XBMC dubletter i filmbiblioteket

Permalänk
Medlem

XBMC dubletter i filmbiblioteket

Hej!

Jag har problem med att xbmc lägger till dubletter i filmbiblioteket. Bägge titlarna är spelbara.
I mappen där filmen finns finns bara rar-filerna och en sfv-fil
Hur kan det komma sig?

Mvh
Patrik

Permalänk
Medlem

Ingen som har samma problem?
Eller vet hur man åtgärdar det?

Permalänk
Medlem

Verkar som om du behöver städa upp biblioteket (library).
System - Video - Library : Clean library

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Har testat det förut och det funkade inte nu heller. :/

Permalänk
Medlem

När jag hade så så va det i alla fall att det låg två spelbara filer i mappen liksom... Så det är konstigt om du inte har det.

Testa ta bort all inskanning och skanna in dom igen? Förmodligen kommer det ju inte funka men, värt ett försök kanske?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

du kanske har en packad version och en opackad?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

När jag hade så så va det i alla fall att det låg två spelbara filer i mappen liksom... Så det är konstigt om du inte har det.

Testa ta bort all inskanning och skanna in dom igen? Förmodligen kommer det ju inte funka men, värt ett försök kanske?

Jag har precis installerat om hela datorn och därmed också xbmc. Men biblioteket ser likadant ut tyvär :/

Skrivet av cookie_monster:

du kanske har en packad version och en opackad?

Som sagt så har jag bara (i de fallen det blir dubletter) .rar-filerna och .sfv-filen i mappen. På någotvis får den ut två stycken filmer ur detta. Jag vet inte varför det blir så men det borde finnas en åtgärd till detta. Förutom att manuellt ta bort alla dubletter i biblioteket.

Det är föresten också oftast en skillnad mellan dubletterna om den ena är i HD: Den ena får en "tag" som HD medans den andra inte får det, vilket påvisar att den ena filen som XBMC läser ifrån innehåller mindre information och borde vara överflödig.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen samplefil den skrapar med? Vet att mitt XBMC gjorde det några gånger...

Permalänk
Medlem

Beroende på vilket skin du har kan du se vilken fil den spelar ifrån genom att ta fram content-menyn (höger musknapp) och välja "Information". Längst ner bör hela sökvägen till filen stå. Du kan försöka identifiera via denna.

Det kan inte vara som så att RAR-filernas innehåll är två filer liknande CD1 och CD2?
Då blir det dubletter i bibloteket men varje skivas startas för sig beroende på vilken fil du startar i bibloteket.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0gberg:

Det finns ingen samplefil den skrapar med? Vet att mitt XBMC gjorde det några gånger...

Nope, inga samples

Skrivet av Poison:

Beroende på vilket skin du har kan du se vilken fil den spelar ifrån genom att ta fram content-menyn (höger musknapp) och välja "Information". Längst ner bör hela sökvägen till filen stå. Du kan försöka identifiera via denna.

Det kan inte vara som så att RAR-filernas innehåll är två filer liknande CD1 och CD2?
Då blir det dubletter i bibloteket men varje skivas startas för sig beroende på vilken fil du startar i bibloteket.

Har gjort det. Samma sökväg, aldrig två cds. :/

Permalänk
Medlem

Jag har oxo sett detta, men bara i biblioteksläget. Kör jag i filläget så är det inget problem...

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem

Då måste ha en mapp av en film som måste heta tex: Transformers Dark of the moon. I den ska det finnas en NFO med en länk till IMDB och inget annat. I mappen ska du då ha en NFO, filmen och SUBs om du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Då måste ha en mapp av en film som måste heta tex: Transformers Dark of the moon. I den ska det finnas en NFO med en länk till IMDB och inget annat. I mappen ska du då ha en NFO, filmen och SUBs om du har.

Är det för att jag INTE har en .nfo som jag får dubletter i biblioteket?

Jag kör förövrigt på att XBMC ska ta namnet på mappen som filerna ligger i och inte själva filen.

Permalänk

Jag har märkt liknande fenomen. Detta har hänt för mig när jag kört scanning när ena filmen inte är komplett. Då har det blivit dubblett och i vissa fall upp till 10st dubbletter.

Visa signatur

| ASrock X570 Phantom Gaming 4 | Ryzen 3700x | 48GB DDR4 3200Mhz | Geforce 1050Ti | Unraid + Win10 VM