Sitter och ler med en Hazro HZ27WD som kom igår

Permalänk
Skrivet av Doktor Knark:

Är det någon som har fått kläm på hur man tiltar den? Min lutar en aning framåt nämligen.

no-tilt tilted

"There are limited ergonomic adjustments available from this model, with only a basic tilt function available. This offers a decent range of adjustment but is a little stiff to use. Once you have it set to a comfortable angle then you are fine of course."

"The WA and WD stands I have are not easy to move (should be the same with the WC). I usually grab the shaft of the stand with one hand, and the upper border of the screen with the other, and then carefully… "

Hoppas det hjälper dig.

Permalänk
Medlem

Yeah! Min skärm kom idag, utkörd till jobbet. Rätt snabbt iom att jag beställde torsdags eftermiddag.
Jag packade upp den och kollade snabbt att allt var OK, och det var det! Ruskigt trevlig bildkvalitet, ingen backlight bleed, väldigt låg IPS-glow och inga döda pixlar. Kommer lägga upp lite foton sen när jag kommer hem.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Skrivet av nikwid:

Yeah! Min skärm kom idag, utkörd till jobbet. Rätt snabbt iom att jag beställde torsdags eftermiddag.
Jag packade upp den och kollade snabbt att allt var OK, och det var det! Ruskigt trevlig bildkvalitet, ingen backlight bleed, väldigt låg IPS-glow och inga döda pixlar. Kommer lägga upp lite foton sen när jag kommer hem.

Det finns lite bilder i slutet på sid 4 också.
Jag väntar på min tredje skärm som ska komma på fredag. :>

Permalänk
Medlem

Jippi inga döda pixalr. Inge bleed. Bara en sned fot Den skall dock bytas ut. Fan två till i porträtt läge hade varit det ultimata. Någon som känner till några eyefinity ställ för tre skärmar som klara tre 27" i landskapsläge?

Permalänk
Medlem

Hmm, har kollat lite mer noggrannt nu, och jag har en hel drös (100+) med fastnade sub-pixlar, framförallt gröna. Det betyder att på en svart skärm så har jag små strössel av gröna mikroskopiska prickar längs med hela högra kanten, samt halva överkanten. Det finns inga i mitten, utan bara max någon cm in från kanten.

Det funkar dock toppen med vit skärm, så det är bara det att de gröna pixlarna inte slår av när de skall. Egentligen intenting jag ser om jag sitter vid normalt avstånde (de är så små), men det är ju så många att jag är tveksam till om jag vill acceptera det. Känns ju som att man fått en panel med ovanligt låg kvalitet. Vem vet vad mer som kan vara fel, som kan dyka upp i senare skeden? :/

Nån mer som sett detta på sina skärmar?

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

Nope, har inte någonting att klaga på om mina skärmar.
Ditt problem lät inte så trevligt, jag skulle skicka tillbaka den. :/

Permalänk
Medlem

Håller med om att en eller annan sporadisk trasig pixel är ok. När de börjar bilda ett mönster så är det inte acceptabelt.
Är väldigt nöjd med min skärm iallafall. Får hoppas på en till prissänkning den närmaste månaden.

Permalänk
Skrivet av perhuden:

Håller med om att en eller annan sporadisk trasig pixel är ok. När de börjar bilda ett mönster så är det inte acceptabelt.
Är väldigt nöjd med min skärm iallafall. Får hoppas på en till prissänkning den närmaste månaden.

Du kan ju hoppas att det blir en vacker julrea, skärmen har dock vart i rea två ggr i rad nu.
Jag är glad över att jag kunde köpa min tredje nu då de har halloween-rea, gillar mina första två otroligt mkt.

Jag kan hålla med om att en död pixel eller två kan man leva med, men i ditt fall så låter det ganska illa.
Får hoppas på att den jag får på fredag inte har något större fel. :<

Permalänk
Medlem

Uppdatering 1: Efter att ha trixat lite med brightness och gamma i Catalyst så har jag nu fått RÄNDER i skärmen. Var 4-5:e vertikal pixelrad har en ljusare ton, vilket gör att vissa färger ser randiga ut (men inte alla). Jag har definitivt fått ett måndagsexemplar. Det blir RMA på denna. :'(

Uppdatering 2: Efter att ha cyklat lite färger så försvann ränderna, men man kan ju ändå fundera på vad som orsakade dem.

Uppdatering 3: RMA request skickat till Overclockers. Inte så kul, men nu får vi ju se hur en sån process fungerar hos dem också. Alltid något

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Uppdatering 3: RMA request skickat till Overclockers. Inte så kul, men nu får vi ju se hur en sån process fungerar hos dem också. Alltid något

Du kommer troligtvis få stå för frakten, som inte är billig. En av anledningarna till att jag inte vågat beställa.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Ni som funderar på att handla från Overclockers, läs denna tråd först: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1057013-dis...

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Ni som funderar på att handla från Overclockers, läs denna tråd först: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1057013-dis...

Jag är inte förvånad, kundservice verkar inte vara ledordet hos Overclockers.

Permalänk

Jag fick min 3e skärm tidigare idag, och som tur är så fungerar den utmärkt.
Nu behövs bara skyrim.

Permalänk
Medlem

Även jag köpte en Hazro HZ27WC(utan glas) som jag kunde hämta på posten idag. Man har ändå varit lite nervös sen man beställde då det ser ut att vara ovanligt många problem med dessa skärmar.
Men tack och lov så har jag inga problem med min, inga döda pixlar, damm eller något annat mög. Lite ljud kommer det från skärmen men det kan jag leva med.

Tror inte jag beställer från overclockers.co.uk igen faktiskt efter nikwids tråd om hans problem med dem.

Lite intryck:

Galen bild visste det skulle vara skillnad från min förra skärm, Benq G2420HDBE, men inte så stor skillnad.

Älskar upplösningen, sjukt skönt att klicka igång ett 1080P-videoklipp och se hur pass hög upplösningen verkligen är. Och framför allt kan man jobba i fönster på ett helt annat sätt nu.

Foten är ganska usel som nämnts innan, dryg att montera med. Tillräckligt stabil för mig dock.

Ingen OSD-meny och knappt några inställningar att göra på skärmen, känns lite konstigt.

Högtalarna är inte bra givetvis men perfekta för oss som använder hörlurar och inte vill ha några högtalare på vårt bord fast ändå vill kunna ha ljud när man inte orkar ha hörlurarna på.

Vilken brightness nivå kör ni på? Läste en recension där de skrev att brightness level 2 ska vara bäst, menar de då att man ska klicka två klick på ner knappen eller ett klick om det översta är level 1?
På högsta fick jag ont i ögonen.

Har inte testat några spel ännu, har jag gjort bort mig med tanke på den höga upplösningen? Kör ett Radeon HD6950 2GB kommer jag behöva köpa ett till?
Har tagit en paus från Deus Ex: Human Revolution nu när Uncharted 3 släppts men innan med min skärm med 1920x1080 kunde jag köra högsta på allt utom kantutjämning och få tillräckligt bra flyt. Det lär jag inte få nu, räcker två 6950?

Permalänk

Jag drog ner min brightness i botten, använd det du tycker är skönast att kolla på.
Här spelas det på utan problem, du kan ju fortfarande spela med 1920x1080 om det är så, men du kommer nog klara dig med kortet du har. Testa.

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår så ska det vara 11 brightness-nivåer, men jag kan se max 3-4 st... det händer liksom inget när man trycker på knapparna, sen så hoppar det till lite grann. Ärligt talat är lägsta nivån alldeles för stark, men det blir bra om jag drar ner brightness via grafikinställningarna. Men det här kanske också är ett fel med just min skärm, vem vet. Har dock hyffsade förhoppningar att få returnera den, alternativt få prissänkning (mindre troligt) eftersom det är EU-lag på att man får reklamera varor inom 2 år. Har skrivit ett fint litet meddelande till dem där jag citerar ett par paragrafer, hoppas få svar på måndag. Kommer uppdatera den andra tråden om hur det går.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Varför bytte du ut din FP241WZ? Sitter och tittar på en sån nu, är väldigt nöjd trots att den är gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Varför bytte du ut din FP241WZ? Sitter och tittar på en sån nu, är väldigt nöjd trots att den är gammal.

Jag frågat mig själv många gånger varför jag sålde min utmärkta Benq FP241WZ och bytte till IPS, HP och sedemra Dell 2410 och till sist u2711, bilden blev sämre och sämre, avser färgerna och grynigheten som agressive anti glare coating påverkar mest.
Nu har jag iaf en Hazro 27" D versionen som jag är jättenöjd med, den har 2560x1440 och HDMI ingångar samt utan den där hemska anti glare som de flesta andra IPS monitorer har.

Permalänk
Medlem

http://overclockers.co.uk/ Sämsta Service där ute.

Gäller Prdukten: Call of Duty Modern Warfare 3.

Kontaktade kundservice 2 gånger i samma ärende för att vara helt säker på att CD-key skulle levereras via mail och svaret båda gångerna var JA det skulle det.

Iallafall så fick ajg ett mail några timmar senare som säger att jag måste hämta ut det i deras butik.
Ringer genast till de och säger att det kan jag inte alls göra för att jag bor i Sverige.
De säger att de är ledsna för missförståndet och pengarna ska vara inne på mitt konto 3 dagar senare.
Det gick en vecka och jag ringde de idag igen. Killen jag pratade han inte gjort ett skit åt saken utan bara försökt att få det att rinna ut i sanden... BARA VAFAN?!?!.

En annan kille sa idag att jag defenitivt skulle ha pengarna denna fredagen, vi får väl se tänker jag.

Tillbaka till mailkontakten har jag nu märkt att de svara med en mening "Yes that is correct" till ett mail med flera frågor i.
De läsar alltså inte hela mailet eller så är de bara retarderade... kommer inte handla från den butiken igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

Gäller Prdukten: Call of Duty Modern Warfare 3.

Kontaktade kundservice 2 gånger i samma ärende för att vara helt säker på att CD-key skulle levereras via mail och svaret båda gångerna var JA det skulle det.

Iallafall så fick ajg ett mail några timmar senare som säger att jag måste hämta ut det i deras butik.
Ringer genast till de och säger att det kan jag inte alls göra för att jag bor i Sverige.
De säger att de är ledsna för missförståndet och pengarna ska vara inne på mitt konto 3 dagar senare.
Det gick en vecka och jag ringde de idag igen. Killen jag pratade han inte gjort ett skit åt saken utan bara försökt att få det att rinna ut i sanden... BARA VAFAN?!?!.

En annan kille sa idag att jag defenitivt skulle ha pengarna denna fredagen, vi får väl se tänker jag.

Tillbaka till mailkontakten har jag nu märkt att de svara med en mening "Yes that is correct" till ett mail med flera frågor i.
De läsar alltså inte hela mailet eller så är de bara retarderade... kommer inte handla från den butiken igen.

Men du ta och posta i rätt tråd

Permalänk
Medlem

Fan priset ligger ju på över 5000kr nu utan frakt och med brittisk VAT, på 8-bits modellerna. Tanken med lågpris modeller är att de ska vara och förbli billiga?! En annan dum grej. De som beställer modellerna med inbyggd scaler, så har de en input-lag på uppåt 30ms. Skaffar man de med scaler så är de främst för spel på konsoll låter det som? Om man nu ska spela vill man inte ha den inputlagen?! 8ms som den andra modellen utan scaler, får ju anses vara riktigt bra. Frågan är varför scalern är aktiverad och påverkar input-lagget även i native upplösningen?! verkar riktigt korkat.

Något som är ännu dummare är att inte svenska återförsäljare tar in den här skärmen. Vad hände med den världsomfattade globaliseringen? ska svenskt näringsliv ställa sig utanför år 2011? Svensk handen lever kvar i sin sanna 90-tals anda?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Det är nog så att de har sett en ökad efterfrågan och höjer därmed priserna inför jul för att kanske lyckas sälja 5,10 stycken till ett för högt pris. VÄnta tills efter julhandeln och se priserna då.

Permalänk
Medlem

Ja helvete va dyra dom blitt nu :/ Jag är iaf sjukt nöjd med min. Bästa skärmen ever.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Ja helvete va dyra dom blitt nu :/ Jag är iaf sjukt nöjd med min. Bästa skärmen ever.

Jaa vissa har det bra du! ;p synd att jag inte hann beställa. Skrev till inet att dom borde se till att ta hem dessa, och bevisa att de är värda utmärkelsen som årets datorbutik. Känns löjligt att man ska behöva bedriva handel med britterna x)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jaa vissa har det bra du! ;p synd att jag inte hann beställa. Skrev till inet att dom borde se till att ta hem dessa, och bevisa att de är värda utmärkelsen som årets datorbutik. Känns löjligt att man ska behöva bedriva handel med britterna x)

Citerar för att informera.
Skärmarna har gått ner i pris till ca 374 gbp igen för modellen med glaspanelen.
Betyder att jag definitivt kommer att slå till på ännu en monitor.

Permalänk
Medlem

Hej
Funderar på att uppgradera från en 22tum samsung TN till en 27tum 1440p ips skärm. Läst en del om problem med döda pixlar samt damm problem bakom glas fronten på Hazros skärmar. Hur stor är risken att man råkar ut för dessa problempå deras skärmar? Skärmen är trots allt väldigt billig jämfört med andra ips skärmar med den upplösningen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vandrarn:

Hej
Funderar på att uppgradera från en 22tum samsung TN till en 27tum 1440p ips skärm. Läst en del om problem med döda pixlar samt damm problem bakom glas fronten på Hazros skärmar. Hur stor är risken att man råkar ut för dessa problempå deras skärmar? Skärmen är trots allt väldigt billig jämfört med andra ips skärmar med den upplösningen.

Läs gärna detta innan du bestämmer dig för att handla.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Dessa skärmar säljs även av en firma i Tyskland: mediafrost.de
De verkar seriösa men är det någon som har erfarenhet av att handla från dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stax:

Dessa skärmar säljs även av en firma i Tyskland: mediafrost.de
De verkar seriösa men är det någon som har erfarenhet av att handla från dem?

Jag har även varit inne på mediafrost.de
Jag har bara hittat bra tyska omdömmen om dem men jag skickade ett mail till dom i måndags med lite frågor om dom och om deras policy när det gäller
typiska fel som hazros skärmar har. men har ännu inte fått något svar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hmm..hur ser man priset och beställer direkt från Hazro hemsida? Skaffat konto, men ser inga priser eller köp knapp?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|