Allt går att sälja med mördande reklam

Permalänk
Medlem

Allt går att sälja med mördande reklam

Om det ändå handlade om öl eller munkar, något som man kan accessora till serien. Men bröd ?
Man kan ju inte låta bli att förundra om Matt Groening verkligen har gett tummen upp för sånt här.

Så dåligt ställt lär han väl ändå inte ha så han nu lär kränga sitt varumärke till lågvatten nivå.
Men underligt, det är det.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Mycket skit från kina säljs utan att varumärkesinnehavaren får ett skit, nu ser det brödet dock ut att vara en färskvara, så jag tror att detta gick lagligt till.

Och jag ställer mig frågan varför inte, skulle jag se brödet i en butik så skulle jag vilja pröva på den. Mest för nyfikenhets skull av vad Simpsons skaparna godkänner för bröd som får bära deras varumärke. Sedan så skulle jag fortsätta med mitt vanliga nyttigare bröd vad det nu hette.

Jag föresätter att skaparna av Simpsons har någon integritet kvar och inte per automatik tillåter vilken skit som helt utan ens ett smakprov.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Vilket företag tillverkar den där brödlimpan?

Det är något företag i Halmstad som heter Östras Bröd som bakar det.

bud_bundy: Jag var på vippen att köpa en limpa mest för att testa hur det hela smakade. Men jag sket i det. Men lite nyfiken är man ju. Jag satt och funderade på om man skulle skicka ett mail till FOX och försöka få tag på någon ansvarig för det här med varumärkesintrång. Om dom överhuvudtaget känner till att ett litet företag i sverige kränger bröd med Simpsons logotyp på. Men vet ju inte vad som kan hända.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Känns ju inte direkt som om varumärkesansvarige tillåtit detta, nej :P.

Lingongrova for life, btw

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Det där är inte bröd. Det här är bröd

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Den där såg smaskig ut.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ser nästan ut som en skinka.

Permalänk
Medlem

Jag har provat Simpsonbrödet. Det var rätt gott.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Jag har provat Simpsonbrödet. Det var rätt gott.

Fyfan grabbar ni har ingen känsla för bröd. Ett nygräddat rågbröd med franskt smör är så smaklökarna studsar av iver.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Fyfan grabbar ni har ingen känsla för bröd. Ett nygräddat rågbröd med franskt smör är så smaklökarna studsar av iver.

Kärnat själv då förstår jag

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Kärnat själv då förstår jag

Oui!

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av P-NILZ:

Fyfan grabbar ni har ingen känsla för bröd. Ett nygräddat rågbröd med franskt smör är så smaklökarna studsar av iver.

Håller med.:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Hm... har länge funderat på det här med reklam, hur man blir påverkad av det. Jag vet inte om jag blir påverkad... hur vet man det? O.o

Det blir man nog utan att tänka på det, annars skulle aldrig Volvo, H&M eller Apollo lägga ner många många många miljoner på reklam-kampanjer.

Fast jag har ingen fakta för hur det är. Känns dock fullständigt ologiskt att slänga iväg ett tiotal miljoner på en reklamkampanj om man inte vet att en viss målgrupp, eller flera, fastnar för det.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jag började nästan dregla

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X