Permalänk
Medlem

"batterikontakt" APC UPS.

Letar efter ett par kontakter för att ansluta externt batteri till en UPS. Kontakterna i fråga ska tydligen vara de här men jag har inte lyckats hitta dem i vår del av världen, och det känns lite töntigt att frakta dem för mer än vad de kostar...

Någon som råkar ha bättre koll?
B!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Letar efter ett par kontakter för att ansluta externt batteri till en UPS. Kontakterna i fråga ska tydligen vara de här men jag har inte lyckats hitta dem i vår del av världen, och det känns lite töntigt att frakta dem för mer än vad de kostar...

Någon som råkar ha bättre koll?
B!

Har inte Elfa så blir det nog svårt.....

Permalänk
Medlem

kolla på swedol eller ring någon som reparerar truckar där har du nog störst chans att hitta i Sverige allefall:)

//oskar

Permalänk
Medlem

Swedol, har tillgång till firma-konto, och det är i det närmsta gångavstånd. Jag provar. Tack. Inte funderat i de banorna alls. Fel område, typ.
B!

Permalänk
Medlem

Man kan ju kolla hos företag som säljer RC-reservdelar och så med. Dom drivs ju av batterier och har oftast olik snabbkopplingar

Permalänk
Medlem

RC industrin har ingenting i närheten av dessa kontakterna tyvärr. Men jag har hittat en källa, till vad jag tror är rätt kontakt, som ligger i Europa, och kan kommunicera på svenska. Mouser Electronics.
Ska bara undersöka om någon har dem mer lokalt först, truckar, golvtvättar, osv är tydligen utrustade med mer eller mindre samma hårdvara, så jag är optimistisk, Swedol som nämnts tidigare kan vara ett alternativ, andra är ju truckservice osv. Nu vet jag i alla fall vad grejen heter i vår del av världen.
B!