Carmack skyller Rage-problem på dåliga drivrutiner

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SeF.Typh00n:

Återigen, läs nedan. Syftet med länkningen var inte att dom hade rätt.

Vilken nivå där var på detta svaret, jag skrev inte att dom hade rätt. Bara att tendensen är på det hållet.

Faktiskt har VGchartz ofta väldigt fel, oftast helt fel, folk brukar försvara dem med att de inte visar digitala försäljningar, men de brukar vara helt åt skogen när det gäller PC-sales, varför tror du DICE satsar på PC med BF3 ?
Att det där är soldatnamn har jag svårt att tro, då det motsvarar ungefär vad BC2 ska ha sålt, enligt PCgamer var det 8 miljoner förra året, så det är förmodligen "unika" konton.

Exempel, Shogun 2.
http://gamrreview.vgchartz.com/sales/45921/shogun-2-total-war...

Och digitala.
http://www.strategyinformer.com/news/12092/fade-claims-total-...

Notera även att spelet släpptes den femtonde Mars, vilket alltså betyder att det sålde 200 000 exemplar BARA på steam, de första 15 dagarna.
Jämför då med hur många som sålts enligt VGchartz, just det, 162 000 exemplar.

Så VGchartz är väldigt missvisande som inte tar med digitale försäljningar, plus att ibland verkar det som att de bara hittar på hur mycket saker sålt, för det kan vara helt åt helvete ibland som sagt, förmodligen är så fallet med BFBC2, för vad tjänar EA/DICE på att ljuga om användar-antalet ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Så du menar att det är ok att id släpper ett spel som inte fungerar med en vanligt använd drivrutin och sen säga att det är drivrutinstillverkarens fel? Det är alltså inte upp till de som gör spelet att kolla att det fungerar innan de släpper det och göra korrigeringar innan release?

Det fungerade som sagt med den utvecklingsdrivrutinen de använde, och den skulle ha släppts för "vanliga" användare på tisdag.

Ati släppte sin första opengl 4.2 drivrutin i augusti, så att utveckla spelet för en vanligt använd drivrutin var nog lite problematiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jösses, svara på frågan istället. Kan man skapa nya spelare på konsol precis likadant som på PC?

För jag har ett antal gubbar på Bfbcs som bidrar till statistiken, fast det är fortfarande bara ett köpt spel.

http://investor.ea.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=594196

Varsågod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Så du menar att de släpper spel gjorda för drivrutiner som inte konsumenterna har? Hahaha. Utvecklare kan köra precis vad de vill, men QA ska fan köra det konsumenterna kör.

Det är så jävla enkelt, de kan bara gå in här och kolla vilka drivers folk generellt har sen mindre än en månad tillbaks.
http://store.steampowered.com/hwsurvey?platform=pc

De klantade sig och Carmack skyller ifrån sig.

Som sagt QA testar inte sådana saker utan produkten i sig. Sedan så hade som sagt jag t.ex. inga problem alls med drivrutinerna.
Vissa hade det och majoriteten verkar vara AMD. Och det har AMD själva gått ut med.
Sluta whina och ta det för vad det är. Även om du inte är insatt så kan du ta det från mig.
En föråldrad OGL version gör all skillnad i världen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Faktiskt har VGchartz ofta väldigt fel, oftast helt fel, folk brukar försvara dem med att de inte visar digitala försäljningar, men de brukar vara helt åt skogen när det gäller PC-sales, varför tror du DICE satsar på PC med BF3 ?
Att det där är soldatnamn har jag svårt att tro, då det motsvarar ungefär vad BC2 ska ha sålt, enligt PCgamer var det 8 miljoner förra året, så det är förmodligen "unika" konton.

Exempel, Shogun 2.
http://gamrreview.vgchartz.com/sales/45921/shogun-2-total-war...

Och digitala.
http://www.strategyinformer.com/news/12092/fade-claims-total-...

Notera även att spelet släpptes den femtonde Mars, vilket alltså betyder att det sålde 200 000 exemplar BARA på steam, de första 15 dagarna.
Jämför då med hur många som sålts enligt VGchartz, just det, 162 000 exemplar.

Så VGchartz är väldigt missvisande som inte tar med digitale försäljningar, plus att ibland verkar det som att de bara hittar på hur mycket saker sålt, för det kan vara helt åt helvete ibland som sagt, förmodligen är så fallet med BFBC2, för vad tjänar EA/DICE på att ljuga om användar-antalet ?

Nu han du säkert skriva hela det under tiden vi postade massa annat huvudsyftet var ju inte att siffrorna var rätt utan vilken tendens dom hade.

Jag tror på det med soldaterna då tre av mina "Soldiers" finns med på Bfbcs medans konsoll tydligen bara har en Soldier. Du menar alltså att dom rensar efter konton från PC då också?

Nu är inte det statistiskt rätt, men jag har antalet fler polare som lirar BC2 på konsoll än Pc.

Och du vill säga med det? Står ju inga individuella siffror för plattformarna utan det nämns som "Cross-plattform game"

"Battlefield: Bad Company™ 2 sold in over nine million units, demonstrating strong cross-platform results"

Så jag hänvisar till ovanför, Bfbcs måste filtrera isåfall?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Traitors. Aldrig mer ett spel från id shitware.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nu han du säkert skriva hela det under tiden vi postade massa annat huvudsyftet var ju inte att siffrorna var rätt utan vilken tendens dom hade.

Jag tror på det med soldaterna då tre av mina "Soldiers" finns med på Bfbcs medans konsoll tydligen bara har en Soldier. Du menar alltså att dom rensar efter konton från PC då också?

Nu är inte det statistiskt rätt, men jag har antalet fler polare som lirar BC2 på konsoll än Pc.

Och du vill säga med det? Står ju inga individuella siffror för plattformarna utan det nämns som "Cross-plattform game"

"Battlefield: Bad Company™ 2 sold in over nine million units, demonstrating strong cross-platform results"

Så jag hänvisar till ovanför, Bfbcs måste filtrera isåfall?

Så om det finns cirka 9 miljoner användare på DICE's egna sida, och de säger att de sålde cirka 9 miljoner exemplar, så sitter du ändå och ifrågasätter ??
Kan man bara ha en soldat på Xbox 360 o PS3, källa på det tack.
Och om man nu bara kan ha det på PC, då är ju det roliga att siffrorna på deras egna hemsida inte alls går ihop med vad spelet sålde, hur fungerar det då?

Men vi får diskutera vidare strax, ska hämta ut sockerkakan nu

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Så om det finns cirka 9 miljoner användare på DICE's egna sida, och de säger att de sålde cirka 9 miljoner exemplar, så sitter du ändå och ifrågasätter ??
Kan man bara ha en soldat på Xbox 360 o PS3, källa på det tack.
Och om man nu bara kan ha det på PC, då är ju det roliga att siffrorna på deras egna hemsida inte alls går ihop med vad spelet sålde, hur fungerar det då?

Men vi får diskutera vidare strax, ska hämta ut sockerkakan nu

Det är ju inte så att jag inte tror på det.

Eftersom det inte finns någon officiell siffra någonstans om individuella plattformar så ställer jag mig frågande till det.

Och angående en soldier så är vad jag vet en sådan bunden till ett XBL konto respektive PS-konto. Och man måste ta bort save etc om man vill börja på nytt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kidd:

Du tycker inte att det är bättre att svårighetsgraden blir lite lättare på PC än att spelet blir helt omöjligt svårt på konsoll? I en perfekt värld skulle versionerna kunna vara lite olika, men så dyrt som speltillverkning är idag är det inte ofta vi får bita i kakan och ha hela kvar.

Du missförstår problemet. Svårighetsgraden har inget med saken att göra.

Om utvecklarna ger kontrolloptimering tid för varje plattform så kan det bli hur bra som helst. BF3 är ett bra exempel på detta. Jag räknade med att det skulle kännas som Bad Company 2, dvs att man märker att det är konsolport direkt. Blev glatt överraskad av att så inte var fallet.

Dessvärre gör inte alla utvecklare detta. Oftast är det en latmansport där det märks direkt att här har det bara lassats över till PC utan omtanke om kontrollerna annat än att de fungerar. Far Cry 2 var ett praktexempel på detta.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju inte så att jag inte tror på det.

Eftersom det inte finns någon officiell siffra någonstans om individuella plattformar så ställer jag mig frågande till det.

Och angående en soldier så är vad jag vet en sådan bunden till ett XBL konto respektive PS-konto. Och man måste ta bort save etc om man vill börja på nytt.

Haha, såg nu att om jag sökte på min andra soldier stod det så här.

The player you searched is currently not in our database.

Your search request for 'Naos122' is currently in queue at position 1 of 1
After your request was handled you will find the result on this site.

Och här är min main
http://bfbcs.com/stats_pc/Nomad122

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Till och med inom konsol branschen finns detta "problem". Sonys höjdare bakom PS3 anklagade Microsoft och deras Xbox 360 för att strypa kreativiteten då de köper in sig i titlar som då måste fungera på både PS3 och 360. 360n har mycket svagare hårdvara än ps3 och mycket sämre lagring. Det innebär att du i vanliga fall inte kan göra ett spel större än 9 GB. Så du är inte bara begränsad i kvalitet på grafik och komplexitet (processor + minne) när det gäller 360 utan också hur mycket innehåll ett spel kan ha. Därav får vi många ofrivilligt släppta titlar som kostar 600 spänn med innehåll som räcker i 6 timmar. Så förfallet av speldesign som vi sett sedan en tid tillbaka beror inte bara på konsol VS pc utan på konsol VS konsol där svagaste länken i kedjan sätter ribban.

En artikel om detta kan bland annat finnas här http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article13578537.ab

Aftonbladet och fakta är två olika nivåer som inte går att blanda.

Du har inte helt fel men heller inte helt rätt. PS3 är svagaste länken. Att porta mellan PC och XBOX eller tvärt om är inga större problem då plattformarna bygger på Direct 3D basen som microsoft skapat. PS3 har de svagare grafikchippet mellan dem båda och en helt annan kodbas. Men diskussionen är rätt irrelevant egentligen.

Man får försöka läsa sig om spel framöver eller "testa" om de går att spela utan att känna sig som en stympad karl som bara kan ducka bakom hörn. RAGE å andra sidan har väldigt lite problem på PC om man ska tillbaka till huvudämnet. Men när det kommer såna här artiklar blir det ironiskt nog mycket rage bara för saken skull.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Darek:

Det där tror jag inte på. Sen så påverkas inte BF och andra MP spel av piratkopiering så mycket.. lycka till o lira MP med en pirat version

Du vet att det oftast inte är några problem va? :/

Är i stort sett bara systemet som World Of Warcraft använder som verkligen är pirat-säkert. Men trots det så finns det ju såklart privata servrar. Så än så länge finns det inge skydd som faktiskt fungerar egentligen.

Skrivet av Buio:

Du menar när det gäller stortitlar med extremt hög budget då antar jag. Det finns en hel drös med företag som är PC-fans, ta t.ex. svenska Paradox.

Älskar Paradox... därfirån kommer en hel del riktigt bra spel. Sengoku t.ex. är väl det senaste i stil med Hearts of Iron eller Europa Universalis. Sådana spel är ju lite svårt att överföra till konsolerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

"...but we were running well in-house on all of our test systems." näää vad konstigt att spelet fungerar bra på era Xbox 360 när ni inte ens starta en test PC... Man blir mörk rädd av vissa personers logik.

Så illa är det inte jag har inte haft några problem alls mer än att sli inte funkar men rullar på i 60 konstant endå med 8k texturer 2560x1600 osv och det ser mer än bra ut. Rage är ett kanon spel förövrigt när de kommer te själva spelet om du frågar mig. De som gillade fallout borde gilla detta dock gillade jag själv inte fallout.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk

Konstigt att det blir färre som köper spel för PC när man i princip får sig en bitch slap av varenda producent.. Släpps bara skit så köper ju inte folk nått nytt. Det uttalandet fick ju inte mig mer sugen på RAGE..

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Du vet att det oftast inte är några problem va? :/

Är i stort sett bara systemet som World Of Warcraft använder som verkligen är pirat-säkert. Men trots det så finns det ju såklart privata servrar. Så än så länge finns det inge skydd som faktiskt fungerar egentligen..

Å andra sidan blir de samma sak med bf å cod som pirat server i wow. De är förlite folk och man köper det oftast i slutänden iaf.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Och det där gick PC spelandet i graven

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Carmack kan göra tetris till iphone i fortsättningen, lämna PC till proffsen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Det är lite moment 22 över dethär med bra PC spel nuförtiden.
Knappt ingen utvecklare ser PCn som huvudplatform längre och kör helhjärtat på den, för det är en sån liten målgrupp.
Men folk kommer ju inte direkt välja spel på PC när utvecklarna skiter en i näven och prioriterar konsolerna i förstahand :/

Permalänk
Medlem

Det här har jag gått och väntat på rätt länge nu. Carmack har på senare tid visat ett oerhört stort intresse och engagemang hos konsolerna, så detta var ju bara en tidsfråga. Tråkigt men oundvikligt då PCn faller mer och mer på spelfronten

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Dåligt spel ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Där försvann den sista lilla respekten man hade för den mannen.....

+1

Där ser man vad pengar kan göra med folk... sellout.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Vem ska han skylla på dom föråldrade texturerna? karl han gått och blivit en idiot man hade respekt för han innan men efter detta skit så borde dom inte släppa fler spel.

Permalänk
Medlem

Jag brukar aldrig köpa ett spel på en gång när det kommer ut till pc. Jag brukar oftast vänta ett par månader tills det har kommit uppdateringar och nya drivrutiner.

Det tråkiga är att det känns som att fler och fler överger pc plattformen. Jag undrar verkligen hur det blir i framtiden. Nvidia och Amd tillverkar ju avancerade grafikkort men dem kanske kommer att användas mestadels för företag i framtiden. Jag undrar om pc spel kommer att dö till slut, allt verkar ju tyda på det. Jag ska köpa en helt ny värstingdator i april nästa år och jag funderar på om det kanske är sista gången jag köper en speldator. Det känns ju ganska idiotiskt att köpa en dator för 20.000 om man bara får konsolgrafik.

Permalänk

"nej det är inte vårat fel, det är dom som inte har fixat drivisarna", "man behöver inte fler grafikinställningar, det känner spelet av"

Jag är inte förvånad. kommer ni ihåg Daikatana?

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Läs tråden istället för att ha personliga tjafs.

Utvecklare har inte samma drivrutiner som konsumenterna. Och för mig personligen gick det direkt utan någon som helst problem med nvidias drivrutiner.

Så det är inte alltid så lätt.

Det är väl inte utvecklarna som ska spela utan konsumenterna, så vad är poängen med att utvecklaren har något som fungerar men, inte konsumenten?

Det verkar dock som att samarbetet till AMD/Nvidia måste ha legat på en väldigt låg nivå och sedan går man ut och säger att det är deras fel för deras egen produkt inte fungerar som den ska...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Problemet med Carmack är att han rättmätigt är ett geni, han har med id skapat fantastiska spel och spelmotorer, men tiden har verkligen sprungit från honom. Jag tror tyvär att Doom3-motorn var den sista riktigt bra id-motorn, möjligtvis rage-motorn också. Vi får se vad andra utvecklare gör med den...
Känns jävligt tråkigt att både epic games och id har övergett PC-n nu...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Verkligen tråkigt att det blev sådant kaos med PC-lanseringen som det blivit, men jag tycker det är att ta för lång slutsats när man säger att det är ett konsol-spel. Faktum är att om man anser att detta är konsol-spel säger man mer eller mindre direkt att Doom 3 också var det, för mycket återanvänt och gameplayet är sig likt. Doom 3 hade rätt fåtal vettiga grafikinställningar det med.

Hur som helst, det är pinsamt det som hänt och jag tycker Carmack/ID OCH ATI ska ta på sig smällen. Det är faktiskt de båda som ställt till det för oss PC-spelare och det Carmack säger är ju fakta, inte så mycket att skylla i från sig (som jag tolkar det). Tycker aldrig han påpekar att det inte är hans fel, utan att ATI-drivisarna ska ha funkat men nu blev det ju så att ATI skicka ut en BF3-optimerad och en Rage-optimerad i samma veva vilket verkat resulterat i nått mindre kaos.

Själva spelet och motorn är ju riktigt bra ändå. Helt fantastiskt att slippa se repition i texturerna och detaljnivån är inte att klaga på, det ser faktiskt ofta helt fantastiskt ut. Action-delen är väldigt välgjord och absolut det skönaste jag spelat på länge. Det känns inte konsoligt överhuvudtaget när man väl spelar. Jag avskyr när spel är förlåtande för att de ursprungligen kommer från konsol, men det känns inte av här. Små RC-bilar man måste skjuta med sniper (hur gör man ens de på konsol?!), snabba fiender som dansar fram på banorna (måste vara skitsvårt på konsol?!) och väldigt precisa och sköna kontroller.

Tycker verkligen Carmack har lyckats skapa något fräckt med Tech 5-motorn. Megatextures är ju en väldigt smart ide som och ger bra resultat. Motorn känns väldigt unik och fungerar på sitt sätt, så Carmack fortsätter ju tänka annorlunda och är väldigt bra på det han gör.

Synd att det blev som det blev. Men tyvärr är detta också en anledning till att konsoler börjar bli mer intressanta för spel. PC är inte spel-vänligt, konsoler är gjorda för att spela på. Sen är det en marknad som tydligt säger att konsoler är där pengarna finns och PC-spelarna spottar gång på gång på produkterna som släpps. Orkar inte höra fler dålig ursäkter från gnälliga PC-spelare för att de ska ha vettig anledning att kunna piratkopiera. Argumentet att Valve och Blizzard lyckas håller inte längre, för man ska inte behöva vara AAA-bolag med multiplayer titlar för att kunna lyckas.

Det är jättetråkigt för jag älskar PC, men nu börjar det närma sig något slut. Jag kommer hänga kvar sålänge jag kan, men men ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Vad är det med er?
Haha? Han har ju helt rätt. Nämn en sak som är fel av det han säger.

Kan inte annat än hålla med. Efter att ha läst kommentarerna när någon ny drivrutin så får man bara känslan av att drivrutinerna är skit. "Spelet startar inte längre" "Jag får bara blue screen" "Catalyst fungerar inte längre" "Jag fick inte bättre prestanda"....

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Avstängd

Varför spelar inte dom flesta PC töntarna här sitt 3dMark bara . Där har ni ju grafik och ,,, öh. Ingen gameplay.

Grafik är inte allting, gameplay är viktigare. Lär er att spela på många/alla platformar. Det är en sjukdom idag där många flippar ur eller blir rädd och psykotisk av ändringar och något nytt.

Körde för övrigt rage på pc utan några som helst problem efter några tweaks.