Webbkamera: IP och Nightvision, med mobilt gränssnitt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järna
Registrerad
Jul 2002

Webbkamera: IP och Nightvision, med mobilt gränssnitt

Hejsan! Jag behöver en övervakning av sängen som ungen sover i. Vad för webbkamera vet ni av som säljs i Sverige i butik helst som klarar följande. Ska vara av bra kvalite och enkel att montera vid sängen.

Den ska ha:

• IP - Trådlöst

• Spara till NAS

• Nattseende

• Reagera på rörelse! (dock justerbart)

• Ljudöverföring

• Gärna reagera på ljud! Ett pipande larmljud.

Ungen har diabetes och en enhet som övervakar blodsocker "live" och vi hör ibland inte när larmet går. Hade varit bra att kunna höra denna signal (larm) och få ett direktmeddelande, via email, sms, mobilen aktiveras, eller liknande.

(Om ni vet av en signalkopierare över längre distanser hade det varit en ännu bättre lösning)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002

"Hade varit bra att kunna höra denna signal (larm) och få ett direktmeddelande, via email, sms, mobilen aktiveras, eller liknande."

Är det ingenting som ni kan få hjälp från landstinget med ? Kan ju vara en chansning, om inte annat. Hör efter.
Tycker väl bara att det känns lite väl osäkert med en webbkamera övervakning om kotten har diabetes bara.

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järna
Registrerad
Jul 2002

Osäkert? Det är ju en backup till nuvarande sätt. Vi kan ju inte sova i samma rum. Och ungen själv störs ju av larmet, för larmet går ju ingång vid ett visst värde som är ställt lite högre just för att man ska få tid att åtgärda innan BS t.ex sjunkit för lågt.

Tanken är ju att webbkameran kan snappa upp rörelse och oljud och meddela det till mig på olika sätt som jag väcks av.

Jag har pratat direkt med tillverkaren, de har patent på sådan här replikeringsteknik sen 2004, men det finns bara produkter inom avancerad akutsjukvård. Inget för hemmet. Jag tror inte de vågar ta ansvar för sådan teknik. So I am on own så att säga...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Dec 2004

Den här har väll en del av funktionerna:
http://www.kjell.com/?item=68800&path=455000000,466000000,467...

I am Thon, eat my spread!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järna
Registrerad
Jul 2002

Jo, har ju gått in på Prisjakt och sett ett antal produkter.

Men egentligen den biten som jag kanske söker efter vore väl att reagera på ljud, och justerbart.

Finns vissa kameror som tillåter extern sensor. Kan denna sensor då vara ljud? Eller, vad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Tumba
Registrerad
Jan 2003

En vanlig "baby Watcher" placerad vid enheten och med uppskruvat ljud?

Skickades från m.sweclockers.com

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järna
Registrerad
Jul 2002

Vi har babywatchers, men dom klarar inte av att plocka upp alarmet. Samt, så verkar det vara för långt avstånd mellan hennes rum och vårat, så det finns ingen signal. Och detta är då babywatchers som kostar 1000 kr från BabyCenter...

Vi har såklart försökt olika metoder, men nu är det webbkameror som är på kartan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Jag har visseligen en DVR (bandspelare för kameror förenklart) Där finns det larmingång som kan skicka vidare ett larm till tex mobiltelefon om man har en sändare etc.

Är inget svårt att köpa eller bygga om man har lite kunskap. mer jobbigt att plocka ut signalen ibland. Hör med folket på Elektronikforumet.com om de har någon idee eller kan bygga ihop något för en liten peng.

I am Extrazz.