AMD FX "Bulldozer" – dagen efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

"Bull loser" hahaha riktigt bra...

Nä AMD vad sysslar Ni med...??
Dubbelt så många transistorer som Intel men ändå sämre prestanda...??
Har Ni ingen koll på var Intel ligger prestandamässigt..??
Eller skall BD ses som en server processor...Ni kokade ihop några varianter som Ni kunde slänga ut på desktop marknaden...för att sprida utvecklingskostnaderna...??

Jaja köpte en 2500K förra veckan.....

Vad gör dina frågor i detta forum? Skicka iväg dem till AMD istället, för det är inga vi kan svara på.

Eller, du kanske skriver det för att du är en i Intelgänget och är as-stolt? ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Att den har potential att prestera bra räcker tyvärr inte långt med den värmeutveckling som påvisats än så länge.. Att ha SB-arkitekturens motsvarigheter så hack i häl prestandamässigt sett och som dessutom gör det med så mycket lägre strömförbrukning och värmeutveckling -bör- göra den till det självklara valet, åtminstone logiskt sett om prisbilden är den samma på serversidan som på konsumentsidan..

Det beror ju mycket på vilken typ av servrar vi pratar om, men med såpass dålig energieffektivitet så smalnar ju marknaden otroligt.
Men på serversidan så får man fler kärnor på en bättre plattform till klart lägre pris med AMD än med Intel, eller, det var iaf så förra (rent av förrförra?) generationen, har inte kollat så noga vad Intel har kommit med på sistone där.

Men ja, jag tänkte inte på att energieffektiviteten inte ser direkt lovande ut öht. Jag försökte hitta ljusglimtar.

Men, det är smått chockerande hur dåligt Bulldozer presterar, inte gentemot SB utan gentemot Phenom!
SB är en fantastisk arkitektur och Intel har verkligen hittat rätt där, en riktig fullträff.
Så att AMD inte lyckas nå dit tycker jag är helt acceptabelt om än lite av en besvikelse.

Men att den presterar så dåligt gentemot Phenom är inget annat än ett katastrofalt fiasko.

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Intel fanboys jublar nu.

De som verkligen gör det är fullkomligt blåsta. Detta är en katastrof för både AMD och Intel Fanboys och för de Ink mig själv som är neutrala.

Hoppas SB-E är sjukt snabba för Intel kommer inte behöva släppa något nytt i prestanda klassen på en lång tid utan leva på att AMD inte kan leverera.

FAN rent ut sagt. Sry för svordomen.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: T9 stavning

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Skrivet av ernstp:

Vad gör alla dessa transistorer??? Och snabbare minne stöder den också!

(Jo jag vet att det är väl dom stora cacharna som står för det mesta, men varför hjälper dom inte?)

En intressant tanke: Man hade behållit PhII arkitekturen, krympt ner den till 32nm, utökat L2 cashen till 8 mb, ökat hastigheten på minnet till 1600GHz och lagt till 2 kärnor till. Döpt den till Phenom3. Resultat: Ökade hastighet till ca 3.8 Ghz och med största sannolikhet kunnat ge 2600K/2500K en match. Dessutom skulle man kunnat släppt den för 1 år sedan! Ok kanske inte för 1 år men definitivt under Q1 detta år. Billigare att tillverka, skulle ha "bara" behövt cs 1.2 miljader transitorer, och alla moderkorts tillverkare skulle kunnat gett bättre support.

Frågan är testade man inte den ? Man måste ha kunnat kört mot sina egna i samma hastighet och sett att något var fel.

Skrivet av AMD_PERA:

host, host, Sata-III kontrollern på SB?

Den var bra, man behöver ett gott skratt idag. Jepp, och Intel har fler buggar på sin lyra! Men det var buggar inte total fail av en ny CPU. Ok Itanium kanske inte var den mest lyckade när den kom men..

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Har aldrig ägt en intel cpu, Men igår morses beställde jag en 2500k. Är redigt besviken på Amd just nu Lite trist med tanke på att jag redan skruvat upp et am3+ moderkort i nya chassit som bara låg och väntade på bulldozer.

Permalänk
Medlem

När jag ser nu att i5 2500k slår bulldozer i både adobe program och sc2, så är det ingen fråga längre. Det är inte okej, hur man än gör det. Tyvärr.

Permalänk

hoppas hoppas hoppas detta är drivrutin fel :/ annars är det väl inte möjligt att 2500k faktiskt slår bulldozer :o?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Om Barcelona var en dodofågel är Bulldozer Melkers sjöko, enligt alla läckta siffror som hade rätt samt alla publicerade sådana post-NDA.

Frågan är kanske vad folk förväntar sig av ett företag som är flera gånger mindre än Intel?

Finns säkert flera ingenjörer inom AMD som inte ville släppa detta, men efter ett tag kan nog inte ett projekt byta riktning / läggas ned utan ödesdigra konsekvenser.

Phenom II blev ju hygglig till slut där dodon Phenom 9600 var, inte ohygglig, men inte direkt vad folk hade förväntat sig. Frågan är om en sjökossa kan bli nåt vackrare än en äcklig manet.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

en bulldozer med mopedmotor som drar mycket bensin, skönt att man valde intel denna gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av X3n0M0rph:

Jag hoppas ändå att AMD kommer igen konkurrens behövs på denna marknad, sist så läste jag i artikeln att absoluta nollpunkten är -250°C det stämmer inte det korrekta är -273,15°C eller 0 K (Kelvin) kul fakta: Bumerangnebulosan har en temperatur på 1K det lägsta som någonsin har observerats, hypotetisk ett bra ställe att överklocka på eller hehe

Du menar lägsta naturliga observerade temperaturen. Den absolut lägsta observerade tempen är 20 nK (−273,149999829 °C).

Se Bose-Einstein-kondensat

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

HAHA vad kast då ,hade stora förhoppningar på bull.. glad att man jämt varit på rätt sida av konkurenterna Fast AMD har alltid varit medelmåtta på CPU kanske nån cpu som vart bra.. Nää Intel är kungar på Cpu och så kommer det alltid vara... tyvärr AMD grafikkort kan ni göra...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Haha klockade de på flytande helium? XD Sicken jävla galenskap att labba med saker som är minus 250c. AMD borde byta ut stockkylaren till en vattenkylningsvariant samt sänka priset med en 700kr på båda modellerna. Då eventuellt skulle jag kunna tänka mig att gå från intel. Synd att de inte lär ha så stora marginaler för prissänkningar dock. Det värsta med hela kråksången är att amd inte lär kunna komma igen och att vi kanske kommer se ett glapp mellan jättarna. AMD lär satsa mer på fusion och intel på ren skär cpu kraft. isf lär framtiden bli dyrare att leva i =/

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det beror ju mycket på vilken typ av servrar vi pratar om, men med såpass dålig energieffektivitet så smalnar ju marknaden otroligt.
Men på serversidan så får man fler kärnor på en bättre plattform till klart lägre pris med AMD än med Intel, eller, det var iaf så förra (rent av förrförra?) generationen, har inte kollat så noga vad Intel har kommit med på sistone där.

Men ja, jag tänkte inte på att energieffektiviteten inte ser direkt lovande ut öht. Jag försökte hitta ljusglimtar.

Men, det är smått chockerande hur dåligt Bulldozer presterar, inte gentemot SB utan gentemot Phenom!
SB är en fantastisk arkitektur och Intel har verkligen hittat rätt där, en riktig fullträff.
Så att AMD inte lyckas nå dit tycker jag är helt acceptabelt om än lite av en besvikelse.

Men att den presterar så dåligt gentemot Phenom är inget annat än ett katastrofalt fiasko.

Tja, eftersom produkterna inte finns än (eller?) så kan ju vi fortsätta spekulera fram och tillbaka ett bra tag till utan att komma fram till nånting vettigt alls Förstår att man kan vilja leta ljusglimtar, men det är sällan man vinner någonting på det tyvärr.. Och jag håller helt med dig om att det inte är BD vs. SB som är den intressanta jämförelsen då Intel legat långt framför AMD så länge nu att man inte kan förvänta sig att AMD ska plocka ikapp allting med en enda ny produkt. Men att de däremot över lag ligger ungefär lika med sin förra generation, TROTS all fin "pappersprestanda" och med en värmeutveckling som får mitt HD5870 att kännas svalt..

Nae, kort sagt så är Buldloozer inte riktigt det "Phenomen" man hade hoppats på..

Skrivet av Bean:

HAHA vad kast då ,hade stora förhoppningar på bull.. glad att man jämt varit på rätt sida av konkurenterna Fast AMD har alltid varit medelmåtta på CPU kanske nån cpu som vart bra.. Nää Intel är kungar på Cpu och så kommer det alltid vara... tyvärr AMD grafikkort kan ni göra...

Nope, inte ens grafikkort kan dem göra.. Det kan däremot folket på ATi som AMD köpt.. Huruvida det gynnade den förra parten något eller ej låter jag vara osagt, men den senare har det ju tveklöst gynnat något otroligt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulleit:

Testar de inte sina produkter innan de går ut i produktion?

Den va nog ännu sämre för ett par månader sen, det är väl därför den va försenad

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

För att bräcka alla Intel fan boys hade man behövt denna http://www.guruht.com/2011/02/tyan-s8812wgm3nr-and-b8821f48w8... men då kan man inte dunkar in något högpresterande grafikkort och man gråter hela vägen från banken :P.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Synd. Blir nog ett crosshair v formula och nuvarande phenomIIx6 då. Skulle jag gått över till intel skulle det vart 1366 eller 2011. Inte på grund av processorn men den finns många nackdelar med sandybridge. Sata-IIIkontrollern, cpu-bus som gör allt möjligt ostabilt och ingen möjlighet att ändra tillbaks hälften av det och så grafikkretsen som är helt onödig i 2500k så länge man har ett grafikkort. Rätt så låg minnesbandbrädd också. Säger inte att phenomII är bättre (det har jag faktiskt ingen koll på) men ska jag uppgradera vill jag ha något rejält

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av _NsMs_:

Synd. Blir nog ett crosshair v formula och nuvarande phenomIIx6 då. Skulle jag gått över till intel skulle det vart 1366 eller 2011. Inte på grund av processorn men den finns många nackdelar med sandybridge. Sata-IIIkontrollern, cpu-bus som gör allt möjligt ostabilt och ingen möjlighet att ändra tillbaks hälften av det och så grafikkretsen som är helt onödig i 2500k så länge man har ett grafikkort. Rätt så låg minnesbandbrädd också. Säger inte att phenomII är bättre (det har jag faktiskt ingen koll på) men ska jag uppgradera vill jag ha något rejält

Vad är det för fel på SATA-kontrollern?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av scienta:

... för att en liten hårdvarusite i ett av de mindre länderna de lanserar i ratar deras produkter i sin recension?

Om något måste de vetat detta innan lanseringen, annars är det något mystiskt fel med testerna. Många frågor är det som uppstår.

Denna står ju inte ensam med sina slutsatser utan tillsammans med en stor skara av andra mer eller mindre internationella siter.

Skrivet av _NsMs_:

Inte på grund av processorn men den finns många nackdelar med sandybridge. Sata-IIIkontrollern, cpu-bus som gör allt möjligt ostabilt och ingen möjlighet att ändra tillbaks hälften av det[..]

... Que?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Det enda positiva man kan säga är väl att med tanke på att den har dubbelt så många transistorer så är det inte konstigt att den drar mycket ström så den kritiken är väl inte helt rättvisande MEN att IPC är uruselt och att den presterar sämre än en arkitektur som är mycket mindre än hälften är katastrof!! Men det intressanta är som SC säger vad är det exakta problemet? AMD måste ju vetat detta väldigt länge pga alla fördröjningar? Uttalanden från AMD om 15% bättre prestanda med piledriver per core som kommer nästa år är inte i närheten av nog prestanda. Är arkitekturen felkonstruerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Vad är det för fel på SATA-kontrollern?

Drivrutin? version?

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Denna står ju inte ensam med sina slutsatser utan tillsammans med en stor skara av andra mer eller mindre internationella siter.

Du fokuserar på fel del. Det var blott en kommentar till detta med "dagen efter" och personen jag citerade. Fortfarande så har ju AMD haft svaret redan innan lansering.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Är dom smarta så gråter dom i stället. För detta kommer påverka dom också.
Tänker priser samt utvekling pga ingen konkurans.

Preecis! Jag FÖREDRAR intel men är inget fanboy som har intel skrivet i stjärnorna.
Jag hade sett fram emot lite konkurrens och lite bättre priser som följd iaf!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Hade en FX 8150 kostar runt 1500:- så hade det varit riktigt najs, men när den ligger runt samma pris som 2600K nästan så blir det väldigt...Fel

Hade priset sänkts så som du skriver, så kan man ju börja bygga feta datorer som har det senaste! utan att få ångest över dyra hårdvaroköp!
Det hade varit riktigt nice!

Skrivet av Slagt:

Nästa gång de ska lansera en "kraftfull" CPU så borde de inte blanda in FX, det förknippas nu med budget och BD är väl lite för häftigt namn på denna, "vandrande pinne" låter mer realistiskt. Nopp jag är inte en Intel Fanboy min C2D är min första Intel sedan jag köpte min första AMD K6-2. Hoppas f@n att AMD kommer med en positivt överraskande CPU nästa gång. För Intel Fanboys så kan jag bara säga att detta är inte bra för någon, ingen konkurrens = sjukt slö utveckling.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där med utvecklingen tror jag stämmer till en viss del, nu har Intel ingen piska på sig, men jag tror inte att utvecklarna på Intel bromsar ner för det, sådana människor tävlar med sig själv och vill bara komma på bättre o bättre lösningar!

Skrivet av XxX watercooling:

fyfan vad dum jag känner mig nu :'( borde inte litat på att amd skulle kunna leverara :/ ångrar som fan att jag inte gjorde som "alla" andra och köpte sb rigg ;((((((((

Inte så lätt att veta att amd skulle floppa så här, jag är jättenöjd med min Sandy prolle och du kommer inre att ångra dig om du slår till nu!

Skrivet av XxX watercooling:

hoppas hoppas hoppas detta är drivrutin fel :/ annars är det väl inte möjligt att 2500k faktiskt slår bulldozer :o?

Drivrutinsfel?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Synd. Blir nog ett crosshair v formula och nuvarande phenomIIx6 då. Skulle jag gått över till intel skulle det vart 1366 eller 2011. Inte på grund av processorn men den finns många nackdelar med sandybridge. Sata-IIIkontrollern, cpu-bus som gör allt möjligt ostabilt och ingen möjlighet att ändra tillbaks hälften av det och så grafikkretsen som är helt onödig i 2500k så länge man har ett grafikkort. Rätt så låg minnesbandbrädd också. Säger inte att phenomII är bättre (det har jag faktiskt ingen koll på) men ska jag uppgradera vill jag ha något rejält

Får man fråga vad du snackar om? ? Vadå Sata-IIIkontrollern! Visst kan man ha fel ibland men......Hallå!!

Vill du ha något rejält i nutid så är det 1155 som gäller

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Still hungover after phenomenal phail.

Synd, för konsumenterna förlorar på det här. Hade gärna sett att det var mer jämt i prestandakriget så att det blir priskrig.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Får man fråga vad du snackar om? ? Vadå Sata-IIIkontrollern! Visst kan man ha fel ibland men......Hallå!!

Vill du ha något rejält i nutid så är det 1155 som gäller

Fast 1366 är fortfarande snabbare och 2011 kommer vara ännu bättre. Och som jag sa väljer jag inte bort det pga processorn utan pga moderkorten och hela plattformen.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Jag är verkligen inget fanboy av varken Intel eller AMD, utan jag gillar båda och respekterar deras jobb lika mycket. Detta är dock sjukt tråkiga nyheter.

Någon skrev om att Intel fanboys skulle gråta pga detta och jag förstår inte varför?
Prishöjning hos Intel är ologiskt då dom redan raggat till sig en hel del kunder pga AMDs misslyckande vilket har lett till fler sålda Intel platformar. Intelfanboys borde redan köpt sina platformar vilket gör dom immuna i ett par år framöver. Det är knappast nödvändigt att man behöver uppgradera till SB-E från SB heller om man inte känner att man verkligen måste flasha och vara värst. Intelfanboys opåverkade igen.. Dessutom kommer Piledriver, AMDs "Bulldozer v.2", (förhoppningsvis) lanseras ungefär samtidigt som SB-E och då kan man bara hoppas på att AMD fixat till det mesta så dom kan få ut all prestanda.
Är jag ute och cyklar i mina tankebanor?

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Fast 1366 är fortfarande snabbare och 2011 kommer vara ännu bättre. Och som jag sa väljer jag inte bort det pga processorn utan pga moderkorten och hela plattformen.

Du har fortfarande inte sagt VAD det är för fel.

Permalänk

Det flesta tänker på buggen i P67/h67 chipset. Det var en missöde i produktionen vilket gör att sata 3Gb portarna slutar att fungera. 6Gb portarna berörs inte. Det gör inte det med en gång utan med tiden. Intel säger själva ca 15% av portarna kommer sluta fungera under 3 års tid. Man tog ett recallprogram och gav ut en revision, B3. Mer finnes att läsa :http://www.tomshardware.com/news/cougar-point-sandy-bridge-sata-error,12108.html
Tror att recall programmet är avslutat nu. Det var inte säkert att alla portar skulla sluta och även om en av portarna lade av på moderkortet så skulle övriga fungera.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Det flesta tänker på buggen i P67/h67 chipset. Det var en missöde i produktionen vilket gör att sata 3Gb portarna slutar att fungera. 6Gb portarna berörs inte. Det gör inte det med en gång utan med tiden. Intel säger själva ca 15% av portarna kommer sluta fungera under 3 års tid. Man tog ett recallprogram och gav ut en revision, B3. Mer finnes att läsa :http://www.tomshardware.com/news/cougar-point-sandy-bridge-sata-error,12108.html
Tror att recall programmet är avslutat nu. Det var inte säkert att alla portar skulla sluta och även om en av portarna lade av på moderkortet så skulle övriga fungera.

Ja men det är fortfarande fixat så vad är problemet?