AMD FX-special med Jonas och Emil

Permalänk
Avstängd

Jag gillar extremt mycket att ni lägger upp sådana här videor. Tack Swec!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Videos är så satans nördigt. Bättre att skriva text.

Permalänk
Medlem

Riktigt gediget, bra jobbat!

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Trevligt att ni gjorde en Bulldozerpanel

Synd bara att den inte levde upp till sitt namn.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Ni trivs på skärmen va?

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av NoH:

Vad var det där om att lura recensenter? Låter intressant, någon som kan utveckla? Trodde det bara var nvidia som skickade med pengar i bruna kuvert

"Lura" är väl lite starkt ord, "försöker missleda" är nog mer korrekt. Handlar mest om hur reviewers guide är upplagd, vilka tester de vill ska köras och på vilket sätt, märkliga referenser till produkter i helt andra prisklasser och så vidare. Absolut inte unikt för AMD, men tråkigt när det händer i vilket fall.

Skrivet av bengt-re:

Videos är så satans nördigt. Bättre att skriva text.

De här två artiklarna säger mer eller mindre samma sak om du inte uppskattar videon.
http://www.sweclockers.com/recension/14579-amd-fx-8150-och-fx...
http://www.sweclockers.com/artikel/14596-amd-fx-bulldozer-dag...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

SweC räddar åter fredagen

Permalänk
Inaktiv

bra med video!! synd att AMD inte har något riktigt bra mot intels värsta hoppas de kommer ikapp snabbt och sätter press på intel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

hade dom haft äcklig simpel design och sålt grejerna för 5000, dessutom varit buggiga och totalt värdelösa så kanske

Glöm inte att dom borde stämma allt och alla.

OnTopic: Som sagt, man får hoppas på att nästa generation blir bra mycket bättre än så här. Tack och lov är grafikkort viktigare än CPU i spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Videos är så satans nördigt. Bättre att skriva text.

Är det ju inte ? Roligare att se en video där de berättar om en produkt än att de skriver en wall of text.

Permalänk

Älskar er våldsamma ärlighet i dagens video! Känslor överallt, och Jonas verkar vara på bristningsgränsen. Härligt med lite dramatik i hårdvarubranschen!

AMD FX-special får fem av fem toasters! Kanonkul!

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Nice med video

Perfekt när man sitter och käkar fredagspizza och tar en punk ipa

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Videos är så satans nördigt. Bättre att skriva text.

Att debattera vad som är och inte är nördigt när det kommer till recensioner av processorer känns rätt överflödigt. Om man arbetar med att recensera dem, eller hänger på låset för att läsa recensionerna samt diskutionerna som följer så har man nog funnit sig i att vara nördig, och om man inte har det så borde man i mina ögon. Känns knappast som att nördstämpeln är något negativt längre.

Permalänk
Medlem

saken som är att när väll piledriver kommer ut så kommer ivy bridge att vara ute med 22nm och tirgate vilcket kommer öka prestandan och sänka ström förbrukningen ännu mer. och har man lästa alla ivy bridge posterna om ivy bridge och så har det gått väldigt lätt för intel att krympa till 22nm och lägga till trigate så dom har haft tid att optimera ivy bridge ännu mer.

det ser inte speciellt bra ut för oss som konsumenter just nu :/

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar för specialen, mycket intressant och underhållande!

Hoppas att AMD får ordning på skutan så de kan börja försöka segla ikapp, och inte sjunker.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ni glömde ju nämna att man dessutom får med en kakburk till 8150n

Kan nog bli en 1090t om jag får för mig att uppgradera.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Riktigt härlig genomgång av läget. Hade själv på känn att ni skulle gjort en video som denna idag och drömmen blev sann

Själv är jag delad. Sitter här med AM3+ kort inhandlat i somras endast för att slänga i en bulldozer cpu men att köpa något nytt som drar mer ström när jag verkligen inte är ute efter att göra min knäpptysta burk hörbar känns sådär.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Avstängd

Det enda positiva med bulldozer är att sweclockers gjorde en extra video

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaK0b:

Är det ju inte ? Roligare att se en video där de berättar om en produkt än att de skriver en wall of text.

+1 för video´s

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Videos är så satans nördigt. Bättre att skriva text.

Det är 2011 nu och inte 1800-talet. Vill du läsa så finns det en 23 sidor lång recension plus en liten dagen efter-special.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Sprang o köpte godis till detta

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk

En mycket bra sammanfattning. Tyckta att ni hade lite svårt att hålla igen på vad ni tyckte. Helt OK.

Tippar över 90% av alla har samma känslor idag. Besvikna och förbannade.

Åter igen Bra Panel.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Bättre att skriva text.

Föredrar text också, och gillar inte utvecklingen att mer och mer är via podcasts eller videos. Man läser text snabbare än vad någon pratar och är aldrig osäker huruvida man hörde något fel pga av dialekt eller vad det nu kan vara. Text är helt enkelt smidigare.

Dock som Gender Bender nämnde så finns det redan mycket text om detta ämne så det är knappast någon nöd på text, vilket är skönt.

Permalänk

Jävligt blandade känslor nu här.

1: Tack för en bonus`panel`:]]

2: Micro dev går i graven och måste återuppstå hårt nästa gen. :0

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Föredrar text också, och gillar inte utvecklingen att mer och mer är via podcasts eller videos. Man läser text snabbare än vad någon pratar och är aldrig osäker huruvida man hörde något fel pga av dialekt eller vad det nu kan vara. Text är helt enkelt smidigare.

Dock som Gender Bender nämnde så finns det redan mycket text om detta ämne så det är knappast någon nöd på text, vilket är skönt.

Men sluta... Det finns för- och nackdelar med allt. Nu kan man surfa runt på forumet/andra Nyheter samtidigt som man lyssnar på Jonas och (suveräna) Emil.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Trevlig helt på er med grabbar!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

+1
Satt med bulle + pepsi max och tittade på detta.
Tråkigt jag hade hoppats på att man kanske skulle kunna köpa en AMD nästa gång lutar inte dit just nu iaf

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att AMD har en annan CPU bakom ryggen som dom bara inte har sagt något om. Eller att detta blir som med första fermi och att nästa revision blir betydligt bättre.

Fick fan ont i magen efter testerna och tankarna svävade direkt iväg mot vad INTEL KOMMER hitta på nu. Antagligen kommer de bli en DYR historia för oss konsumenter.

Kort och gott. ( Hoppas jag inte bryter nån paragraf nu ) Men FAN TA AMD OM DETTA VA ALLT NYA FX ala "ÜBER" SERIEN hade att komma med! FAN TA DOM! :@

Efter att ha lovordat och prisat denna nya arkitektur i flera månader och bara matat oss kunder med all denna BULLSHIT om hur AWSOME de nya CPU'erna skulle komma att vara och sen floppa på detta viset??? WTF!?!?!?! Lixom.

Och som båda våra eminenta Sweclocker lord's sa så är de ju förnedrande gentemot de tidigare FX CPU'erna att kalla dessa nya Bull(shit)dozer för FX. Min gammla FX cpu i källaren vänder sig i "graven" efter denna dunder tabbe.

Hoppas hoppas verkligen att dom har något bättre att komma med eller åtminstone får ordning på dessa bulldozers. Annars har vi konsumenter en MYCKET mörk och dyster tid framför oss.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jadu, sitter väl kvar på min Phenom om inte Ivy blir riktigt bra. Då kanske det blir köp av IB, men bulldozer? Nej tack.

Permalänk
Medlem

Damn, alla sitter med läsk, öl och chips så sitter jag och gnager på ett äpple...fan vad man känner sig nyttig nu då...

Bra panel och fint att ni är raka och ärliga!

Visa signatur

MSI P67A-GD 65 / Intel i5 2500k / Thermalright HR-02 / 8GB 1600 Mhz Corsair Vengeance / Asus GTX 580 Direct CU II / Asus Xonar DX /Corsair F120 / 1 TB samsung F3 / Corsair AX-750 / Antec 1200