Battlefield 3 "Caspian Border" öppnas för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Det är kul med folk som dig som blir ett lätt byte för min sniper ^^

På en annan not WARTAPES är väldigt bra ljud i detta spelet!!

Ja men jag tycker inte det är kul att ligga och camp men snipern en hel runda, hde jag gjort det hade jag ju älskat en bana på 3 kvadratkilometer, tycker cod är mera underhållande på något sätt. O för tillfället finns det ju inget som helst lagarbete. Alla springer ju som yra höns o gör lite vad dem knner för!!

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

och varför måste jag gå genom alla andras åsikter innan jag själv skriver hur jag upplever styrkontrollerna? Skriver man inlägg dagligen på sweC orkar man fan inte läsa igenom 5-6 sidor varenda jävla gång.
Dessutom "gnäller" jag inte över något, jag frågade om någon annan tycker som jag, att kontrollerna inte känns bra överhuvudtaget (vilket det var bara EN enda kille som hade kommenterat överhuvudtaget - som tyckte att den var bra, så hela din "läs först så löser det sig" var rentav skitsnack).

Så trött på folk som alltid skriver "läs först" oavsett vad som skrivs. Antagligen samma personer som skriver "det är en beta" till exakt allt som sägs?

Jo du, det ska jag tala om för dig - mitt bland allas åsikter händer det att det finns en och annan fakta också, som i detta fall hade förklarat för dig att servarna stresstestar och milt uttryckt innebär att de chokar en aning. Vilket absolut leder till lite småmärkliga kontroller. Tycker jag faller inom ramen för din frågeställning.

Tycker det är lite synd att du blir trött på folk som skriver "läs först", för om folk faktiskt skulle lyssna på dessa skulle trådarna vara bra mycket smidigare att ögna igenom utan att stöta på upprepning efter upprepning, lite som att åka pulka efter bil på en asfaltsväg med en CD-skiva av godtycklig kvalitet och sedan trycka in den i stereon.

Om man nu är så engagerad i forumet, kan man inte hålla det lite snyggt, städat och disciplinerat?

Och angående "det är en beta" - ja, det är faktiskt som så att det vi spelar är en beta. En beta vars kod är en dryg månad gammal, en dryg månad som programmerare har använt till att fortsätta färdigställandet av spelet och ta åt sig av de problem beta-spelare som eventuellt inte åtgärdats/upptäckts innan betan gick online och åtgärda dessa.

Förstår inte att folk går rage-mode för detta. Kan inte låta bli att nämna ett ordspråk - "Om man hetsar upp sig över saker och ting små, är man väl inte större än då?"

Permalänk
Skrivet av lynx:

Finns ingen känsla i konsoll.. Styr du hellre din bil irl med en kontrolldosa eller med ratt och växelspak? Och sen är det verkligen inte samma spel på konsoll som på PC. Som natt och dag.

Men gud, lyssna på ditt eget argument.

Skulle du hellre skjuta med ett vapen eller klicka på en mus? Jag lirar alla mina spel på PC och har därför svårt att köra FPS på konsoll, men det är otvekbart en helt annan känsla att spela på konsoll.. men du kanske menar att det bara finns en känsla o lira på PC?

Kom igen.. Sluta trolla.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Jo du, det ska jag tala om för dig - mitt bland allas åsikter händer det att det finns en och annan fakta också, som i detta fall hade förklarat för dig att servarna stresstestar och milt uttryckt innebär att de chokar en aning. Vilket absolut leder till lite småmärkliga kontroller. Tycker jag faller inom ramen för din frågeställning.

Tycker det är lite synd att du blir trött på folk som skriver "läs först", för om folk faktiskt skulle lyssna på dessa skulle trådarna vara bra mycket smidigare att ögna igenom utan att stöta på upprepning efter upprepning, lite som att åka pulka efter bil på en asfaltsväg med en CD-skiva av godtycklig kvalitet och sedan trycka in den i stereon.

Om man nu är så engagerad i forumet, kan man inte hålla det lite snyggt, städat och disciplinerat?

Och angående "det är en beta" - ja, det är faktiskt som så att det vi spelar är en beta. En beta vars kod är en dryg månad gammal, en dryg månad som programmerare har använt till att fortsätta färdigställandet av spelet och ta åt sig av de problem beta-spelare som eventuellt inte åtgärdats/upptäckts innan betan gick online och åtgärda dessa.

Förstår inte att folk går rage-mode för detta. Kan inte låta bli att nämna ett ordspråk - "Om man hetsar upp sig över saker och ting små, är man väl inte större än då?"

Så du utgick från det faktum att jag var helt ovetande om stresstesten? Jag var fullt totalt medveten om stresstesten och talade om den 20 minuter jag fick när det var Totalt LAGGFRITT. Jag måste verkligen fråga - utgår du ifrån att alla du skriver till är idioter? för det är uppenbarligen det du gjorde när du antar att jag inte vet att de stresstestar. Vilket i sig är en sjukt dålig inställning. Har suttit flera timmar idag och fått maximum 30-40 minuter på servrar utan stresstest. och det är dessa stunder jag talar om.

Angående Beta, vad jag har läst så är den inte "dryg månad" gammal utan faktiskt TRE månader gammal. Det innebär inte att vi inte ska rapportera, påpeka, kommentera, och kritisera de buggar vi hittar- det är ju för f*n det en Beta är till för? Att säga "det är en Beta" är som att säga "du skriver på ett tangentbord" - jo tack jag VET att det är en beta.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navve:

bara jag som tycker att alla caspian border har enormt lagg? alla på servern klagar på lagg och hoppar omkring och ät allmänt störda?

Det är helt ospelbart, jag testade ett flertal servrar innan jag gav upp.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Så du utgick från det faktum att jag var helt ovetande om stresstesten? Jag var fullt totalt medveten om stresstesten och talade om den 20 minuter jag fick när det var Totalt LAGGFRITT. Jag måste verkligen fråga - utgår du ifrån att alla du skriver till är idioter? för det är uppenbarligen det du gjorde när du antar att jag inte vet att de stresstestar. Vilket i sig är en sjukt dålig inställning. Har suttit flera timmar idag och fått maximum 30-40 minuter på servrar utan stresstest. och det är dessa stunder jag talar om.

Angående Beta, vad jag har läst så är den inte "dryg månad" gammal utan faktiskt TRE månader gammal. Det innebär inte att vi inte ska rapportera, påpeka, kommentera, och kritisera de buggar vi hittar- det är ju för f*n det en Beta är till för? Att säga "det är en Beta" är som att säga "du skriver på ett tangentbord" - jo tack jag VET att det är en beta.

Troll is hungry tonight

Kan vara så att du missförstår folk som förklarar att det är en beta - de scenarion det svaras med ett sådant uttryck är de där folk tycker att spelet är sämst för att det är buggigt osv. Finns oräkneliga sådana personer som inte greppat att det är en beta. Folk gnäller över att det går att skjuta genom stenar och tycker spelet är idiotiskt. Well, guess what - det är en beta och om felet inte blivit rättat redan så kommer det bli det. Varför bli arg på sådana personer undrar jag?

Och varför ägna en fredagkväll åt att vara så förgrymmad? Makes no sense.

Permalänk
Medlem

Väldigt ofta spelet bara stängs helt slumpmässigt och då räknas såklart inte rundan in på ens stats etc. Hade precis 43 - 8 med nästan 9000 points, mest från captures och defends på border... sen poff så är det borta!!!! :/

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Troll is hungry tonight

Kan vara så att du missförstår folk som förklarar att det är en beta - de scenarion det svaras med ett sådant uttryck är de där folk tycker att spelet är sämst för att det är buggigt osv. Finns oräkneliga sådana personer som inte greppat att det är en beta. Folk gnäller över att det går att skjuta genom stenar och tycker spelet är idiotiskt. Well, guess what - det är en beta och om felet inte blivit rättat redan så kommer det bli det. Varför bli arg på sådana personer undrar jag?

Och varför ägna en fredagkväll åt att vara så förgrymmad? Makes no sense.

Men herregud. Ja - jag fattar att de som tycker spelet är dumt för att det går att skjuta genom stenar inte riktigt förstått grejen med en Beta. Fullt medveten.

Och min "förgrymmelse" går ut på att du fäller provocerande kommentarer som "och den inställningen folk att skriva crap" när du själv inte har en aning om vad du snackar om. För att förklara detta för dig:
1: Jag är fullt medveten om stresstesten som pågår 2: min åsikt är att flygplanen och helistyrningen inte är så sköna - och denna åsikten grundar sig på de 20 minuter jag har fått laggfritt. 3: Man blir förgrymmad över att folk som du först antar att någon inte vet att stresstest pågås, och som sen antar att någon inte förstår att stresstesten förstör styrningen, och sen skriver "läs så förstår du" - när det inte har något med saken att göra.

Trolls rör mig inte i ryggen - arroganta människor som talar nedsättande och antar att man är en idiot - de får mig att gå berserk.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Men herregud. Ja - jag fattar att de som tycker spelet är dumt för att det går att skjuta genom stenar inte riktigt förstått grejen med en Beta. Fullt medveten.

Och min "förgrymmelse" går ut på att du fäller provocerande kommentarer som "och den inställningen folk att skriva crap" när du själv inte har en aning om vad du snackar om. För att förklara detta för dig:
1: Jag är fullt medveten om stresstesten som pågår 2: min åsikt är att flygplanen och helistyrningen inte är så sköna - och denna åsikten grundar sig på de 20 minuter jag har fått laggfritt. 3: Man blir förgrymmad över att folk som du först antar att någon inte vet att stresstest pågås, och som sen antar att någon inte förstår att stresstesten förstör styrningen, och sen skriver "läs så förstår du" - när det inte har något med saken att göra.

Trolls rör mig inte i ryggen - arroganta människor som talar nedsättande och antar att man är en idiot - de får mig att gå berserk.

Det egentligen mest arroganta här ikväll var nog snarare

Skrivet av Mithras:

Förlåt men man orkar inte läsa 6 sidor med folk som gnäller över en beta Därför jag inte har läst något som kan ha varit väsentligt för mig

edit; Kanske borde tillägga att jag menade att kontrollerna var helt åt skogen, inte att det laggade eller att det inte gick att flyga, utan att flygkänslan var åt skogen. Nu har jag skummat igenom tråden och hittar inte så mycket om detta, bara någon som tycker att känslan är bra

Det, som du så fint skriver, får folk att gå berserker stance. Må så vara att du "lyckats spela laggfritt 20 minuter" och att ditt första inlägg gällande kontroller givetvis var grundat på detta, då har det ju inte med lagg att göra. Men gör ett försök till research innan input av random crap sker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Det egentligen mest arroganta här ikväll var nog snarare

Det, som du så fint skriver, får folk att gå berserker stance. Må så vara att du "lyckats spela laggfritt 20 minuter" och att ditt första inlägg gällande kontroller givetvis var grundat på detta, då har det ju inte med lagg att göra. Men gör ett försök till research innan input av random crap sker?

och min random crap idag var? Eller vet du vad, behåll svaret för dig själv.

Ja, herre, jag ska göra "research" innan jag skriver min feedback på styrkänslan nästa gång. Diskussionen kommer ingenstans. Jag återgår till att fortsätta spela på den alldelles-nyss-hittade laggfria servern

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det är helt ospelbart, jag testade ett flertal servrar innan jag gav upp.

Webhallens servrar är de bästa jag har kört. Inget lagg på någon av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

De där stämmer väl inte riktigt, folk i CS campar inte lika mycket som i bdf och cod.

Som jag gissade så är alla caspian border servrar fulla men ska försöka komma in på en senare ikväll. Stänger betan på söndag eller ?

Vad sa jag angående camping?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

tyckte det var tillräckligt svårt på metro men på caspian är det ju för fan närmast omöjligt att träffa nån med sniper, är typ som att försöka träffa nån med pil och båge

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

tyckte det var tillräckligt svårt på metro men på caspian är det ju för fan närmast omöjligt att träffa nån med sniper, är typ som att försöka träffa nån med pil och båge

Man får smyga sig fram, knäppa några, sen byta ställe !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Hmm, med dator i sign får jag 23-30 fps 1920x1200@low... wtf?

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ori:

Man får smyga sig fram, knäppa några, sen byta ställe !

Skickades från m.sweclockers.com

HUr jävla nära ska man behöva smyga sig för att kunna sätta dom jävlarna? Vill ju ha lite mer precision

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Dom borde ta bort jets... allt det gör är att 5+ pers campar dom och inte bidrar alls... och fy helvetes satan i pannkaka vad folk camper på random ställe för att få nån kill då och då, bra teamwork från vissa.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Avstängd

Helt otroligt.. tog 3 st med SV98 från 300 meter på ett skott.. Jävla skit att man inte hade fraps igång..

Caspian border kan säkert vara kul, just nu stör jag mig mest på serverlagget..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr bowen:

Ja men jag tycker inte det är kul att ligga och camp men snipern en hel runda, hde jag gjort det hade jag ju älskat en bana på 3 kvadratkilometer, tycker cod är mera underhållande på något sätt. O för tillfället finns det ju inget som helst lagarbete. Alla springer ju som yra höns o gör lite vad dem knner för!!

Det handlar inte om att ligga o camp, även om försvara kan vara det smartaste i vissa lägen. Jag springer ofta runt och ser fiender lite här o där som jag sniprar, sjukt kul att få kill streaks är det i vilket fall som helst. Jag skulle råda dig bli bättre om du nu tycker du dör för mkt o inte dödar nån, då blir det nog roligare för dig ska du se. Alla har sin egen inlärningskurva. Min brukar va rätt långsam i början men i slutändan blir det alltid nice.
Du kan inte allvarligt mena cod är roligare föresten? Jag har spelat alla cod spelen o cod brukade vara mitt favorit spel på sin tid. Men idag måste man inse att den tiden är förbi, och en ny era är här - BF3 - !

Permalänk

ja fy fan snacka om att de laggar haha, sjukt mkt !

Hoppas de inte blir så när spelet kommer ut i full version

annars riktigt fett med 64 spelare o alla flygplan o allt

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Väldigt ofta spelet bara stängs helt slumpmässigt och då räknas såklart inte rundan in på ens stats etc. Hade precis 43 - 8 med nästan 9000 points, mest från captures och defends på border... sen poff så är det borta!!!! :/

Samma skit här. Och de mest irriterande var att det stängdes av precis när matchen var slut, istället för statsen så dök battlelog upp. Jag hade lust att slå av mitt skrivbord på mitten av ilska.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Samma skit här. Och de mest irriterande var att det stängdes av precis när matchen var slut, istället för statsen så dök battlelog upp. Jag hade lust att slå av mitt skrivbord på mitten av ilska.

För mig är det alltid där det händer.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

tyckte det var tillräckligt svårt på metro men på caspian är det ju för fan närmast omöjligt att träffa nån med sniper, är typ som att försöka träffa nån med pil och båge

Det är bara att lära sig att sikta.. På Metro så finns det en Ö som man kan ligga på både som attacker och defender.. Den är jäkligt bra som defender då man nästan kan hålla halva kartan ensam (B --> Vatten). På Caspian finns det ett bra ställe så man kan ge väldigt effektivt stöd till B, E och D. Det gäller att leta ställen och träna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Samma skit här. Och de mest irriterande var att det stängdes av precis när matchen var slut, istället för statsen så dök battlelog upp. Jag hade lust att slå av mitt skrivbord på mitten av ilska.

Se det från den positiva sidan, alla stats resetas när retail kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Det är inte ens den största i spelet.

Källa? Tycker nästan att Caspian är på gränsen till för stor nu...

Skrivet av Qvadriologic:

Jag och en polare försöker skapa party. Men ingen av oss får invite upp, någon som har samma problem?!

Samma för oss, då vet jag i alla fall att felet inte beror på mig/mina vänner...

Skrivet av Kazuo:

Ptja, lite spänning i vardagen Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette..

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Moderator
Testpilot

Laggar knappt. X-)

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kan se hela kartan? Håller på o bli helt tokig pga. att man inte kan få något perspektiv på vad som försiggår.

Visa signatur

Chassi CM Storm Sniper Black Edition | | CPU AMD Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz | | PSU Corsair HX 850W +Silver Moderkort M4A89TD PRO/USB3 Minne 4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz | | CPU Cooling Noctua NH-U12P SE2 | | Grafik Sapphire 6870 @ 900/1050 MHz Crossfired

Permalänk
Medlem

JÄKLAR VAD KUL JAG HAR MED POLARN!!!

JAG FLYGER OCH HAN SKOTTAR!

Synd bara att det är så många som vill ta helin men inte kan flyga för fem öre... nu får ni tänka vad ni vill men jag tycker vi jobbar bra för laget från helin vi flyger runt och tar ut många tanks och en del infanteri också!

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk

Bara jag som är väldigt besviken på grafiken?

Fast jag ställer upp allt på ultra, 1920x1200 osv så ser det inte alls bra ut, mkt sämre än bc2. Kantigt och oskarpt!
Sedan så händer det i princip ingenting med fpsen vare sig jag har det på low eller på ultra. Något måste vara fel?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Bara jag som är väldigt besviken på grafiken?

Fast jag ställer upp allt på ultra, 1920x1200 osv så ser det inte alls bra ut, mkt sämre än bc2. Kantigt och oskarpt!
Sedan så händer det i princip ingenting med fpsen vare sig jag har det på low eller på ultra. Något måste vara fel?

Prova att starta om hela spelet efter du bytt till högre inställningar