Blizzard kör med en mer drakonisk DRM än Ubisoft?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Dupes ja, hack nej. Det finns redan någon form av primitiv sandbox till D3 där man kan köra spelet lokalt, fast inga mobs etc. WoW har väl ingen distrubuerad serverdel lokalt heller, men vad jag förstår finns det piratservrar man kan köra mot. Jag är absolut inte intresserad av något sådant själv (dvs köra hack/piratserver i D3/WoW), men jag har läst om det på nätet.

Fast det har 0% att göra med hacks på Blizzards servrar som du konstant kommer vara uppkopplad mot. Hur mycket fusk och hacks finns det i WoW t ex? Även om vi hatar det är D3 inte långt ifrån ett MMO ur ett tekniskt perspektiv.

Jag har själv testat sandboxen till D3 och rykten säger att det är Blizzards själva som råkat distributera ut den via betaklienten delvis, likadant gäller WoW - det var en läcka som kickade igång privatservrarna (om ni kommer ihåg långt innan release kring höst ~2004 kunde man ladda hem en läckt version som man kunde hoppa in i själv och springa runt i)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av KniFF:

Extremt bra gjort av Blizzard, slipper man de värsta rötäggen som fuskar och dupear osv.

Precis, ser bara det som positivt! Bra jobbat Blizzard

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag är överlag mot DRM och klumpigt hanterade förhindringar i produkter. Jag är även en stor propagerare för att en produkt man betalt för skall vara bättre än produkter som man inte betalt för.

MEN Blizzard har alltid tidigare varit sjukt duktiga på att leverera kvalitet och riktigt genomtänkta saker. Så jag har svårt att tro att de kommer med en för skrymmande DRM, när allt är klart (de har också en tendens att kika på vad folk ogillar och till skillnad från de flesta företag faktiskt lyssna till kritiken).

Så innan jag ansluter mig till folkhopen som whinar så tänker jag vänta och se hur detta blir i praktiken. Jag har ett så pass förtroende för Blizzard att jag kommer köpa detta spel blint.
Om jag känner mig inlåst sedan så kommer jag whina om det då och hoppas på att Blizzard löser det då (lite som chatforum och real-name grejjen i SC2).

Permalänk
Skrivet av Ixos:

På vilket sätt är Blizzard ansvariga för något av detta och vad fan har det med saken att göra???

Och under de senaste 7 åren har Blizzards servrar haft ungefär 3600 timmar (22veckor) downtime på Battle.net för WoW spelare.

Det hjälper knappast om ditt internet fungerar om deras server inte gör det.

Vad var din poäng nu igen?

På samma ställe som de annonserade att det var ett multiplayer spel? Dvs ingenstans....

Nu pratade vi inte om hurvida blizzards serveruptime var bra eller inte, utan om kravet på att ha uppkoplling för att spela diablo 3 var viktigt. Det har ingenstans snackats om att blizzards servrar inte håller måttet. Det har alltid varit att man vill kunna spela utan internetuppkoppling i sig.

Visst, även om dina nummer stämmer så är det inte 3600 timmar som varje person gått miste om. Jag har spelat WoW hyffsat aktivt fram till i februari i år och jag kan med gott samvete säga att jag tycker att serverstabiliteten har varit mycket god.

Det är precis som du säger, det har inte utannonserats alls. Varför då detta tjat om "singleplayer spel?". Du ser inte mig skrika multiplayer spel!

Du svarar med förkastliga one-liners, eller med frågor.

Jag märker att du inte kan ta den här diskussionen vidare utan att det blir sandlåda. Jag kommer läsa ditt eventuella svar och ta det som din åsikt, men jag kommer inte att svara.

Ha de gött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Herregud...Diablo3 distributeras inte med någon serverprogramvara som D2 gjorde. Detta i samband med att ALLT sköts server-side eliminerar fusk och dupes till 99.9%

Tror ni på allvar själva att dom vill chansa och ge fuskare en chans med ett auktionshus som hanterar riktiga pengar?

Eftersom att man endast lirade D2 på ladder sen bredbandet introducerades för ca 10 år sedan kan jag omöjligt se något problem med D3, det går ju hur smidigt som helst att lira med en 3G-uppkoppling t om!

Jaha, och på CLOSED BATTLE.NET så gjorde du som spelare exakt vad lokalt? Gubbar sparas där på deras servrar, servrar hostat hos dem, inget är väll i princip lokalt där, men ändå så har folk lyckats att hacka in saker så som "Ith", Oculus ringar, "The Constricting Ring" OSV OSV...

Det funkade ju riktigt bara där, på en del som KRÄVDE uppkoppling, där karaktärer inte sparades lokalt.

Sedan är det nog ganska lätt för Blizzard att begränsa Action House till enbart items som man hittat medan man spelat online, eller göra så som de redan har i Diablo II. DVS. ha en öppen och en stängd multiplayer del.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RekiN:

Allvarligt, vad är det med er svenskar? Vi har bland de bästa ISP i världen. Mitt Internet krånglar cirka en gång var 6:e år. Annars har jag aldrig problem eller D/C. Jag ser inga som helst problem som svensk med detta. Kanske om jag bodde i Cambodia så hade jag varit lite frustrerad.

Vad är problemet med DRM? Om något, så tycker jag att det är bra som förhindrar folk från att skapa singleplayer-karaktärer och dylikt. Och som det står i texten har det många fler funktioner än "förhindra pirater".

Där jag bor finns det en adsl-leverantör, that's it. Kan inte få någon annan, ingen som är intresserad. Jag har små avbrott flera gånger per vecka, året runt. Inget fel på telefonledningarna utan det är den usla ISPn som snubblar på kablarna titt som tätt. Bara sedan i våras har jag varit helt utan internet i totalt runt 5 dagar. Blir det avbrott tar det ofta 12-15 timmar för fix, ibland många dagar. Har haft leverantören i mer än 10 år, då det numera uppköpta företaget byggde ut ADSL på orten.

Jag bor visserligen på en mindre ort, men leverantören är rikstäckande. Bara för att det fungerar perfekt för dig, innebär inte att alla har det så.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vet inte vem som kom på DRM, men Sunk-Sony är dom som varit flitigast, och hamnat i mest blåsväder för det.
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_rights_management

Själv har man väl lirat D2 tusentals timmar, men D3 lockar inte lika mycket som D2 har gjort, bla pga av trista klasser och skills. Världen verkar väl okej och alla nya features är väl en frisk fläkt. Kommer väl att prova det och sen lira nått annat. Inte har det mycket gemensamt med ett riktigt MMO, men dom flesta verkar tro WoW är ett riktigt MMO. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Vad spelar det för roll egentligen? Finns det någon i denna värld som har en dator utan uppkoppling?

Jag har tre faktiskt. Min laptop har inte någon uppkoppling med sig när den är ute och åker, inte heller har jag uppkoppling till media centret, eller den stationära burken i stugan. Jag har inte ansett att jag behöver vara ständigt uppkopplad, utan i stället känt att det är rätt skönt att emailen inte kan störa tillvaron när jag smiter ut ur bostaden för att söka mig till ett lugnt vattenhål. Här hemma har jag 100/100mbit, men något behov av att vara ständigt uppkopplad ser jag helt enkelt inte. Jag ansluter med andra ord mig till de som tycker att det är sjukt att Diablo III kommer kräva uppkoppling. Däremot måste jag säga att jag tycker det är märkligt att folk reagerar på det först nu, och att det "kanske" bara är betan. Blizzard har väll sagt det i alla fall i ett halvår, även om de presenterar det lite annorlunda. När de pratar om det är det ju en "feature", du kan spela ditt singelplayer spel, från vilken dator som helst, allt du behöver göra är logga in på battlenet, och så kommer du åt din karaktär oavsett var i världen du befinner dig.

Tack, men jag har nog hellre min gubbe på ett usb minne, om det ska vara så.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Du missar ett ord där, "currently". Jag är långt ifrån fanboy. Eller är det likvärdigt om man ser objektivt på lösningen som Blizzard har valt att använda sig av och tycker att det är en lösning som är alldeles ypperlig med dagens utbyggda nät? Måste finnas gott om fanboys isåfall.

Ser objektivt på det, ja just det. Du försvarar något som inte borde vara problem för ett stort programhus som BLizzard att fixa. Att inte kräva samma sak för singel player som för multi player.

Jag missade absolut inte ordet currently. Det existerar just nu och tills information dyker upp om motsatsen är det ju troligare att status quo uppehålls än att de gör förändringar.

Igen verkar du ju ha missat poängen. Det är ju inte att man inte skulle ha tillgång till internet. Poängen är ju att det händer i stort sett alla att de förlorar internetuppkopllingen ibland (beroende på ISP eller kanske bara att du måste resetta routern). Det behöver ju inte vara så länge heller.
Att man då enligt nuvarande förhållanden kanske får göra om en stor del av kartan du klarat se'n den senaste checkpointen är ju en korkad lösning.

Det hade ju varit mycket bättre i mitt tycke om de i så fall separerat singel och multi mer som de flesta FPS spel gör. Enlig vad jag kommer ihåg så har inte kampanjen i tex BC2 speciellt stor inverkan på multiplayer.

Slutligen kan jag inte säga om jag kommer att köpa spelet eller ej. Jag visste om att uppkoppling krävdes men inte hur tråkiga konsekvenserna kunde bli vid avbrott enligt nuvarande design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarigan:

Jag missade absolut inte ordet currently. Det existerar just nu och tills information dyker upp om motsatsen är det ju troligare att status quo uppehålls än att de gör förändringar.

Som sagt så har speltidningar sedan åtminstone början av sommaren citerat Blizzard på det här, som en feature. Det är en design de har tänkt behålla med andra ord.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Det här suger enligt mig.
Inte för att jag ogillar idén med kombinerat tjänster och skydd, utan för att jag inte alltid har internet tillgängligt. Hemma visst, men när jag är hos vänner? På semester? Nog för att vi har kommit långt så har vi inte nått 100% uppkopplad tid. Visst jag kan köra wlan på båten och komma ut, men det över satelit vilket är i bästa fall opålitligt och även när det fungerar så kostar det 500kr/timmen.

Skapa då ett offline enbart-alternativ, för konstant online-krav är störtlöjligt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Gör inget för mig, kommer ändå bara spela på nätet osv. Tycker det är roligast. Kommer väl vara ungefär som starcraft 2 då. Att man måste sitta på nätet för att lira. Men diablo vill man väl ändå inte spela singleplayer? Lite enklare och byta till sig vapen och saker online. Samt göra bossar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Jaha, och på CLOSED BATTLE.NET så gjorde du som spelare exakt vad lokalt? Gubbar sparas där på deras servrar, servrar hostat hos dem, inget är väll i princip lokalt där, men ändå så har folk lyckats att hacka in saker så som "Ith", Oculus ringar, "The Constricting Ring" OSV OSV...

Det funkade ju riktigt bara där, på en del som KRÄVDE uppkoppling, där karaktärer inte sparades lokalt.

Sedan är det nog ganska lätt för Blizzard att begränsa Action House till enbart items som man hittat medan man spelat online, eller göra så som de redan har i Diablo II. DVS. ha en öppen och en stängd multiplayer del.

Du missar poängen, i Diablo 2 fanns det servermjukvara med när man köpte spelet vilket gjorde det till en barnlek för hackers att på så vis luska ut alla kryphål och saker som krävs för att dupea/fuska och göra det dom ville.

Det gör det inte i Diablo 3.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Fast det har 0% att göra med hacks på Blizzards servrar som du konstant kommer vara uppkopplad mot. Hur mycket fusk och hacks finns det i WoW t ex? Även om vi hatar det är D3 inte långt ifrån ett MMO ur ett tekniskt perspektiv.

Kanske inte så vanligt nu längre, det är väl billigare att köra billiga spelhus som grindar gear och guld till försäljning, men visst har det funnits/finns hacks till WoW. Det är klart att Blizzard måste göra ett stenhårt system för D3, då de ska sälja föremål för riktiga pengar. Men hackare brukar kunna knäcka det mesta och hitta hål på de mest oväntade ställen. Nu är det ju extra lockande eftersom det finns en marknad inbyggt i spelet dessutom.

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Nästintill alla som har tänkt skaffa Diablo 3 har väl en internetanslutning 24/7 iallafall... så det känns ju inte riktigt som det är någonting värt att klaga på precis.

Blizzards beslut helt och hållet för övrigt... acceptera eller låt bli helt enkelt.

Du har inte läst hela tråden va?

Permalänk
Medlem

Att man måste vara uppkopplad konstant är väl ok, men ändå lite trist i sp.

Att inte kunna pausa i sp däremot, det är ju bara rent idiotiskt! Hur fan tänkte de där? Hoppas verkligen att de fixar det till release.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Jo, den var ju inte precis lång... så det gick fort o läsa igenom den.

Vad menar du?

Uppenbarligen så finns det dom som inte har stabil uppkoppling, så jo, det är värt att klaga på.

Permalänk
Medlem

Även om nu inte jag har det, så är det fortfarande många som betalar per MB för att använda telefonen som surf. Ännu fler har inte ens möjligheten att surfa med datorn via telefonen, och jag tror inte Diablo III nöjer sig med att man lägger telefonen sidan om datorn och WAP'ar iväg till Blizzards sida... Det finns helt enkelt massor av anledningar till att man skulle föredra lokalt spelande för singelplayer som en option.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Nästintill alla som har tänkt skaffa Diablo 3 har väl en internetanslutning 24/7 iallafall... så det känns ju inte riktigt som det är någonting värt att klaga på precis.

Blizzards beslut helt och hållet för övrigt... acceptera eller låt bli helt enkelt.

Man kan ju tycka olika. Själv ogillar jag att man inte kan pausa så jag stöttar inte blizzards beslut rakt av.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hjälpsam

Jag har inga som helst problem med Blizz lösning på D3.

- Mindre chans för dupes/cheat
- Mindre filer som behöver lagras/patchas lokalt
- Inga diaboliska Sony DRM installeras på datorn
- Inga krav från spelet att man skall ha en CD/DVD i läsaren
- Fri tillgång på klienten, enkelt att installera utan fysiskt media
- Inga behov av att spara skivor/koder när spelet väl är köpt då allt ligger på BattleNet kontot
- Enkel försäljning av spelet, endast ett email med en kod behövs

En del av de fördelarna kan man få även offline men det är framför all lämpligt för anti cheat/dupe/piratkopiering utan sjuka malware DRM.

Spelet kommer att leva länge om man ser till D1, D2, SC1/2 och WoW etc. Antalet icke uppkopplade datorer kommer inte att minska.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Jag har inga som helst problem med Blizz lösning på D3.

- Mindre chans för dupes/cheat
- Mindre filer som behöver lagras/patchas lokalt
- Inga diaboliska Sony DRM installeras på datorn
- Inga krav från spelet att man skall ha en CD/DVD i läsaren
- Fri tillgång på klienten, enkelt att installera utan fysiskt media
- Inga behov av att spara skivor/koder när spelet väl är köpt då allt ligger på BattleNet kontot
- Enkel försäljning av spelet, endast ett email med en kod behövs

En del av de fördelarna kan man få även offline men det är framför all lämpligt för anti cheat/dupe/piratkopiering utan sjuka malware DRM.

Spelet kommer att leva länge om man ser till D1, D2, SC1/2 och WoW etc. Antalet icke uppkopplade datorer kommer inte att minska.

Det enda utav värde av det du skrev är den första punkten, cheat osv, kan minskas avsevärt med detta och det är en bra sak absolut, resten är det inget problem med, och som ingen klagar på alls. Steam bland många har haft detta system många, många år, ingen klagar på det och det är sjukt bra system.

Vad vi diskuterar om är sättet att du kan inte pausa spelet (som det är nu) och gå ifrån för att svara i telefonen eller något annat som gör att du måste lämna datorn utan att få göra om det du har gjort från den senaste check pointen.

Låt oss säga att du har spelat 25 min och du bara måste lämna datorn, utan att veta om det behövde du bara lira 5 min till för att nå nästa check point. När du kommer tillbaka är du utloggad och måste börja om från den senaste check pointen. Du måste börja om med att slaya fiender. Jobbig eller hur, och till råga på allt, det kanske är en nivå som du har sjukt stora problem med att klara.

Vi får se hur spelet blir när det släpps, men just nu låter det inte bra i mina öron.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kadjoopplo:

Det enda utav värde av det du skrev är den första punkten, cheat osv, kan minskas avsevärt med detta och det är en bra sak absolut, resten är det inget problem med, och som ingen klagar på alls. Steam bland många har haft detta system många, många år, ingen klagar på det och det är sjukt bra system.

Vad vi diskuterar om är sättet att du kan inte pausa spelet (som det är nu) och gå ifrån för att svara i telefonen eller något annat som gör att du måste lämna datorn utan att få göra om det du har gjort från den senaste check pointen.

Låt oss säga att du har spelat 25 min och du bara måste lämna datorn, utan att veta om det behövde du bara lira 5 min till för att nå nästa check point. När du kommer tillbaka är du utloggad och måste börja om från den senaste check pointen. Du måste börja om med att slaya fiender. Jobbig eller hur, och till råga på allt, det kanske är en nivå som du har sjukt stora problem med att klara.

Vi får se hur spelet blir när det släpps, men just nu låter det inte bra i mina öron.

Då klickar du på en liten sten som finns i ditt inventory som öppnar en townportal och tar dig till New Tristram där du står säkert. Om du idlar för länge och blir kickad. Tough.

För att vara ärlig, hur många föredrog Singelplayer lokalt jämfört med att köra Bnet OM man hade internet på den tiden D2 spelades som mest?

Personligen satt jag och tuggade D2 på modem precis i början innan jag fick min första kabel-lina.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Blizzard kommer inte ändra på det. Det är bara att gilla läget eller lägga pengarna på ngt annat spel. De flesta spel börjar dock kräva online numera så snart finns det inte så mycket att välja på för bakåtsträvarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Extremt bra gjort av Blizzard, slipper man de värsta rötäggen som fuskar och dupear osv.

Diablo 2 hade closed server där karaktären sparades på deras server + en offline del

Medans D3 kommer bara ha closed server.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av belga:

Det här suger enligt mig.
Inte för att jag ogillar idén med kombinerat tjänster och skydd, utan för att jag inte alltid har internet tillgängligt. Hemma visst, men när jag är hos vänner? På semester? Nog för att vi har kommit långt så har vi inte nått 100% uppkopplad tid. Visst jag kan köra wlan på båten och komma ut, men det över satelit vilket är i bästa fall opålitligt och även när det fungerar så kostar det 500kr/timmen.

Skapa då ett offline enbart-alternativ, för konstant online-krav är störtlöjligt.

Ska man gama så gör man det hemma vid stationära imo ^^ sen brukar polare ha internet också

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Nu har jag aldrig varit ett fan av Diablo-spelen själv men vad gör det egentligen om folk fuskar så länge det är singleplayer? 99% av speltiden går ju ändå bara ut på att gå runt i grottor och slå på saker så det är väl inte allt för konstigt att folk vill korta ner den tiden lite. ;P

Permalänk
Medlem

jag har inget problem med det här men då har jag å andra sidan inte tänkt att köra SP alls och har en stabil uppkoppling.

meen jag förstår fullt dom som VILL köra SP och då hade då jag blivit fruktansvärt irriterad på att det inte gick/blivit dissad någonstans mitt i en hög mobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

För att vara ärlig, hur många föredrog Singelplayer lokalt jämfört med att köra Bnet OM man hade internet på den tiden D2 spelades som mest?

Det fungerar sällan att applicera sina egna önskemål och förväntningar på andra. Så även den här gången. Jag spelar fortfarande D2+LOD, och det gör jag lokalt. Finns ingen anledning för mig att spela online, då jag vill lalla runt på egen hand, och utplåna allt som rör sig.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Tycker det är jävligt sorgligt att det finns så mkt gnällspikar som gnäller över att det krävs onlineuppkoppling... i Sverige som är ett av de bästa länderna i världen på att erbjuda bredband till sin lokalbefolkning. Seriöst... Fortsätter det så får nog den här sidan byta namn till gnällclockers eller nått o de är ju inte ok.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Tycker det är jävligt sorgligt att det finns så mkt gnällspikar som gnäller över att det krävs onlineuppkoppling... i Sverige som är ett av de bästa länderna i världen på att erbjuda bredband till sin lokalbefolkning. Seriöst... Fortsätter det så får nog den här sidan byta namn till gnällclockers eller nått o de är ju inte ok.

Om du gnäller lite till, så kommer kanske någon och byter namnskyllten. Snacka om att kasta spjut i radhus. Förlåt, sten i glashus ska det ju vara.

Den dagen det är förbjudet att ha en (avvikande) åsikt, ska jag fundera på att först fråga runt, och sen berätta vilken åsikt jag har, men tills dess tänker jag faktiskt inte hålla med bara för att någon skitstövel på ett forum tycker att en avvikande åsikt är gnäll...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.