Battlefield 3 läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Ingen chans i världen att jag skulle bli frestad av detta, vill betala och få originalspelet när jag köpt ny dator för att kunna spela spelet!

To right mate! inget smakar godare än hederligt köpt eller hederligt FÅTT LAGLIG väg <3

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Vilka motåtgärder är det ea har tänkt göra? Finns ju inget crack, och det lär inte heller finnas något före den 25:e, då spelet släpps i Usa.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om en läckt version med enbart SP, har aldrig gillat SP i BF-serien utan enbart MP. SP spelar man i 4-8 timmar medans MP så kan man spela flera hundratal utan att tröttna och det är ju det man betalar för. Skulle aldrig köpa ett singleplayer spel för 500-600:- som varar 5-6 timmar utan något bra multiplayer läge om det inte är riktigt riktigt bra såsom Fable 2/3, Borderlands etc. Har aldrig stött på något renodlat FPS spel som man kan spela om singleplayern 3-4 ggr.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

Tycker Origin är bra Death to the Pirates of the Black Pearl of Copying! O wait...

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av D00mbr0s:

En till Call Of Duty skadad person

Håller med!

Permalänk
Medlem

Pc spelen är så billiga nu så varför ens orka ladda ner något? Finns liksom ingen mening...Där emot konsollspelen borde verkligen sänkas i pris...över 600kr för ett nytt är inte okej...

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå att folk tankar hem spel och annat (piratkopior) men med det sagt så menar jag inte att det är ok för det.
Men varför i H***ETE skulle man vilja ha ett multiplayer spel som inte fungerar i multiplayer ? Finns ingen logik nånstans, BUY IT PEOPLE !!!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Kanske dels orelaterat men det hade varit intressant som spelmakarna hade testat att släppa hela singleplayer läget gratis som en stor demo och sen får man köpa/upgrada för online och lan. De flesta köper ändå det för att köra online med sina vänner och då funkar ju ändå inte piratkopier (för de mesta i alla fall) så det är nog inte omöjligt att en stor del av de som piratkopierar antigen bara vill testa spelet för att se "What all the fuzz is about" innan de bestämmer sig för att köpa det eller ej annars vill nog många bara testa hur det flyter på deras dator. De som inte har internet/väldigt slött internet och därför bara kan köra SP lär ju inte piratkopiera i någon större utsträckning heller då de ändå inte har ordentligt internet.

Om man ska kolla på det realistiskt så tror jag att det är ytterst få som piratkopierar dessa spel (och sen inte köper det) som hade köpt det om de inte haft möjlighet att piratkopiera det och av den lilla gruppen så tror jag att det är ytterst få som verkligen hade spelat det. Jag tror inte det är många som piratkopiera den här sortens spel för att spela gratis utan det handlar nog huvudsakligen om att testa produkten inför eventuellt köp.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

samma sak hände med half life 2-källkoden innan release, den här gången antagligen också av en tonårspojke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Jag kan förstå att folk tankar hem spel och annat (piratkopior) men med det sagt så menar jag inte att det är ok för det.
Men varför i H***ETE skulle man vilja ha ett multiplayer spel som inte fungerar i multiplayer ? Finns ingen logik nånstans, BUY IT PEOPLE !!!

Här passar kommentar "DO IT FOR THE LULZ"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt, hoppas verkligen EA sätter dit majoriteten av de som laddar ner spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Kanske dels orelaterat men det hade varit intressant som spelmakarna hade testat att släppa hela singleplayer läget gratis som en stor demo och sen får man köpa/upgrada för online och lan. De flesta köper ändå det för att köra online med sina vänner och då funkar ju ändå inte piratkopier (för de mesta i alla fall) så det är nog inte omöjligt att en stor del av de som piratkopierar antigen bara vill testa spelet för att se "What all the fuzz is about" innan de bestämmer sig för att köpa det eller ej annars vill nog många bara testa hur det flyter på deras dator. De som inte har internet/väldigt slött internet och därför bara kan köra SP lär ju inte piratkopiera i någon större utsträckning heller då de ändå inte har ordentligt internet.

Detta är nåt jag starkt skulle gilla, men hur ska alla skitföretag få pengar för skit spel då?
Lan stöd skulle lätt vara värt 600 medans "public" stöd ligga runt nuvarande pris.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mögel:

Riktigt tråkigt, hoppas verkligen EA sätter dit majoriteten av de som laddar ner spelet.

så hur långt har du laddat ?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Inget nytt att det läggs upp piratkopierade spel på bland annat tpb, precis som allt annat.. film/musik.. och ja, spel. Men vill folk ladda ner BF3 som lugnt lär vara årets FPS lir så får de ta mig tusan skylla sig själva.. skall i alla fall själv köpa det och avnjuta vart enda sekund av liret.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

så hur långt har du laddat ?

Jag tillhör den skaran människor som gör rätt för sig.
Dock så är jag laddad inför release!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satan Inside:

hahah vilket straff "inte ha tillgång till origin" tror knappast någon bryr sig de lär väl bara köra mw3?

Va?

Skrivet av FribBe:

Det är mer likt Bad Company 2 än CoD. Du har inte spelat Caspian Border märker jag.

Spelmekaniken har gått mycket åt Call of Duty-hållet sedan Battlefield 2. Dels är det en del av evolutionen av genren, då Battlefield 2 har värdelöst "gun-play" medan det är en sak som Call of Duty 4 framförallt fick till på ett starkt sätt. Men utöver hur vapnen hanteras har spelet tagit en riktning mycket starkare åt det lättspelade hållet där originalessensen av Battlefield ger vika.

Genom att plocka bort befälhavaren i en fullfjädrad PC-release i kombination med att presentera Beta-versionen av spelet med en liten bana, befriad från fordon, med att spelläge som inte är Conquest markerade Dice och EA tydligt vilka man riktar in sig mot.

Skrivet av DwarF:

Deras sätt att kräva internet support och stöd via webbläsare för att starta spelet.. Är inte direkt något större hinder.. Spel går att manipulera bra mycket mer än att de ska vara ett hinder. Tror nästan de systemet dom har satt upp nu för att "skydda sig" har gjort de ännu lättare att komma förbi kopieringsskyddet.. Men va vet jag, ja är ju bara elektriker

Absolut. Den här typen av handikapp sporrar bara till piratnedladdningar.
Se på Spore och hur kunderna reagerade till EA:s då nya DRM som satte ett tak på antal tillgängliga installationer per registrerad produktnyckel. Blev en piratstorm och väldigt många kunder drog sig för att köpa spelet just för dessa helt vansinniga handikapp kunderna fick dras med som piraterna slapp.

Permalänk
Medlem

Lol. BF3 köper man för multiplayern. ven om det är tråkigt att detta alltid måste hända.

Permalänk
Medlem

Jag spelar gärna igenom SP-läget ett par veckor före release, för att sedan BETALA och spela online. Helt okej enligt mig.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mögel:

Jag tillhör den skaran människor som gör rätt för sig.
Dock så är jag laddad inför release!

samma här
jag har ju förbokat det
varför man då skulle ladda ner och testa SP är ju bara för att man inte orkar vänta
inte för att man tänker blåsa Dice på pengar.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Speciellt nu i samband med Origin där man använder programmet för att spionera på vad kunderna sysslar med så man kan sälja så riktad reklam som möjligt.

Ojoj, på med foliehatten gubbar!!!

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Medlem

Aj aj men så här har det tyvärr ju alltid varit och kommer alltid att förbli.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd

vf ladda ner en episkt spel Stöd deras utveckling! Köp spelet!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Själv tycker jag inte om artikeln och det kommer få många medlemmar att söka efter den läckta versionen, vilket i min uppfattning är hjälp till olaglig fildelning.

Håller med fullständigt, hade inga planer på att dra ner det eller tankar alls på BF3 men denna nyhet får det att klia i fingrarna....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pg_ice:

samma här
jag har ju förbokat det
varför man då skulle ladda ner och testa SP är ju bara för att man inte orkar vänta
inte för att man tänker blåsa Dice på pengar.

Exakt. Jag kommer att stödja DICE och betala för deras spel ända tills de sviker PC-spelarna, då kan de dra åt helvete precis som Infinity Ward etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winmaan:

Ojoj, på med foliehatten gubbar!!!

Tröttsamt när folk saknar integritet och ger vika för alla intressen som inte är ens egna.
Men du kanske tycker det är en schysst affär att EA får dina pengar och rätt fri insyn i vad du gör med produkten du köpt och annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Exakt. Jag kommer att stödja DICE och betala för deras spel ända tills de sviker PC-spelarna, då kan de dra åt helvete precis som Infinity Ward etc etc.

Bc1 släpptes endast till 360/Ps3, så de har väl redan svikit pc spelarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangler:

Bc1 släpptes endast till 360/Ps3, så de har väl redan svikit pc spelarna.

Det är väl snarare ett svek när de släppte Bad Company 2 till PC, då det inte var utvecklat för PC.
Personligen hade jag gärna sett Battlefield "naturale" PC-exklusivt och Bad Company-serien exklusivt till konsol.

Då slipper man gnäll från konsolspelarna som får en "sämre" version av ett spel och PC-spelarna slipper gråta om konsolportar av ett annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det är väl snarare ett svek när de släppte Bad Company 2 till PC, då det inte var utvecklat för PC.
Personligen hade jag gärna sett Battlefield "naturale" PC-exklusivt och Bad Company-serien exklusivt till konsol.

Då slipper man gnäll från konsolspelarna som får en "sämre" version av ett spel och PC-spelarna slipper gråta om konsolportar av ett annat.

Håller med dig till 110%.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Överst på SweC imorgon: Battlefield 3 Prestandatest hehe

Hehehehe B)

Nä men det här är oundvikligt när det gäller en sån här stor titel. Det kommer läcka oavsett vad producenten gör. Jag tvivlar starkt på att några pengar går förlorade dock. Om jag nu hade valt att söka upp det läckta spelet(vilket jag inte tänker göra) så hade det ju varit för SP, men sen när man får release så får man ju ändå börja om. Ganska värdelöst.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Riktigt tråkigt, hoppas verkligen EA sätter dit majoriteten av de som laddar ner spelet.

Som många andra har sagt redan.

VISSA HAR REDAN DETTA FÖRBESTÄLLT. Många som laddar ner spelet gör det för att spela SINGEPLAYER modet, samt testa sin dator inför Multiplayern. Detta ser jag som en valid reason.

Jag hoppas du inte kommer kunna spela spelet när de är release

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz