Praoa på något datorföretag i Borås/Göteborg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2010

Praoa på något datorföretag i Borås/Göteborg

Tjenare, vi har prao vecka 11-12 och jag vill då gärna praoa på något datorföretag eller något annat kul. Då jag är intresserad utav datorer så vore det ju roligt, så jag undrar om ni har något tips eller vet något företag som det skulle vara intressant att praoa hos. I Borås trakten eventuellt Göteborg.

Tack på förhand

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2002

Inet, komplett, webbhallen finns ju i göteborg om det är återförsäljare du söker. Annars har ju de flesta större företag egna IT-avdelningar som säkert tar emot praoelever.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2010

Vad tror ni man får göra om man praoar på tex Gina tricots it avdelning ?

EDIT: Vad har ni annars för tips på prao platser ?

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2001

IT-avdelningen jag jobbar på brukar parkera våra praktikanter framför en dator för att slösurfa i 3 dagar tills de tröttnar på att vara där så att de stannar hemma.. mest för att de inte _får_ göra ett skit hos oss iaf.

as it was in the beginning so it shall be in the end

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av nidas:

IT-avdelningen jag jobbar på brukar parkera våra praktikanter framför en dator för att slösurfa i 3 dagar tills de tröttnar på att vara där så att de stannar hemma.. mest för att de inte _får_ göra ett skit hos oss iaf.

Ok, låter inte alls roligt. Får man fråga vilket företag du jobbar på ?

Tror ni det är roligare att jobba hos en lokal datorsnubbe ? Han får in massa olika komponenter som han får göra vad han vill med, köpte ex ett cm storm scout för 300kr av honom. Nästan helt nytt, kostar ju lixom 1300kr annars. Det kanske är roligare, men vet ej om jag kommer få göra så mycket, han reparera datorer och sådant. Har ni några tips på vart jag som 14 åring kan praoa ? Gillar ju datorer som dom flesta här Vill ju praoa där man får göra något ..