Steve Jobs är död

Permalänk

som entreprenör så var han bäst i världen går icke att säga emot..som innovatör så var det folk i bakgrunden som stog för innovationen... som många sagt innan jag är inget fan av apel eller jobs men världens kanske bäste företagare har gått ur tiden..
alla är vi människor under denna sol så- RIP mr Jobs

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Olika texter från b.la. Obama och Bill Gates om Steves död

http://thisismynext.com/2011/10/05/bill-gates-reacts-steve-jo...

Betydelsefull människa!

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt att höra.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Permalänk
Medlem

R.I.P. Steve Jobs.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

MÅ DU VILA I FRID

Vi har alla åsikter om Apple men INGEN kan ta ifrån Steve Jobs äran att ha varit en av stora när det gäller utveklingen av persondatorer. För 35 år sedan så påbörjade han och Apple tillsammans med Commandore, Microsoft, Intel och en del andra det som vi idag ser som självklart. Arvet från dessa har en enorm betydelse på dagens IT värld.

RIP Steve

Riktigt bra skrevet, Vi ska tacka Stev otroligt mycket. en riktig sann visionär.

Mina Tankar går till familjen och själva Mr Steve Jobs..

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt.... Finns ingen annan person som kan hålla i en presentation som Steve

R.I.P

Permalänk

RIP :'(

Jag undrar hur dator-branschen hade sett ut utan dig.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

I spy den riktiga anledningen till att han slutade som CEO

Permalänk
Medlem

Vila i frid Steve Jobs!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Har aldrig ägt en apple produkt men glömmer ändå inte att jag inte skulle haft dom sakerna som jag har just nu om inte han funnits. Han har snabbat på utvecklingen och lämnar ett stort avtryck på världen. Den kommer bli mycket tråkigare utan honom.

RIP Steve Jobs

Permalänk

RIP fö'fan!

Hoppas att hans söner kan fortsätta där Steve slutade.

Tragiskt att dö i cancer

Permalänk
Medlem

tragiskt, R.I.P steve!

Permalänk
Medlem

När en människa som bidragit till världens utveckling dör, sörjer man.

När man är klar med sörjande tittar man på sig själv och frågar "Vad kan jag göra för världen?".

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Fyfan, verkligen inte roligt att höra Steve Jobs måste ju vara en av vår tids mest framgångsrika chefspersoner R.I.P

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Avstängd

Hörde det på radion i morse när jag var ute och åkte. RIP

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra, man får hoppas att apple donerar lite till cancerforskning.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Fy fan! R.I.P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Tusentals andra människor dör i svält varje dag.
Edit. Jag ber om ursäkt för mitt inlägg nu så här i efterhand

R.I.P Steve

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Bill Gates: "For those of us lucky enough to get to work with him, it’s been an insanely great honor."
Insanely. Det var nog den finaste touchen idag

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

R.I.P

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk
Medlem

Alla är vi lika värda, men de är inte riktigt de som är poängen här! Jobs va en förebild för många människor, inklusive mig själv, och det är således en större deal för mig när en människa som påverkat världen i så stor utsträckning inte längre är med oss. Sitter knappast o lipar över detta, men de ger men betydligt större tankeställare om vad människan är kapabel till än om någon helt okänd som egentligen inte gjort något går bort. Detta är för 5 öre inte personligt, jag kände liksom inte jobs.

Kanske kan vara en kick i vissa mindre engagerade människors arslen att ut o göra något vettigt? Det måste inte vara att skapa världens mest framgångsrika företag, ingen kan göra allt, men visst kan alla göra lite?

Och som folk skriver, cancer är förjäkligt, allt för många släktingar har gått bort i denna sjukdom..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade först inte tänkt skriva något, för ett dödsfall har sällan någon djupare innebörd än för de närmast berörda, och jag ingen aning om vem Steve Jobs var, mer än vad han själv ville få publicerat och vad andra skrev om honom. Det är några saker jag ändå reagerar på i den här tråden, och det första är påståendet att "Steve Jobs förändrade världen".

På vilket sätt har Jobs förändrat världen? Egentligen minimalt, vilket på ett sätt är skönt för då slipper vi bedöma huruvida det var till det bättre eller sämre. Jag kan inte se att Jobs förändrade världen mer än vad Coco Chanel gjorde. Steve Jobs lyckades skapa ett stark varumärke och påverka människors köpvanor inom nischade marknader. OK, visst var han framgångsrik inom sin bransch, men det betyder inte att han förändrat världen på något djupgående sätt.

Vi vet egentligen inte än hur bra företagsledare Steve Jobs varit. Han var bra i rollen som en närmast enväldig visionär. Frågan återstår dock om hur väl han lyckades skapa en av honom oavhängig framgångsrik organisation. Jag påstår inte att hans förmåga ska nedskrivas, endast att det är för tidigt att dra några större slutsatser. En känd människas död leder dock ofta till oproportionella reaktioner.

Hur som hoppas jag mest av allt att familjen klarar av sorgarbetet och att de får det stöd som alla människor i sådana situationer är i behov av. Den som dött behöver ingen uppmärksamhet, men det behöver de efterlevande.

Permalänk
Avstängd

En sak är säker, han hade ambition för det han sysslade med!

Fler som han i världen och vi lever i en bättre värld

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Personligen har jag medkänsla för Jobs nära och kära ang cancer osv.
Ser frugan gråta titt som tätt över sin mamma som dog i cancer när hon var 17, och det är över 10 år sen det skedde.

Svårt att riktigt kunna leva sig in i hur dom personligen mår, men att bara se henne gråta t.ex på bröllopet och önskade att hennes mamma kunde vara där är svårt nog.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Blir nog att stödköpa en 4S, minsta man kan göra i en tid som detta

Jag tänkte samma sak och kommer köpa en iPhone in memory of his great work!<3<3

R.I.P. Steve Jobs!<3(F)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Det som förvånar mig mest är hur fort allting gått, han blev ju bara 56!! och han var ju vuxen när han började med sina första verk, och se var vi står nu! jag är 24, hur ser tekniken ut när jag är 50+

Permalänk

R.I.P Steve

Ni som skriver hur skulle dator branschen ser utan Steve?

Jag undra då hur fan skulle dator branschen ser utan IBM?

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Trots att jag aldrig mött mannen så blev jag väldigt berörd av nyheten om hans bortgång. Jag har följt Apple, och kollat på alla deras event och så vidare, och jag kan inget annat säga än att Steve Jobs berör vid sådana tillfällen. Han pratade så klokt och man känner verkligen hur vänlig och godhjärtad han var.

Jag kommer sakna honom..

Vila i frid

=(