MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem

Jag ska inte dit så förbjud på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

jag gillar att du ser dig som någon sorts över man till dessa sorgliga individer och att dom har fel om sig själva men att du med din stora erfarenheter som tex kanske psykolog (jag antar du har någon sorts tyngdbakom dina ord när du kommer med såna påstående att ALLA som kan tänkas göra nått har ett "fel" på sig som du jobbar på att din dotter inte ska få)

det är samma skit som när folk ropade att alla som tex inte tyckte vanilj sex var tillräckligt hade blivit utsatta för övergrepp. but guess what dom har kommit fram till att det inte var så men som sagt du med dina oerhörda insikter i ämnet vet vad du pratar om. Och alla kvinnor som kan tänkas vilja vara bootbabes behöver bara lite terapi för att frälsas till den rätta vägen (din väg)

Jag ser mig inte alls så. Jag ser en struktur i samhället som hindrar människor från att vara sig själva. En struktur som får människor att göra sig till och kanske ställa upp på saker som de innerst inne inte vill. När det gäller hur folk har sex så spelar in det någon roll för mig så länge man inte skadar sig själv eller någon annan.

Skrivet av Vact:

För att alla tjejer som tar hand om sitt yttre gör det enbart på grund av ett svagt inre? Wow det är om något är en unken syn på kvinnor. Men det är ett självmål alla som klagar på objektifiering gör, därför det är de som gör kopplingen att "babes" bara är ett yttre. Dessutom om vi bortser från nonsens som härstammar från sagoböckerna bibeln/koranen/osv vad skulle problemet med lite hud vara?

Jag har inte skrivit så, däremot vore ju så klart det ideala om man helt kunde bortse från yta men det funkar ju inte så. Jag har till exempel de åsikter jag har men är ändå ganska fåfäng när det gäller mitt yttre och jag har en otroligt vacker sambo, vilket någonstans helt klart har betytt en del för att vi blev tillsammans. Så jag drar verkligen inte någon sådan slutsats, att om man ser bra ut så är man osäker eller pantad. Däremot så finns det en tendens hos osäkra människor att försöka förstärka sitt yttre för att få uppmärksamhet. En uppmärksamhet som de kanske egentligen skulle behöva få för sina inre kvaliteter, dagens normativa skönhet är ju trots allt ganska förgänglig och det finns ju inget som är så vackert som sann självsäkerhet.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Patetiskt av MSI att dumförklara hela sin kundbas, en kundbas som dessutom brukar var ytterst välinformerad genom sajter som till exempel Sweclockers. Att tro att vi, komponentnördarna, skulle köpa ett moderkort bara för att det står en snygg tjej och säljer det är ju bara befängt.

Att det dessutom retar gallfeber på en andel av deras kunder ökar ju inte direkt förtroendet för deras PR avdelning. Nu kommer troligtvis en del att aktivt välja bort MSI oavsett produktens egentliga konkurrensvärde så jag antar att MSI får det straff som dumhet förtjänar.

Slutligen tycker jag verkligen att vi ska slåss med näbbar och klor för att få en bättre könsfördelning inom e-sporten, om det kostar oss en båsbrud eller två skiter jag högaktningsfullt i. Att jämnare könsfördelning ger bättre gaming kan man se bra exempel på inom rollspels och lajvrörelsen där könsfördelningen förbättrats avsevärt och därmed också kulturen i stort.

Permalänk

Varför är sex så fel?

Permalänk
Medlem

Usch för alla moraltanter och PK-poliser. Lite lättklädda tjejer är väl en bra kontrast mot alla svettiga killar på dreamhack. Jag hade gärna kollat på MSI:s produkter om jag skulle till dreamhack. Bra initiativ MSI!

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Skrivet av H_Celine:

Patetiskt av MSI att dumförklara hela sin kundbas, en kundbas som dessutom brukar var ytterst välinformerad genom sajter som till exempel Sweclockers. Att tro att vi, komponentnördarna, skulle köpa ett moderkort bara för att det står en snygg tjej och säljer det är ju bara befängt.

Att det dessutom retar gallfeber på en andel av deras kunder ökar ju inte direkt förtroendet för deras PR avdelning. Nu kommer troligtvis en del att aktivt välja bort MSI oavsett produktens egentliga konkurrensvärde så jag antar att MSI får det straff som dumhet förtjänar.

Slutligen tycker jag verkligen att vi ska slåss med näbbar och klor för att få en bättre könsfördelning inom e-sporten, om det kostar oss en båsbrud eller två skiter jag högaktningsfullt i. Att jämnare könsfördelning ger bättre gaming kan man se bra exempel på inom rollspels och lajvrörelsen där könsfördelningen förbättrats avsevärt och därmed också kulturen i stort.

Du vill ha lättklädda booth boys ?

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem

Åh nej naken hud! Usch och fy! Folk kommer bli traumatiserade för livet! Det märks att Sverige är feminismens Saudi Arabien, kan lova att det inte skulle blivit lika kontroversiellt om det var bothguys dem ansökte om.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Snark...Att köpa produkter för att någon blond silikonbrutta visar upp dem känns väldigt förlegat. Inte ens finniga småkillar går på sånt längre...

Går på vadå? sexism?
Nä för det har ju inte fungerat för oss.. de senaste 10 miljoner åren.. jackass..

Permalänk
Medlem

verkar som att olika målgrupper tkr olika ^^

Permalänk
Medlem

Blir lätt MSI för hela slanten nästa uppgradering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Går på vadå? sexism?
Nä för det har ju inte fungerat för oss.. de senaste 10 miljoner åren.. jackass..

Går på att köpa produkter som egentligen är skit! Sicket åsneanus *haha*

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Du ser inte skillnaden mellan att stå upp för sin sak och att försöka förbjuda andra från att göra det som de tror på, för att man själv anser att sin egen ståndpunkt är den "rätta" något som man baserat på moral istället för vetenskap.

Det finns otroligt mycket vetenskap som bevisar att kvinnor idag är förtryckta under en social struktur som har skapats av ett patriarkat under flera decennier. Detta berörs i både mediakunskap, psykologi, genusvetenskap, stadsvetenskap med många fler. Så att kämpa för allas lika värde och att de ska känna sig fira tycker inte jag är att förbjuda någon från att göra det dom vill, bara att upplysa om det som skadar fler än det gör gott.

Ibland måste man se saker och ting ifrån ett större perspektiv än det egna jaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Kolla inte på de halvnakna tjejerna då, vad är problemet?

Inget problem, tycker bara det är löjligt att ha tjejer där för att få fler som köper deras produkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Varför är sex så fel?

Vem har sagt att sex är fel? Och var är sexet? Om du tycker lättklädda tjejer är sex så vet iaf inte jag vad sex är längre...

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oathwood:

Det finns otroligt mycket vetenskap som bevisar att kvinnor idag är förtryckta under en social struktur som har skapats av ett patriarkat under flera decennier. Detta berörs i både mediakunskap, psykologi, genusvetenskap, stadsvetenskap med många fler. Så att kämpa för allas lika värde och att de ska känna sig fira tycker inte jag är att förbjuda någon från att göra det dom vill, bara att upplysa om det som skadar fler än det gör gott.

Ibland måste man se saker och ting ifrån ett större perspektiv än det egna jaget.

Okej så ingen kvinna skulle vilja se halvnakna män på en väldigt stor event där inprincip bara
kvinnor är? Du måste ju se från båda håll. Sex säljer, så är de bara.

Citat:

Vem har sagt att sex är fel? Och var är sexet? Om du tycker lättklädda tjejer är sex så vet iaf inte jag vad sex är längre...

De är ett talesätt. Sex är ett allmänt uttryck för sexuellt överlag. Inte bara "akten" eller vad du vill kalla de.

Permalänk
Inaktiv

Lägg av, alla vet att sex är det som säljer bäst. Och i IT sammanhanget,samt i turneringar är det inget nytt med lättklädda bimbos som inte fyller något syfte, så varför börja böla över detta?

Permalänk
Medlem

Fånigt. Det blir naturligt på det här viset i alla mansdominerade intressen. Har ni varit på en bilmässa någon gång? Eller kanske en vapenmässa? Det är ett uråldrig sätt att locka kunder på, och jag förstår inte varför folk ska stoppa det med förbud. Ifall det inte hade fungerat hade företagen inte brytt sig om att använda booth-babes.

Sen vet jag inte varför ni vill ha bättre könsfördelning inom e-sporten överhuvudtaget, för att få lättare motsånd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

Ja, det vore mycket bättre om alla gick runt så här hela livet. Usch för att visa hud.

Visa signatur

Games!

Permalänk

Inget fel på bikini. Do it.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem

Sjukt löjligt, sverige måste vara det enda landet i världen där männen är mer diskriminerade än kvinnorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Okej så ingen kvinna skulle vilja se halvnakna män på en väldigt stor event där inprincip bara
kvinnor är? Du måste ju se från båda håll. Sex säljer, så är de bara.

De är ett talesätt. Sex är ett allmänt uttryck för sexuellt överlag. Inte bara "akten" eller vad du vill kalla de.

Nu var det inte talesättet jag ville poängtera. Det var frågan.

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nefus:

Åh nej naken hud! Usch och fy! Folk kommer bli traumatiserade för livet! Det märks att Sverige är feminismens Saudi Arabien, kan lova att det inte skulle blivit lika kontroversiellt om det var bothguys dem ansökte om.

Exakt, är emot feminism till 100% men är för kvinnorätt. 2 väldigt stora skillnader.
Här är du Paolo Roberto med bra sätt:
http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw

Permalänk
Medlem

Tror svenskar i allmänhet är trötta på moralkärringsamhället som Sverige anammat. Trots detta är det ingen som ifrågasätter halvnakna killar med 8-pack som syns i alla musikvideos mm. Eller varför inte tanter som kollar på stripshower är roliga och "frigjorda", medan män utmålas som "fula gubbar". Naket på lika villkor är det som gäller i min värld. Synd bara att alla halvnakna tjejer i dessa sammanhang ser ut som riktiga partyhål. Dock tycker jag att naket är irrelevant på dreamhack, men förbud är ju i löjligaste laget.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Hade det vart lättklädda män hade ingen brytt sig, löjligt tycker jag! Det är ju sånt här som skapar könsfördelningar.

Permalänk
Inaktiv

Att anordna en tävling för booth-babes kanske inte var det brightaste. Då borde det ha varit en Miss MSI och en Mr MSI med chans att vinna dator osv. På tal om det, så minns jag att när jag pluggade i Högskolan i Borås så hade kåren en ladies night show med inhyrda manliga strippor för de kvinnliga studenterna. När man ville hyra in kvinnliga strippor, då blev ett jävla liv och det förbjöds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

Jag röstade nej och kan säga att jag står för det. Jag uppskattar damer för deras yttre samt inre skönhet. Så gör även min flickvän och troligen flera andra kvinnor. Det är vad jag tror iaf.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Orka klaga på sånt här, va fan fram med brudarna...
Det enda jag tycker va fel är att dem skulle ha bikini på sig !!
synd dem inte var nakna istället !!!
rösta givetvis "JA..
Precis som de som röstade nej inte stått vid MSI:s monter o bara dreglat o glott på brudarna. ONÄ !!!!
BRINN

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Okej så ingen kvinna skulle vilja se halvnakna män på en väldigt stor event där inprincip bara
kvinnor är? Du måste ju se från båda håll. Sex säljer, så är de bara.

Om man vänder på det så är det med stor sannolikhet männen det scenariot som känner sig förtryckta och måste visa upp sina kroppar för att känna tillhörighet. Bara för att något funkar betyder det inte att det är rätt. Marknaden ska inte forma människan och ska inte heller ta makten över våra värderingar och vår moral. Alla ska få vara fria i sin egen kropp. Som jag sa förut, tänk större än det egna jaget. Om du inte greppar det med en gång, sätt dig ner och tänk ett tag på vad det kan innebära.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

Vilka djävla tvestjärtar är det som röstar ja?

Permalänk
Medlem

Det är ju frivilligt så har inget emot det...

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM