Kan jag få ut mer ljud än 100% i hörlurarna?

Permalänk
Medlem

Kan jag få ut mer ljud än 100% i hörlurarna?

Hola. Har druckit lite rom och sovit lite för lite vilket resulterar i att Spotify-musiken är enormt bra.

Hursom, jag har satt Windows-ljudet på max, Spotify på max, mitt headset (Steel 5hv2) på max. Tyvärr låter det ungefär lika intressant som när jag drar iPhonens standardlurar på max.

Jag vet ju att moderkortets visserligen standardljudkort klarar av att leverera mera, kan man boosta ljudet på något sätt? Tvivlar på att headsetet sprängs

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Ja via datorn lär du ju knappast få ut den nödvändiga effekten att driva de mer ju, koppla ljudet till tex en förstärkare o mata hörlurara från den.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Har man ljudet på max så bör man nog överväga att skaffa bättre lurar och en hörlursförstärkare.

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Har man ljudet på max så bör man nog överväga att skaffa bättre lurar och en hörlursförstärkare.

ELLER lugna sig med romen..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

vissa program har nån form av EQ eller ibland separat volym där du kan dra upp output en bit, tyvärr inte spotify. men har du filerna lokalt är det ju lugnt duger inte det så överväg köpa lite bättre grejer. värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Mja, jag vill ju inte betala mer. Ljudsystem har jag men det uppskattas inte på natten.

Skrivet av CrazyBanana:

vissa program har nån form av EQ eller ibland separat volym där du kan dra upp output en bit, tyvärr inte spotify. men har du filerna lokalt är det ju lugnt duger inte det så överväg köpa lite bättre grejer. värt det.

Det var det där jag tänkte på, om det finns något sorts extra program som boostar alla ljud på något sätt... Minns t.ex. att VLC förut gick till 100%, sen kunde man scrolla upp det till 400% och då spraka det i högtalarna minsann

Skrivet av TroNi:

ELLER lugna sig med romen..

Nej, då tappar musiken både kvalitét och betydelse

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Mja, jag vill ju inte betala mer. Ljudsystem har jag men det uppskattas inte på natten.

Det var det där jag tänkte på, om det finns något sorts extra program som boostar alla ljud på något sätt... Minns t.ex. att VLC förut gick till 100%, sen kunde man scrolla upp det till 400% och då spraka det i högtalarna minsann

Problemet med att höja ljudet med mjukvara är att det sker digitalt,det finns en risk att man råkar ut för sk digital distorsion,brus och annat hemskt och det är inget kul att lyssna på.
Ska du höja volymen mer så ska det göras med en förstärkare,den sköter jobbet bättre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oyegie:

Hörlursförstärkare?
Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Hörlursförstärkare?
Tips?

+1

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Hörlursförstärkare?
Tips?

Tja det beror på budget,Asus xonar essence är ett bra köp i alla fall till stationär dator.
Externa har jag inte så jättekoll på men Project headbox verkar rätt så ok,har själv en sån fast en större modell än den nedanför.
http://www.referenceaudio.se/horlurar/horlursforstarkare/pro-... dock bör man skaffa sig nåt lite bättre ljudkort än det integrerade.