Battlefield 3 "Caspian Border" öppnas för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av SBjörk:

Någon som testat att köra ULTRA-inställningen på ett HD6970 på Caspian, eller måste jag ställa om till lägre nivå innan jag hoppar in och testar?
Nu sitter man här på jobbet och bara suktar på att få komma hem och lira

Tycker att AMD-drivisarna går in smutt numera, mer problem längre tillbaka...

Jag känner nu efter denna banan att det behövs ett till 6970 på ultra (som man ser på sweclocks egna tester), kommer mata in det när retail kommer ut.
1x räcker till high, men ger ändå rätt låga rates när det händer som mest saker.

Sen till alla som tycker det laggar, känner av chokes eller liknande, det beror inte på att ni är inne på "fel" server.

Jag var inne på en "random" server först i 1h utan någon choke/lagg överhuvudtaget (servern var full), servern jag provade efter den var en server hostad på Gotland och hade 19 fps, denna hade konstant choke/lagg. Det måste ha med DICE/EA's stresstests.

Sen till upplevelsen allmänt: Klockren. Jag förstod verkligen ingenting när jag kom in. alla verkade ha sina egna strider, i striden, det var bara att hoppa in i någon backup-jeep och haka på, det var storskaligt krig på bland den största banan jag sett (många "random" hus där man kan bunkra upp i). otroligt säger jag bara. grymma ljud också, jets som åker förbi, heli's som sprängs, tanksskottens ljud är också RIKTIGT häftiga. Raka motsatsen till "Metro" jag tröttnade på efter totalt 10 spelade omgångar (om ens det...)

Något dom måste ändra på är punkbuster filtrerna, då en cheater var inne på "gotlands" servern (aimbot), sen ficklampan som bländar trots flera hundra meter bort i dagsljus. lasern är jag dock med på.

Som redan nämnt, på caspian border känner man att det är Battlefield du spelar.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Bland det tråkigare jag gjort. Kan förstå gamla battlefield fans. men en bana där man knapt får några kills. hallå hur ska man kunna låsa upp alla vapen om man får 10 kills på en match som tar 20 min o spela.......
Får bli att lira cod tills mwf 3 kommer!!!

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr bowen:

Bland det tråkigare jag gjort. Kan förstå gamla battlefield fans. men en bana där man knapt får några kills. hallå hur ska man kunna låsa upp alla vapen om man får 10 kills på en match som tar 20 min o spela.......
Får bli att lira cod tills mwf 3 kommer!!!

Spelet handlar inte bara om kills, detta är mer utav en "stridssimulator" i jämförelse. känslan av att vara delaktig i en större lagbaserad strid! Sen kommer det banor som "Metro" och "squad deathmatch" för dom som enbart vill ha kills alá "Counter Strike".

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr bowen:

Bland det tråkigare jag gjort. Kan förstå gamla battlefield fans. men en bana där man knapt får några kills. hallå hur ska man kunna låsa upp alla vapen om man får 10 kills på en match som tar 20 min o spela.......
Får bli att lira cod tills mwf 3 kommer!!!

Bf går inte ut på att bara döda. Ponängen är att du ska sammarbete och ta baser. Det som ger mycket ponängen i bf:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr bowen:

Bland det tråkigare jag gjort. Kan förstå gamla battlefield fans. men en bana där man knapt får några kills. hallå hur ska man kunna låsa upp alla vapen om man får 10 kills på en match som tar 20 min o spela.......
Får bli att lira cod tills mwf 3 kommer!!!

Man låser ju inte upp vapnen med kills utan poäng.

Man kan slänga medkits och ammo till lagkamrater, kallas teamplay... Dvs. det som gör Battlefield roligt.

Edit:
Hehe, många svar på den frågan

Permalänk
Medlem

Angående lagget som många klagar på, flera stycken som sagt att dom stresstestar servrarna till max nu.
Tydligen ska det sluta om några timmar och då bör det inte vara något stress lagg längre.
Bara vad vissa har sagt men det kan nog stämma.

Permalänk
Medlem

Vart hittade ni rush på Caspian? Ser bara Conquest, kul de med, men rush är nog ett snäpp upp.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av Ori:

för dom som enbart vill ha kills alá "Counter Strike".

De där stämmer väl inte riktigt, folk i CS campar inte lika mycket som i bdf och cod.

Som jag gissade så är alla caspian border servrar fulla men ska försöka komma in på en senare ikväll. Stänger betan på söndag eller ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

laggar det massor fortfarande??

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 PRO REV B3 CPU: Intel Core i5 2500K 4.3 GHz CPU Kylning: Cooler Master Hyper 212 Plus + Scythe 120mm Gentle Typhoon x2 Ram: Corsair 16GB CL9 2133Mhz Diskar: 1TB Samsung Spinpoint F3 SSD: Samsung SSD 840 EVO 250G Chassi: Fractal Design Define R3 Nätagg: Corsair TX 750W V2 80+ Bronze Gpu: Palit GTX 1060 6GB Skärm: BenQ 24" G2420HD

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att airvehics e helt f*cked? Flygplanet går knappt att styra med musen, samma med helin som knappt går att svänga med, den bara vrider sig själv åt sidan..

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Bara jag som tycker att airvehics e helt f*cked? Flygplanet går knappt att styra med musen, samma med helin som knappt går att svänga med, den bara vrider sig själv åt sidan..

Lägg du någon minut på att skumma igenom de sista två sidorna av tråden så ger det sig nog

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr bowen:

Bland det tråkigare jag gjort. Kan förstå gamla battlefield fans. men en bana där man knapt får några kills. hallå hur ska man kunna låsa upp alla vapen om man får 10 kills på en match som tar 20 min o spela.......
Får bli att lira cod tills mwf 3 kommer!!!

Det är kul med folk som dig som blir ett lätt byte för min sniper ^^

På en annan not WARTAPES är väldigt bra ljud i detta spelet!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Lägg du någon minut på att skumma igenom de sista två sidorna av tråden så ger det sig nog

Förlåt men man orkar inte läsa 6 sidor med folk som gnäller över en beta Därför jag inte har läst något som kan ha varit väsentligt för mig

edit; Kanske borde tillägga att jag menade att kontrollerna var helt åt skogen, inte att det laggade eller att det inte gick att flyga, utan att flygkänslan var åt skogen. Nu har jag skummat igenom tråden och hittar inte så mycket om detta, bara någon som tycker att känslan är bra

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt kan man ju bara säga

Permalänk

Det laggar så mycket att det inte går att spela på de servrar som jag testade.
Ping på 20-40 men ospelbara....

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Känns som att 460 orkar inte med Caspian Border däremot så funkar det utan problem i Metro men tänker inte alla fall uppgradera förrän Kepler är ute.

Vilken kvalitet och upplösning har du? Bara undrar.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

ett tips kör på UK multiplayer servrarna,laggade inget för mig på dem.

jag får crash to desktop dock efter rundan e slut

Permalänk
Medlem

Spelade 2h nu innan det kraschade. HEL GRYMT, riktig BF känsla (äntligen!). Mix av BFBC2´s "Heavy Metal" och BF2´s "Operation Road Rage". Små interna slag vid varje flagga, helskönt.

Drog ned till MEDIUM på datorn i sign och låg mini 49fps, max 99fps och medel 77fps.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Får man bluescreens beror det mestadels på användaren själv. Drivrutinskrångel? Avinstallera, installera? Svårt? Nej. Kompatbilitetsproblem går att lösa.
Virus är rätt skickligt att få idag, har inte haft virus på många år nu.

Felaktiga minnesmoduler är den vanligaste orsaken till bluescreens när det gäller mina egna datorer. Väldigt skönt att det varje gång har gått relativt fort att få sakerna utbytta.

Sedan så har vi ju det här oerhört irriterande intermittenta problemet som drabbar oss med Nvidia-kort, “Display driver stopped responding and has recovered”. Uppstod första gången i och med Vista (för XP-användarna har väl inte det problemet?)... och är fortfarande inte helt löst. Har dock inte råkat ut för det problemet nu på mer än ett halvår.

Virus kan man ju tyvärr aldrig vara helt säker på att man inte har/haft... oavsett vilket antivirus man använder. Enda jag kan säga säkert är att jag inte haft något virus på datorn som har orsakat några större skador iallafall... annars så har jag inte den blekaste, men man hoppas ju på att KIS skyddar datorn.

Och sist vill jag tillägga att jag inte tar parti vare sig för pc eller konsol... båda har sina fördelar/nackdelar. Dock har konsolerna flest fördelar, vilket är både på gott och ont.

Skrivet av Kazuo:

Ptja, lite spänning i vardagen Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette..

Haha jo just det.

Permalänk
Medlem

Det märktes att det "nya" folket till battlefield inte var lika bra på caspian som dem var på Metro då metro liknar mer klassiska fps spel :d.
Lirade visserligen bara 3 rundor men avvaktar tills imorron, servrarna kanske är lite mer stabila då :).

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikingone:

Det laggar så mycket att det inte går att spela på de servrar som jag testade.
Ping på 20-40 men ospelbara....

Det måste du förvänta dig när de stresstestar servrarna.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av welelle2:

laggar det massor fortfarande??

Ja, oavsett ping (10, 17, 38, 39) Jag har testat några servar (svenska, tyska och franska) - samma sak. Förhoppningsvis blir det spelbart inom kort...

Visa signatur

Fractal Design Define R5| ASUS Z170-P ATX| Intel Core i5 6600K 3.5 GHz| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance| MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3X OC | Be Quiet! Pure Power 10 CM 600W| Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

NEJ! Haha vad synd.
Körde precis på webhallens server som för övrigt är mycket bra!
Men hur som helst så gick jag 30/5 och hade fina upplåsningar samt massvis med poäng eftersom vi tog en jävla massa flaggor.
Sen precis när vi vann stängdes spelet ner.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Ospelbart på alla servrar med mer än 20 spelare. Och varför får jag inte ta bort keybindings? Helt efterblivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Förlåt men man orkar inte läsa 6 sidor med folk som gnäller över en beta Därför jag inte har läst något som kan ha varit väsentligt för mig

edit; Kanske borde tillägga att jag menade att kontrollerna var helt åt skogen, inte att det laggade eller att det inte gick att flyga, utan att flygkänslan var åt skogen. Nu har jag skummat igenom tråden och hittar inte så mycket om detta, bara någon som tycker att känslan är bra

Och det är folk med den inställningen som ser till att trådar blir sönderpostade och fulla med crap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

xD haha vafan, spelare som spelare.. Är ju inte direkt en annan typ an människa som lirar spel på ps3 än personen som lirar på pc...
Fy fan, Först PC vs Mac sen Intel Vs Nvidia.. och nu plattform vs plattform? Kom igen för fan.. det är samma spel!

Antingen gillar man precisionen av mus o tangentbord, eller så gillar man känslan av en konsoll.

Finns ingen känsla i konsoll.. Styr du hellre din bil irl med en kontrolldosa eller med ratt och växelspak? Och sen är det verkligen inte samma spel på konsoll som på PC. Som natt och dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Och det är folk med den inställningen som ser till att trådar blir sönderpostade och fulla med crap.

och hur är min åsikt om att kontrollkänslan i både jet och flygplan känns totalt sönder och knappt styrbart, "crap"? eller snackar du om det faktum att jag inte orkar läsa genom 5 sidor av andras åsikter innan jag skriver ner min egen angående flygkänslan? Jag var inte medveten om att jag inte fick skriva ner min egen åsikt om flygkänslan om någon annan redan har gjort det, förlåt mig å du vise man.

så jävla trött på folk som sitter framför datorn och ger en massa tom kritik mot andra för ingen anledning. Lägg ner din tid på annat.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Till alla som klagar på lagg/hackande:

Citat:

After analyzing the data from our first round of closed Caspian Border tests, we have great news for participants in the Battlefield 3 PC Open Beta: the DICE team has decided to bring back Caspian Border for the beta’s final weekend and conduct an open large scale test of the 64 player Caspian Border map.

*****Please keep in mind that as this is beta we will be stress testing our servers***** As such, users may experience crashes, network instability and outages as we roll out and configure servers and network utilities. Understand that such potential issues and the testing environment are not reflective or indicative of the final product and that, through your participation, you will be helping to ensure future stability and functionality.

As we are again specifically testing 64-player server configurations, this test will be for PC only. The Caspian Border servers will be available for all PC players to join. Caspian Border will be available starting Friday, October 7th, in the afternoon (CET).

Det är beta, sluta klaga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

och hur är min åsikt om att kontrollkänslan i både jet och flygplan känns totalt sönder och knappt styrbart, "crap"? eller snackar du om det faktum att jag inte orkar läsa genom 5 sidor av andras åsikter innan jag skriver ner min egen angående flygkänslan? Jag var inte medveten om att jag inte fick skriva ner min egen åsikt om flygkänslan om någon annan redan har gjort det, förlåt mig å du vise man.

så jävla trött på folk som sitter framför datorn och ger en massa tom kritik mot andra för ingen anledning. Lägg ner din tid på annat.

Det jag syftade på var givetvis din ovilja att ens ögna igenom slutet av tråden innan du krystar fram ett inlägg. Annars får du gnälla precis så mycket du orkar, det har ingen ont av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Det jag syftade på var givetvis din ovilja att ens ögna igenom slutet av tråden innan du krystar fram ett inlägg. Annars får du gnälla precis så mycket du orkar, det har ingen ont av.

och varför måste jag gå genom alla andras åsikter innan jag själv skriver hur jag upplever styrkontrollerna? Skriver man inlägg dagligen på sweC orkar man fan inte läsa igenom 5-6 sidor varenda jävla gång.
Dessutom "gnäller" jag inte över något, jag frågade om någon annan tycker som jag, att kontrollerna inte känns bra överhuvudtaget (vilket det var bara EN enda kille som hade kommenterat överhuvudtaget - som tyckte att den var bra, så hela din "läs först så löser det sig" var rentav skitsnack).

Så trött på folk som alltid skriver "läs först" oavsett vad som skrivs. Antagligen samma personer som skriver "det är en beta" till exakt allt som sägs?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |