Permalänk
Proffsmoddare

Reglerna i denna tävlingen är enligt mig helt uppåt väggarna för det första 3-400:- för en komplett moddad dator är 100% omöjlig såvida du inte hämtar datorn på tippen. Jag ser inte hur det kan gynna tävlingen på något sätt att sätta regler som tex att man inte får använda de resurser man har. Sen om man skulle ha ett namn som folk känner igen så får man inte använda det? hur hade du tänkt att kända moddare skulle kunna posta sina byggen alls? Sen undrar jag även vad en CRT Fräs är? jag antar att du menar CNC.

Personligen tror jag inte att intresset blir så stort när tävlingen är så oehört begränsad, varför inte bara skippa alla regler och låta var och en modda som dom själva anser passande. När jag började modda och deltog i tävlingar så fanns inga regler om kostnader eller verktyg jag spenderade 500:- total på första modden och lyckades ändå knipa en förstaplats ibland datorer som kostat det tiodubbla att bygga.

Att modda handlar om att göra det bästa man kan med det man har och bara för att en person inte har fett med pengar betyder inte att han inte kan vinna över en som har tonvis med cash.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

förklaringar

Eh mitt Internet dog så detta skrivs från mobil.

Min plan var att chassit skulle bedömas i följande kategorier design (röstning) hur många personer som ser bygget (därav regeln) kylning ,ljud.

I budgeten skall bara chassit och fläktar ingå (.har börjat bli lite osäker om fläktar)

Okej JAG kanske ska backa om reglen

Permalänk
Inaktiv

Den här funktionen finns redan, kallas för "Bubblare i galleriet".

Permalänk

Regler ändrade!

Permalänk

Eh lite lagg det blev doubla medelande

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11452384']Reglerna i denna tävlingen är enligt mig helt uppåt väggarna för det första 3-400:- för en komplett moddad dator är 100% omöjlig såvida du inte hämtar datorn på tippen. Jag ser inte hur det kan gynna tävlingen på något sätt att sätta regler som tex att man inte får använda de resurser man har. Sen om man skulle ha ett namn som folk känner igen så får man inte använda det? hur hade du tänkt att kända moddare skulle kunna posta sina byggen alls? Sen undrar jag även vad en CRT Fräs är? jag antar att du menar CNC.

Personligen tror jag inte att intresset blir så stort när tävlingen är så oehört begränsad, varför inte bara skippa alla regler och låta var och en modda som dom själva anser passande. När jag började modda och deltog i tävlingar så fanns inga regler om kostnader eller verktyg jag spenderade 500:- total på första modden och lyckades ändå knipa en förstaplats ibland datorer som kostat det tiodubbla att bygga.

Att modda handlar om att göra det bästa man kan med det man har och bara för att en person inte har fett med pengar betyder inte att han inte kan vinna över en som har tonvis med cash.

+1
Vettigaste inlägget i denna tråd.
Det handlar ju inte om hur mycket cashing man har, snarare vilka kunskap man har.

Permalänk

kom på ett pris vinnaren får de förlorade och moddade chassien ;D racing regler

Permalänk

Det låter kul men en tanke jag är att som man sagt tidigare här att det inte borde vara mkt till regler förutom att när man postar bilder på färdiga bygget får man lägga upp kostnad och tid så får man rösta på den man tycker är bäst helt enkelt, om det nu är ngn som använt cnc fräs mm och lagt ner sjukt mkt tid och cash kanske jag inte röstar på honom utan hällre röstar på ngn som lyckats nästan lika bra med mindre resurser om det finns.

Det bidrar ju med att alla som vill vara med gör en dator som de vill ha själva hemma och kan vara nöjda med oavsett om de har mkt pengar eller ej att lägga ner så kan man ju vara med och har man hittat på ngt väldigt eget och coolt kan man "vinna" för det och inte för att man haft tillgång till massa avancerade verktyg och pengar.

Jag skulle iaf tycka det var skitkul då jag har massor med roliga planer för en Haf-X

Visa signatur

Fractal Design Node 804 | ASUS ROG MAXIMUS VII IMPACT | ASUS GTX 970 STRIX 4GB | Intel Core i7-4790K
Corsair Hydro H75 | Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Samsung 840 EVO SSD 250GB

Permalänk
Proffsmoddare

Det är la bara låta grappen ha sin tävling så kan vi som gillar att bygga bara fortsätta med det vi gör bäst.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det är la bara låta grappen ha sin tävling så kan vi som gillar att bygga bara fortsätta med det vi gör bäst.

+1

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11452384']Reglerna i denna tävlingen är enligt mig helt uppåt väggarna för det första 3-400:- för en komplett moddad dator är 100% omöjlig såvida du inte hämtar datorn på tippen. Jag ser inte hur det kan gynna tävlingen på något sätt att sätta regler som tex att man inte får använda de resurser man har. Sen om man skulle ha ett namn som folk känner igen så får man inte använda det? hur hade du tänkt att kända moddare skulle kunna posta sina byggen alls? Sen undrar jag även vad en CRT Fräs är? jag antar att du menar CNC.

Personligen tror jag inte att intresset blir så stort när tävlingen är så oehört begränsad, varför inte bara skippa alla regler och låta var och en modda som dom själva anser passande. När jag började modda och deltog i tävlingar så fanns inga regler om kostnader eller verktyg jag spenderade 500:- total på första modden och lyckades ändå knipa en förstaplats ibland datorer som kostat det tiodubbla att bygga.

Att modda handlar om att göra det bästa man kan med det man har och bara för att en person inte har fett med pengar betyder inte att han inte kan vinna över en som har tonvis med cash.

Precis de jag mena.

Skrivet av sack:

Det är la bara låta grappen ha sin tävling så kan vi som gillar att bygga bara fortsätta med det vi gör bäst.

Jag tyckte "Vårterminens Moddare" som de hette vart ganska bra. Men då var de inte dessa regler heller.

Om jag får ge ett förslag så tycker jag vi kör ungefär så, tyckte de funkade ganska bra även om de inte var så många som röstade. Men om man kanske skulle få upp en artikel om de eller promota de mer så skulle de nog gå. Länk till gamla tråden.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Kan vi inte bara göra en kategori under hösterminens moddare där den personen som fick högsta poäng som inte använder cnt eller vad det nu kallas

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11452384']Reglerna i denna tävlingen är enligt mig helt uppåt väggarna för det första 3-400:- för en komplett moddad dator är 100% omöjlig såvida du inte hämtar datorn på tippen. Jag ser inte hur det kan gynna tävlingen på något sätt att sätta regler som tex att man inte får använda de resurser man har. Sen om man skulle ha ett namn som folk känner igen så får man inte använda det? hur hade du tänkt att kända moddare skulle kunna posta sina byggen alls? Sen undrar jag även vad en CRT Fräs är? jag antar att du menar CNC.

Personligen tror jag inte att intresset blir så stort när tävlingen är så oehört begränsad, varför inte bara skippa alla regler och låta var och en modda som dom själva anser passande. När jag började modda och deltog i tävlingar så fanns inga regler om kostnader eller verktyg jag spenderade 500:- total på första modden och lyckades ändå knipa en förstaplats ibland datorer som kostat det tiodubbla att bygga.

Att modda handlar om att göra det bästa man kan med det man har och bara för att en person inte har fett med pengar betyder inte att han inte kan vinna över en som har tonvis med cash.

Tror killen här har helt rätt.

Det beror helt på vila förutsättningar man har, även om man har en cnc-fräs skulle en med en dremel kunna göra bättre.

Kunskap, erfarenhet och vilja tycker jag är 3 viktiga saker hos en moddare

Men om det är någon slags "tävling" är jag gärna med och bidrar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rolig idé, tycker inte heller att det ska vara några begränsningar. Skaparlusten och kreativiteten väcks ju när man ser något intressant, om man måste arbeta på ett speciellt chassi kanske folk som skulle gjort fantastiska saker med sina egna idéer hålls tillbaka av att dom helt enkelt inte gillar designen på chassit som valts för tävlingen. Scratchbuilds är dom allra roligaste att kolla logs på enligt mig, t.ex. Vettefan om jag skulle delta då jag tycker det är roligare att läsa om mods än att borra i chassit själv, men idén är ju god och jag stödjer den definitivt.

Inga regler, inga begränsningar, bara en deadline och ett öppet sinne.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av memoryofrage:

Kan vi inte bara göra en kategori under hösterminens moddare där den personen som fick högsta poäng som inte använder cnt eller vad det nu kallas

Cnc.. Rädd att förlora? Tillgång till CNC är inte automatiskt ett häftigt bygge. Krävs lite mer än så. Gör en med CNC ett häftigare bygge än du, tja varför ska du då vinna något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

En modtävling skall inte ha några regler ur huvud taget, det som skall finnas är helt en startline och en deadline :), och den skall ligga på 3-4 månader tycker jag
Att sedan priser och utmärkelser delas ut är bara ett rent plus :)!
Jag kommer att fortsätta mitt race och modda på som vanligt, nu håller jag även på att fixa om lite i mitt armorbygge :D!

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna velat se en sådan tävling här på sweclockers. Men att sätta regler förstör ju bara allt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Cnc.. Rädd att förlora? Tillgång till CNC är inte automatiskt ett häftigt bygge. Krävs lite mer än så. Gör en med CNC ett häftigare bygge än du, tja varför ska du då vinna något.

Skickades från m.sweclockers.com

För att inte nämna att det knappast ens är nödvändigt, det är bara bekvämt Sett folk få till minst lika bra resultat med gammal hederlig borr, såg och fil, det tar bara lite längre tid och energi.