Olika 69p WU kräver olika mycket kraft?

Permalänk
Medlem

Olika 69p WU kräver olika mycket kraft?

Har precis klarat av ytterligare en WU och fått en ny, upptäckte då att denna har en TPF på 20 minuter jämfört med nästan 3 timmar för förra. Detta gör ju stor skillnad för mina poäng..

Hur stor är bonusen egentligen? Kan det vara lönt att ta bort WU's som är väldigt krävande, bara ta de lättare och låta de med kraftigare datorer köra de mer krävande?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Cherrypicking lönar sig inte - tar du bort den så får du troligen tillbaka den igen - bara att tugga på. Ibland tjänar man mer ibland mindre.

Permalänk
Medlem

Har för mig att man brukar även förlora lite poäng om man tar bort en pågående WU. Standford är hårda Bonus poäng kommer in när du har avklarat 10 WU's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Har för mig att man brukar även förlora lite poäng om man tar bort en pågående WU. Standford är hårda Bonus poäng kommer in när du har avklarat 10 WU's.

Men då detta är vanliga 69poängare är det inte några bonuspoäng som man kan få tyvärr, så vitt jag vet.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10