Problem med dopinbjudningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åtvidaberg
Registrerad
Jul 2007

Problem med dopinbjudningar.

Hej! Nu är det äntligen dags för våran lilla prinsessa och ha ett dop.

Vi ska bjuda släkt och vänner som står oss nära, men vi har dock problem med en familj, min morbrors.
Hans familj består utav morbror, 2 kusiner och en ny flamma som har sen tidigare 3 barn/ungdomar den yngsta är 18 den äldsta är 21.

Hennes barn har vi enbart träffat hastigt vid hennes 40år fest. Och vi presenterade oss bara.

Så hur ska man gå tillväga eftersom jag inte vill bjuda hennes barn. Vad ska man skriva i deras inbjudan?
"Välkomna på dop, Morbor, flamma, kusin, kusin" eller blir det lustigt?

Mvh

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

i5 7600k@5ghz / Gigabyte Z270K3 / 16gb DDR4@3200mhz
Gigabyte 1060GTX G1 ROCK 6G / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Du behöver inte skriva något, då det uppenbart att de andra barnen inte har där att göra när de är så gamla. Ofta är det så med dop att folk går dit enbart för att de måste. (Med undantag föräldrarna till de som döper barnet). Skriv dock att de ska ringa och anmäla hur många som kommer.

Att antyda något att vissa, som troligen ändå inte skulle gå, inte får komma är knappast bra för släktfejden. Sedan så kan dessa ungdomar komma ändå, men den risken får ni ta. Då alternativet med att neka dem knappast är bättre.

*edit*
Om du ser ekonomisk på det hela så bör familjer ge mer presenter om fler personer kommer, dock får man ofta "skräp", medans mat etc kostar stålar.

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åtvidaberg
Registrerad
Jul 2007

Jag ser det inte saken på ett ekonomisk plan, saken är det att jag vill helt enkelt inte att dom kommer. Eftersom jag aldrig kommer umgås med dom igen. Dock kan platser vara aktuellt

Det är 52 bjudna och lokalen tar 50 platser. Det kanske kan vara en orsak att inte bjuda dom.

Är fortfarande lite kluven om man ska skriva Morbror med fam.

EDIT: Kan tilläggas att detta är min morbror andra flamma på 7 år.
Den äldsta kusinen samt yngsta har inte samma mamma.
Den förra flamman hade också 2 barn, som vi blev tvungna att dras med alla julaftnar samt påsk.

Så vi vill helst slippa det här gänget.

CITERA FÖR SVAR

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2001

Skriv bara "Ni, 'Morbors namn' och 'hennes namn', är härmed inbjudna till dop av 1st prinsessa bla. bla. bla." eller hur ni har tänkt formulera er. Dvs, namnge dem men inte barnen så fattar de att de är bjudna och om de har frågor om barnen så lär de ringa. Då kan du bara säga att "Sorry, lokalen tar inte mer och vi var tvungna att prioritera." Jag har en känsla av att de blir glada att de slipper.

Bureaucracy expands to meet the needs of the expanding bureaucracy. - Oscar Wilde
If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?
"Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it." - Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Zartax:

S
Jag har en känsla av att de blir glada att de slipper.

Tror jag också! En stolt datornörd som rådfrågar ett datorforum hur han ska formulera sig för att slippa oönskade personer till dopet av sin flicka som han kallar för en princessa.

Alltså ärligt talat....

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åtvidaberg
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av Memento mori:

Tror jag också! En stolt datornörd som rådfrågar ett datorforum hur han ska formulera sig för att slippa oönskade personer till dopet av sin flicka som han kallar för en princessa.

Alltså ärligt talat....

Prinsessa är nog också det din mamma kallade dig ska du se.

Och ärligt talat..... Det är en ställning i moralfrågar, något du troligtvis är för dum för att förstå. Rätta mig om jag har fel.
Men om du inte har något och tillägga så kan du lika gärna inte yttra dig, för du tillför inget i ämnet.

Och för det första är jag inte datornörd.
Och för det andra så är detta Övriga ämnen.

CITERA FÖR SVAR

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2005

Skriv att pga platsbrist får ungdomar stanna hemma. Få det att så så formellt ut som möjligt så att de tror att det stått samma sak i alla inbjudningar:)

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellansverige
Registrerad
Feb 2006

Skicka dom den här tråden ^^

Nä men jag ser inget problem, säg bara att lokalen inte tar fler (vilket faktiskt stämmer) och att du var tvungen att prioritera.

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.