Battlefield 3 rekommenderade systemkrav endast för "medium settings"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

ett skämt?

iallafall ska inte få offtopic

Ett spel ska vara roligt. Bryr mig inte om jag maxar det. Att det är snyggt är ju såklart ett plus.
Men om tex cod var tio gånger snyggare än bf så skulle jag fortfarande inte spela cod. det är grunden i spelet som gör det bra inte grafiken.
men visst bf3 kan ta bort den högsta grafiken och döpa om medel till high. om det är så du vill ha det.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Ja nu väntar man bara på beta mail invite :S hoppas ja hinner få , har ju både dragit ner origin och lagt in Medal of conny tier1 special klister i det programmet, (givetvis installerat och kört medal of conny 20tim ca) detta var en månad sedan sedan. Och i fredags köpte ja BF3 på origin oxå direktbetalade.. så nu har ja både hängslen och skärp så hoppas ja får 48h före inte för ja skulle bry mig om ja inte skulle få ett mail skulle kunna vänta 2dagar då ja väntat 2år eller med , minst!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Ja nu väntar man bara på beta mail invite :S hoppas ja hinner få , har ju både dragit ner origin och lagt in Medal of conny tier1 special klister i det programmet, (givetvis installerat och kört medal of conny 20tim ca) detta var en månad sedan sedan. Och i fredags köpte ja BF3 på origin oxå direktbetalade.. så nu har ja både hängslen och skärp så hoppas ja får 48h före inte för ja skulle bry mig om ja inte skulle få ett mail skulle kunna vänta 2dagar då ja väntat 2år eller med , minst!

Haha, väldigt lustigt inlägg

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Själv sitter jag på denna dator:

http://www.inet.se/artikel/1517098/taurus-hardcore-gamer-gtx5... (Via en 1920x1080)

Kommer min dator klara av "Max" BF3 eller krävs det något byte?

Ifall ja: Hur och vad för byte?

Visa signatur

[ CoolerMaster HAF 912+ ] [ Corsair TX 650W V2 80+ Bronze ] [ Intel Core i5 2500K 3,3GHz ] [ GTX 570 1280MB 732MHz ]
[ Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE ] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ MSI P67A-C45 B3 ] [ Windows 7 x64 Home Premium]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qvadriologic:

Själv sitter jag på denna dator:

http://www.inet.se/artikel/1517098/taurus-hardcore-gamer-gtx5... (Via en 1920x1080)

Kommer min dator klara av "Max" BF3 eller krävs det något byte?

Ifall ja: Hur och vad för byte?

Vill du vara säker köp 2st GTX580, annars väntar du tills betan är ute vilket inte är så långt bort, fungerar det så köper du inget, annars köper du. Ingen här vet mer än du och vi kan omöjligt veta vad du tycker är max och vad du tycker flyter.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Det här är ju löjligt. Jävligt kul att dom puschar grafiken, men lite måtta får det ju vara.
Dom vill väll att så många som möjligt ska kunna spela spelet oxå?

Nja, får se hur betan går, men just nu försvann verkligen glöden. Tur att jag inte förbokat redan.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Det här är ju löjligt. Jävligt kul att dom puschar grafiken, men lite måtta får det ju vara.
Dom vill väll att så många som möjligt ska kunna spela spelet oxå?

Nja, får se hur betan går, men just nu försvann verkligen glöden. Tur att jag inte förbokat redan.

Citat:

PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ATHLON X2 2.7 GHZ)
MEMORY: 2 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)
GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)

Jag känner då ingen som har en dator som inte uppfyller dom kraven

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag känner då ingen som har en dator som inte uppfyller dom kraven

C'mon, VEM orkar sitta och spela på lägsta.
Kan man ju spela CS istället

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Hur blir det med 590 och 6990 korten? Resultatet dem gav var ju åt *elvete. ;o

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define XL (Black Perl) | Intel Core i7 2600K - Zalman CNPS9900 MAX (Blå) | Gigabyte GA-P67A-UD4-B3 | Corsair XMS3 Vengeance 4x4GB 1600 mhz | Intel X25-M G2 80GB, Western Digital blue 500GB, WD E 2TB | Gainward GeForce GTX 580 Phantom 1536MB | Fractal Design Newton R2 800W | Asus Xonar D2 | Laptop: Acer 15.6" LED | Phenom II N830 X3 | 5650 1024MB | 4GB DDR3 | 500GB HDD | "ACER TILL SALU"

Permalänk
Medlem

Kommer maxa det lungt med mitt 5850

Permalänk

Framåt kompabilitet! Eftersom man fm planerar att använda grafikmotorn till fler spel så har man gjort den så man skall få ut maximalt med framtida grafikkort. Det plus att man gör AI bättre och har större banor medför att minikraven blir höga. Mao det som är high idag är morgon dagens medium.
Sen skall man komma ihåg att även om inte når upp till rekomderade på alla punkter så innebär det inte att man måst spela på absolut minium. Personligen har jag ett GTX 460 OC men jag är inte orolig över att det kommer att uruselt på dator. En bra CPU tillsammans med stort snabbt minne fixar resten. Men jag anser fortfarande att DICE borde gå på kod kurs hos Id-software.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

C'mon, VEM orkar sitta och spela på lägsta.
Kan man ju spela CS istället

De ser ju knappast ut som CS på lägsta, kommer fortfarande vara snyggt på lägsta. Visst man får offra lite special effekter, men ett 6950 för att köra high kom igen, vi vill ju att grafiken får frammåt!
Jag tycker de är bra att för att köra just allt max krävs de mycket. De är ju knappast så att kör man inte max så går de inte spela som vilka verkar tro.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av KiraUchiha:

Hur blir det med 590 och 6990 korten? Resultatet dem gav var ju åt *elvete. ;o

De var i alphan ja, de var ju inte optimerat. Inga drivrutiner osv, kommer bli mycket bättre nu till betan!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Fan vad svårt om Windows 7 64 bitars inte funkar - vad ska man ta då? Ett windows 8 exemplar ?

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannen:

Fan vad svårt om Windows 7 64 bitars inte funkar - vad ska man ta då? Ett windows 8 exemplar ?

Varför skulle inte Windows 7 64-bit inte funka?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av Sannen:

Fan vad svårt om Windows 7 64 bitars inte funkar - vad ska man ta då? Ett windows 8 exemplar ?

Citat:

Rekommenderat
OS Windows 7 64-bit

???

Permalänk
Medlem

så här lät det inte när crysis 2 inte skulle få dx11. bara tänker högt

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

så här lätt det inte när crysis 2 inte skulle få dx11. bara tänker högt

va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

så här lätt det inte när crysis 2 inte skulle få dx11. bara tänker högt

Än en gång. Va?

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bennystreetracer:
Skrivet av Najj:

Än en gång. Va?

Ja ? När Crysis 2 kom ut gnällde alla på att det var en konsolport o blablabla för att det inte var den grafikdödaren alla hoppats på.
Nu iochmed BF3 får vi antagligen en ny snygg, grafikdödare, men som vanligt måste alla på Sweclockers gnälla på precis allt.
Så om det inte är krävande är det konsolport, om det är krävande så är det dåligt optimerat ?
Kom igen ffs Sweclockers.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Och en del undrar varför vissa spelar på konsol :p..

Men de spelen brukar ju se rätt mediokra ut o för "low" grafik så är inte kraven så höga.

Lite roligt..

När företag släpper "konsolportar" så skriker folk rätt ut.. När de för en gångsskull släpper ett spel som tydligen kan dra nytta av all gpukraft som pcn kan ge så skriker folk fortfarande rätt ut?

Jag tycker det är skitbra!

Permalänk
Medlem

Själv kan jag väl känna att personer som lägger ner så pass mycket energi på att debattera något så banalt som skillnader i spelgrafik, som vissa på detta forum uppenbarligen gör, kanske skulle må bra av att börja se över sina prioriteringar i livet.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simplexity:

haha menade alltså att detta bara var för Medium/High settings, skall då dem som vill maxxa ha över Windows 7 64 bittars så måste dem alltså fokusera på Windows 8? xD

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Själv kan jag väl känna att personer som lägger ner så pass mycket energi på att debattera något så banalt som skillnader i spelgrafik, som vissa på detta forum uppenbarligen gör, kanske skulle må bra av att börja se över sina prioriteringar i livet.

Dagens True shit

Permalänk
Medlem

"Maxar den BF3?"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vart ska man anmäla sig för att ha en chans för att få spela betan?
Har förhandsbokat spelet via CDON men det hjälper väl inte för att få tillgång till beta-nyckeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Vart ska man anmäla sig för att ha en chans för att få spela betan?
Har förhandsbokat spelet via CDON men det hjälper väl inte för att få tillgång till beta-nyckeln?

Alla kommer få tillgång till betan, det är som sagt en öppen beta.
Däremot så kan man få tidig access till betan (48 timmar) om man antingen förbokar via Origin eller om man har MoH Tier1/LE.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Alla kommer få tillgång till betan, det är som sagt en öppen beta.
Däremot så kan man få tidig access till betan (48 timmar) om man antingen förbokar via Origin eller om man har MoH Tier1/LE.

Aha.
Men man ska inte skriva in sig på någon lista för att få tillgång till Betan då? Tänkte så man får tillgång till inloggning osv.
Kommer man få tanka hem spelet via Origin för att få ner BF3 eller hur kommer det att gå till tror ni? Kanske måste ta och installera det där skiten nu så man är startklar

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Aha.
Men man ska inte skriva in sig på någon lista för att få tillgång till Betan då? Tänkte så man får tillgång till inloggning osv.
Kommer man få tanka hem spelet via Origin för att få ner BF3 eller hur kommer det att gå till tror ni? Kanske måste ta och installera det där skiten nu så man är startklar

Dom med early access kommer få ett mail med en nyckel som man löser in i Origin, alla andra kommer nog få ladda ner det som ett demo via Origin den 29e. Du behöver inte skriva upp dig nånstans, bara ladda ner det när det är släppt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Men de spelen brukar ju se rätt mediokra ut o för "low" grafik så är inte kraven så höga.

Lite roligt..

När företag släpper "konsolportar" så skriker folk rätt ut.. När de för en gångsskull släpper ett spel som tydligen kan dra nytta av all gpukraft som pcn kan ge så skriker folk fortfarande rätt ut?

Jag tycker det är skitbra!

håller till 100% med.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)