Permalänk
Medlem

Hax X råd!!!

Hejsan!

Tänkte kolla med er som kan lite mer om detta än vad jag kan!

Vad /hur ska jag göra för att få ut bästa kylningen i mitt chassi vad behöver jag göra?

lite spec på datan.

cpu: i7 2600k cpu kylare: Corsair H100 Moderkort : Asus sabertooth p67 Grafikkort SLI : Gtx 560 ti oc x2 SLI Ramminner : vengeance 16gb

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk
Medlem

Om du ej planerar att lägga till en väldans massa mera hårdiskar så skulle jag lägga SSD:n i en av 5,25" hotswap platserna och sedan borra bort hårdiskburen. Kör själv så och utan den buren så har frontfläkten fritt spelrum. Har funderat på att till och med bygga en sorts "tunnel" men mina temperaturer är helt bra utan det så får vara.

Vill du behålla hårdiskburen så kan du ju installera din VGA-Duct och pressa in de två korten där, samt skaffa en 120mm fläkt till VGA ducten. Inget jag själv kör med eftersom jag tycker flödet är bra nog ändå, men du kan ju prova.

Ytterligare så har du ju en "VGA support bracket" eller vad det heter, i den kan man lägga en tunn 80mm fläkt, tror att det är något i stuk med 80x15 eller så, du får kolla upp det.

Personligen ser jag ingen nytta i att lägga in den främre 200mm fläkten, så jag skulle slopa det ifall du funderar på det.

Permalänk
Medlem

Aha okej men fan har 3 hårddiskar i datan plus ssdn:( de låter bra de du skrev faktiskt!

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Måste nog kolla vilken läktare jag är på nu.... Men vad Hax x ?

skrev fel menar haf x ursäkta mig!

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67