Permalänk
Medlem

Terra Nova

Någon som kollar på den serien? Den börjar med en familj som lever i framtiden. Typ 200 år från nu. Planeten är förstörd och det verkar som att mänskligheten inte kommer klara sig om vi inte flyr från planeten. Rymden är inget alternativ pga de enorma avstånden så de byggs en tidsmaskin som skickar människor bak i tiden där de skapar en ny koloni. Nu till det konstiga. De verkar ha skickat dem till tiden då dinosaurierna levde. De måste väl veta hur dinosaurierna utplånades. Om de nu åkte tillbaka i tiden så är det väl en jävligt dålig ide att åka tillbaka så pass långt. Eller jag kanske har missat något i storyn??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Någon som kollar på den serien? Den börjar med en familj som lever i framtiden. Typ 200 år från nu. Planeten är förstörd och det verkar som att mänskligheten inte kommer klara sig om vi inte flyr från planeten. Rymden är inget alternativ pga de enorma avstånden så de byggs en tidsmaskin som skickar människor bak i tiden där de skapar en ny koloni. Nu till det konstiga. De verkar ha skickat dem till tiden då dinosaurierna levde. De måste väl veta hur dinosaurierna utplånades. Om de nu åkte tillbaka i tiden så är det väl en jävligt dålig ide att åka tillbaka så pass långt. Eller jag kanske har missat något i storyn??

Det åker inte bara tillbaka i tiden, dom talade ju om det annars hade det ändrat framtiden butterfly effect style.
Utan det är en dåtid och parallellt universum.

Och ja den är jävligt bra, potential att berätta otroligt mycket spännande storys.
Steven Spielberg producent bland annat!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Det åker inte bara tillbaka i tiden, dom talade ju om det annars hade det ändrat framtiden butterfly effect style.
Utan det är en dåtid och parallellt universum.

Och ja den är jävligt bra, potential att berätta otroligt mycket spännande storys.
Steven Spielberg producent bland annat!

Ahh den delen måste jag ha missat. Jo serien verkar lovande.
Det ironiska är att de flydde från krig, girighet osv men redan nu får man se dem göra samma misstag igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Ahh den delen måste jag ha missat. Jo serien verkar lovande.
Det ironiska är att de flydde från krig, girighet osv men redan nu får man se dem göra samma misstag igen.

Svårt att fly från sådant som genom tiderna praktiskt taget definierar människan.

Såg första avsnittet. Det är snyggt gjort, men känns aningen stelt inriktat. Känns som att det är en ganska rak väg storyn kommer gå. Men det vid vattenfallen samt "six-ers" kan ändra på saker och ting. Får se hur det fortlöper.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Svårt att fly från sådant som genom tiderna praktiskt taget definierar människan.

Såg första avsnittet. Det är snyggt gjort, men känns aningen stelt inriktat. Känns som att det är en ganska rak väg storyn kommer gå. Men det vid vattenfallen samt "six-ers" kan ändra på saker och ting. Får se hur det fortlöper.

Jag är mest intresserad av det vid vattenfallet. Om de spinner runt på det så kanske vi får se lite ufon å shit =D

Permalänk
Medlem

Gillade första avsnittet skarpt och ser fram emot en serie som kan fylla hålet efter Lost.

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre om det inte varit en så extremt fjantig familj. Dom borde ha gjort den mörkare

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ha potential om dom animerar dinosaurierna lite bättre. Det störde mig något enormt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinin:

Hade varit bättre om det inte varit en så extremt fjantig familj. Dom borde ha gjort den mörkare

Um mörkare... det försökte dom med i vissa Startreck och de serierna blev mindre populära än de "ljusa".
Men det är tråkigt, jag gillar också det "mörkare".

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jag gillar serien, första avsnittet va mycket bra förutom det va lite väl mycket fjanterier och småromanser, hoppas det avtar lite i kommande avsnitt.

Serien är lite som stargate universe fast faktiskt spännande

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Bra skit! Jag har en förkärlek för tonårsromanser, och både sonen och hans "flickvän" känns jävligt appealing! Kommer följa med iver.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Jag är mest intresserad av det vid vattenfallet. Om de spinner runt på det så kanske vi får se lite ufon å shit =D

Nja, har nog missat att det är terra novas ledares son som är ledaren för sexorna som jäklas med sin far med ristningarna.. Dom är ett budskap om att terra nova gör fel bla bla..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

har sett 4 avsnitt så att säga.
Helt okey serie även om det är lite glapp här och där och lite B över vissa ställe. på 200 år bör de har fixat punkteringsfriadäck bla
Gillar inte redigt tonårs romanserna då de känns alldeles för framrusat och Jaha vill du inte ligga med mig så kan jag fråga ditt ex om hon vill ligga med dig istället så är vi ändå vänner?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Första (1+2) avsnittet var ju bra, sedan har serien tyvärr bara varit löjlig. Det enda som fört den framåt är typ 30 sek i slutet av varje avsnitt.
Känns som att de är ute efter en ordentlig långkörare som lost tyvärr.

Ne tack, behöver nog inte ödsla tid på denna något mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Någon som kollar på den serien? Den börjar med en familj som lever i framtiden. Typ 200 år från nu. Planeten är förstörd och det verkar som att mänskligheten inte kommer klara sig om vi inte flyr från planeten. Rymden är inget alternativ pga de enorma avstånden så de byggs en tidsmaskin som skickar människor bak i tiden där de skapar en ny koloni. Nu till det konstiga. De verkar ha skickat dem till tiden då dinosaurierna levde. De måste väl veta hur dinosaurierna utplånades. Om de nu åkte tillbaka i tiden så är det väl en jävligt dålig ide att åka tillbaka så pass långt. Eller jag kanske har missat något i storyn??

Jag tror inte de hade någon som helst möjlighet att välja vilken tid de skulle åka tillbaka till. Det är väl så, om jag inte misstar mig, att de hittar en reva i tiden, och den revan leder just 85 miljarder år tillbaks i tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilken kanal?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Vilken kanal?

Skickades från m.sweclockers.com

The internet. Har det ens kommit till någon svensk kanal?

Första avsnitten var okej, men det senaste (ep 4) var så mainstream för serier när "experiment går fel". Som någon annan nämnde så verkar de gå in på att dra ut det hela om de börjar så tidigt med "vanliga" avsnitt. Finns liksom inget speciellt som driver serien, visst är det 6-ers som står som hot men annars finns det inget annat att fokusera det på. Får hoppas att det är något speciellt Spielberg fastnade för när han tog jobbet.

EDIT: hittade detta http://kanal5.se/web/guest/welovetv/-/blogs/terra-nova-och-ne...

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Vem fan glor ens på TV4 idag eller än mindre på TV?

4an är de sämsta kanalen som går att glo på. Nästan så det är roligare att kolla på tviinx reklam elelr på någon lokal tvkanal.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Såg 3 avsnitt och tröttnade sen. Känns för mycket som en serie som ska passa hela familjen.
Tur att Homeland, Person of Interest, Dexter och Walking Dead är igång.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Jag ger också upp denna serie. För mycket familjedrama.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Nja, har nog missat att det är terra novas ledares son som är ledaren för sexorna som jäklas med sin far med ristningarna.. Dom är ett budskap om att terra nova gör fel bla bla..

Skickades från m.sweclockers.com

Ne hans son verkar vara helt egen eftersom sixers också funderade över ristningarna?

Förövrigt en jävligt bra serie enligt mig framförallt dom 3 första avsnittet 4e var lite utfyllnad kändes det som.

Permalänk
Skrivet av Blubbb:

Ne hans son verkar vara helt egen eftersom sixers också funderade över ristningarna?

Förövrigt en jävligt bra serie enligt mig framförallt dom 3 första avsnittet 4e var lite utfyllnad kändes det som.

Hehe, bäst att jag är vaken nästa gång.
Hoppas serien inte blir som lost, man blir ju helt lost mellan avsnitten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av Blubbb:

Ne hans son verkar vara helt egen eftersom sixers också funderade över ristningarna?

Förövrigt en jävligt bra serie enligt mig framförallt dom 3 första avsnittet 4e var lite utfyllnad kändes det som.

Ah så har jag också uppfattat det. Som jag har fattat det så försöker sonen hitta ett sätt att påverkar framtiden i deras egna ursprungs universum/dimension.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Jag tror det hela kommer sluta som följande. Någon förstör den där sonden de skickade tillbaka genom tiden, så att den inte återfinns, och därför tror man att det är en annan tidslinje. Och på grund av detta kan man säga att ingen av dem kommer överleva särskilt länge!

Sista avsnittet var ju bättre än de tidigare i alla fall. KOmmer nog slötitta på denna serie några avsnitt till i alla fall.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Såg några avsnitt, men senaste var lite väl tradigt, är lite för mycket sociala familj och grupptrams och/eller intriger.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Lämnar den här

Visa signatur
Permalänk

har slutat glo på serien.. tappade intresset rätt fort

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite mysko hur casual de är när de går utanför den säkra zonen. De mäktigaste djuren som någonsin gått på jordens yta finns överallt å de är casual.

Permalänk
Medlem

Canceled Var helt ok tyckte jag.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W