Permalänk
Medlem

Kolla på NHL i höst

Hej
Jag var precis inne och skulle kolla vilka som sänder nhl under vintern. Har kollat på de flesta kanaler men inte hittat något bra. Har även googlat men hittade inget bra svar. Har någon koll på vart man ska kunna nhl denna säsongen? Har haft espn america tidigare men dom verkar ha blivit av med nhl rättigheterna.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Hmm, har själv ESPN America HD, och där gör de reklam för att de skall visa NHL ialla fall. Dock brukar det aldrig stå i deras tablå konstigt nog.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Okej var nyss i kontakt med comhem och dom sade att dom inte visste vilken kanal som skulle visa nhl. Kan hoppas på att espn america får ha kvar det.
Edit:
Har även varit inne på espn americas hemsida och där står det inget om nhl längre.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Efter lite efterforskning verkar det som ett företag kallat Medge Consulting har köpt rättigheterna till NHL i hela Europa. Detta företag verkar vara en mellanhand och säljer sen vidare matcherna till högstbjudande. Men det finns ingen information än om vilken kanal som kommer att visa detta. Antar att budgivning fortfarande sker då ESPN inte verkar vara villiga att svara på frågor om just NHL i deras tablå.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Får hoppas det blir lösning snart då det drar igång på fredag.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Vet att ni pratar om att se på TV, men ESPN som torskade rättigheter detta året har ju lagt ner.
Så nu är NHL Gamecenter Live istället öppet för hela världen på NHL.COM.

Kolla hur mkt matcher du vill och klassiska matcher i arkiv, och massa annat allt i HD kvalité.
19 Dollar /mån

Är helt underbart!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Är väl inte helt klart än, kanske får Viasat och ESPN rättigheter.

ESPN NHL coverage

For those asking about ESPN America and the NHL, here is a statement from @PaulESPNPR: "We remain in discussions with the current NHL rights holders about the potential for English-language NHL rights in Europe. We are still interested in continuing our coverage if the right opportunity exists, and continue to have a valued relationship with the NHL. We'll share more information as it develops in the future. "

Long post from Deck.ly 11 minutes ago View on Twitter

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Det låter ju iaf lovande! Tänker aldrig betala 19 dollar i månaden för att se nhl, då espn är del av mina 8 favoriter och kostar lika mycket för alla dem. Men myp2p brukar ha 1080p streams, men de ligger ju nere!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Vet att ni pratar om att se på TV, men ESPN som torskade rättigheter detta året har ju lagt ner.
Så nu är NHL Gamecenter Live istället öppet för hela världen på NHL.COM.

Kolla hur mkt matcher du vill och klassiska matcher i arkiv, och massa annat allt i HD kvalité.
19 Dollar /mån

Är helt underbart!

Tack för tipset, klart värt det!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Det låter bra ska kanske ta och testa NHL Gamecenter Live. Vet ni om det kommer funka till ps3an också. Vore skönt att slippa koppla datorn till tvn när man ska kolla på matcherna.
Det finns till ps3an men har testat tidigare och då får man det inte att funka för att man inte är i usa.

Edit: Hur fungerar NHL Gamecenter Live, har försökt att hitta hur det fungerar men kommer bara till att man ska registrera sig. Kan man kolla på alla matcher eller är det bara vissa som visas ungefär som när espn visar matcher?

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Skrivet av matte54:

Vet att ni pratar om att se på TV, men ESPN som torskade rättigheter detta året har ju lagt ner.
Så nu är NHL Gamecenter Live istället öppet för hela världen på NHL.COM.

Kolla hur mkt matcher du vill och klassiska matcher i arkiv, och massa annat allt i HD kvalité.
19 Dollar /mån

Är helt underbart!

Tydligen så kommer det inte funka i Sverige. Verkar som viasat fick rättigheterna om man läser ett inlägg på flashback.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Skönt för mig om det stämmer, har lång bindningstid kvar på mitt Viasat abonnemang så då slipper jag betala extra för en streamingtjänst.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Tydligen så kommer det inte funka i Sverige. Verkar som viasat fick rättigheterna om man läser ett inlägg på flashback.

Det är det det gör

Funkade inte förr var restrikterat till Nord Amerika.
Nu funkar det toppen, jag har det och sett en massa pre-season matcher och äldre matcher redan
rekommenderas varmt!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Skrivet av matte54:

Det är det det gör

Funkade inte förr var restrikterat till Nord Amerika.
Nu funkar det toppen, jag har det och sett en massa pre-season matcher och äldre matcher redan
rekommenderas varmt!

Fast ändå inte

Unfortunately, NHL GameCenter Live is no longer available in Sweden, Finland, Norway, Denmark, and Iceland. The NHL is now being broadcast in your region through Viasat.

If you have not subscribed to GameCenter Live, you will not be able to do so. If you have subscribed previously, let us know and we will initiate a full refund of your purchase. We apologize for any misunderstanding or inconvenience.

NHL Web Support

här är en jättetråd om detta på flashback: https://www.flashback.org/t1632681p14

Det konstiga är att viasat själva inte gått ut med att man har rättigheterna för denna säsongen. och säsongen börjar imorgon. måste jobba en fruktansvärt massa tomtar på viasat. problemet med viasat är också att man sänder typ 4-5 matcher i veckan. när ESPN hade rättigheter kunde du se alla matcher i HD, mycket billigare än vad viasat har att erbjuda dessutom.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Fyfan va hemskt.
Ja vem fan vill pröjsa viasat en enorm summa för att dom ska bestämma vilken match man fårl se varje dag.

Jaha då är det väl tillbaka till olagliga streams då.
Ända sätter å få se hockey verkar det som.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Någon som har skaffat viaplay? Man ska kunna komma åt nhl gamecenter via den. Ifall ni har skaffat det funkar det att kolla via ps3?

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)