Bra multiplayerspel som inte kräver "skills" ( ej troll )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Spela Zerg i SC2 (inget troll), om skirmisheR(m1nihop?) kan bli Master league med Zerg så kan vem som helst bli det.

Antar att du inte har spelat så mycket SC2?

Det är hyfsat svårt att spela starcraft 2 på en hög nivå, delvis för att du måste ligga runt 275 APM(Actions per minute) i Masters League, och för att det kräver att du har en bra känsla för taktik. Vill man spela ett strategispel som inte kräver skills ska man spela Age of Empires

Permalänk
Medlem

Diablo 3 kommer snart. Det kan alla njuta av utan att behövs var überskillad.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Mortal Kombat

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

... du måste ligga runt 275 APM(Actions per minute) i Masters League...

el oh el

Permalänk
Medlem

det verkar inte som du vill lära dig spel direkt. Du säger att du suger, vilket jag garanterat du gör och sen säger du att du har otur. Det handlar ju om att öva och spela för att bli bra. Att du försöker skylla på att "jag är alltid dålig, dom andra har tur" gör att du inte utvecklas. Våga se dina brister och hitta ett spel som du tycker är roligt och spela. Hur kul är det att spela ett spel som inte behöver någon skill alls? Varför ska man spela om man blir bra direkt? Förstår verkligen inte. Det jag tror det handlar om är att du är dålig för att du ger upp och pratar om tur och otur. Spela pokemon eller något istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

det verkar inte som du vill lära dig spel direkt. Du säger att du suger, vilket jag garanterat du gör och sen säger du att du har otur. Det handlar ju om att öva och spela för att bli bra. Att du försöker skylla på att "jag är alltid dålig, dom andra har tur" gör att du inte utvecklas. Våga se dina brister och hitta ett spel som du tycker är roligt och spela. Hur kul är det att spela ett spel som inte behöver någon skill alls? Varför ska man spela om man blir bra direkt? Förstår verkligen inte. Det jag tror det handlar om är att du är dålig för att du ger upp och pratar om tur och otur. Spela pokemon eller något istället.

jag har spelat över 160 timmar bf3 men får stryk av nybörjare som spelat enstaka timmar

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

jag har spelat över 160 timmar bf3 men får stryk av nybörjare som spelat enstaka timmar

Därför att du aldrig stannar upp och tänker vad du kunde gjort annorlunda när du dör, t.ex. Du kan köra 160 timmar till och inte bli bättre om du inte försöker bli bättre

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Hedersmedlem

Pong

Låg skillnivå
1on1

Visa signatur

Meow

Permalänk

Är inne på samma spår som Mattiiss och Mo0rbid. TS verkar ha bestämt sig att han aldrig kommer bli bra på på dataspel och därför blir aldrig det heller. Ingen, inte ens eliten idag, var bra från början utan hade en inställning att "jag ska fan bli bäst, hur blir jag det?!", inte "jag suger och jag kommer aldrig bli bra". Om du ska bli bättre måste du börja tänka: "varför förlorade jag?" alternativt "varför vann jag?". Istället för frågan "jag suger på dataspel, finns det något spel där folk också suger" så bör du ställa frågan "jag suger på dataspel, men hur gör jag för att faktiskt nå en adekvat nivå".

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Han trollar endå bara i alla andra trådar/posts.. varför skulle han inte nu.

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk

Problemet med alla multiplayerspel om man inte är aktiv och dedikerad är att många andra är det. Folk kommer lära sig smarta sätt att vinna på, sätt att underminera dina chanser, bra ställen att lura på, bästa vapnen etc. Oavsett vilket spel du spelar så finns ju denna risk. Ifall du inte spelar lotterier eller mot AI.

Det finns oerhört bra spel där man spelar mot datorn. Med vänner. Det är det bästa som finns enligt mig. Rollspel + COOP gillar jag. Många spel kan spelas online med vänner mot datorn också. World of Warcraft och nya starwars om du gillar MMO:n.

Är strategi mer din grej (RTS) så är Starcraft 2 HELT UNDERBART <3 och ett klart måste att ha i hyllan. För det kommer inget bättre strategispel på länge och har inte funnits något bättre. Starcraft 1 och Age of Empires kan man väl jämföra men grafiskt och e-sportsmässigt tycker jag Starcraft 2 bjuder på mycket bättre flyt och underhållning för publiken. Not to mention ögongodis av dem episka artisterna på Blizzard och underbar story i kampanjläget.

Är det shooters finns det mindre val online som inte är PVP (skillbaserat, alltid och medelnivån är att folk har spelat en del FPS förut..). Call of Duty Modern Warfare 2 har bra storyläge och är billigt. Nya Modern Warfare 3 har också helt ok storyläge så det kanske är värt att prova. BF3 fungerar också och det finns ju challenges man kan köra med vänner mot datorn som är lite roliga.

Rollspel så kommer Diablo 3 snart och det kommer slå alla andra i väggen, annars är Diablo 2 fortfarande roligt. Underbara filmer och klart spelvärde här fortfarande

Vill du verkligen ha PVP är det nästan alltid baserat på skills. Om inte skills så kunskap eller reaktion och multitasking. Kalla det vad du vill. Skill är en blandning av kunskap, bakgrundsresearch, erfarenhet, reaktionsförmåga, simultankapacitet, "snillerikedom", aktivitet och dedikation/motivation. Hur du än gör, även i spel som poker som är baserade på tur så finns taktiker och planer, även om det är helt random vilka kort du drar. Bara en liknelse, no offense. Cooperative eller storymode är vad jag rekommenderar. Underbara spellägen och att spela bra spel med bra story tillsammans med bra vänner. Vad kan gå fel?

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3