18'' med "stationärt" tagentbord som m18x har, finns det några alternativ?

Permalänk
Medlem

18'' med "stationärt" tagentbord som m18x har, finns det några alternativ?

Har funderat ett tag på att köpa en alienware m18x men den kostar helt klart onödigt mycket.

Det som lockar mig mest är den stora skärmen och tagentbordet som är som ett stationärt och såklart ett kraftfuldator.

Undrar då om det finns några liknande alternativ?

hade gärna SLI:at 2st 560 gtx och iaf en I5a som processor. liknande alternativ funkar ju såklart men så det finns något att gå på.

Priset är inte så viktigt bara det är billigare än alienwareN så att säga :>

Tack!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svart!

har hittat en deviltech som verkar nice
-------------------------------------------------------------
Bildschirm: 18,4" 1920 x 1080 Full-HD LED-Widescreen
Betriebssystem: kein
Sprache Betriebssystem: Englisch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
System Beleuchtung: DevilTech® DevilSX System Beleuchtung - Wählen Sie aus 8 unterschiedlichen Farben
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 2760QM / 6MB L3 Cache, 2.40GHz - 3.50GHz Turbo Modus [+179€]
Grafikkarte: Zwei GeForce GTX 560M Grafikkarten im SLI mit ins gesammt 3 GB
Speicher: 8 GB - 2 x 4096 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz [+119€]
Festplatte: 320 GB 7.200 U/Min SATA
Festplatte 2: Seagate Momentus XT, 320GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min. [+€105€]
Festplatte 3: kein
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Wireless Netzwerkkarte: Integrierte DevilTech Wireless-Karte + Bluetooth
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Fingerprint: Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Keyboard: Notebook-Tastatur - Schwedisch
Maus: keine
Headset: kein
Office-Software: kein
Anti-Viren-Software: kein
USB-Stick: kein
Notebook-Tasche: kein
Ersatz-Akku: kein
----------------------------------------------
för under 16000 kr rätt sugen på den.

har du någon personlig erfarenhet av deviltech:)?

Permalänk

Nej, jag har ingen personlig erfarenhet av dom. Men jag har läst många användar recensioner och det har i stort bara varit positiva kommentarer.

Jag har kollat lite på nätet, men jag har inte hittat någon recension på Hellmachine. Men det borde finnas någon tycker jag.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Ska finnas 3st kända Clevo-återförsäljare i Tyskland, bland annat Deviltech och Notebookguru. Minns inte vad den 3:e heter, dock rekommenderar jag INTE notebookguru. Räkna inte med att garantin är värd något från dom.
Deviltech däremot har fått bra betyg och jag har sett dom rekommenderas ett par gånger på notebookreview.com.

Jag köpte min P170HM från notebookguru. Önskar att jag tagit deviltech istället (tog NBG pga att de var typ 70 euro billigare och de var de enda med moderkort inne till denna modell när det blev så mycket skriverier om dåliga SATA-kontakter för Sandy bridge-moderkorten).

TL;DR: Jag har ingen personlig erfarenhet av Deviltech, dock vad jag läst så är dom den rekommenderade Clevo-återförsäljaren bland de 3 största återförsäljarna i tyskland.

Permalänk
Medlem

Beställde en nu hoppas att allt går bra :> vet inte riktigt hur jag ska göra dock eftersom allt står på tyska:>

Permalänk
Medlem

använd google translate då. men kom ihåg att google translate suger rätt hårt :P. så blir lite missförstånd på vissa delar/meningar.
Så man får ta vad som översätts med en nypa salt xD

Permalänk
Medlem

aa ringde till dem och frågade istället. Dom kunde flytande engelska så jag fårstör inte varför dom inte har ett engelskt alternativ på hemsidan.
Det skulle ta CA 2 veckor att få datorn för övrigt.