Windows Phone 7.5 "Mango" till Sverige

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r:Grid:

mm MS stod bakom Windows Mobile 6.5 som användes på 1800 talet, det OS som sitter i Xperia X2. WP7 är ett nytt OS omgjort från tomt papper mer eller mindre. Sök på Samsung Focus på youtube så ska du få se en äkta WP7 telefon

Du ska inte utgå efter gamla Windows mobile 6.5 när du ska göra ett utlåtande om Windows Phone 7! Det är 2 helt olika operativsystem!

Okej.:D Då var jag dåligt uppdaterad (men jag är inte så intresserad av mobiler mer än att de fungerar och gör det dom ska:)) på mobilsidan...:$ Sorry...:):$

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Intressant nu börjar windows mobilerna komma igång. Någon som har en susning när windows 8 mobile kan komma? Om man köper en ny mobil idag går det då att uppdatera denna till windows 8? (kanske svårt att veta) Men om man jämför med android så brukar väl denna gå uppdatera helt gratis till nästa version om man nu inte har för dålig hårdvara.

Annars är jag intresserad av en windows mobil, då jag tror att dessa kommer utveckla sig bäst emot "företagsapplikationer" mot en PC. Öppen källkod i all ära, med bl.a. office kompatibilitet är viktigt för mig.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Uppgraderade från mango b2 och jag tycker luren har blivit aningen snabbare igen. Som att den inte var nog snabb redan.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Intel drops MeeGo, backs new OS project
http://techreport.com/discussions.x/21727

HAHAHAAHA

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Intressant nu börjar windows mobilerna komma igång. Någon som har en susning när windows 8 mobile kan komma? Om man köper en ny mobil idag går det då att uppdatera denna till windows 8? (kanske svårt att veta) Men om man jämför med android så brukar väl denna gå uppdatera helt gratis till nästa version om man nu inte har för dålig hårdvara.

Annars är jag intresserad av en windows mobil, då jag tror att dessa kommer utveckla sig bäst emot "företagsapplikationer" mot en PC. Öppen källkod i all ära, med bl.a. office kompatibilitet är viktigt för mig.

Windows 8 kommer inte att kunna köras på den typen av processorer som sitter i WP7-mobilerna, om jag inte minns fel. Det du nog har blandat ihop det med är tablets isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Hmm...har för mig att denna --> Sony Ericsson Xperia X2 skulle vara sjukt seg. Och om jag inte missminner mig så stod MS bakom mjukvaran till denna modellen.:P

HAHAHAHAHAHA blir man så där dum av Apple's produkter?????

Nä ursäkta mig om jag var otrevlig men att skriva sådär dumma poster borde vara bötesbelagt.

Gå och upplev en WP7 telefon vettja! Är intresserad om du fortfarande tycker att den är "seg". Vad har du att förlora? Tron på Steve Jobs?

Se det som en utmaning.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Bra att det finns vettig konkurrens på mjukvaran till mobila enheter.
Men nånting som ska bli intressant tycker jag är Windows 8 och hur det kommer funka på mobila enheter. Speciellt med en x86 prolle under skalet.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Mango är toppen!

Prestandan är verkligen bland det bästa jag upplevt på en telefon, och då finns det Android-telefoner med hårdvara som fullkomligt skrattar åt min Omnia 7. App-switch från en tung 3D-applikation till en annan går på en bråkdel (egentligen bara en transition). Mango är verkligen WP7 1.0 och jag hoppas folk förstår hur bra OS detta är. Synd bara att så många (läs helt sjukt många) förutfattade meningar existerar mot det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacEnkronan:

Okej.:D Då var jag dåligt uppdaterad (men jag är inte så intresserad av mobiler mer än att de fungerar och gör det dom ska:)) på mobilsidan...:$ Sorry...:):$

Skrivet av mrvision:

HAHAHAHAHAHA blir man så där dum av Apple's produkter?????

Nä ursäkta mig om jag var otrevlig men att skriva sådär dumma poster borde vara bötesbelagt.

Gå och upplev en WP7 telefon vettja! Är intresserad om du fortfarande tycker att den är "seg". Vad har du att förlora? Tron på Steve Jobs?

Se det som en utmaning.

Jag sa ju att jag inte var uppdaterad.:) Och - om jag har förstått det hela rätt - när man skriver en --> :$ smiley så gör man det för att visa att man är generad i X situation och att man lägger sig så att säga.:)

Detta forum H A R verkligen tappat (se ÖÄ) mycket kompetens, kamratskap och vänskap.:/ Tycker ju vi "datanördar" ska hålla ihop och inte splittra varandra.:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag sa ju att jag inte var uppdaterad.:) Och - om jag har förstått det hela rätt - när man skriver en --> :$ smiley så gör man det för att visa att man är generad i X situation och att man lägger sig så att säga.:)

Detta forum H A R verkligen tappat (se ÖÄ) mycket kompetens, kamratskap och vänskap.:/ Tycker ju vi "datanördar" ska hålla ihop och inte splittra varandra.:)<3

Ok jag ber om ursäkt (igen) för en otrevlig ton.

MEN, du kan väl anta min utmaning? Om du tycker att en WP7 telefon är slö, ful otrevlig eller....eller...eller helt underbar?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Mango är toppen!

Prestandan är verkligen bland det bästa jag upplevt på en telefon, och då finns det Android-telefoner med hårdvara som fullkomligt skrattar åt min Omnia 7. App-switch från en tung 3D-applikation till en annan går på en bråkdel (egentligen bara en transition). Mango är verkligen WP7 1.0 och jag hoppas folk förstår hur bra OS detta är. Synd bara att så många (läs helt sjukt många) förutfattade meningar existerar mot det.

Visst är mango helt sjukt smidigt, sitter också på en omnia 7 och sedan jag skaffade mig den (efter en tid med android) har jag aldrig sett någon annan telefon som jag skulle vilja ha hellre. Dock såg jag en hint om samsungs nya omnia w och den verkar minst sagt intressant, sen kan ju nokia komma med något bra också, men jag stannar nog med min omnia 7 så länge allt flyter på såhär trevligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrvision:

Ok jag ber om ursäkt (igen) för en otrevlig ton.

MEN, du kan väl anta min utmaning? Om du tycker att en WP7 telefon är slö, ful otrevlig eller....eller...eller helt underbar?

Ok allt lugnt glömt och förlåtet i samma stund som du ser punkten i denna meningen.:D

Visst jag antar *gärna* din utmaning men då uppstår frågorna:

a) vart kan man låna en sådan här telefon
b) vad gör man om man inte planerar att köpa en dylika?

Jag vidgar gärna mina vyer.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ok allt lugnt glömt och förlåtet i samma stund som du ser punkten i denna meningen.:D

Visst jag antar *gärna* din utmaning men då uppstår frågorna:

a) vart kan man låna en sådan här telefon
b) vad gör man om man inte planerar att köpa en dylika?

Jag vidgar gärna mina vyer.^^

Tja närmaste 3 butik eller media markt. Fast jag har också märkt att Telia butiker har vissa modeller inne som t ex. HTC Trophy, HTC Mozart och LG Optimus 7 tror jag.

HÄR kommer lite inspiration.

LYCKA TILL. (inget köpkrav bara ett riktigt omdöme från din sida)

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrvision:

Tja närmaste 3 butik eller media markt. Fast jag har också märkt att Telia butiker har vissa modeller inne som t ex. HTC Trophy, HTC Mozart och LG Optimus 7 tror jag.

HÄR kommer lite inspiration.

LYCKA TILL. (inget köpkrav bara ett riktigt omdöme från din sida)

Kanon ska ta och känna och klämma på den så återkommer jag med en liten recension i denna tråden.:):up:

Ha ha...:) Nej då ska inte köpa den hade jag inte tänkt mig.:P Men gör jag det så well...då är det ju en riiiktigt bra telefon med tanke på att jag anser att Apple är top of the top.:):)

Btw...Lite komiskt att det är en tjej som håller i presentationen.;) Är det för att killarna ska "vilja" köpa telefonen? Men for sure så är det trevligt med tjejer i teknikvärlden, det behövs fler av dom.:) Dock komiskt att hon säger att hon har ett flyg bokat till Paris.;) Amerikaner som sällan eller aldrig åker till Europa.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Ser riktigt trevligt ut i alla fall. Aldrig känt på det dock. Hur är det rent användarmässigt och prestandamässigt egentligen?

Dem är helt underbara! Ångrar bytet från min Omnia 7 till iPhone 3GS ganska rejält (Ja, jag vet, "Apple"...)

Men ska man va subjektiv så har jag några synpunker på WP7 (Sålde dock min innan jag han klämma på WP7.5)

Allt du gör flyter på något så otroligt underbart, det va som när den första 3GS'en kom ut, och man såg folk i korridorer som bara låste upp, smekte skärmen lite, och låste den
Detta blev nästan vana när jag hade min Samsung, eftersom att den var något otroligt följsam i menyer osv Mycketmycketmycket bättre än min 3GS

Edit*
Allt på WP tar lite längre tid (saknade mycket snabb-knappar till Wifi osv, samma med iphone dock), men du kommer vara så mycket nöjdare när du gör saker!
Rekommenderas utan minsta problem att du hittar en affär och klämmder på'n!

Skrivet av MacEnkronan:

Trist trist.:/ Har inga förväntningar på MS så kallade mobiler.:/

Det borde du!

Skrivet av holmberg:

Prestandamässigt är det mer eller mindre snabbast. Även fast du sitter på gammal hårdvara.

Sen är det så mycket snyggare och smartare än tex iphone Men det är väl subjektivt. Åtminstone det förstnämnda.

Om man nu inte gillar stuprörstänkandet med en app/ikon per vad man nu skall göra, som i iphone.

Ska bli intressant vad apple kommer med!

Skickades från m.sweclockers.com

Tror nog Google får det tufft nu, ifall rykterna stämmer om en 4S (alltså budget iPhone) (trodde aldrig jag skulle säga dedär...)

men om man tänker efter så borde det inte va några problem, släng i ett strypt A4 chip så är det klart kan inte va svårt att sälja dem billigare...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

SuperSverker: Jag ska ta och pilla lite på telefonen som du nämner. Jag måste erkänna att jag blev lite nyfiken.:)^^

Den youtubelänk som mrvision postade ger *onekligen* en BRA presentation av telefonen på ett sådant sätt att min nyfikenhet är väckt.:) Som jag nämnde så blir det en recension på nämnda telefon, dock förutsatt att jag hittar en dylika, men jag ska verkligen göra mitt bästa för att track one of those buggers down.:);)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Nån som vet ett bra ställe i Göteborg där man kan klämma lite på en WP7?

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem

Metro gränssnittet med sina klossar är fruktansvärt fult, i övrigt börjar ju det likna nått.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Metro gränssnittet med sina klossar är fruktansvärt fult, i övrigt börjar ju det likna nått.

Mjo kollade på presentationen och klossarna såg väldigt otympliga ut.:P Inte alls som Apples smidiga dito.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av vatsug:

Nån som vet ett bra ställe i Göteborg där man kan klämma lite på en WP7?

Mediamarkt borde garanterat ha några telefoner med WP7

Permalänk
Medlem

Nu är jag besviken, både på mig själv och Microsoft!

Jag har inte uppdaterat min mobil sen jag fick den! Har alltså suttit på 7000 tills nu och jag skulle börja uppdatera! Då fanns det ju en uppdatering tillgänglig. *suprise*
När jag uppdaterat klart ligger jag på 7008, lite lågt tyckte jag och sökte igen. Ingen lycka. Säger att 7008 är den senaste!

Efter lite googlande hittade jag Ett inlägg som sa att Microsoft har döljt alla andra uppdateringar innan mango är helt lanserat. Men det är som sagt bara på ett ställe som jag har läst detta!

Någon som hittat en work-around?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinecraftZ:

Nu är jag besviken, både på mig själv och Microsoft!

Jag har inte uppdaterat min mobil sen jag fick den! Har alltså suttit på 7000 tills nu och jag skulle börja uppdatera! Då fanns det ju en uppdatering tillgänglig. *suprise*
När jag uppdaterat klart ligger jag på 7008, lite lågt tyckte jag och sökte igen. Ingen lycka. Säger att 7008 är den senaste!

Efter lite googlande hittade jag Ett inlägg som sa att Microsoft har döljt alla andra uppdateringar innan mango är helt lanserat. Men det är som sagt bara på ett ställe som jag har läst detta!

Någon som hittat en work-around?

http://www.wpcentral.com/force-mango-update-early-through-zun...

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Metro gränssnittet med sina klossar är fruktansvärt fult, i övrigt börjar ju det likna nått.

Det får stå för dig, själv tycker jag att Metro gränssnittet är det klart snyggaste av alla gränssnitt. Men som sagt, alla har sin egna åsikt...

Permalänk
Skrivet av MinecraftZ:

Nu är jag besviken, både på mig själv och Microsoft!

Jag har inte uppdaterat min mobil sen jag fick den! Har alltså suttit på 7000 tills nu och jag skulle börja uppdatera! Då fanns det ju en uppdatering tillgänglig. *suprise*
När jag uppdaterat klart ligger jag på 7008, lite lågt tyckte jag och sökte igen. Ingen lycka. Säger att 7008 är den senaste!

Efter lite googlande hittade jag Ett inlägg som sa att Microsoft har döljt alla andra uppdateringar innan mango är helt lanserat. Men det är som sagt bara på ett ställe som jag har läst detta!

Någon som hittat en work-around?

Jag hade inte uppdaterat min telefon på väldigt länge och jag fick samma problem som du, då testade jag den här metoden som personen ovanför mig länkar till. Då kom en uppdatering upp, det var 7403, en liten uppdatering som kom ut i juni. När mobilen uppdaterat färdigt lät jag den bara ligga inkopplad och då började automatiskt nedladdningen av 7.5.

Permalänk
Medlem

Har gett den metoden 15-20 försök utan framgång men jag fortsätter prova.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Har installerat Mango på min Omnia 7, det flyter väldigt fint. Jag måste dock sälja telefonen. Den är som ny då jag inte använt den, och är utan repor. Obunden. Köpt på MediaMarkt, så kvitto etc finns. Pris: 2000 kr. PM:a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftZ:

Har gett den metoden 15-20 försök utan framgång men jag fortsätter prova.

Det fungerar utmärkt för mig, håller på att installera den färdiga 7720 Mango nu. Som tur var låg jag bara 2 uppdateringar bort så det tar inte alls lång tid.
Tryck bara på "Update" sen drar du ut internetsladden på en gång, fungerade för mig.
OnT: Fan vad kul det ska bli med lite appar och dylikt, älskade mobilen redan innan men det här borde bli ett lyft. Nu kanske man t.om kan titta på youtube på mobilen!
Mvh

Permalänk
Skrivet av MinecraftZ:

Har gett den metoden 15-20 försök utan framgång men jag fortsätter prova.

Starta om datorn/Zune. Funkat 7 av 10 ggr för mig. Var tvungen att göra 2 rollbacks innan jag lyckades behålla min Developer Unlocked.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BUSKiSS:

OnT: Fan vad kul det ska bli med lite appar och dylikt, älskade mobilen redan innan men det här borde bli ett lyft. Nu kanske man t.om kan titta på youtube på mobilen!
Mvh

Youtube kunde man ju emellertid kolla på redan innan utan problem...

Permalänk
Medlem

Några nya telefoner på g ut med Windows 7 som är intressanta? Tycker de flesta man ser nu har varit ut ett bra tag och börjar bli lite ålderdomliga..