Battlefield 3 rekommenderade systemkrav endast för "medium settings"

Permalänk
Medlem

Daniel Matros säger aldrig att recommended i bf3 är för medium, han säger bara "usually medium" villket inte betyder att det måste vara för medium.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Oj herregud vad jag skulle asgarva om det visar sig att spelet i själva verket är skit...

Folk börjar redan gräva i plånböckerna i blind övertygelse och spelet har inte ens kommit ut. Fantastiskt!

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av switch87:

tusan oxå de blir ju 8lök.

det räcker med 2x 6950 som du får för under 5 lök

Visa signatur

i7-950 @ 4Ghz | XFX 6950 @ 915 MHz CF 1.2V | Corsair AX 750W | Asus Sabertooth X58 | SSD Intel 520 180GB | Corsair XMS3 18GB 1600Mhz DDR3 | Fractal Design R3 | 4x Western Digital Green Power 2TB

Permalänk
Medlem

Förmodligen så kräver det ungefär lika mycket som Crysis 2 (med DirectX 11).

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Oj herregud vad jag skulle asgarva om det visar sig att spelet i själva verket är skit...

Folk börjar redan gräva i plånböckerna i blind övertygelse och spelet har inte ens kommit ut. Fantastiskt!

Kan inget annat än hålla med
Förstår inte varför de måste ha den bästa datorn vid release, Själv kommer jag vänta tills spelet kommer ut.
Ifall jag tycker att grafiken är acceptabel så blir det nog ingen ny rigg

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Kan inget annat än hålla med
Förstår inte varför de måste ha den bästa datorn vid release, Själv kommer jag vänta tills spelet kommer ut.
Ifall jag tycker att grafiken är acceptabel så blir det nog ingen ny rigg

Å andra sidan har jag själv beställt ny dator alldeles nyligen, men det var i själva verket främst i syfte att kunna spela andra spel som redan är ute. Såsom Deux Ex. BF3 är inte lika "viktigt".

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Å andra sidan har jag själv beställt ny dator alldeles nyligen, men det var i själva verket främst i syfte att kunna spela andra spel som redan är ute. Såsom Deux Ex. BF3 är inte lika "viktigt".

Deux Ex är ju inte direkt krävande.

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meanis:

Deux Ex är ju inte direkt krävande.

Nej, jag menar det.

Och jag tror inte att Civ 5 och Crysis 1 och 2 lär få 2 st gtx 560 Ti att bajsa på sig heller.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Skojar du med mig? Ett 6970 och du kör i 1680? Tror inte du kommer få större FPS problem. Eller du vill ha konstant 100+ fps din lilla fps-hora?

haha ja det är fan skumt att man är så fps kåt , antar det är något sorts beroende men såg nu att ja spelar Mw2 på 1080P har faktiskt testat nu ikväll i Bfbc2 och det gick helt klart utmärkt på 1080p och blir ju så mycket snyggare

Ps. nu bestämde ja mig ja köpte från Origin och hoppas det inte är försent för pre beta , men tro ja läste ni hade skrivit 25e senast

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Alla ni som har amd och undrar varför det behövs ett starkare amd kort jämnfört med nvidias så är det för att nvidia helt solklart har gjort beta drivers till bf3 som de testar med. Vilket i sin tur gör så att alla köper nvidia till bf3 och dom tjänar pengar. Jag tror att detta glapp i prestandan kommer fyllas igen så fort spelet har släppts och amd har skickat ut riktiga drivrutiner. Ni med 580s som är oroliga så säger jag samma sak till er. Ni kommer maxa detta utan att ha sli och om det inte är så de första dagarna så kommer det fixas senare samma vecka. Sen att dom nu har slarvat och get ut fel information ger bara mer osäkerhet om det ens behövs mer än 570 för att maxa spelet med bra fps. Spelet är ju gjort för pc enligt dice så det borde vara bra optimerat, och om det inte är det vid release så kommer det också fixas inom några dagar.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Oj herregud vad jag skulle asgarva om det visar sig att spelet i själva verket är skit...

Folk börjar redan gräva i plånböckerna i blind övertygelse och spelet har inte ens kommit ut. Fantastiskt!

Folk som har testat alfan, dom säger att det är bra, vissa har redan testat det på diverse mässor, reviews, trailers, allt tyder på att det kommer bli bra.

Jag själv var med i alfan och det var riktigt grymt!

Permalänk

jag tror jag kommer kunna köra spelet på max + nvidia extra inställningar! =D

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Alla ni som har amd och undrar varför det behövs ett starkare amd kort jämnfört med nvidias så är det för att nvidia helt solklart har gjort beta drivers till bf3 som de testar med. Vilket i sin tur gör så att alla köper nvidia till bf3 och dom tjänar pengar. Jag tror att detta glapp i prestandan kommer fyllas igen så fort spelet har släppts och amd har skickat ut riktiga drivrutiner. Ni med 580s som är oroliga så säger jag samma sak till er. Ni kommer maxa detta utan att ha sli och om det inte är så de första dagarna så kommer det fixas senare samma vecka. Sen att dom nu har slarvat och get ut fel information ger bara mer osäkerhet om det ens behövs mer än 570 för att maxa spelet med bra fps. Spelet är ju gjort för pc enligt dice så det borde vara bra optimerat, och om det inte är det vid release så kommer det också fixas inom några dagar.

Man kanske ska sluta hetsa och invänta riktiga drivers. Jag har fan börjat fundera på att köpta en till Gtx 580 3 gb. Man avvaktar tills jag testat betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

Folk som har testat alfan, dom säger att det är bra, vissa har redan testat det på diverse mässor, reviews, trailers, allt tyder på att det kommer bli bra.

Jag själv var med i alfan och det var riktigt grymt!

Det mesta talar väl för att det är bra. Och det är ju klart att jag hoppas att det är så bra som det verkar. Men det vore trots allt ganska klockrent om det hände!

Trevligt med fler Jönköpingare förresten.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

hd6950 + eyefinity = ultra low settings
Kanske inte kan köpa bf3 då

Sist jag kollade fanns det ingen lag som sa att man måste spela på alla 3 skärmarna bara för man har 3. \o/

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Lustigt, en "community manager" säger att recommended funkar för mestadels medium, men en utvecklare säger att det räcker till high......och folk tror mer på community managern, varför då, brukar de vara mer insatta i vad som krävs än de som utvecklar spelet?
Nääää, tror inte det nej.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Entusiast
Skrivet av WrongTarget:

Lustigt, en "community manager" säger att recommended funkar för mestadels medium, men en utvecklare säger att det räcker till high......och folk tror mer på community managern, varför då, brukar de vara mer insatta i vad som krävs än de som utvecklar spelet?
Nääää, tror inte det nej.

Rekommenderade requirements är aldrig för flytande på high. Minimum är just minimum, det lägsta man kan tänka sig spela med på low. Recommended är rekommenderat för att få en sjysst spelupplevelse, inte att maxa.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Hoppas bara det är kodat tillräckligt bra för att åtminstone flyta i 60 fps "maxat".

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning menar dom med recommended?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Vilken upplösning menar dom med recommended?

Förmodligen 1080, då det är den mest använda upplösningen bland gamers. Om jag inte tar fel!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Rekommenderade requirements är aldrig för flytande på high. Minimum är just minimum, det lägsta man kan tänka sig spela med på low. Recommended är rekommenderat för att få en sjysst spelupplevelse, inte att maxa.

https://twitter.com/#!/repi/status/117250670511407105
längst upp står det, zh1nt0:@Lezziter #bf3 #hype Ja alltså, dubbelkolla gärna med @repi
Och repi svarar med: @zh1nt0 @Lezziter that is wrong, the recommended settings are for High.

Permalänk
Medlem

ahhhh herregud, spela betan på tisdag/torsdag. Funkar det bra kommer hela funka bra också. Går ju inte säga vad andra tycker flyter. Jag tror inte mina komponenter i sign räcker för high, möjligen medium. Men det märker jag när jag lirar betan. Testade alphan och tycker inte den flöt optimalt, men det var ju en alpha också så...

Alla har olika krav går omöjligt säga om det kommer flyta eller ej. Jag är aldrig nöjd så troligen kommer jag spela på low för att vara nöjd.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

ahhhh herregud, spela betan på tisdag/torsdag. Funkar det bra kommer hela funka bra också. Går ju inte säga vad andra tycker flyter. Jag tror inte mina komponenter i sign räcker för high, möjligen medium. Men det märker jag när jag lirar betan. Testade alphan och tycker inte den flöt optimalt, men det var ju en alpha också så...

Alla har olika krav går omöjligt säga om det kommer flyta eller ej. Jag är aldrig nöjd så troligen kommer jag spela på low för att vara nöjd.

Det står att high är recomended och då testar dom med ett 560 (inte ti). Sen så kan du ju inte bli nöjd men ändå så blir du det, eller?

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Avstängd

Då lär ju 5870 fungera OK tills jul för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Då lär ju 5870 fungera OK tills jul för min del.

Det lär det definitivt göra Själv skall man skaffa ett till 6870 så man kan frapsa också!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Det står att high är recomended och då testar dom med ett 560 (inte ti). Sen så kan du ju inte bli nöjd men ändå så blir du det, eller?

Tror du förstår vad jag menar. Blir kanske nöjd med fps:en på low men vem vill egentligen köra ett nytt spel på low? Men måste jag kompromissa spelar jag hellre spelet flytande än kör på high och det hackar

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Tror du förstår vad jag menar. Blir kanske nöjd med fps:en på low men vem vill egentligen köra ett nytt spel på low? Men måste jag kompromissa spelar jag hellre spelet flytande än kör på high och det hackar

Jag förstod vad du menar men tycker det är roligt när folk går emot sina egna argument
Jag hade 8500gt i min första egna dator (var inte så mycket vid datorn när jag var yngre, därför så "nytt" grfikkort i min första) så jag vet innebörden av att kompromissa

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Det mesta talar väl för att det är bra. Och det är ju klart att jag hoppas att det är så bra som det verkar. Men det vore trots allt ganska klockrent om det hände!

Trevligt med fler Jönköpingare förresten.

Ja, det skulle vara riktigt kul! Tur att jag får det gratis från webhallen eftersom jag vann det på Gibs gone wild BC2. Tror att folk som hoppar över från CoD till BF kommer bli lite besvikna eftersom det inte är SPRINGA SKJUT DÖDA DÖ i Battlefield.

Jönköping <3

Permalänk

Hmm, Min spåntana reaktion är "skicka över dice´s kodplinkare till id-software för utbildning"
Ok jag håller med om att det är extremt snyggt och väldigt realistiskt men..
Id-software´s nya rage verkar bli lika bra men med bråkdelen av prestandard krav. Dvs rent grafikmässigt. Sen id-software inte alltid gör spel med den rätta spelkänsla är en annan historia. Tänk quake 3 och quake wars så förstår ni vad jag menar. Men som sagt, deras grafikmotorer är fantastiska.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Hmm, Min spåntana reaktion är "skicka över dice´s kodplinkare till id-software för utbildning"
Ok jag håller med om att det är extremt snyggt och väldigt realistiskt men..
Id-software´s nya rage verkar bli lika bra men med bråkdelen av prestandard krav. Dvs rent grafikmässigt. Sen id-software inte alltid gör spel med den rätta spelkänsla är en annan historia. Tänk quake 3 och quake wars så förstår ni vad jag menar. Men som sagt, deras grafikmotorer är fantastiska.

Jag tycker Rage ser snyggt ut, men absolut inte lika snyggt ut som BF3.

Visa signatur

#framtiden