Behöver lite tips på komponenter till HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Aug 2010

Behöver lite tips på komponenter till HTPC

Tjenare!

Jag har tänkt att bygga en egen HTPC, den behöver inte vara jätte märkvärdig, kolla film, spotify och surfa lite bara, Villl dock att den ska vara så tyst som möjligt. Har tittat en del på olika moderkort bland annat på fusion baserade moderkort för att kunna hålla nere på kostnaderna, dock får ju inte HTPC bli allt för slö.. Jag har tänkt att lägga runt 4000:- +- 500:-. Är det någon som nyligen har byggt något i denna prisklass eller kan rekomendera ett bra komponentpaket?

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jul 2011

http://www.inet.se/kundvagn/visa/904482/htpc

En tyst och stilren htpc för runt 3400

Chassi: Silverstone FT03b CPU: Intel haswell i5 4670k GPU: Asus direct cu2 670 2GB Mobo: Asrock Z87M OC Formula PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Kingston Beast Series XMP 4x4GB Kylning: Noctua NH-U9B SE2 Ljud Asus Xonar xense med Sennheiser PC-350

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Jag har själv tänkt att bygga en HTPC och har bestämt mig för typ samma lösning som JanneJa, förutom chassit.
Min kundvagn + Silverstone Sugo SG05B
Totalpris: 2750:-
Så då har du några slantar kvar att lägga på kringutrustning som t.ex. något mysigt HTPC tangentbord eller liknande

Kommer att lägga en beställning själv inom ett par dagar förutsatt att ingen har något att påpeka.

Vattenkylt: 650D # 2600K @ 4,8GHz # P8P67 Pro # Vengance LP 1600MHz 8Gb #
EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 # Neutron 256Gb # WD Green 2TB*2 Raid0 # AX850W # ASUS ROG Swift
Citera så hittar jag tillbaka.