Battlefield 3 rekommenderade systemkrav endast för "medium settings"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Dom med early access kommer få ett mail med en nyckel som man löser in i Origin, alla andra kommer nog få ladda ner det som ett demo via Origin den 29e. Du behöver inte skriva upp dig nånstans, bara ladda ner det när det är släppt.

Toppen!
Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

whaaa..Kommer min rigg att maxa det? Om ETT 6950 klarar medium..Vad gör de då i Crossfire?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ja ? När Crysis 2 kom ut gnällde alla på att det var en konsolport o blablabla för att det inte var den grafikdödaren alla hoppats på.
Nu iochmed BF3 får vi antagligen en ny snygg, grafikdödare, men som vanligt måste alla på Sweclockers gnälla på precis allt.
Så om det inte är krävande är det konsolport, om det är krävande så är det dåligt optimerat ?
Kom igen ffs Sweclockers.

"så här lätt det inte när crysis 2 inte skulle få dx11. bara tänker högt"

Såg det inte förens nu att du inte menade lätt utan lät.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk

Kul tråd Man börjar ju seriöst undra vad majoriteten här ser mest fram emot, spelet och dess gameplay eller att kunna skriva på internetforum att ni "maxar" det

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubMarine:

Kul tråd Man börjar ju seriöst undra vad majoriteten här ser mest fram emot, spelet och dess gameplay eller att kunna skriva på internetforum att ni "maxar" det

Det är nog bådeoch!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Skrivet av Cryqer:

whaaa..Kommer min rigg att maxa det? Om ETT 6950 klarar medium..Vad gör de då i Crossfire?

High*

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ja, att alla tror att medium är nåt dåligt, tänk om det är sjukt snyggt på medium, och nästan foto-realistiskt på high.

Nog för att det är kanske är snyggt!
Men är det något jag sett och skrivit lite om förut är det hur dåligt ett nytt spel ser ut idag om du ställer ner grafiken till low/medium till exempel jämfört med ett några år äldre spel som du kör på max!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Mitt 5970 bör klara av det då. hoppas bara inte processorn segar ner för mycket. har en adm quad 2.6. Börjar bli dags att uppgradera den snart, frågan är om man ska prova och se, eller kötta direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontuza:

Mitt 5970 bör klara av det då. hoppas bara inte processorn segar ner för mycket. har en adm quad 2.6. Börjar bli dags att uppgradera den snart, frågan är om man ska prova och se, eller kötta direkt.

Klocka den?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontuza:

Mitt 5970 bör klara av det då. hoppas bara inte processorn segar ner för mycket. har en adm quad 2.6. Börjar bli dags att uppgradera den snart, frågan är om man ska prova och se, eller kötta direkt.

ehm, ingen fråga, en självklarhet att du ska vänta och se hur riggen funkar i betan.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipers:

Nya Crysis!

ett "nytt crysis" skulle va ospelbart även med 2 mars II i sli

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se om GTX 460 Oc SLI kommer fungera på high, annars blir det definitivt en uppgradering i burken

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Ajdå.. Då kommer nog inte min dator klara av det speciellt bra alls antar jag..... aja, man lär väl ändå köpa nytt

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Blir intressant att se om GTX 460 Oc SLI kommer fungera på high, annars blir det definitivt en uppgradering i burken

men om spelet är vackert på low/medium då? o flyter bra...då bara måste du ha ultrahigh för att skryta sen elr?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

men om spelet är vackert på low/medium då? o flyter bra...då bara måste du ha ultrahigh för att skryta sen elr?

Nej, för att det skulle vara sjukt mycke snyggare ( Okej, kanske skryta liiite då da )

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort är ju inte high-end längre men tror ni det orkar med BF3 i 1920*1200 utan AA.
Kan köra Crysis 2 i hardcore i acceptabel framerate.
Kanske man borde uppgradera och slänga in ett begagnat 5870 till?

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Medlem

Jag vet att betan fungerar att köra det mesta på högsta på en dator med 2x5770, i5-760@4,2ghz, 8GB, i 1680x1050

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk

hur bra hade gtx560 ti sli klarat detta spelet?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

hur bra hade gtx560 ti sli klarat detta spelet?

Relativt skitbra.

ÅÅÅÅH jag är så exalterad Första spelet jag sett fram emot på hela året utöver Crysis 2 men det spelet visste jag skulle bli 4 timmar singleplayer sen aldrig röra det igen Förmodligen hoppar alla av skolan när BF3 släpps, right?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna? (http://www.webhallen.com/hardvara/141239-webhallen_battlefiel...) Kommer den klara high eller va tror ni?

Visa signatur

|golden rubbers in these denim pockets

Permalänk
Medlem

jobbigt, har gott och väntat på att uppgradera inför bf3. hade helt klart för mig vad jag skulle köpa......så åker man på en fortkörningsbot !! Får nu bestraffa mig själv för min klantighet och avvakta ett tag till, det eller sälja biljäveln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlp:

jobbigt, har gott och väntat på att uppgradera inför bf3. hade helt klart för mig vad jag skulle köpa......så åker man på en fortkörningsbot !! Får nu bestraffa mig själv för min klantighet och avvakta ett tag till, det eller sälja biljäveln.

Sälj bilen!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

men om spelet är vackert på low/medium då? o flyter bra...då bara måste du ha ultrahigh för att skryta sen elr?

Jag köpte inte en ny dator för att spela på medium Att slippa ställa ner inställningar och gorma för att få en acceptabel fps är också en anledning, då köper jag hellre nytt.

Sen vill jag givetvis kunna spela med höga inställningar när vi äntligen får ett spel utvecklat för PC i förstahand.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

En bulldozer med ett 4870 512mb, kan man få acceptabla framerates i 1680x1050 tro? Finns tyvärr inte cash för ett grafikkort just nu! Eller ja. Host. Om det är alldeles för dåligt...så får man väl anstränga kreditkortet lite.. Förhoppningsvis kan man köra ett par inställningar på medium? Eller snarare..Ser det alldeles för djäkligt ut med allt på low? .

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

En bulldozer med ett 4870 512mb, kan man få acceptabla framerates i 1680x1050 tro? Finns tyvärr inte cash för ett grafikkort just nu! Eller ja. Host. Om det är alldeles för dåligt...så får man väl anstränga kreditkortet lite.. Förhoppningsvis kan man köra ett par inställningar på medium? Eller snarare..Ser det alldeles för djäkligt ut med allt på low? .

Ingen ide att nojja nu. Vänta till du har spelet på datorn, funkar de inte så kan du agera

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ingen ide att nojja nu. Vänta till du har spelet på datorn, funkar de inte så kan du agera

Jo, jag vet. Tänkte om någon sett någon lira alphan med lite äldre grejer.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Jo, jag vet. Tänkte om någon sett någon lira alphan med lite äldre grejer.

Är inte riktigt jämförbart då alfan körde DX9 enbart. Men jag tror det kommer funka på 4870 på typ medium/low.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Är inte riktigt jämförbart då alfan körde DX9 enbart. Men jag tror det kommer funka på 4870 på typ medium/low.

aha, det var mer än jag visste! Nåja, den som lever får se. Är nog ett större bekymmer att hinna få hem en bulldozer i tid

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubMarine:

Kul tråd Man börjar ju seriöst undra vad majoriteten här ser mest fram emot, spelet och dess gameplay eller att kunna skriva på internetforum att ni "maxar" det

Intressant frågeställning, känns som hela forumet är uppgradera-och-skryt-forum. Med all rätt, sådant är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Intressant frågeställning, känns som hela forumet är uppgradera-och-skryt-forum. Med all rätt, sådant är kul.

Inte ett skit intressant.. sweclockers är väl ändå ett entusiastforum o inte swe"medelsvensonbetalarräkningarnaomejlar"s.

Sen är inte alla här skolbarn utan vuxna som har jobb o då är inte t.ex 2st gtx580 så speciellt dyrt. Kommer dock ihåg hur det var när man var femton med barnbidrag, busskort o fan o hans moster.