ja, hack nej. Det finns redan någon form av primitiv sandbox till D3 där man kan köra spelet lokalt, fast inga mobs etc. WoW har väl ingen distrubuerad serverdel lokalt heller, men vad jag förstår finns det piratservrar man kan köra mot. Jag är absolut inte intresserad av något sådant själv (dvs köra hack/piratserver i D3/WoW), men jag har läst om det på nätet.