MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Jag ser mig inte alls så. Jag ser en struktur i samhället som hindrar människor från att vara sig själva. En struktur som får människor att göra sig till och kanske ställa upp på saker som de innerst inne inte vill. När det gäller hur folk har sex så spelar in det någon roll för mig så länge man inte skadar sig själv eller någon annan.

och jag ser att du inte har några direkta belägg mer än din subjektiva åsikt.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Hade ju varit trevligt med några tjejer över 18 då alla andra (som inte är crew) är typ 14 år
Är ju som sagt frivilligt att ställa upp så varför bry sig? Vill du inte skit i det då!

Permalänk

Dagens I-lands problem ^^

Permalänk
Medlem

Bah, det handlar inte om kvinnor ska få bestämma själva om de vill ställa upp och inte heller huruvida det är trevligt med naken hud.

Tycker ni inte det är lite förolämpande att MSI tror att bikinibrudar i båset påverkar ert val av moderkort, när vi alla vet att det är (åtminstone bör vara) detaljnördigheter och pris som bestämmer? Hur korkad tror de att man är, sådana beslut ska tas ovanför byxlinningen. Det vore bättre att de hade folk som kan nå't om produkterna istället, det är bara pinsamt med människor som används som utsmyckning oavsett om det är en bilshow eller en hårdvarumonter.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Dubbelmoralens Väktare slår till igen! Att ha tjejer i bikini på ett Dreamhack är sexsitsigt men att "visa massor av hud" i media är OK. Skvaller media har massor av artiklar om vem som har den "snyggaste" bikini kroppen. Varje vår är kvälls pressen fyllda av tips hur man får en snygg bikini figur. Med bilder! Och där är det ok ?

Skrivet av Eavo:

Japp, rätt där.

För er som har sett rammsteins "pussy" så gjorde den ett jävla ljud av sig med den videon och då flög dem ännu högre upp. Detta är bra för MSI oavsett hur dem egentligen får kritik. Sålänge det inte är kritik direkt mot produkten dem säljer.

Skrivet av Andreas D:

Den som har hand om MSI:s satsning på Dreamhack är faktiskt en kvinna.

Exakt. "All reklam är bra reklam". Frågan är om inte MSI medvetet gjorde detta för att publicitet. Om man istället hade annordnat en tävling i Laura Croft look a like eller någon annan spel babe så skulle det inte ha väckt uppmärksammhet. Eller ännu bättre hyra in proffisonella modeller att uppträda som spel babes så skulle inga ha reagerat! Att gå ut med en bikini tävling i facebook var vifta med det röd skynket framför tjuren. Att en kvinlig reklamchef gör ett sådant här misstag 2011 får mig att undra.
Dessutom så tvivlar jag att folk idag köper hårdvara pga lättklädda modeller. Test sijter, pris mm betyder mycket mer när det kommer till försäljning.

Frågan är hur kunde xboxflickan gå på dribblingen ?

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

This is my opinion, you are welcome to disagree.

Around 500,000 people in the world are models, these models get paid to do what they obviously like to do. That's what most people would say is part of the perfect life. I'm sure this blogger-girl, likes to blog and she's happy she found her place. And then there are people who have to get drunk each weekend to make it through another week of their jobs.

Onto the topic, MSI is a good company, though their idea was very unprofessional, they made it about women instead of their products. They should have hired real models and paid them for the job. Booth Babes have been around for a while, I'm sure there's a fun story how the first booth babes came to be, maybe they'll make a movie about it. Until then, it's all about the products, booth babes helps to sell the product and that's all there is to it. It's not to degrade women, degrading women is to make them do something they don't want to do. Degrading: Causing a loss of self-respect; humiliating, the individual. Actually, when you think about it, the blogger-girl and the rest of them, degraded these women who signed up for the competition, not just by saying what they wanted to do was wrong, they made MSI agree. Making MSI degrade them as well.

I'm sure there are people who feel the same way the blogger-girl does, but towards bloggers. Models have been around forever and there's nothing wrong with it, like someone said earlier "it's been around forever, like beating kids and Jewish-hatred, so should that be ok as well?", beating kids have been normal for a couple of millenniums, now it's illegal and it should be. And a hatred for Jews is an opinion, as well as hatred for anything else. But it's not illegal to hate. Hitler ended up doing the worst thing that's ever happened to the world with his hatred, he told people his opinion was the right one and people followed him, even Jews themselves. I'm not saying the blogger-girl will do the same thing, but it's starting to get out of hand with who's right and what's wrong.

Modelling shouldn't be a problem, because it's not hurting anyone but the women and men who think it's wrong, and they are never a part of the process. They want us to think like them, but when we have another side of the story, they call us sexist.

Stop hating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakz:

http://i56.tinypic.com/262wnb5.jpg

verkar som att olika målgrupper tkr olika ^^

Då får vi se till att göra det lite jämnare
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&arti...

Permalänk
Medlem

Förbjud Ladies Night också i sådana fall.

Det är en MÄSSA, klart det ska finnas lättklädda brudar. Ingen som tvingar fula brudar att titta eller känna sig mindre värda.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk

Jag tycker om lättklädda damer, jag har ej heller något emot lättklädda män.
Och tycker att allt som livar upp lite är helt ok.
Störs man av lite naket kanske man ska söka sig till ett amish samhälle eller flytta till mellanöstern och skaffa burka.

Permalänk
Medlem

Löjligt :). Hade en kompis som sökte. Synd ju.

Sex, tjejer och skönhet säljer - sådan är världen. Bara predikande moraltanter och "speltestare" från P3/aftonbladet/populärmedia som ser sig tvingade att följa vad som uppfattas som moraliskt korrekt. Nej, detta är inte bra. Det är ju också en fråga om frihet. Min kompis ville söka för att hon tycker om att visa upp sig och att det verkade som en kul grej. Vad har andra för rätt att komma och säga åt henne att "Du kan ju inte visa upp dig sådär".

Nej, de tjejerna/individerna borde inte försökte pressa sina egna osäkerheter på dessa individer. (Nej, inte bara tjejer som röstat ja, antar jag)

Seriöst. Sverige är en jävla bubbla ibland med en sexualsyn som påminner om puritanism. Skärpning.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av repeats:

Around 500,000 people in the world are models, these models get paid to do what they obviously like to do. That's what most people would say is part of the perfect life. I'm sure this blogger-girl, likes to blog and she's happy she found her place. And then there are people who have to get drunk each weekend to make it through another week of their jobs.

Onto the topic, MSI is a good company, though their idea was very unprofessional, they made it about women instead of their products. They should have hired real models and paid them for the job. Booth Babes have been around for a while, I'm sure there's a fun story how the first booth babes came to be, maybe they'll make a movie about it. Until then, it's all about the products, booth babes helps to sell the product and that's all there is to it. It's not to degrade women, degrading women is to make them do something they don't want to do. Degrading: Causing a loss of self-respect; humiliating, the individual. Actually, when you think about it, the blogger-girl and the rest of them, degraded these women who signed up for the competition, not just by saying what they wanted to do was wrong, they made MSI agree. Making MSI degrade them as well.

I'm sure there are people who feel the same way the blogger-girl does, but towards bloggers. Models have been around forever and there's nothing wrong with it, like someone said earlier "it's been around forever, like beating kids and Jewish-hatred, so should that be ok as well?", beating kids have been normal for a couple of millenniums, now it's illegal and it should be. And a hatred for Jews is an opinion, as well as hatred for anything else. But it's not illegal to hate. Hitler ended up doing the worst thing that's ever happened to the world with his hatred, he told people his opinion was the right one and people followed him, even Jews themselves. I'm not saying the blogger-girl will do the same thing, but it's starting to get out of hand with who's right and what's wrong.

Modelling shouldn't be a problem, because it's not hurting anyone but the women and men who think it's wrong, and they are never a part of the process. They want us to think like them, but when we have another side of the story, they call us sexist.

Stop hating.

Erh? MSI Troll?!?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oathwood:

Det finns otroligt mycket vetenskap som bevisar att kvinnor idag är förtryckta under en social struktur som har skapats av ett patriarkat under flera decennier. Detta berörs i både mediakunskap, psykologi, genusvetenskap, stadsvetenskap med många fler. Så att kämpa för allas lika värde och att de ska känna sig fira tycker inte jag är att förbjuda någon från att göra det dom vill, bara att upplysa om det som skadar fler än det gör gott.

Ibland måste man se saker och ting ifrån ett större perspektiv än det egna jaget.

Kvasivetenskap ja.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av repeats:

Models have been around forever and there's nothing wrong with it, like someone said earlier "it's been around forever, like beating kids and Jewish-hatred, so should that be ok as well?", beating kids have been normal for a couple of millenniums, now it's illegal and it should be. And a hatred for Jews is an opinion, as well as hatred for anything else. But it's not illegal to hate. Hitler ended up doing the worst thing that's ever happened to the world with his hatred, he told people his opinion was the right one and people followed him, even Jews themselves

You obviously missed my point. I was trying to highlight the moronic use of the "it's been around forever" -argument which is really an non-argument because it doesn't actually say anything about the issue at all, it's just a very childish statement.
I was NOT trying to compare the two examples to the issue at hand!

And yes, hatred is not illegal, but prosecution based on ethnicity or religious beleif is and that is what that sort of hatred more often than not leads to. But that is quite beside the point and off-topic.

Also, as you probably read further down in my post, I am not against the use of Models. I just think it could've and should've been handled in a more tasteful manner by MSI.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oathwood:

Om man vänder på det så är det med stor sannolikhet männen det scenariot som känner sig förtryckta och måste visa upp sina kroppar för att känna tillhörighet. Bara för att något funkar betyder det inte att det är rätt. Marknaden ska inte forma människan och ska inte heller ta makten över våra värderingar och vår moral. Alla ska få vara fria i sin egen kropp. Som jag sa förut, tänk större än det egna jaget. Om du inte greppar det med en gång, sätt dig ner och tänk ett tag på vad det kan innebära.

Ja du från man inte som man vill kan man alltid tvinga andra att tycka som man vill. Nu menar jag inte dig utan folk i allmänhet. Män som bryr sig om sitt yttre tycker jag blir vanligare även idag och visst det ser lite annolunda ut men det är märkes klockar fin slipsar. Samhörighet med kläder är väldigt vanligt och jag tror nästan att det är något primitivt med det. Både hanar och honor visar sig från sin bästa sidan för att få en partner. Lite de livet går ut på. Jag tycker det är bra att du står på dig i din åsikt och jag tar gärna till mig av dina åsikter. Om jag tycker dina argument stämmer.

Jag tycker det är ok är gå lätt klätt eller med burka om man vill det. Turban eller uniform lika så.

Man ska få ha vilka kläder man vill utan att blir dömd på förhand. Tyvärr funkar det inte riktigt så men jag tycker det iaf.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

*Räcker upp handen i luften*

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Feminist Sverige slår till igen!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Inaktiv

Inga boothbabes kan få mig välja ett MSI-moderkort igen. Så enkelt är det bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

och jag ser att du inte har några direkta belägg mer än din subjektiva åsikt.

Människor som är framgångsrika eller av någon annan anledning känner stor trygghet i en viss struktur vidmakthåller ofta dogmatiskt att det inte finns brister i den. Även om du har en annan åsikt så bör du ha förmågan att teoretiskt problematisera din världsbild, dvs bara för att jag inte slänger upp en länk som säger 1+1 = Feminism är bra! så innebär det inte att problemet inte existerar. Man skulle även kunna hävda att ditt behov av kvantitativa bevis är ett resultat av en uppfostran under en klassiskt manlig norm. Men det är så klart bara min subjektiva åsikt.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oathwood:

Det finns otroligt mycket vetenskap som bevisar att kvinnor idag är förtryckta under en social struktur som har skapats av ett patriarkat under flera decennier.

Det är viktigt att skilja på historisk fakta och pseudovetenskap som "genusforskning". Det förvånar mig gång på gång hur människor som kan tycka att alla människors/köns lika rättigheter är viktigt inte inser - oavsett hur många gånger folk påpekar detta - att det finns kvinnor och män som av sin egen fria vilja vill delta i tävlingar som detta för att de tycker om att visa upp sig, stå på scen eller "preforma". Vi har ett fritt samhälle - om du inte vill titta så titta inte. Svårare än så är det faktiskt inte.

Bara för att människor är olika och tycker om olika saker i livet så betyder det inte att de är mindre värda eller inte ska få lov att göra det de vill göra. Även om det de vill göra kanske råkar vara något du inte tycker om.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Kul mening!:D Det borde inte förbjudas men du hade tolkat det som oprofessionellt.:P Det är som att säga: "Jag har inget emot pudlar, men dom borde inte få finnas"...:D;)

Euhm, va? Nej? Om man ska ta till ditt egna exempel om pudlar så betyder det "Jag har inget emot pudlar, men jag vill inte ha en själv".

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

vafan Hollister har ju fan astränade killar med badbyxor utanför sina butiker och det älskar tjejerna, varför blir det sånt tjut om dethär?

felstavning
Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Euhm, va? Nej? Om man ska ta till ditt egna exempel om pudlar så betyder det "Jag har inget emot pudlar, men jag vill inte ha en själv".

Okej, kanske?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Trams trams och trams, världen behöver ta mig fan släppa loss lite, det börjar bli mycket nu!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Människor som är framgångsrika eller av någon annan anledning känner stor trygghet i en viss struktur vidmakthåller ofta dogmatiskt att det inte finns brister i den. Även om du har en annan åsikt så bör du ha förmågan att teoretiskt problematisera din världsbild, dvs bara för att jag inte slänger upp en länk som säger 1+1 = Feminism är bra! så innebär det inte att problemet inte existerar. Man skulle även kunna hävda att ditt behov av kvantitativa bevis är ett resultat av en uppfostran under en klassiskt manlig norm. Men det är så klart bara min subjektiva åsikt.

med tanke på att jag enda sedan jag lärt mig prata mer eller mindre frågade efter hur saker funka och ville veta EXAKT varför det var si eller så alltså letade efter "kvantitativa bevis" tillsammans med att jag är uppfostrad av en ensam mamma och en stora syster som bara ville ha en lilla syster och försökte få mig att ha klänningar när hon var barnvakt så har jag svårt att tro på ett ord av det du nämner då det uppenbarligen verkar vara en massa rappakalja.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av repeats:

Around 500,000 people in the world are models, these models get paid to do what they obviously like to do. That's what most people would say is part of the perfect life. I'm sure this blogger-girl, likes to blog and she's happy she found her place. And then there are people who have to get drunk each weekend to make it through another week of their jobs.

Onto the topic, MSI is a good company, though their idea was very unprofessional, they made it about women instead of their products. They should have hired real models and paid them for the job. Booth Babes have been around for a while, I'm sure there's a fun story how the first booth babes came to be, maybe they'll make a movie about it. Until then, it's all about the products, booth babes helps to sell the product and that's all there is to it. It's not to degrade women, degrading women is to make them do something they don't want to do. Degrading: Causing a loss of self-respect; humiliating, the individual. Actually, when you think about it, the blogger-girl and the rest of them, degraded these women who signed up for the competition, not just by saying what they wanted to do was wrong, they made MSI agree. Making MSI degrade them as well.

I'm sure there are people who feel the same way the blogger-girl does, but towards bloggers. Models have been around forever and there's nothing wrong with it, like someone said earlier "it's been around forever, like beating kids and Jewish-hatred, so should that be ok as well?", beating kids have been normal for a couple of millenniums, now it's illegal and it should be. And a hatred for Jews is an opinion, as well as hatred for anything else. But it's not illegal to hate. Hitler ended up doing the worst thing that's ever happened to the world with his hatred, he told people his opinion was the right one and people followed him, even Jews themselves. I'm not saying the blogger-girl will do the same thing, but it's starting to get out of hand with who's right and what's wrong.

Modelling shouldn't be a problem, because it's not hurting anyone but the women and men who think it's wrong, and they are never a part of the process. They want us to think like them, but when we have another side of the story, they call us sexist.

Stop hating.

Agreed!

The sexual selection concept arises from the observation that many animals develop features whose function is not to help individuals survive, but help them to maximize their reproductive success. This can be realized in two different ways:

1. by making themselves attractive to the opposite sex (intersexual selection, between the sexes); or
2. by intimidating, deterring or defeating same-sex rivals (intrasexual selection, within a given sex).

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doodle:

Jag röstade nej. Det är väl upp till tjejerna hurvida dom vill vara lättklädda på events? Det är väl inte upp till oss att bestämma hur de vill leva/arbeta. Moralkärringar.

This.
Som att folk letar efter saker att gnälla på.

Permalänk
Medlem

I den mängd jag konsumerar porr och droger så bör detta knappast sätta något på spel, förutom då att jag möjligen skulle köpa fler MSI produkter vilket jag självkart genast ska göra pga detta TRAMS som kommer från stenkastande feminister och flator med längre hår under armarna än jag har på huvet.

Alla gnällspikar som blir så upprörda kan dra åt <blandade könsord och svordommar här>. Alla måste få tycka och göra som dom vill. Vill ni sen inte stödja det? Inga problem. Men gör inte en cirkus av det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adsa:

vafan Hollister har ju fan astränade killar med badbyxor utanför sina butiker och det älskar tjejerna, varför blir det sånt tjut om dethär?

men man ska ju inte behandla män och kvinnor på samma sätt, eller va?

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av adsa:

vafan Hollister har ju fan astränade killar med badbyxor utanför sina butiker och det älskar tjejerna, varför blir det sånt tjut om dethär?

därför att det är synd om kvinnor men när nått händer killar så ska vi bara bita ihop och kämpa vidare.

kvinnor verkar gilla könsrolls argumentet när det är till nackdel för dom. tycker det är speglades ganska klart på senaste robinson, tjejerna ville ha dit en riktig kar som kunde styra upp läget och blev besvikna på att de som inte var så men dom vill inte ha sin könsroll som att dom skulle laga mat etc etc etc.
(nu är robinson inget bevis för någonting men jag tycker det man fick se där i början speglade ganska bra vad jag ser ute i samhället, MEN MEN MEN det är bara min subjektiva åsikt och jag har inga direkta belägg för det utöver mina egna subjektiva observationer)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

http://www.dn.se/blogg/spelblogg/2011/10/17/kortkort/

Säger det mesta, det handlar inte om moral, eller om naket, strippor ladiesnight etc. Det handlar om att man hellre vill se tjejjer söka sig till sånna här evenmang pga att dom är intresserade. Våga visa att de är tjejjer när de spelar online och till slut komma och spöa skiten ur pojkarna i e-sport.

Titta på lättklädda flickor är enklare o trevligare på andra håll, så som strippklubb eller dylikt.

Edit: Finns ju folk som gärna vill se att "nåt för finniga småpojkar"-stämpeln försvinner från sånna här evenemang.