Vad händer med Forumet egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Jag har varit medlem här i några år och varit ganska aktiv. Jag har varit med om tidigare förändringar som forumet genomgått, både vad det gäller användare och hur själva redaktionen drivit sidan.

För ca ett år sedan så tyckte jag att SweC hade kommit upp i rätt nivå igen och schysst stämning i forumet.

Dock! De senaste månaderna har fått mig att fundera över vad det är som händer egentligen?

Låt mig förklara: En forummedlem skapar en tråd och frågar om hjälp att ghosta sin disk då han tappat bort sin OS-skiva.
Direkt, då menar jag direkt går en annan medlem in och skriver "Luktar piratkopiering". Det är denna negativa inställning som jag börjat se mer och mer. Visst har det alltid funnits men inte i så står mån.

En annan grej som jag också stör mig på är att varje dag. Jepp varje dag, så kommer nån som hört av sin kompis att man kan fråga grabbarna på SweC om vilka datorkomponenter som behövs inför BF3. Ofta är TS registrerad samma dag. Det som stör mig är inte att dom frågar utan att det finns en massa medlemmar som villigt svarar i dessa trådar. Det är beundransvärt att dom vill hjälpa till, men hade det inte varit enklare att skapa en tråd där just detta går igenom. Det måste finnas flera hundra sådana trådar som handlar om just det ämnet.

Språknivån har också sänkts betydligt, det är ofta man ser användare som inte använder punkt, komma och radbrytning.

Kontentan av det jag vill säga är: Har fragbite lagt ner eller vad är det frågan om?

Finns det något sätt vi äldre medlemmar kan styra upp forumet eller är det upp till moderatorerna? För övrigt anser jag att moderatorerna är för slappa.

Jag hoppas att ingen moderator blir så pass trampad på tårna så att tråden låses.

För övrigt så lider jag som många andra av dyslexi. Enligt mig är det ingen ursäkt för att man stavar fel, det är bara att läsa igenom igen och sen rätta.

Upplever du samma sak?

Intressant att det kommer lite såna här trådar då och då. Du och jag kom ju ungefär samtidig (tror jag) och redan då klagades det på forumet, andvändarna och språket. Vad är det man brukar säga; "Ungdomarna blir värre och värre för varje år som går".

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

Jag tycker swec borde införa ett system som förbjuder användare att posta säg tex de första 6 månaderna eller något likt reglerna som gäller i övriga ämnen. Jag har märkt att många idiot-trådar som skapas ofta kommer från nyreggade användare som inte ens hittat sökknappen.

Många här inne verkar vara tycka att åldern spelar in, men jag är lite osäker. Det är stor skillnad på en 17-åring som har varit reggad i 4 år och vet vad som gäller i forumet mot en nyreggad 18-åring som bara vill slänga iväg sina åsikter och frågor utan vidare eftertanke.

Åtmionstone vill jag ha 6 månaders medlemskap som krav i övriga ämnen där mycket skit annars kommer upp och sen 3 månader på allt annat. Sen skulle man kunna ha en mer Laidback del där man kan lätta lite på det och låta alla ställa sina frågor osv. Mycket lättare för oss andra att slippa den delen om man inte vill då

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

jag har hängt här ett bra tag och det jag noterat mest de senaste havlåret är att det skrivs troll/trollning i var och varannan tråd.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Tycker som många andra att det främsta problemet är att folk inte är så villiga att använda sökknappen, Idén om att införa en spärr på åtminstone en vecka skulle nog höja nivån på forumet enormt!

Har också börjat titta in på Swec mer och mer sällan, Tycker det är jävligt synd för det är tack vare alla er jag kan det jag kan idag!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Jag vågar mig in i diskussionen.

Har inte varit medlem så länge, bara sedan 09 men i all fall. Försöker lära mig en del om datorer och uppfattar mig själv som ganska kunnig men inte kunnig nog att lära ut. Av rädsla för att ge fel råd eller svar så postar jag inte så mycket i trådar. Besöker däremot gärna sidan. Kan inte uttala mig om hur forumet var förut men tydligen var det hårdare (har jag läst). Tycker modereringen fungerar bra över lag. Visst stör språket en del ibland, tänker på inlägg med flera rader text utan punkt och så vidare, men har lärt mig leva med det. Visst har jag upplevt att det "trollas" en del men för det mesta blir ju dessa trådar låsta. Försöker använda sökfunktionen men har sett att det är många trådar som kommer tillbaka i nya skepnader, ofta av personer registrerade för en vecka sedan eller så.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

You Sir, is awesome!

För mig är det mest att jag inte är lika intresserad längre och då blir jag mer störd på "fjortis"-inlägg etc. Jag tror den sortens inlägg var lika vanliga förut men då så var det fortfarande intressant läsning för mig. När någon frågade för hundrade gången ifall hans inköp skulle klara av CS1.6 så var det fortfarande intressant för mig att läsa igenom olika resonemang av någon konstig anledning.

En annan anledning till varför jag tycker att det känns som forumet har ändrats är nog för att jag förr i tiden läste ganska mycket inlägg på ganska måga underforum (jag tror dock inte att jag typ skrev i någon typ). Nuförtiden så är det detta underforum som känns mest intressant och jag kollar sällan in i de andra, så jag antar att jag en annan uppfattning av forumet av den anledningen.

Av någon anledning så har jag fått för mig att jag ska sluta "lurka" lika mycket här och faktiskt skriva mer (märklig fixidé, jag vet!). Så kanske kan jag bidra med en liten ändring åt det positiva hållet (Å andra sidan så skulle det lika gärna kunna innebära en försämring att jag börjar skriva mer. )!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte forumet som förändras, det är ni gubbar som blir äldre.
Om ni ser något "dåligt" inlägg som byter mot reglerna så anmäl det mer än gärna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

SweclockersSenior.com nästa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jkrohn:

SweclockersSenior.com nästa?

Skickades från m.sweclockers.com

Ohh, asså.... Fan.... Jag tycker om idén... ^^ Seriöst...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

stående ovationer. inget mindre. jag ser fram emot nästa sammanfattning om, säg, fem år.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrohn:

SweclockersSenior.com nästa?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle då kunna tänka mej det, kan vi få leva i våran harmoni där och affärer kan ge oss lite seniorerbjudanden då och då

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Som så många andra säger, såhär har det alltid varit, och sånna här trådar dyker upp nån gång då och då. 02-orna tycker att 03-orna är oseriösa, 03-orna tycker 04-orna är oseriösa, osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Konjunktursvängningar är den troligaste orsaken till att detta fenomen kommer och går. Trådar likt denna har kommit förr, likt problemen TS beskriver. Ta det med en klackspark och gör en rolig tråd vetja. Dä ä la bare te å axle anschvaret å göre en piff upp av Alpha-Alpha Alpha-Bravo, Over?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Problemet är att många av oss seniorer har varit med sen BBS tiden då vi körde med modem, vi har varit med om det mesta och kan det mesta idag och tycker det är tråkigt läsa inlägg fjortisarna gör för det ger inte oss någon ny kunskap, vi vill har mer stimulans.

Permalänk
Medlem

tror Likvid kan ha en poäng där.
minns innan man hade modem ens när man satt å pillade sönder windows m.m ist

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

En sak som verkligen skulle lyfta forumet är ett sätt att belöna och bekräfta bra inlägg. Hatten av för det bästa inlägget på länge!

("Det var bättre förr" verkar vara helt tidlöst! Och internet-kompatibelt!)

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Jag har varit medlem här i några år och varit ganska aktiv. Jag har varit med om tidigare förändringar som forumet genomgått, både vad det gäller användare och hur själva redaktionen drivit sidan.

För ca ett år sedan så tyckte jag att SweC hade kommit upp i rätt nivå igen och schysst stämning i forumet.

Dock! De senaste månaderna har fått mig att fundera över vad det är som händer egentligen?

Låt mig förklara: En forummedlem skapar en tråd och frågar om hjälp att ghosta sin disk då han tappat bort sin OS-skiva.
Direkt, då menar jag direkt går en annan medlem in och skriver "Luktar piratkopiering". Det är denna negativa inställning som jag börjat se mer och mer. Visst har det alltid funnits men inte i så står mån.

En annan grej som jag också stör mig på är att varje dag. Jepp varje dag, så kommer nån som hört av sin kompis att man kan fråga grabbarna på SweC om vilka datorkomponenter som behövs inför BF3. Ofta är TS registrerad samma dag. Det som stör mig är inte att dom frågar utan att det finns en massa medlemmar som villigt svarar i dessa trådar. Det är beundransvärt att dom vill hjälpa till, men hade det inte varit enklare att skapa en tråd där just detta går igenom. Det måste finnas flera hundra sådana trådar som handlar om just det ämnet.

Språknivån har också sänkts betydligt, det är ofta man ser användare som inte använder punkt, komma och radbrytning.

Kontentan av det jag vill säga är: Har fragbite lagt ner eller vad är det frågan om?

Finns det något sätt vi äldre medlemmar kan styra upp forumet eller är det upp till moderatorerna? För övrigt anser jag att moderatorerna är för slappa.

Jag hoppas att ingen moderator blir så pass trampad på tårna så att tråden låses.

För övrigt så lider jag som många andra av dyslexi. Enligt mig är det ingen ursäkt för att man stavar fel, det är bara att läsa igenom igen och sen rätta.

Upplever du samma sak?

Jag tycker du ska börja med att se över din egen grammatik innan du skriver nåt igen. Låt mig ta några exempel:

Citat:

En annan grej som jag också stör mig på är att varje dag. Jepp varje dag, så kommer nån som...

Jobbig grammatik det där du.

Jag tycker vidare att Sweclockers borde byta namn till Swegaymers då det mest är gaymers som hänger här (observera att gaymers är felstavat med flit)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Från min sida känns det lite som om att de som kan en del och har varit med ett tag, har börjat bli lite lata och inte skriver så mycket? Känner lite svag inaktivitet från många användare, de bara kikar förbi och läser. Lämnar ingen åsikt or what so ever. Saknar det lite, när man knappt hunnit läsa klart en kommentar innan den andra hade postat, jag försöker alltid lägga en kommentar om det är något jag kan uttala mig om.

Det beror på att vi blir så otroligt trötta på att folk inte bemödar sig med att ens göra ett försök till att öht SÖKA lite på egen hand istället för att förvänta sig att få allt serverat på silverfat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Det beror på att vi blir så otroligt trötta på att folk inte bemödar sig med att ens göra ett försök till att öht SÖKA lite på egen hand istället för att förvänta sig att få allt serverat på silverfat...

Det hör kanske inte hit, men sökfunktionen här på stället är väl kanske inte den allra bästa. Man skulle kanske försöka se sig om efter en mer uppdaterad sökmotor.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Det hör kanske inte hit, men sökfunktionen här på stället är väl kanske inte den allra bästa. Man skulle kanske försöka se sig om efter en mer uppdaterad sökmotor.

Google är ens bästa vän näst efter hunden... som iofs oclså är en rackare på att söka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Jag tycker vidare att Sweclockers borde byta namn till Swegaymers då det mest är gaymers som hänger här (observera att gaymers är felstavat med flit)...

Vad exakt menar du med det?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Som så många andra säger, såhär har det alltid varit, och sånna här trådar dyker upp nån gång då och då. 02-orna tycker att 03-orna är oseriösa, 03-orna tycker 04-orna är oseriösa, osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Den slutgiltiga lösningen: ta bort från postarna när folk är registrerade. Då ökar fokuset på textinnehållet istället.

Själv bryr jag mig ytterst lite om när en medlem är registrerad. Men i andra forum kan ibland postcounts spela in i hur serriös jag tycker en användare är. Vilket också det ger en felaktig bild.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MooD:

Den slutgiltiga lösningen: ta bort från postarna när folk är registrerade. Då ökar fokuset på textinnehållet istället.

Själv bryr jag mig ytterst lite om när en medlem är registrerad. Men i andra forum kan ibland postcounts spela in i hur serriös jag tycker en användare är. Vilket också det ger en felaktig bild.

Jag har aldrig riktigt förstått varför det anses så viktigt när en medlem är registrerad att det måste framgå i varje inlägg. Visst att det har ett intresse när man ska kolla efter folk som skapar konton med snarlika namn som någon annan för att trolla men det är ju inte så viktigt att det alltid måste stå.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Jag tycker du ska börja med att se över din egen grammatik innan du skriver nåt igen. Låt mig ta några exempel:

Jobbig grammatik det där du.

Jag tycker vidare att Sweclockers borde byta namn till Swegaymers då det mest är gaymers som hänger här (observera att gaymers är felstavat med flit)...

Låt mig vara den första att säga att min grammatik är absolut inte felfri. Däremot är den betydligt bättre än genomsnittet här på SweC.

Jag var trött och arg när jag skrev så kanske uttryckte jag mig inte på bästa sätt.

Jag måste även påstå, att ditt inlägg är nuvarande Swec i ett nötskal. Folk älskar att peka ut fel utan att ha något överhuvudtaget att tillföra diskussionen. Det är spelmarknaden som driver hårdvarumarknaden så därför är det ganska naturligt att många gamers hänger på Swec.

Permalänk
Medlem

Köprådsforumen är (och har väl alltid varit) smitthärdar, det är dit de "okunniga" besökarna vänder sig. Spelforumen är väl också litet "drabbade" (om man nu ska använda det ordet) eftersom många yngre har massa tid över till att spela. Dessa delarna fungerar litet som buffertar - de flesta andra forumdelarna kräver mer kunskaper och intresse för att man ska få ut något av att hänga där (medans vem som helst kan snacka spel). Ska kanske inte säga så mycket då jag själv spenderat många timmar i köprådsdelarna : ) Dock så är det sällan det krävs att jag aktivt behöver fråga något, finns alltid besvarat för den som letar.

Permalänk

Inför att man måste varit registrerad i 3 dagar så folk kan läsa på lite innan dom skriver: "plocka ihop en dator som kan maxxxxa bf3 till mig dataexperter."

Efter 3 dagar här borde dom förstått att köpråd tråden inte går att lita på om man inte är hyfsat insatt då vissa paket som folk plockar ihop här är rena katastrofen. Suttit och kollat köpråd tråden i 2 månader i sträck nu och det är låg nivå där.

(Credit till folk som sätter ihop datorpaket dock)

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Skriver sällan här men från det jag har läst tycker jag det rullar på som vanligt. Oftast är det man själv som förändras inte platsen man är på.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Det är lugnt, för nu har jag dryga memes, pun-trådar och fler inside-jokes än någonsin på reddit.
Kul skit.

Men ja, inte har det varit några speciellt roliga trådar på ÖÄ som man kommer ihåg lika väl som innan ÖÄ stängdes.

Permalänk
Medlem

Tror som många andra här att förändringen av forumet har att göra med att alla gamla forumrävar börjar bli just gamla. Folk börjar jobba, får familj och inser att de inte behöver spendera sina sista pengar på ett expansionspaket till sin dremel.

Jag tror också att det har att göra med förändringen av datorvärlden eller så. För ~13 år sen satt jag på virtualhardware.com och kollade gallerier där folk hade moddat sina datorer och klockat sina Amd K6or/PIIIor till 700Mhz. På den tiden fanns det bara ett par olika fläktgaller, inte femhundra olika, och alla datorchassin var pissgråa. Sweclockers gamla garde är såna som började modda i det sammanhanget.

Det är samma som gamla lan och sådant; för 15 år sen eller nåt så lanade jag och brorsan Warcraft II med en skrivarkabel emellan våra datorer. Det var ett förbannat meck med allting - saker flöt inte på så bra och man var tvungen att ha koll på grejerna för att få ihop ett lan där alla kunde ha kontakt med varandra.

Idag (jag gnäller inte!) så är det plug-and-play, knappt ens så att man måste lägga till IPX-protokoll eller vad det nu kan röra sig om. Vill du ha en röd dator med många fläktar så kan du gå ner på stan och köpa ett av de tio olika röda gamerchassin som erbjuds. Förut lyssnade folk på mp3or i winamp (och tillverkade skins till det i paint. Jag satt med ett som jag kallade "magnolia" i ett halvår ), men idag finns allt på molnet eller via easymode torrenter. För 15 år sedan var förövrigt internet så pissigt att din enda tillgång till warez var ifrån cdskivor som din pappas kompis kompis fått från någon från sergels torg, eller från lan.

Idag verkar det mesta vara en fråga om pengar. Vill du ha en ny, fräck mus till datorn så verkar Razer ha typ 30st olika att välja på. Folk kommer till forumet för att fråga vad dom ska köpa, inte hur de ska modda eller greja. Man behöver inte varandra på samma sätt helt enkelt. Det är samma fenomen som i World of Warcraft, i vanillaversionen behövde du kontakter och social gemenskap för att komma vidare - sedan blev allt pugs och folk talar knappt till varandra när de gör instanser idag.

Jag vill inte vara den som är den, men idag behöver du inte kunna så mycket. Min lillebrorsa kan knappt installera MSN Messenger, därför att han aldrig behöver det. På de gamla dagarna var det livsnödvändigt, för man var tvungen att formatera en gång i månaden eller så

Alltså; man kanske inte ska förvänta sig samma saker av Sweclockers idag, som man gjorde ifrån Sweclockers för 10 år sedan. Det finns iofs seriösa kvalitetsmoddare (och inte bara folk som tar en bild på sin köpta "datorhörna" med en mobilkamera), för de som är intresserad. För min egen del är jag inte intresserad längre.

Det kanske hänger ihop med att datorprestanda idag, egentligen inte är jätteviktigt. Förut tror jag att spelutvecklingen gick snabbare än vad utvecklingen för datorprestanda gjorde, man fick klocka för att kunna spela Unreal Tornament (såvida man inte var fett rik). Idag verkar det som att datorprestandan utvecklas snabbare än spelen - en processor i mellansegmentet fixar det allra mesta utan att man behöver göra något med den.

För att vara konstruktiv; man kanske kunde fundera på vad nästa riktning är. Vad gör "entusiasterna" idag, och vad finns det för scener som idag är outvecklade? Kanske finns det något som de som är reggade 2011 kommer att ha varit med om att utveckla, när vi sitter här 2020? Jag tror inte att det är chassimoddning eller överklockning, så som det nu ser ut. Det skulle vara en tillbakagång, vilket är tråkigt. I vilket fall som helst, jag tycker inte att folk som är på Sweclockers idag ska idealisera gamla medlemmar eller gamla dagar. De gamla medlemmarna sitter sannolikt och lyssnar på Jazz med ett glas cognac, matar sin bebis, glider runt i sin nyköpa BMW eller något annat icke-hardcore. Det är kanske dags för en ny generation nya nördar, den gamla har nog inte driv för sladdrig pizza/dårskaps-lan/irchäng längre. Då är det inte mer än rätt att några andra ska "ärva jorden", som bättre kan förvalta den.

Jämför med vad som helst, det är så det funkar. Det coolaste progressiva metalbandet 2000 känns idag stört lamt i jämförelse med det coolaste metalbandet 2010. Media har samma grej på gång. Kanske är det samma med Sweclockers överhuvudtaget, vi kanske nuförtiden är datorvärldens gammelmedia? Jag har en känsla av att också redaktionen på Sweclockers har förändrats. Förut var Sweclockers bara ett forum för entusiaster, och alla satt i samma svettiga smet och dreglade över Geforce 3. Idag lutar det kanske mera åt att Sweclockers är en tidning, eller iaf något man konsumerar ganska passivt.

För övrigt, för de som klagar, fanns det fjortisar här för tio år sedan också, och på Dreamhack i Synnerhet. Det är coolt, kör hårt. Lev och låt leva!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fesoj:

Alltså; man kanske inte ska förvänta sig samma saker av Sweclockers idag, som man gjorde ifrån Sweclockers för 10 år sedan. Det finns iofs seriösa kvalitetsmoddare (och inte bara folk som tar en bild på sin köpta "datorhörna" med en mobilkamera), för de som är intresserad. För min egen del är jag inte intresserad längre.

Ett väldigt intressant och välskrivet inlägg! Väldigt vettig poäng. Det har egentligen alltid klagats på fjortisar, gaymers och annat i forumet i takt med att de äldre "rävarna" blir ännu äldre och nya generationer tar över. Var väldigt aktiv för ett gäng år sedan i ÖÄ men i takt med att jag blir äldre så finner jag i princip allting väldigt ointressant, och säkerligen flera med mig. Hårdvara gillar jag dock fortfarande

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+