Ljudböcker, medeltid/vikingar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Mar 2011

Ljudböcker, medeltid/vikingar

Hallå!

Jag skulle gärna vilja ha lite tips om någon bra ljudbok som jag ska lyssna på när jag är på jobbet. Gärna något om vikingar eller medeltiden. Röde orm vet jag, den har jag. Men jag skulle vilja ha lite mer.

Så om ni har något bra tips så skulle det uppskattas!

Rigg: ASUS GTX 780 3gb, Corsair 128gb SSD, 8gb RAM, i7 3770K @4.5Ghz AX 750W GOLD, ASRock Fatal1ty, HAF X, V8 GTS kylare.

Annat kul; Samsung Galaxy S4, iPod touch 4, Nikon D3100, iPad 3gen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003

Läste serien "Sagan om Valhalla" för flera år sedan. Tyckte att den var rätt intressant. Det finns ett par böcker i serien och ser ut att finnas på ljudbok.

Mer infor här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sagan_om_Valhalla

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Nightcrawl:

Läste serien "Sagan om Valhalla" för flera år sedan. Tyckte att den var rätt intressant. Det finns ett par böcker i serien och ser ut att finnas på ljudbok.

Mer infor här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sagan_om_Valhalla

Har faktiskt den nu! Tänkte lyssna på den i hörlurarna på jobbet. Men jag kan inte koncentrera mig på det som händer i boken när jag står och jobbar

Rigg: ASUS GTX 780 3gb, Corsair 128gb SSD, 8gb RAM, i7 3770K @4.5Ghz AX 750W GOLD, ASRock Fatal1ty, HAF X, V8 GTS kylare.

Annat kul; Samsung Galaxy S4, iPod touch 4, Nikon D3100, iPad 3gen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Tholun:

Har faktiskt den nu! Tänkte lyssna på den i hörlurarna på jobbet. Men jag kan inte koncentrera mig på det som händer i boken när jag står och jobbar

Känner igen problemet. Ljudbok och jobb fungerar sällan så bra ihop. Helst ska man ligga i en skön säng och lyssna, men då somnar man inom ~10 minuter :). Till/från jobb kan dock fungera fint.

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/root
Registrerad
Jul 2001

Om medeltiden så har du ju Guillous böcker om Arn: Vägen till Jerusalem, Tempelriddaren, Riket vid vägens slut samt Arvet efter Arn. Även Conn Igguldens böcker om Ghingis Khan utspelar sig under denna tid: Stäppens krigare, Bågens mästare, Bergens väktare, Silvrets rike och Erövraren (som inte är släppt än). Rekommenderar även hans böcker om Caesar.

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"
Blogg / Browser/OS-sniffer