Hur får man tillbaka pengar till sitt bankkonto från PayPal.

Permalänk
Avstängd

Hur får man tillbaka pengar till sitt bankkonto från PayPal.

Hejsan alla forumkollegor!:)

Jag undrar om någon vet hur man ska göra för att få tillbaka sina pengar som man satte in på PP-kontot.

Jag har letat och sökt både på google och PP's FAQ-sida men det mesta verkar bara handla om hur man gör för att få tillbaka pengar från bedrägerier och återköp, mestadels i alla fall.

För det är väl inte så att de pengar man sätter in på PP inte går att få tillbaka på sitt bankkonto?:P
Visst ska det inte spela roll om banken skickat ut nya bank/kreditkort till mig som användare då det ju är kontot som är kopplat till PP, right?:)

Vore tacksam för svar!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Du går på Mitt Konto -> Uttag -> Ta ut pengar till ditt bankkonto.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KniFF:

Du går på Mitt Konto -> Uttag -> Ta ut pengar till ditt bankkonto.

Tack grabbar men nu kom nästa problem:(: nu vill PP att man ska verifiera att jag är jag med min mors flicknamn och min fars födelseort. Skrev in det men då påstår PP att "informationen inte stämmer överens med databasen". Vad faaaan :S :/ >.< gör man då?:'(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Finns det någon som vet vart man - i sitt PP konto - kan hitta min faders födelseort och min mors flicknamn? Självklart kan jag alla dessa uppgifter men det verkar som att jag har skrivit i något annat än min faders och moders respektive uppgifter.:P:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att det är något du kan "hitta" någonstans då dom är tänkta att ha som säkerhets frågor.
Har du fyllt i några sådana uppgifter alls vad du kan minnas?
Det kan ju vara att du inte fyllt i dom om du haft kontot länge och detta är nytt.
Har du testat med blankt svar?
Och har du kollat så du inte har nåt gammalt mail sparat med dessa uppgifter undangömt nånstans?

Det är väl det jag kan komma på nu förutom att kontakta PP direkt och se om det går att nollställa,ta bort,ändra uppgifterna.
Men det mest troliga är väl att det är ganska kört antar jag tyvärr.
I värsta fall kanske du kan flytta över pengarna till ett annat konto (ditt,kompis,familj) och dom tar ut till sitt bankkonto och sen skickar till dig.
Sen så har jag för mig att du kan avsluta ett PP konto så om du gör det och startar ett nytt så borde du ju få en chans att skriva in allt på nytt igen.
Jag tror inte att det är tillåtet att ha två konton men du kan ju alltid kolla upp det och skapa ett nytt om det går.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grizzly666:

Jag tvivlar på att det är något du kan "hitta" någonstans då dom är tänkta att ha som säkerhets frågor.
Har du fyllt i några sådana uppgifter alls vad du kan minnas?
Det kan ju vara att du inte fyllt i dom om du haft kontot länge och detta är nytt.
Har du testat med blankt svar?
Och har du kollat så du inte har nåt gammalt mail sparat med dessa uppgifter undangömt nånstans?

Det är väl det jag kan komma på nu förutom att kontakta PP direkt och se om det går att nollställa,ta bort,ändra uppgifterna.
Men det mest troliga är väl att det är ganska kört antar jag tyvärr.
I värsta fall kanske du kan flytta över pengarna till ett annat konto (ditt,kompis,familj) och dom tar ut till sitt bankkonto och sen skickar till dig.
Sen så har jag för mig att du kan avsluta ett PP konto så om du gör det och startar ett nytt så borde du ju få en chans att skriva in allt på nytt igen.
Jag tror inte att det är tillåtet att ha två konton men du kan ju alltid kolla upp det och skapa ett nytt om det går.

Jag vet faktiskt inte om jag har fyllt i dom, men jag ---> *antog* att jag hade gjort det då jag helt naivt utgick ifrån att man inte kunde komma vidare utan att fylla i dessa frågor. Dock ska jag kolla igenom min e-post för att se om jag (som du är inne på:)) ha uppgifterna liggandes någonstans...

Jag har kontaktat PP och bett dem nollställa (eventuella?) "maid and father-questions" och med lite tur så gör de detta.:) Dock har jag ingen som använder PP (polarna tycker det är krångligt (tacka fan för det:D) och använder sig av e-kort istället) och jag ångrar själv bittert att jag gav mig in i denna skit nu när e-kort är så mycket enklare.

När man ska ange ett bankkontonummer ska det anges med clearingnummer eller utan clearingnummer?

Supertack för ditt utförliga svar.:) Jaken på 15 kr. fortsätter...;):D

edit: Ah...dom F***orna har nu spärrat kontot helt!:/ Fy för K**en vad jag hatar sådant här ¤#!%¤%&/& s*it som bara är krångligare än att övertala en oskuld att dansa oskuldsvalsen.:/

Synd att fler kvinnor inte är IT-människor.:/:'( Då skulle allt vara så mycket enklare (väldigt mycket som Apple's produkter är min starka misstanke:)), män och IT är oftast s*it.:/:D

Jag blir GALEN!!!!!:S:S:S:/:/:/:'(:'(:'(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Om det bara var 15kr så kan jag säga att det måste vara 50:- (heller var det 100:- (jävla minne)) eller mer för att det ska gå att flytta över till bankkonto.
Men jag misstänker att det kan ha varit några nollor efter 15.

Skrivet av MacEnkronan:

Synd att fler kvinnor inte är IT-människor.:/:'( Då skulle allt vara så mycket enklare (väldigt mycket som Apple's produkter är min starka misstanke:)), män och IT är oftast s*it.:/:D

Jag blir GALEN!!!!!:S:S:S:/:/:/:'(:'(:'(

Galen? är du inte redan det då som vi andra?
Hmmm jämställa kvinnor med apple ja det kan ju faktiskt gå ganska bra då dom båda har sina fanboys som lyder minsta vink och har (bra enligt vissa som gillar iphone plus allt annat apple skräp) hårdvaror (tuttar,iphone plus allt annat apple skräp).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grizzly666:

Om det bara var 15kr så kan jag säga att det måste vara 50:- (heller var det 100:- (jävla minne)) eller mer för att det ska gå att flytta över till bankkonto.
Men jag misstänker att det kan ha varit några nollor efter 15.

Galen? är du inte redan det då som vi andra?
Hmmm jämställa kvinnor med apple ja det kan ju faktiskt gå ganska bra då dom båda har sina fanboys som lyder minsta vink och har (bra enligt vissa som gillar iphone plus allt annat apple skräp) hårdvaror (tuttar,iphone plus allt annat apple skräp).

Har du någonsin sett en galen Enkrona?:D Nej tänkte väl det.;)

Har du eller någon annan någon bra idé hur man ska göra för att komma åt pengarna?:)

Snälla hjälp en Krona i nöd!:'(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Näe inte nåt annat förutom att kontakta dom igen och ligga på tills det är löst.
Men det är ju paypal som gör lite hur dom vill så hur bra det kommer funka har jag ingen aning om.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grizzly666:

Näe inte nåt annat förutom att kontakta dom igen och ligga på tills det är löst.
Men det är ju paypal som gör lite hur dom vill så hur bra det kommer funka har jag ingen aning om.

Ok, hur gör man för att kontakta dom om ens konto är stängt? Ty det svar jag får är:

"Hello MacEnkronan,

We want to help you but we're not able to respond directly to emails
sent to this address.

If you have a question about your account, please contact us through our
website. Here's how:

1. Go to the PayPal website and log in to your account.
2. Click "Contact Us" at the bottom of any page.
3. Click "Contact Customer Service," and ask your question.

One of our Customer Service agents will reply to your question.

We value your business and want to provide you with the best customer
care.

Thanks,

PayPal"

Hur fasiken ska jag kunna kontakta dom om jag inte kommer in på mitt eget konto?:S;( Har försökt byta lösenord men det verkar inte hjälpa.

Aldrig mera PP alltså.:S;(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Försökte byta lösenord nu, men dom här ¤#&%/&/()(&(%&¤#"¤"#%#¤(/¤¤(#/¤%!!%#"¤#"!%#""%&(/¤ säkerhetsfrågorna dyker upp. Jag kommer ju inte ihåg DOM efter så här lång tid (ca. 4 år).;(;(;(;(

Snälla hjälp mig!:)<3(F)(K)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jaha så man måste alltså komma ihåg frågorna för att ens återställa lösenordet..fan va kasst....

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jaha så man måste alltså komma ihåg frågorna för att ens återställa lösenordet..fan va kasst....

Håller med... Helt absurt!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Jaha så man måste alltså komma ihåg frågorna för att ens återställa lösenordet..fan va kasst....

Skrivet av Fronix:

Håller med... Helt absurt!

Jo är ju kassare än uteliggarens kasse (den var kass jag vet;)) och jag hade inte sagt något om det hela ifall man kunde få dessa uppgifter per mail utan det verkar som att jag nu (enligt Pay Pal) ska behöva lägga pengar på att ringa ett service nummer för att få det hela åtgärdat.;( Där försvann DE 15:- i samtalskostnad liksom.:/

Någon som har en annan idé om hur man kan kontakta dem utan att behöva ringa dom?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Har du fått några tecken på liv från dom än???

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Det är väl självklart att man måste använda säkerhets frågorna vid lösenords byte etc då det handlar om ekonomi, set att du glömt bort vad du skrev kan du ju inte skylla på någon annan än dig själv.

Ang säkerhets frågorna så fanns inte dom så kunde ju vem som helst byta ditt lösenord och få tillgång till ditt konto.

Visa signatur

En trött jäkel.