Min lön vart utebliven - mitt liv rasar ihop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Börjar fundera på om det inte stämmer det han säger, delvis att han fört över pengarna till mig. Jag som inte är företagare eller en ekonomi ansvarig vet inte hur lång tid det borde ta. Men han gjorde överföringen enligt honom (kan ha varit någon skundär person) fört över mina pengar på kvällen den 28onde. Inga pengar syntes till idag, den 29onde. Imorgon är det fredag, kommer de inte då så blir det påminnelse avgift på varenda räkning jag har här hemma.

Vad tror ni?
När kommer pengarna om allt stämmer med överföringsdatum?

Det låter ju jäkla skumt, men överföringen borde kommit till dig igår.
Jag förde över pengar en gång (handelsbanken-nordea) och det gick från kvällen (tror det var runt 22 tiden, men vet inte) och det hade jag runt 7-8 tiden på morgonen dagen efter.
Så det låter faktiskt skumt att det tagit sådan tid, men det kan ju vara olika banker.

Vid sådana här situationer så är jag inte så bra hjälp, men det finns nog en MÖJLIGHET att han kanske inte fört över dina pengar?
Men som sagt, kan inte så mycket om detta så kan ha nått fel.

Lycka till iallfall, och skriv gärna om pengarna skulle dyka upp på kontot:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Kan ta upp till 3 arbetsdagar, (har iaf gjort det förr).
Ett råd kan vara att kontakta dom du har räkningar hos och förklara situationen. Du har en inkommande lön som tyvär strulat lite men kommer betala snarast i dagarna, brukar inte vara omöjliga att slippa extra avgifter om man hör av sej.

Edit: Fast du borde kunna se att överföring är gjord och utbetalas XX-datum, ett tidigare jobb jag hade tog ofta lönen 3dagar att komma till mitt konto (tror det var swebank->nordea) fast då såg jag altid att lön var utbetalad 27 och tillgänglig på konto 30.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av running_wild:

Har ni samma bank går det oftast på nån timme?

Är det samma bank går det direkt.

Permalänk
Medlem

har några pengar dykt upp?

Hur gick det med räkningarna?

Hoppas det löste sig iallfall:):D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bourne94:

har några pengar dykt upp?

Hur gick det med räkningarna?

Hoppas det löste sig iallfall:):D

Du TS? Du kan ringa banken och fråga dom ifall det är några pengar på väg in på kontot.:) Det är något man ska kunna se på något sätt tydligen.^^

Och som bourne94 sa: håll oss gärna uppdaterade hur allt gick sen och om du fick se några pengar på kontot!:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Skönt att du verkar få din lön men ett tips är att faktiskt spara ihop en buffert med pengar även om det betyder att du inte kan festa på en månad, jag fick inte lön på en och en halv månad och då var det till en fantastisk hjälp ^^

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin