Hjälpa till och starta Minecraft Server/hemsida

Permalänk

Hjälpa till och starta Minecraft Server/hemsida

Jag hittade bra sammarbetspartners här, och resultatet blev www.MinecraftHell.com

Det är en svensk/engelsk Minecraft Community som söker mogna spelare som vill ha roligt och bidra till communityn. Vi har satt en åldersgräns på 16år för att sålla ut många av de minderåriga.
Just nu så har vi två servrar, en Survival/Economy och en Creative/Freebuild.
Vem som helst kan joina vår två servrar och titta runt, men ni kan inte använda några kommandon eller bygga. För att bygga krävs det att ni registrerar er på vår hemsida och skickar in en "member application" i forumet. (Om ni skriver den på engelska eller svenska kvittar.) Detta är såklart för att här även sålla bort de som inte är så seriösa samt griefers. Läs mer om detta Här.

Vi har en hel del plugins på vår survival/economy server, som t.ex:
Jobs - Ger alla möjligheten att joina ett yrke och få betalt för att göra vissa saker. Residence - Skydda ditt hus mot andra, mot en hyra/avigft. iConomy - Personligt bankkonto. mcMMO - Stats & Skills plugin, levla upp inom olika områden. Citizens - Custom NPC's.

Mål: Just nu så sparar vi pengar för att snart kunna införskaffa oss en riktig forum liscens, och vi har en speciell kampanj Här för just det, som slutar om en dag! (23 Dec)

Hoppas att ni gillar resultatet och överväger att kolla in på någon av våra servrar!

Gamla posten:

Hallå,

Postar en tråd här för att se om det finns någon på Sweclockers som är intresserade av att starta en Minecraft server + hemsida.
Själv har jag stor erfarenhet av det och har haft en 50+ slot server med 35 plugins gående i 6 månader, med ett forum till.
Äger en domän, hyr en server (kostar varje månad), samt lite reklam-platser.

Om det finns någon här som är intresserad att starta en, svara gärna!
Extra intressant om ni kan bidra med något, som t.ex:
* Bukkit/server erfarenhet
* HTML/CSS kodning (hemsidor)
* Photoshop/video editing skills
* Java kodning (egna plugins?)

uppdatering över vad som hänt
Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Varför inte posta i rätt underforum?

Vad menar du med "bukkit/server erfarenhet" ? Kopiera text till ett dokument i notepad, spara som cmd, placera bukkit ---.jar i samma mapp och kör cmdfilen = klart?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till Minecraftforumet*

Jag tror att du får ännu fler bra svar här.

Permalänk
Medlem

aha tror jag missförstod.. jag håller själv på att starta en server

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Varför inte posta i rätt underforum?

Vad menar du med "bukkit/server erfarenhet" ? Kopiera text till ett dokument i notepad, spara som cmd, placera bukkit ---.jar i samma mapp och kör cmdfilen = klart?

Nja, lite mer än så. Ha ett hut om basic plugins så som Essentials, Falsebook, NoCheat, Spout, LWC etc etc
Samt behärska yaml format. Kunna uppdatera plugins, lägga dit nya och konfigurera dem vi behov.

Skrivet av mitik:

aha tror jag missförstod.. jag håller själv på att starta en server

Nice
Hur går det? Tänkt att host'a servern själv?

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem
Skrivet av thernztrom:

Nja, lite mer än så. Ha ett hut om basic plugins så som Essentials, Falsebook, NoCheat, Spout, LWC etc etc
Samt behärska yaml format. Kunna uppdatera plugins, lägga dit nya och konfigurera dem vi behov.

Nice
Hur går det? Tänkt att host'a servern själv?

Jag har bara postat inlägg här på SweClockers om servern och än så länge så är det jag och en kompis som kör.. Fokuserar väldigt mycket på att få iordning på diverse plugins till servern. Sedan får man ge sig in på marknadsföring.

Har spenderat mycket tid senaste dagarna att installera och lära mig Dynmap, NoLagg, ModTRS, Minecraft Viewer, CFBanner, HawkEye, Precious Stones, World Edit.

Ja jag hostar servern själv. Har en dedikerad server (kört CS/TF2 server tidigare) som kör Windows 2008 samt RAID 1 med 3.0GHz processor och 4GB minne (kommer köpa mer vid behov) på 100Mbps lina. Har även satt upp forum/hemsida (körs på free-host utan reklam). Hör av dig om du är intresserad slå oss samman

Permalänk
Skrivet av mitik:

Jag har bara postat inlägg här på SweClockers om servern och än så länge så är det jag och en kompis som kör.. Fokuserar väldigt mycket på att få iordning på diverse plugins till servern. Sedan får man ge sig in på marknadsföring.

Har spenderat mycket tid senaste dagarna att installera och lära mig Dynmap, NoLagg, ModTRS, Minecraft Viewer, CFBanner, HawkEye, Precious Stones, World Edit.

Ja jag hostar servern själv. Har en dedikerad server (kört CS/TF2 server tidigare) som kör Windows 2008 samt RAID 1 med 3.0GHz processor och 4GB minne (kommer köpa mer vid behov) på 100Mbps lina. Har även satt upp forum/hemsida (körs på free-host utan reklam). Hör av dig om du är intresserad slå oss samman

Gärna! Har du skype eller dylikt där vi kan chatta vidare?
Här ser du vad jag kör i dagsläget på min server och har kunskap utav: http://postimage.org/image/1v0oil3j8/
Skulle vilja höra vad ni har för planer etc och om jag kan bidra med något.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem

Trevligt! Absolut, heter crsvks på skype tror jag, kommer vara online efter jobbet ikväll

Permalänk
Medlem

Tjo,

Jag och en polare håller också på att lägga upp en server. Detta är min server sitter också på en 100 lina.
Vi har dock redan köpt domän och lite sådant, men det går ju och lösa ifall ni vill starta upp något ordentligt

Ni får gärna pma eller adda msn oscarmartin_f1@hotmail.com om intresse finns.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Tjo,

Jag och en polare håller också på att lägga upp en server. Detta är min server sitter också på en 100 lina.
Vi har dock redan köpt domän och lite sådant, men det går ju och lösa ifall ni vill starta upp något ordentligt

Ni får gärna pma eller adda msn oscarmartin_f1@hotmail.com om intresse finns.

Härligt!
Är tyvärr lite upptagen för kvällen, men ska vara ledig imorgon eftermiddag/kväll så vi kan snacka vidare.
Brukar vara inne på Skype 24/7 vanligtvis med mobilen, men ska ta och skaffa msn då till imorn.

Vet inte vad för domain du köpt, så ska inte säga nåt om det. Men nåt ordentligt är det jag har i planen att det ska vara, dvs 24/7 och öppen hyfsat länge beroende på antalet spelare.

För övrigt äger jag också en domän samt lite reklam platser som jag kan använda.

Hörs imorn!
skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem

Hur har det gått för er ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Hur har det gått för er ?

Mycket bra

Kolla in minecrafthell.com så får du se

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Mycket bra

Kolla in minecrafthell.com så får du se

Jag har skickat en apply, whitelista "LTsma5h" tack:D

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

går riktigt bra =). välkommna!

Permalänk

Hostade själv en relativt populär server förut med hemsida, gjorde ett litet php skript som visade om servern var på eller inte automatiskt på hemsidan. Ni kan ju ta det om ni vill

<?php // Ett skript som kollar om en viss server är igång function GetServerStatus($site, $port) { $status = array("OFFLINE", "ONLINE"); $fp = @fsockopen($site, $port, $errno, $errstr, 2); if (!$fp) { return $status[0]; }else{ return $status[1]; } } ?> <?php if((GetServerStatus('127.0.0.1', 25565)) == "ONLINE") { // Kollar om servern är uppe echo '<div id="statusOn" align="center">ONLINE</div>'; // Är servern uppe skriver den ONLINE med gröna bokstäver if((GetServerStatus('127.0.0.1', 8123)) == "ONLINE") { // Om servern är uppe kollar denna om dynmap är igång // Är dynmap uppe skriver den ut en länk till live kartan echo '<div id="statusOnLiveMap" align="center"> <a href="http://tjina.nu:8123/" target="_blank">Minecraft Live Map</a></div>'; } } else { // Är inte servern uppe skriver den OFFLINE med röda bokstäver echo '<div id="statusOff" align="center">OFFLINE</div>'; } ?>

Dold text
Permalänk
Skrivet av RottingRhubarbs:

Hostade själv en relativt populär server förut med hemsida, gjorde ett litet php skript som visade om servern var på eller inte automatiskt på hemsidan. Ni kan ju ta det om ni vill

Tack i efterhand Tror det är vad vi använder i nuläget

För övrigt så är vår server fullt uppdaterad nu och ni finner IP's på www.MinecraftHell.com
Vi har även startat en Creative/Freebuild server som vi kommer att arbeta mer med under de närmsta dagarna.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X