Steve Jobs är död

Permalänk
Medlem

Vila i frid!

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk

Rest in peace sir Jobs!

Ah, vilka minnen!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Oavsett vad jag tycker om Apples sätt att hantera sina kunder så hyser jag fortfarande stor respekt för mannen som faktiskt skapat världens högst värderade företag/varumärke. Vila i frid Steve och tack för allt du han bidra med.

Permalänk
Medlem

Rip <3

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Där dog en stor man i mina ögon :/
Tråkigt RIP Steve Jobs!

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Oavsett vad jag tycker om Apples sätt att hantera sina kunder så hyser jag fortfarande stor respekt för mannen som faktiskt skapat världens högst värderade företag/varumärke. Vila i frid Steve och tack för allt du han bidra med.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Illa, nu försvinner ju mannen som räddade Apple från ruinens brant och gjorde dem till det storföretag de är.
Tvivlar på att Apple blir något att hurra för framöver, blygsamma uppgraderingar av existerande produkter men inga nya linjer som lockar massorna.

Oerhört tråkig nyhet, Steve förändrade verkligen markanden inom sitt segment. Jag håller dock inte med dig utan tror att innovationerna kommer att fortsätta flöda från Apple. Även om Steves "open-mind" -tänk har bidragit till mycket för Apple så sitter utvecklingsmöjligheterna i företaget och hos de anställda. Jag tror vi kommer att få fortsätta se innovativa lösningar för framtidens samhälle, utvecklat av kanske detta decenniets mest påverkande företag.

Permalänk
Medlem

They took our Jobs!

(RIP)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

They took our jobs

RIP Steve

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Tusentals andra människor dör i svält varje dag.

Precis, men fel forum om det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Aldrig tyckt om han men ändå sorgligt

Permalänk
Medlem

Gillar inte apple men måste ändå säga att han gjort ett bra jobb då det finns miljontals människor som avgudar deras produkter och han var en IT världens stora ledare och utstickare i branschen.

R.I.P steve jobs

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

"an Apple a day keeps the doc away" Men tyvärr hjälpte inte ens det för den gode Steve Jobs - RIP

Permalänk
Medlem

Alldeles för ung. Vila fridelsefullt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B450-I
Ryzen 3600
1080Ti

Permalänk

Jag gillar inte hans företag och man har ju hört en del minst sagt tvivelaktiga saker om hans ledarskap(speciellt under de tidiga åren) men det går inte att förneka att han var en stor visionär som har fört it-branschen dit den är idag!

RIP Steve, en Rembrandt av din egen tid.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Skäggig legend

Jag saknar faktiskt ord. Må ha få en frisk kropp dit han far nu.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd

RIP Steve.

Tragiskt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Vila i frid!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

R.I.P

Kommentar till borttaget inlägg borttagen.
Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Alltid träligt när folk dör. Speciellt av cancer eller liknande och vid en så (förhållandevis) låg ålder.

Ska bli intressant att se hur Apple styr farkosten vidare. Jag har alltid tyckt att Apple varit ett overpriced brand. Ska bli intressant att se om Apple går mot mer hederlig pris/prestanda som allt annat eller om det fortsätter att till stor del vara en stil/accessoar.

Permalänk
Medlem

Jag är verkligen inget långtids-fan av Apple, har inte "hängt med" som troget Apple-fan sen lång tillbaka. Fick inte upp ögonen för Apple förrän drygt 2 år sen. Ändå sitter jag och bölar när jag kollar igenom dessa gamla videos från Jobs tidigare presentationer.

Det där med att flera tusen människor dör av svält, visst, det är tragiskt.. men det blir liksom för mycket så man kan inte riktigt bry sig på samma sätt, det är opersonligt. Här är det en person. En man. Det är lättare att relatera, sympatisera och därmed visar man mera att man bryr sig.

Usch och fy för cancer!

Permalänk
Medlem

Jag har inte mycket till övers till apple, deras affärsmetoder eller fanboys MEN Steve har faktiskt gjort mycket för både datorer, mobiltelefoner och annat.

Nåja, mycket tråkigt i vilket fall som helst även om jag aldrig ägt en Apple-produkt.

Jag tog bort en del av inlägget som ledde till senare kommentarer som inte riktigt hörde till trådens ämne.
Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

steve jobs R.I.P

Permalänk
Musikälskare

Blir nog att stödköpa en 4S, minsta man kan göra i en tid som detta

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

V.I.F

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Igår dog apple >,<
Tror inte det finns någon som kan ta över och driva apple utan att det på sikt går käpprätt åt helvete. Första tecknet på apples död är just iPhone 4s. På pricken vad som händer varje gång Steve har lämnar företaget. Man fortsätter leverera samma produkter med nya namn tills han kommer tillbaka och lanserar något helt revolutionernande. Vilket inte kommer hända den här gången...
Så jävla sorgligt. :/

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

RIP. Även om jag inte gillade hans produkter så går det inte att bortse från att han kunde hypa allt, hade de producerat en bräda med häftig design så hade han gått vild på hur fantastiskt trät var och en stor del av apple-älskarna hade köpt den. För $400.

En god marknadsförare och företagsledare.

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk

RIP Steve.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Aldrig varit ett Apple-fan men ändå... vila i frid

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]