Permalänk
Medlem

UV Cathodes och Sleeves

Tjenare! Jag sitter och funderar på om jag ska modda mitt chassi med lite uv ljus och sleeves mm... Är det någon som vet bra märken, priser och affärer där man kan köpa? Intresserad av både fysiska butiker i Stockholm och internet butiker.

Tack!

/MaxaaN

Permalänk
Avstängd

Skippa UV ljus och sånt krims krams sleeve är alltid fint om man gör det ordentligt, www.djungelapa.se är väll det dom flesta svenskar använder, han ska tydligen ha snabba leveranser och bra kvalité på sin sleeve.

Permalänk
Medlem
Permalänk

hur monterar man dessa sleeve ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av T.Thuresson:

hur monterar man dessa sleeve ?

Det är som slangar i nylon/tyg som du drar över kabeln, dom är flätade på så sätt att när du trycker ihop sleeven så blir den tjockare och smalare ju mer du drar ut den.
Så det är enkelt att dra igenom kablar, vill man ha såkallad inviduell sleeve att du har en täckande yta på varje liten kabel kan du till att behöva ha monterings verktyg som du får tag på www.djungelapa.se

Ganska pilligt och inget man gör på en timma, det är som ett litet hantverk och gäller att man lägger ner tid och håller koll på kablarna.
Själv kör jag just nu med färdigsleevade kabel förlängare typ:

http://www.inet.se/artikel/8905153/nzxt-6-pin-grafikkort-forl...

Så lägger jag resterande kablar snyggt bakom moderkorts plåten och drar fram förlängarna så ser man bara dom sleevade bitarna vilket är mindre jobbigt =D
Men ska när jag har pengar då det går åt en 700-800kr till att sleeva ett nättag alla små kablar, har du någonsin öppnat ett agg vet du hur många små kablar det är!