Finns det någon surfplatta med video IN?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2005

Finns det någon surfplatta med video IN?

Vore så jäkla sweet om man på ett enkelt sätt kunde koppla in laptop eller pc till en surfplatta och använda den som en portabel touchskärm.

Så frågan är om någon tillverkar av surfplattor har förverkligat denna snilleblixt, antingen trådlöst eller via hdmi el dyl?

Vet att det finns en del andra VNC-baserade lösningar, men senast jag testade det (visserligen läänge sen nu på en gammal Dell Axim x51v mot Win XP) så var det fruktansvärt segt och laggigt - gick knappt att använda.

Bro!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jan 2011

Teamviewer använder jag, kan till och med använda datorn hemma genom surfplattan/mobilen när jag är på jobbet.. Är lite senil ibland och att ta med mig saker från datorn, eller kolla upp saker, kanske fixa nerladdning till jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad / Oslo
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av quattro-2.6:

Teamviewer använder jag, kan till och med använda datorn hemma genom surfplattan/mobilen när jag är på jobbet.. Är lite senil ibland och att ta med mig saker från datorn, eller kolla upp saker, kanske fixa nerladdning till jag kommer hem.

Hur mycket delay får du då? Typ att musen laggar, starta en film på datorn och se den på ipaden(?) fungerar inte kan jag tänka mig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jan 2011

Nja, jag märkte inte av värst mycket lagg.
Men jag lyckades inte få bra bild på filmer

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Aug 2008

Vanliga Windows Remote Desktop funkar kalas till det mesta tycker jag, även streamat över 3G till min telefon från våra servrar i US, i princip inget lagg. Däremot film skulle aldrig funka då det skulle kräva så hög bandbredd. VNC-teknik bygger ju på att den bara uppdaterar de pixlar som förändras.