MSI GT780R – bärbar gamingdator

Permalänk
Melding Plague

MSI GT780R – bärbar gamingdator

För den som inte har lust att släpa runt på en fullfjädrad stationär dator finns det gott om alternativ på den bärbara sidan. I SweClockers testlabb surrar MSI GT780R, en renodlad gamingburk med Sandy Bridge och Geforce GTX 560M.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yay! Film

Permalänk

Som jag har längtat <3

Permalänk
Medlem

Trevligt.

Permalänk

Oj, vad ful den var. Sen tycker jag själva grundidén med laptops försvinner när man gör en sådan enorm sak. Som du säger, det är inget man går runt och släpar på.

Förövrigt känns det väl inte så roligt att få en sådan "dassig" skärm om man betalar 14000kr.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Panasonic sponsring Eller är det kanske bara Youtube och inte ni?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

står det inte i5 på klistermärket?

Kul med videos förövrigt.

Permalänk
Inaktiv

Kan ingen tillverkare göra en superslimmad bärbar utan all skit som DVD-brännare, kortläsare, VGA-kontakt etc etc.
Det enda jag behöver är 3st usb 3.0 & 1st hdmi 1.4. En sådan dator skulle bli både billigare, lättare, mindre och snyggare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Panasonic sponsring Eller är det kanske bara Youtube och inte ni?

Tänkte på det jag med, wazup with that?

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Panasonic sponsring Eller är det kanske bara Youtube och inte ni?

Skrivet av Manneh:

Tänkte på det jag med, wazup with that?

Vart såg ni detta? jag såg ingen reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Kan ingen tillverkare göra en superslimmad bärbar utan all skit som DVD-brännare, kortläsare, VGA-kontakt etc etc.
Det enda jag behöver är 3st usb 3.0 & 1st hdmi 1.4. En sådan dator skulle bli både billigare, lättare, mindre och snyggare.

Är det inte Intels Ultra Book formula på pricken? http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrabook

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

VIll-ha faktorn riktigt äckligt låg på den där för mig. Vill personligen ha en bärbar laptop utan lulul. Tangentbordsbelysningen kändes verkligen over-the-top

För mig så laggar "panasonic-spelaren" (kanske för mkt flash-adds överhuvtaget uppe.. vetej.. brukar inte lagga) så jag känner mig inte särskilt sugen på någon panasonic-skärm

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Grafikkretsen Geforce GTX 560M som sitter under skalet på både MSI och Asus-modellerna kan jämföras prestandamässigt mot Geforce GTS 450 på den stationära sidan.

Tack, men nej tack. Det känns som man kan lägga 14 lappar på något rejält mycket roligare och kraftfullare.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Trevlig recension!

Holy shit vad bärbara inte ger bra pris/prestanda.
14 000 kronor för en dator med prestanda av ett GTS 450.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Trevlig recension!

Holy shit vad bärbara inte ger bra pris/prestanda.
14 000 kronor för en dator med prestanda av ett GTS 450.

Håller helt med. Dessutom känns hela datorn väldigt billig gällande mjukvara och liknande. Känns mer som dessa "gaming" datorer bara har kapplöppning om vem som är mest "h4x00r lol n00b" och vem som har närmast 50 miljarder funktioner och program. Satsa på FÅ ordentliga features istället. Det där med tangentbordets mjukvara och layout är dessutom pinsamt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Bara jag som hörde Emil säga 80GB DDR3 RAM? "80GB DDR3 minne, alltså 2 x 4 GB".....

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0....

Permalänk
Medlem

Det sitter 80 gigabyte DDR3 minne

Det borde man klara sig ett tag på

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Bara jag som hörde Emil säga 80GB DDR3 RAM? "80GB DDR3 minne, alltså 2 x 4 GB".....

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0....

Nej jag hörde det med!

Permalänk
Medlem

Välutrustad - That's what she said.

Permalänk
Medlem

Denna laptop passar säkerligen upp till 15-åringar att leka med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127781:

Kan ingen tillverkare göra en superslimmad bärbar utan all skit som DVD-brännare, kortläsare, VGA-kontakt etc etc.
Det enda jag behöver är 3st usb 3.0 & 1st hdmi 1.4. En sådan dator skulle bli både billigare, lättare, mindre och snyggare.

Apple har det du efterfrågar.:) ---> www.apple.com/se Där behöver du inte oroa dig för allt lull lull.:) Välkommen till en funktionell värld.:)<3

Skrivet av Teddis:

VIll-ha faktorn riktigt äckligt låg på den där för mig. Vill personligen ha en bärbar laptop utan lulul. Tangentbordsbelysningen kändes verkligen over-the-top

För mig så laggar "panasonic-spelaren" (kanske för mkt flash-adds överhuvtaget uppe.. vetej.. brukar inte lagga) så jag känner mig inte särskilt sugen på någon panasonic-skärm

Skrivet av Schnitz:

Tack, men nej tack. Det känns som man kan lägga 14 lappar på något rejält mycket roligare och kraftfullare.

Skrivet av Devil May Cry:

Trevlig recension!

Holy shit vad bärbara inte ger bra pris/prestanda.
14 000 kronor för en dator med prestanda av ett GTS 450.

Skrivet av Tri_State:

Håller helt med. Dessutom känns hela datorn väldigt billig gällande mjukvara och liknande. Känns mer som dessa "gaming" datorer bara har kapplöppning om vem som är mest "h4x00r lol n00b" och vem som har närmast 50 miljarder funktioner och program. Satsa på FÅ ordentliga features istället. Det där med tangentbordets mjukvara och layout är dessutom pinsamt.

Håller med er alla till 100%:) Detta är en dator - precis som Emil sa i videon - som är en släpbar "stationär dator" som har laptopens (smidighet vette tusan men i alla fall:P;)) släpbarhet om man nu vill gå från kontor A till kontor B, för att visa en presentation i kontor A och kanske porrsurfa lite i smyg på kontor B, men vad vet jag om det, ingenting!:D:D

Vidare har man gjort som vanligt: slängt med en massa saker som medelsvensson säkert går igång på: "WooooW jag har en dator med massor af funktioner assåå" och man kan säkert få en oinitierad fader som springer iväg och köper datorn till någon tonåring som säger att: "Detta är den ultimata speldatorn för det sa X polare", ja exemplen kan göras många men jag tror bollen är hemma för de flesta.:);) Så att skicka med en massa lull lull gör man säkert för att folk helt enkelt ska gå och köpa den. En klump för en dyr peng helt enkelt.:/

Skrivet av m0rk:

Bara jag som hörde Emil säga 80GB DDR3 RAM? "80GB DDR3 minne, alltså 2 x 4 GB".....

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0....

Skrivet av GuessWho:

Det sitter 80 gigabyte DDR3 minne

Det borde man klara sig ett tag på

Skrivet av Tensu:

Nej jag hörde det med!

Ha ha...:) Det var nästan det enda som skulle vara positivt med den datorn om det nu är utrustad med (eller kanske har, Emil sa det ju?;):D) denna gigantiska minneskapacitet!:D:D

Skrivet av Lindgren92:

Välutrustad - That's what she said.

Välutrustad med lull lull.:PxD

Nej, inte för att vara sådan, men:

a) de facto kommer så gott som alla bärbara datorer med ovannämnda lull lull
b) Apple's datorer gör det inte. Detta är en trygg och bra dator för de som kort och gott vill ha en dator utan en massa lull lull.:)

Just my humble EnKrona!:):)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Tycker inte man ska vara kritisk. Som sagt är det ett bra alternativ till den som inte har lust att kånka runt med skärm, dator, tgtbord vid lan osv.

Och hade man kunnat sätta in ett 580 mellan ja, 3cm? så hade man nog gjort det. Blir nog svårt att kyla och/eller få plats i dagsläget och därav är det helt orelevant att snacka om hur dålig prestandan är jämfört med stationära.

Permalänk
Medlem

Hade hellre köpt G74 (ASUS ROG)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Kan ni inte testa bf3 betan och visa lite fps då det känns ganska relevant idagsläget då många letar bärbara som klarar just bf3. Annars bra recension, men tycker du/ ni var lite väl kritiska.

Permalänk
Medlem

Suck. Emil, börja vara kritisk på de punkter där du uppenbart säger "det är säkert jättekul för den som gillar sådant [garanterat inte för mig]". Ta efter Jonas på den punkten så blir det bra mycket bättre!

Permalänk
Medlem

Inte en chans! att jag skulle köpa denna ^^ finns långt mycket bättre alternativ från asus med samma spec eller bättre för mindre pengar....

Permalänk
Inaktiv

Inge Taiwanes skit för mig inte! Jag håller mig till HP's business modeller istället.

Permalänk
Avstängd

Är lite sugen på spel laptops. såna här tester uppskattas! Bra gort emil

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Inge Taiwanes skit för mig inte! Jag håller mig till HP's business modeller istället.

Hp brukar ju ha mycket problem:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Inget fel på gaminglaptops. Har man en spel laptop så har man den förmodligen för att flytta mellan eluttag så en liten smidig sak är inte alltid optimalt. Då får man tumma på prestanda istället.

Visst de kanske inte tillfredsställer benchmark epeen människor, men de flyter på alldeles utmärkt i spel och det är väl det som är tanken?

Ibland får man intrycket att folk tror att det är helt ospelbart på en dator som inte har absolut top of the line hårdvara Det finns inte något jag inte kan köra på högsta grafikinställningarna på den här burken i signaturen. Det som ligger lite på gränsen beroende på vilka drivrutiner man väljer är metro 2033 och BF3.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon