Apple Iphone 4S i prestandatest – klår Samsung Galaxy S 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142576:

Väx upp människa...

Permalänk
Medlem

Rätt intressant att se att 3GS med iOS 5 inte är långt efter HTC Sensation, slår iPhone 4 med iOS4 samt slår verkligen Galaxy 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Mmm, men brukar bli så att folk klagar på att Apple säljer sina telefoner så dyrt, men om man kollar på Galaxy S 2 etc så ligger alla nya highend telefoner i samma prisklass.

Iphone brukar ligga steget för (eller kanske efter enligt mig) med priset.
Vi kan titta på prisjakt om du vill:
- Galaxy S2, 4500sek från vettig butik
- Iphone 4S 16gb, billigast (just nu) för 8000sek

Enligt mig är de väldigt stor prisskillnad. Fast kommer nog kanske bli en iphone 4s för min del eller nokia N9.
Får se lite vilken jag gillar mest. Stora plusset är ju appsen för iOS och sen kommer nog kanske meego dö ut.

Citat:

Rätt intressant att se att 3GS med iOS 5 inte är långt efter HTC Sensation, slår iPhone 4 med iOS4 samt slår verkligen Galaxy 1.

Varför är de det? Kolla in prisskillnaden mellan galaxy S1 och iphone 4. Samma sak med de andra.
HTC sensation är billigare och bättre (prestandamässigt) än 3GS.

________________

Och ja jag gillar inte apple men jo de har bra telefoner, stabila iallafall vilket jag måste ha.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Utan några förändringar av designen vänds blickarna mot innandömet i Apples senaste mobiltelefon Iphone 4S. Uppgraderingen från processorn A4 till dubbelkärniga A5 ger resultat.

Läs artikeln

Köttar sönder konkurrenterna, så nu kan bara alla fans lugna ner sig och fatta läget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Iphone brukar ligga steget för (eller kanske efter enligt mig) med priset.
Vi kan titta på prisjakt om du vill:
- Galaxy S2, 4500sek från vettig butik
- Iphone 4S 16gb, billigast (just nu) för 8000sek

Enligt mig är de väldigt stor prisskillnad. Fast kommer nog kanske bli en iphone 4s för min del eller nokia N9.
Får se lite vilken jag gillar mest. Stora plusset är ju appsen för iOS och sen kommer nog kanske meego dö ut.

iphone 4S 16gb kostar runt 5800 olåst i applebutikerna just nu

Permalänk

Gäsp...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RavenXX:

Hmm nääää man är dum i huvudet om man tycker det är värt 8000:- för en mobil... Sp jämför man den med en som kostar HÄLFTEN... haha makalöst!

Själv ligger jag "ett steg bakom" hela tiden. Köpte min iphone 3GS för 3000kr på blocket! Och kommer att göra samma sak med 4:an. Även om man skulle betala priset som du (finns billigare) skriver, så är man inte dum i huvudet, man köper en iphone för att man vill det, och hur man kan tycka att någon är dum i huvudet för egenvald mobil, är en gåta för mig! Och helt makalöst!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om mobil speccs? Geeks of geeks, spelar typ ingen roll alls så länge OSet flyter på..

Permalänk
Medlem

Haha... anandtech och använding av GLBenchmark... sånt skit borde ni inte publicera på en seriös sida...

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Avstängd

Hårdvara i all ära men det är mjukvaran iOS 5 som är det bästa med iPhone 4S. Med processorkraften fungerar bildstabilisering i realtid för 1080p video. Talfunktioner i realtid. Det är vad man kan göra nytt när man har mer processorkraft som är intressant, där har Apple en fördel att ha en homogen hårdvaruplattform. Även om Galaxy S2 skulle klara en hel del av dessa saker i realtid så är det för liten andel av Androidtelefoner som kan det för att Android skall dra nytta av så hög processorkraft. Valfriheten för Android är tveeggad, fördelarna leder till fragmentering och långsam mjukvaruutveckling. Vi får hoppas att någon värstingmodell säljer riktigt bra för att få mer utveckling av avancerade funktioner. Android behöver en högre lägstaspec för att kunna tävla med iOS.

Personligen hoppas jag i en förlängning att hårdvaruplattformarna blir mer som PC, standardiserade så att man kan välja vilket os man vill installera (*nix, WP eller Android). Apple lär ju köra samma race som på datorfronten.

Hursomhelst är det för mig betydligt enklare att skriva appar för iOS än Android eftersom jag har alla hårdvaruplattformar jag vill kunna utveckla för (3GS och 4 i nuläget, 4 och 4s i november). Skulle jag utveckla för Android skulle jag behöva ett gäng telefoner för testning, eller så gör man som de flesta Androidutvecklarna, låter kunderna vara betatestare och fixa felen vartefter buggrapporter kommer in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Haha... anandtech och använding av GLBenchmark... sånt skit borde ni inte publicera på en seriös sida...

Det ena utesluter inte det andra. Det är ju enkelt fixat för din del, bara skit i o läs det du inte gillar, svårare än så är det inte!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Wow... Appels nya telefon klår en över ett halvår gammal telefon..

Android/Galaxy S II anhängare har ju tjatat sönder som om att Galaxy S II slår den 11(!) månader äldre Iphone4 så varför gäller inte samma regler nu??

Skrivet av skruvis:

Jag har en galaxy mini så mitt argument är 990:-, har letat men hittar ingen apple som kan slå det? Kan du hjälpa mig kanske?

Jag fick en Galaxy "mini" av jobbet, och jag sätter mini i citattecken för den är lika bred, nästan lika lång och betydligt tjockare än min Iphone4. Skärmen är också så enormt dålig att jag får ont i ögonen av att försöka läsa på den.
För övrigt förstår jag inte varför det är relevant, "mini" är en budget telefon och är inte ens tänkt eller det minsta kan konkurera med någon Iphone så varför ens ta upp den? Vill du ha en budget telefon så varsågod, men kom inte och påstå att den är bättre än andra bara för att den råkar kosta mindre. För övrigt kan du nog billigt få tag i en gammal Ihopne3G och den slår din mini på fingrarna lätt ändå..

För att inte klassificeras som fanboy så måste man väl tillägga att jag vann min iPhone4 och hade annars inga planer på att köpa någon. Detta patetiska Apple hat är dock för tragiskt för att inte yttra sig..

"Iphone4 suger för (11 månader nyare) galaxy s II har bättre prestanda, haha!!"

Iphone 4S kommer och slår galaxy s II

"Meh, klart en nyare telefon slår en (6 månader) äldre, är ju inge konstigt med det, ingen bedrift alls! Vem behöver ens så mycket prestanda i en mobil, hallååå?"

I rest my case!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Haha... anandtech och använding av GLBenchmark... sånt skit borde ni inte publicera på en seriös sida...

Vad tycker du man ska använda sig av då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Android/Galaxy S II anhängare har ju tjatat sönder som om att Galaxy S II slår den 11(!) månader äldre Iphone4 så varför gäller inte samma regler nu??

"Iphone4 suger för (11 månader nyare) galaxy s II har bättre prestanda, haha!!"

Iphone 4S kommer och slår galaxy s II

"Meh, klart en nyare telefon slår en (6 månader) äldre, är ju inge konstigt med det, ingen bedrift alls! Vem behöver ens så mycket prestanda i en mobil, hallååå?"

I rest my case!

Men hallå grejen med Samsung telefonen är att den va ju billigare än 4 när den släpptes och nu så kostar fortfarande 4 MER än S II som är så mycket bättre!!!

Sen kan man ju jämföra priset 16GB 4s kostar ju 7990:-, medans S II kostar CA 4000 :-!! Kanske bra att iphone lyckas prestera lite bättre när den är dubbelt så dyr =!=!

I rest my CASE!

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

ojdå ja där ser man, kanske blir apple endå då, för mig som gillar hårdvara, tråkigt att den är så låst bara.

Hört talas om Jailbreak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Android/Galaxy S II anhängare har ju tjatat sönder som om att Galaxy S II slår den 11(!) månader äldre Iphone4 så varför gäller inte samma regler nu??

Jag fick en Galaxy "mini" av jobbet, och jag sätter mini i citattecken för den är lika bred, nästan lika lång och betydligt tjockare än min Iphone4. Skärmen är också så enormt dålig att jag får ont i ögonen av att försöka läsa på den.
För övrigt förstår jag inte varför det är relevant, "mini" är en budget telefon och är inte ens tänkt eller det minsta kan konkurera med någon Iphone så varför ens ta upp den? Vill du ha en budget telefon så varsågod, men kom inte och påstå att den är bättre än andra bara för att den råkar kosta mindre. För övrigt kan du nog billigt få tag i en gammal Ihopne3G och den slår din mini på fingrarna lätt ändå..

För att inte klassificeras som fanboy så måste man väl tillägga att jag vann min iPhone4 och hade annars inga planer på att köpa någon. Detta patetiska Apple hat är dock för tragiskt för att inte yttra sig..

"Iphone4 suger för (11 månader nyare) galaxy s II har bättre prestanda, haha!!"

Iphone 4S kommer och slår galaxy s II

"Meh, klart en nyare telefon slår en (6 månader) äldre, är ju inge konstigt med det, ingen bedrift alls! Vem behöver ens så mycket prestanda i en mobil, hallååå?"

I rest my case!

Alltid kul att läsa en Apple fanboys perspektiv på diskutioner då dom verkar ha så bra koll på hur iPhones diskuteras i andra läger. Hårdvaran är nog det sista det pratas om i motargumenten mot iPhone. Och det sista som bryr dom då hårdvaran inte har mycket med Apple i sig att göra, det är mer deras metoder för att få fram deras produkter och hur dom ser på mjukvaran och personers integritet som är minst sagt sjuka. Så läs lite mer än bara partiska sajter innan du yttrar dig.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av sozage:

Sen kan man ju jämföra priset 16GB 4s kostar ju 7990:-, medans S II kostar CA 4000 :-!! Kanske bra att iphone lyckas prestera lite bättre när den är dubbelt så dyr =!=!

Nja,7990kr stämmer inte, och varför jämföra en ny mobil med en gammal prismässigt! Eller varför ens jämföra iPhonepriser med Androidpriser? Nu när ni Andriodfanboys inte har "snabbaste" luren, då ska ni kvidda på priset!

Jag vet folk som har sparat i 3månader för att få en iPhone, och är jättenöjda. Varför inte låta dom vara det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad poängen med den här artikeln? Det är inte en rättvis jämförelse. Ser fram emot Nexus Prime vs IPhone 4S.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Många inlägg finns det här där det jämförs en ny Androidlur mot 1år gammla iphone4!!
Undrar vem som ska skärpa sig, det var ok åt ena hållet men nu är det inte det.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske för att S2an kostade lika mycket som iPhone 4 när den kom och ändå var mycket bättre rent teknikmässigt?

Och nu är 4S mycket bättre än S2, ändå kostar den dubbelt så mycket. You see?

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ | Intel i5 2500K | Gigabyte P67A-UD3-B3 | Corsair 16GB Vengeance | Corsair TX 650W |
Samsung 850 Evo 512 GB | Samsung Spinpoint F3 1TB || LG IPS-236V | Philips 273EQH || Google Pixel 3 XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av sozage:

Men hallå grejen med Samsung telefonen är att den va ju billigare än 4 när den släpptes och nu så kostar fortfarande 4 MER än S II som är så mycket bättre!!!

Sen kan man ju jämföra priset 16GB 4s kostar ju 7990:-, medans S II kostar CA 4000 :-!! Kanske bra att iphone lyckas prestera lite bättre när den är dubbelt så dyr =!=!

I rest my CASE!

http://store.apple.com/uk/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

£499.00, cirka 5200 svenska kronor för en 4s alltså. Inte 7990.

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

Ser bra ut skulle köpt om inte batteritiden var så extremt dålig. 4:an har 300h vilket är dåligt, 4s har 200h vilket är rent av patetiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror ni att det är någon stor skillnad rent praktiskt?

Vad som står i specifikationerna brukar oftast bara vara fantasisiffror.

Permalänk
Medlem

Sen kostar skiten 8000kr oxå.

Skulle aldrig ge mer än 1500 för en telefon.

Dom resterande pengarna som blir över får man en fet dator för.
Använd hjärnan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chupket:

http://store.apple.com/uk/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

£499.00, cirka 5200 svenska kronor för en 4s alltså. Inte 7990.

Men snälla lilla sak ta och använd dig av prisjakt eller någon annan fin hemsida, då kommer du se att tillex: Webhallen tar 7990:- för 16 GB 8990:- för 32GB och 9990:- för 64GB! http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=iphone%204s

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem
Skrivet av sozage:

Men snälla lilla sak ta och använd dig av prisjakt eller någon annan fin hemsida, då kommer du se att tillex: Webhallen tar 7990:- för 16 GB 8990:- för 32GB och 9990:- för 64GB! http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=iphone%204s

Dom svenska priserna har inte släppts än, det är bara spekulationer.

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chupket:

http://store.apple.com/uk/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

£499.00, cirka 5200 svenska kronor för en 4s alltså. Inte 7990.

Vi i sverige kan inte handla från england.

Först så är dom operatörslåsta, sen är det export förbud på iphone.

Så du får allt lägga 8k från en svensk butik.

Permalänk
Skrivet av Chigurh:

Förstår inte vad poängen med den här artikeln? Det är inte en rättvis jämförelse. Ser fram emot Nexus Prime vs IPhone 4S.

Skickades från m.sweclockers.com

Poängen är att de har benchat 4S.

Om man resonerar så så kan man ALDRIG göra tester och jämföra med äldre produkter. Vad ska man jämföra med tycker du? Med produkter som inte har kommit? När Nexus kommer ut så kommer man testa den mot andra telefoner som tex 4S, Galaxy 2 osv, inte kommer man vänta på att nästa generation av windows telefonerna kommer ut (eller nått annat för den delen).

Parallell:

Nej vi kan inte bencha och testa Bulldozer för snart så kommer SB-E.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chupket:

Dom svenska priserna har inte släppts än, det är bara spekulationer.

Ingen vet priserna en vecka före lansering??????

Skärp dig:)

Permalänk
Skrivet av zeg:

Och det sista som bryr dom då hårdvaran inte har mycket med Apple i sig att göra, det är mer deras metoder för att få fram deras produkter och hur dom ser på mjukvaran och personers integritet som är minst sagt sjuka. Så läs lite mer än bara partiska sajter innan du yttrar dig.

Så kritik kan aldrig vara onyanserad menar du?
Bara för att någon kritiserar något är det automatiskt opartiskt och sant?

Nä, din syn på Apple verkar rätt foliehattig.
Du har läst lite artiklar på nätet (på opartiska sajter så klart) och sen dragit en slutsats?
Du tycker bergis Peter Sundes krönika på PC för Alla är opartisk och sanningssägande? http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.409105/peter-sunde-darfor-va...

Var finns dessa opartiska sajter menar du?
Stämmer det att sajter som gnäller på Apple = sanna och opartiska, men sajter som tycker Apple gör något bra = partiska och osanna?

Läs på mer själv säger jag!
Ta det lugnt med dömandet. Dra inte slutsatser av allt som skrivs på nätet, framförallt inte när författaren är enkelspårig och hårddragande i sin text.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Ingen vet priserna en vecka före lansering??????

Skärp dig:)

28 oktober släpps den i Sverige, inte en vecka kvar

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem

Tilläggas bör är att android är på version 2x medans iphone är ver 5x