Fransk papperstidning kallar AMD FX-serien för "besvikelse"

Permalänk
Melding Plague

Fransk papperstidning kallar AMD FX-serien för "besvikelse"

Franska Canard PC Hardware ger ett mindre positivt utlåtande om den kommande AMD FX-serien "Bulldozer", bland annat på grund av undermålig prestanda i spel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Sedär

Hade personligen hoppats mer på bulldozer, i just spel.

Permalänk
Medlem

Fuckiliduck jag som sålt min i7 950 för ett byte mot bd. Aja hoppas den är snabbare än den bara så får jag väll vara nöjd

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

DÅLIGT AMD!
Intel, here i come!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Väntar på en recension här på Swec innan jag säger någonting.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk

tråkigt att höra

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Segt, intel behöver konkurans

Permalänk
Medlem

Väntar nog fortfarande på riktiga prestandatester innan jag tycker eller tänker något, hoppas för marknadens skull att Bulldozer inte floppar..

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk

Intressant, vill gärna se de tester där de har beräkningsapplikationer med. HT är ju inget ha när det kommer till tunga parallella beräkningar.

Permalänk
Medlem

Alla prestandatester som gjorts på grundval av engineering samples ska ses som icke vederhäftiga. Det är först när man har en produktionsprocessor i handen som man kan dra några definitiva slutsatser om prestanda.

Permalänk
Medlem

Drar inga slutsatser för ens det kommer ordentliga prestandatestar av de slutgiltiga modellerna Lär ju vara bättre än min Phenom II 955 iallfall

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Hjälpsam

Jävla grodätare
Äsch, jag väntar på ett riktigt test.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jaxc:

Segt, intel behöver konkurans

This. Även som intel fanboy hade jag hoppats på att bulldozer skulle få intel att svettas.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Av det man sett hittills så är man ju lite besviken men jag väntar med några slutsatser tills dess att flera hårdvaru sidor säger ungefär samma sak. Sen om priset dumpas som det redan finns lite rykten om så kan jag nog tänka mig AMD istället för Intel, men då ska prisskilldnaden vara iaf några tusenlappar emellan med mobo och CPU inräknat.

Permalänk
Medlem

När ska man lära sig att inte göra slutsatser innan produkten kommit ut officiellt

Jag skiter i spelprestanda då jag håller på med filmproduktion/rendering så BD är fortfarande intressant!

Får se när det kommer ut ^_^

Permalänk

Jisses vissa vill ha monopol verkar det som..... Är ni seriösa när ni säger så? Ska vi behöva betala svindyrt för en processor när Intel har 90% av marknaden kul eller hur? Wintel eran fortsätter.....

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Vem bryr sig vad en frask tidning säger innan det finns riktiga tester på en den färdiga produkten.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Fransmän har ingen verklighetsuppfattning :P. väntar på tester här på swec istället

Permalänk
Medlem

såja! då kör jag på med intel då! NÖJD!

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Medlem

Detdär betyder noll innan det finns en färdig produkt och någon seriös sida testat den. Vore bra om folk tog det lilla lugna tills det är färdigt. Som någon sa: "Det ordnar sig med skridskor bara det blir is".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kommer swec ha en recension ute på lanseringsdagen?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Segt :/

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Kom igen speltillverkare! Fixa 64bit och stöd för massor av cpu kärnor för bövelen.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Nä, det blir nog Intel nästa gång, faktiskt. Behöver högre IPC för emulering, så det här håller inte.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmoddare

Alla dessa fanboys alltså. Som flera andra sa, jag väntar på test för att se hur den är. Hoppas de kan trycka på Intel lite iaf, de är ju bara bra med konkurrensen.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Jag hoppas nästan att detta stämmer och att BD verkligen presterar såhär dåligt i spel.
Mest för att jag vill se alla AMDfanboys äta upp sina hattar efter att de först klagade på att Turkar och nu inte heller fransmän kan göra trovärdiga uttalanden/tester.

När rykte på rykte pekar på samma sak så talar ju mycket för att "trollen" hade rätt från början

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Illa om det stämmer, men jag har svårt att tro att de inte skulle vara fullt tillräckliga för mainstream som sitter någonstans runt ett 460 till 560ti-SLI.

Permalänk

Tråkigt om det är sant. Man får väll hoppas att de kommer konkurrera med pris i allafall, hoppas att AMD kommer kunna svara mot SB-E och IB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Jag hoppas nästan att detta stämmer och att BD verkligen presterar såhär dåligt i spel.
Mest för att jag vill se alla AMDfanboys äta upp sina hattar efter att de först klagade på att Turkar och nu inte heller fransmän kan göra trovärdiga uttalanden/tester.

När rykte på rykte pekar på samma sak så talar ju mycket för att "trollen" hade rätt från början

Håller med. Skitbra om AMD misslyckas totalt så vi slipper prissäkningar på CPUer lagom till jul. Bättre om Intel har monopol så utvecklingen stannar upp i några år till.
Planerade att skaffa mig en sandybridge-e till jul och ser verkligen fram emot att betala fullpris och kanske lite till. Kommer bli roligt!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

"Den är lite sämre än i5"... Det lät inte värst övertygande, inga siffror, inga tester, processorerna har återigen, FORTFARANDE INTE SLÄPPTS.

Bara dumt att bry sig om såna här skriverier innan det finns färdiga CPUs att testa som är av retail-modell.

Sen som sagt, spelar man bara spel så kvittar det ju vilken quad man har nästan så snurrar det på med ett bra grafikkort eller fyra. Jag klockade ner min Athlon 640 igen för att få ner ljudet på fläkten och jag saknar inte hastigheten eftersom jag bara gör de vanliga sakerna på datorn, surfar, spelar, pillrar lite musik.

Bulldozer är intressant för att de har ändrat om internt i den. Det kanske går att optimera program när folk väl har börjat se hur de fungerar i praktiken. Flexibilitetetn hos FPUn verkar ju trevligare än nuvarande AMD och Intels lösningar också, dvs. man har fler alternativ på vad FPU-delarna ska ha för sig varje klockcykel.

Så vänta tills
1. CPUn faktiskt har lanserats och testats "på riktigt"
2. Program har anpassats efter de nya möjligheterna med uppdelning av FPU och INT-beräkningar

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX