Permalänk
Avstängd

WoW - Banned

Mitt World Of Warcraft-konto är bannat. Upptäckte detta när jag loggade in efter att ha varit borta i flera månader.

Finns det någon som helst möjlighet att få tillbaka det?

Kunde alltså inte logga in på battle.net först... utan jag fick göra en recovery utav kontot. Vilket betyder att någon har fått tag i mitt konto och sedan så har de missbrukat det.

Jag är inte så sugen på att spela WoW igen... men det här handlar mer om principer kan man säga.

Permalänk
Medlem

Du kan ringa blizzard, detta har jag gjort och har nästan alltid fått tillbaka mitt konto, men du måste kunna "secret question" eller ha någon slags kod från till exempel world of warcraft( bara classic funkar). Om du har Starcraft 2 eller något Diablo spel och har koden från dem så kan du också säga det, men om det är wow som du har så om du inte hittar din wow classic kod så kan du använda ditt senaste använda gamecard, om du har ett sådant.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nirr1:

Du kan ringa blizzard, detta har jag gjort och har nästan alltid fått tillbaka mitt konto, men du måste kunna "secret question" eller ha någon slags kod från till exempel world of warcraft( bara classic funkar). Om du har Starcraft 2 eller något Diablo spel och har koden från dem så kan du också säga det, men om det är wow som du har så om du inte hittar din wow classic kod så kan du använda ditt senaste använda gamecard, om du har ett sådant.

Alltså... jag har lyckats få tillbaka battle.net-kontot nu... men WoW-kontot är bannat.

Efter vad jag har läst mig till så verkar de ha samma policy som valve har för Steam. En ban är en ban och den tar de inte bort oavsett anledning.

Sjukt att det ska vara så när man själv inte har gjort något fel. :/

Det är bara jag själv som har haft åtkomst till datorn, jag använde en sådan där authenticator och tyckte att lösenordet var hyffsat säkert. Hade man haft något enkelt lösenord så kunde man ju såklart tyckt att jag fick skylla mig själv. Men men... jag får försöka ringa till dem.

Vilket nr. är det som gäller för oss svenskar?

Permalänk

Frågan är ju om de loggat ip osv. och kan se om kontot använts från någon position du troligtvis inte befunnit dig på, tex. utomlands. Just detta har ivf fungerat i vissa fall på steam. Lycka till hur som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Alltså... jag har lyckats få tillbaka battle.net-kontot nu... men WoW-kontot är bannat.

Efter vad jag har läst mig till så verkar de ha samma policy som valve har för Steam. En ban är en ban och den tar de inte bort oavsett anledning.

Sjukt att det ska vara så när man själv inte har gjort något fel. :/

Det är bara jag själv som har haft åtkomst till datorn, jag använde en sådan där authenticator och tyckte att lösenordet var hyffsat säkert. Hade man haft något enkelt lösenord så kunde man ju såklart tyckt att jag fick skylla mig själv. Men men... jag får försöka ringa till dem.

Vilket nr. är det som gäller för oss svenskar?

Jag har lyckats få tillbaka mitt wow account, blivit bannad kanske 3-4 gånger nu, mest för att jag har blivit hackad och de hackers har farmat guld och items på mina gubbar. Lyckats få tillbaka det i alla fall. Här har du blizz supportsidan, nummer finns nog där. http://eu.blizzard.com/support/index.xml?locale=en_GB&gameId=...

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Avstängd

Ursäkta för att jag drar upp den här tråden... men nu är det så att mitt WoW-konto idag inte längre är bannat.

Blev lite smått överraskad kan man ju säga. Det är 2015 nu och det här hände i slutet av 2010.

Hade kopplat ett nytt WoW-konto till samma Battle-konto, som jag annars använt sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Ursäkta för att jag drar upp den här tråden... men nu är det så att mitt WoW-konto idag inte längre är bannat.

Blev lite smått överraskad kan man ju säga. Det är 2015 nu och det här hände i slutet av 2010.

Hade kopplat ett nytt WoW-konto till samma Battle-konto, som jag annars använt sedan dess.

Grattis!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge eller hur var det
Tog iaf en jäkla tid för dom att ordna ditt konto.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alpha77:

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge eller hur var det
Tog iaf en jäkla tid för dom att ordna ditt konto.

Mjo... inte var det express inte.

Kontaktade ju deras support då i början och fick svaret att de aldrig häver en "permanent avstängning"... men det gör de tydligen ibland.

Permalänk
Medlem

Hm, när jag blev bannad efter att blivit hackad så skickade jag in en bild på mitt id(väldigt dålig tagen så fattar inte att de funkade) och innan dess hade jag svarat på min secret question. Har för mig att jag bara skrev att jag inte använt kontot på länge, blivit hackad, och väldigt gärna vill ha tillbaka det. Sen dröjde det några dagar. Och sen var det frid och fröjd ^^

Det bästa med hela grejen va, detta hände i början på sommaren några år tillbaka då jag slutade spela. Sen fram emot hösten igen när jag fick suget tillbaka så gjorde jag min ticket. Sen när jag fått tillbaka kontot igen så hade jag gratis speltid(!), vet inte om de va hackern eller om det va blizz. Troligen det första. Men ett år uppdaterades det med en månad i taget och jag kunde spela gratis! Best time ever(början på wotlk)

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Generellt kräver de att man skickar in en bild som IDar en och då får man tillbaka kontot direkt. Har hänt mig 2 gånger, har aldrig varit några problem, fick tom tillbaka alla items som hackersen sålt/slängt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5