MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem

Visst är det sunkigt med poster-tjejer för att sälja produkter till män, allt ifrån bilar till datorer.

Jag tycker emellertid att något förbud vore fånigt.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Själv tog jag "osäker", men lutar mot "nej". Som jag ser det är det inte DH:s jobb att förbjuda sådana saker; om MSI vill bli synonymt med sådant beteende så är det upp till dom. Tydligen tyckte de inte det var värt besväret, ser inget fel med det. Eller jo, å andra sidan är det många småkillar på DH nuförtiden - det kanske inte är så jäkla nyttigt att uppmuntra en sådan kvinnobild. Hm.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Bör Dreamhack förbjuda lättklädda reklamtjejer? Nej!

Men lite idiotiskt av MSI att söka arbetskraft på det sättet.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

men man ska ju inte behandla män och kvinnor på samma sätt, eller va?

Jag menade att om dom har det för att locka kunder tycker jag MSI ska få ha snygga tjejer som lockar!

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av limelights:

Jag undrar, helt sonika, vart den där "stormen" är?
Än så länge är det inte ens en fis i rymden i min mening.
För övrigt helt ovärd läsning.
Tack!

Så sant. Att Sweclockers tog upp saken gjorde snarare bloggaren dom UTNÄMNER I ARTIKELN vinnare... Kan gissa på ett par tio-tusen tittare extra till hennes blogg nu... Gud vad bra att ni stödjer henne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

med tanke på att jag enda sedan jag lärt mig prata mer eller mindre frågade efter hur saker funka och ville veta EXAKT varför det var si eller så alltså letade efter "kvantitativa bevis" tillsammans med att jag är uppfostrad av en ensam mamma och en stora syster som bara ville ha en lilla syster och försökte få mig att ha klänningar när hon var barnvakt så har jag svårt att tro på ett ord av det du nämner då det uppenbarligen verkar vara en massa rappakalja.

Så du tror inte att även kvinnor är kapabla till en könsstereotyp uppfostran? Jag är också uppvuxen med en ensamstående mamma och jag fick med mig en extremt könsstereotyp världsbild.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Bör Dreamhack förbjuda lättklädda reklamtjejer? Nej!

Men lite idiotiskt av MSI att söka arbetskraft på det sättet.

Varför? Man får göra vad man vill i showbiz.

Permalänk
Medlem

Jisses. Sist jag såg en så här upprörd Sweclockers-tråd var när Sledgehammer debatterade athlon64 som allra värst för 7 år sedan.

Jag ska inte ge mig in på någon djupare analys. Men det verkar som att den traditionella kvinnosynen inom dataspelsbranschen tappar mark. Det är inte längre en frizon för pojkar och unga män att leka av sig i och slippa "feminist-kärringar". Kanske det som är så upprörande. Sen tror jag inte det spelar så stor roll vad som är juridiskt och moraliskt rätt/fel. Det finns många ställen där är vanligt med monter-tjejer och motsvarande, men Dreamhack hör inte dit längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

Människor som jag, som inte tror på att förbjuda bort varenda liten detalj av våra liv som en minoritet kan tänkas bli upprörd över. Om du personligen blir kränkt av att se lättklädda tjejer sälja produkter, så borde du avstå från att köpa produkterna i fråga, och kanske påpeka till tillverkaren varför du avstår. Bojkotta Dreamhack om du känner så starkt i frågan. Men att förbjuda andra från att syssla med sådant som du personligen inte gillar, och som inte orsakar någon som helst mätbar skada, är ganska magstarkt.

Bra att du röstade ja om du står för den åsikten, men kalla inte oss som röstade nej för snuskgubbar.

Permalänk
Medlem

Så länge killar köper tekniska prylar på grund av att det står någon tuttfia/siliconbabe/atombrallis och ålar sig som en orm vid försäljningsbåset, tycker jag det är helt ok. Så länge killarna handlar tekniskt avancerade prylar och tänker med lilla huvudet kommer detta finnas kvar.
Fine säger jag då, det är killarnas dumhet, inte tjejernas. INGEN av dessa tjejer tvingas till detta utan jag tror faktiskt dom skulle ha det riktigt kul med att se alla tonåriga killar dregla efter dom

Jag röstade nej! kan dessa tjejer tjäna en hacka på detta, vassego!
Dock tycker jag att tekniskt avancerade prylar inte har med sexapeal att göra, träningskläder/redskap, friskvård osv är väl kategorier som mer direkt är kopplat till "må gott", snygghet osv.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Doodle:

Jag röstade nej. Det är väl upp till tjejerna hurvida dom vill vara lättklädda på events? Det är väl inte upp till oss att bestämma hur de vill leva/arbeta. Moralkärringar.

Tänker precis som du! tack!

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är så mycket att bli upprörd över egentligen.
Det var ju inget tvång att ta jobbet. Och ogillar man conceptet en är det väl bara att gå förbi MSI:s bås?
Fast det drar kanske inte så mycket trafik till bloggarna.

Btw, var är xboxflickan?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Avstängd

Haha vilken jävla legendnyhet och så roligt att massa moraltanter ploppar fram
här å där, avundsjuka småtjejer som inte är lika snygga som sina "konkurrenter",
men men låt oss ta en titt på "Xboxflickan" å såga hennes upprörda kommentarer:

Citat:

– Att MSIs produkter inte säljer sig själva, utan det behövs tits’n'ass för att övertyga deras kunder.

Sex har alltid sålt, klaga i så fall på 90 % av all reklam som visas idag, speciellt Coca Cola som funnits räääätt länge.

Citat:

– Att MSI inte är intresserade av att se mig, som kvinna, som kund hos dom.

Inte? Stoppar Inet dig från att beställa MSI-moderkort? Knappast, snacka om förutfattad mening.

Citat:

– Att MSI har en sexistisk och sunkig kvinnosyn.

I så fall bör 90 % av alla som använder sexism i reklam ha samma sunkiga kvinnosyn.

Nä detta e så typiskt avundsjuka tjejer som ej kan bli lika snygga el. få samma
uppmärksamhet som vissa andra. Det är exakt samma sak som när fula killar
gnäller över att snygga killar kan få tjejer. Så gammalt, så lägg av med det.

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Men j*vla feminister...!

Tycker man behöver sätta ner foten lite o skita i vad de har att säga och komma med. Kanske är det enda sättet att få tyst på dem?

Tjejer i bikini sexistiskt? Vad har då bikinitjejer på stranden att göra?
De gör väl sitt eget val, för fan.
Det som är SEXISTISKT är de som ska välja och bestämma åt andra och säga att bara för att du är kvinna har du inga valmöjligheter och du är ett offer!

Det handlar helt enkelt inte vad som är lämpligt/olämpligt, eftersom just radikalfeministerna har haft tillräckligt mycket makt och utrymme för sina utspel länge nog. En strumpa i käften på dem skulle sitta fint.

Mer nakna/lättklädda brudar! Och killar med för den delen för de som vill se sånt!

Här är mitt erigerade långfinger till de som, tycker att det är "sexistiskt". Gå och lägg er o skaffa er ett liv.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Den som har hand om MSI:s satsning på Dreamhack är faktiskt en kvinna.

Haha! detta var ju otippat. Fan vad komiskt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Så du tror inte att även kvinnor är kapabla till en könsstereotyp uppfostran? Jag är också uppvuxen med en ensamstående mamma och jag fick med mig en extremt könsstereotyp världsbild.

läs vad jag skrev igen så förstår du nog lite mer...

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Röstade nej av en rätt enkel anledning, jag gillar frihet och tycker alla förtjänar att vara fria. Det finns inget tvång att delta i MSI´s tävling och det finns ju självklart tjejer som vill syssla med sådant. Det är alltid massa gnäll om tjejer med stora bröst och liknande i spelvärlden och att det inte ger en riktig bild, men tro det eller ej så är inte alla killar muskulösa monster som kan kasta bilar och äta pistol kulor, men där klagas det inte. Kan det vara för att "killar" i det här fallet lärt sig att acceptera att det är ett spel och en flykt från verkligheten.

Alla får ha sina åsikter men låt inte era åsikter förståra någon annans friheter.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hajdeff:

Men j*vla feminister...!

Tycker man behöver sätta ner foten lite o skita i vad de har att säga och komma med. Kanske är det enda sättet att få tyst på dem?

Tjejer i bikini sexistiskt? Vad har då bikinitjejer på stranden att göra?
De gör väl sitt eget val, för fan.
Det som är SEXISTISKT är de som ska välja och bestämma åt andra och säga att bara för att du är kvinna har du inga valmöjligheter och du är ett offer!

Det handlar helt enkelt inte vad som är lämpligt/olämpligt, eftersom just radikalfeministerna har haft tillräckligt mycket makt och utrymme för sina utspel länge nog. En strumpa i käften på dem skulle sitta fint.

Mer nakna/lättklädda brudar! Och killar med för den delen för de som vill se sånt!

Här är mitt erigerade långfinger till de som, tycker att det är "sexistiskt". Gå och lägg er o skaffa er ett liv.

Haha håller fett med, sexistisk el sexigt, whatever, I love it. Radikalfeminister är bara sura oskulder som inte fått
tillräckligt uppmärksamhet från sin pappor som små och nu måste resten av männen i världen lida av detta? WTF.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra så osmakligt, men med tanke på hur mycket ovidkommander yta säljer så har jag viss förståelse...
Däremot tycker jag inte förbud mot lättklädda kvinnor i reklambåsen är rätt väg att gå, bättre att klaga hos resp leverantör.

Jfr, hur hade det sett ut om jag la upp på min FB sida, kom och visa dig lättklädd hemma hos mig så kan du vinna en blabla whatever?

Till sist så okej om det är några som kränger porr på DH så tycker jag det är ok med avklädda damer och herrar, eftersom det då hör ihop i sammanhanget. Men skulle DH gå med på att ha sånt till försäljning? antagligen inte, dubbelmoral som jag ogillar.

/Anders

Permalänk
Medlem

Så länge kvinnorna som utför jobben inte finner sig i en dålig sits har hon ingen rätt att säga vad andra kvinnor kan eller inte kan göra.
Typisk tjurig låtsas feminism.

Bortser man från att det finns yngre pojkar på DH hade jag inte brytt mig ett dugg om dom så stod nakna.
Det är deras egna val! Men nu är det ju trotts allt yngre folk där. Så lapdance tävlingar etc kan man ju iaf skippa

edit: hade det vart lättklädda pojkar dom sökte hade ingen brytt sig. Där har ni "spegelsamhället" hon eftersträvar.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Nu håller jag som sagt inte med xboxflickan.

Men snälla nån.. Att säga "klaga på 90% av all annan marknadsföring innan du klagar på just det jag gillar" funkar ju inte. Det måste ni själva förstå!

Dessutom klagas otroligt mycket mer på allt annan reklam. Det är bara att den inte är lika lätt att pricka in som detta är!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Bahh.. ska feministerna förstöra detta nu också.

Det är ett frivilligt val att ställa upp som modell och därför finns det inget att klaga på.

Permalänk
Medlem

Det är skönt att folk lägger tid på sånt som är viktigt. Arbetsvilkor för de som tillverkar produkterna. Miljöhänsyn. Barnarbete Det är ju sånt som är helt oviktigt. Men hu så hemskt om ett företag har mässflickor. Det är bara applådera er alla som säger att det här är hemskt men gladeligen köper kläder tillverkade av barn där det inte finns nått arbetskydd och 12 timmarsdagar är korta dagar. Ni har prioriterat helt rätt.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

"Tits'n'Ass" säljer så det så! Dessutom är det trevligt att vila ögonen på en läcker tjej som gärna visar upp sig.
Och som Mistard ovan säger, så länge inte tjejerna som utför jobben inte råkar illa ut.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Den som har hand om MSI:s satsning på Dreamhack är faktiskt en kvinna.

Måste säga att jag drog på smilbanden när jag läste denna. Tror inte hon kan ha menat illa heller utan sättet som tävlingen formulerades var totalt fel från början. Vad gäller "booth babes" i allmänhet. Den modell som vill ta ett sånt jobb, I don't care. MSI var bara klumpiga den här gången. Företeelsen lär ju inte försvinna så länge lillhjärnans instinkter pratar (både hos män och kvinnor i dagens samhälle).

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Varför? Man får göra vad man vill i showbiz.

Varför? Om man söker lättklädda modeler på Facebook och bloggar om det, så blir resultatet så här!

Vad tror du hade hänt om dom hade vänt sig till en modellagentur, då hade vi inte skrivit här!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nccish:

Nu håller jag som sagt inte med xboxflickan.

Men snälla nån.. Att säga "klaga på 90% av all annan marknadsföring innan du klagar på just det jag gillar" funkar ju inte. Det måste ni själva förstå!

Dessutom klagas otroligt mycket mer på allt annan reklam. Det är bara att den inte är lika lätt att pricka in som detta är!

Ja, lätt att pricka eller inte, klaga på det som alltid fungerat genom
alla tider så fortsätter jag och övriga marknadsbögar med det.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

BOWA!
https://www.facebook.com/questions/273577972681821/?qa_ref=qd

EDIT:
Men palla att dom tog bort den också. Bring it back ledde ju stort!

EDIT (igen):
UPPE!!!
https://www.facebook.com/questions/273577972681821/?qa_ref=qd

Permalänk

Folk tycker nog man är knäpp men vad fan ska tjejer klä av sig eller att företag använder tjejer när de säljer hårdvara eller bilar mm? Inte är det någon halvsunkig tjej i 25-30 års ålder som vandrat runt som en vandringspokal och som gjort 4 aborter, fettsugit rumpan och stoppat in botox i käften.

Jävla tjuriga jävlar är de med och vill bara visa upp deras bröst 'erhm silikon skit'
nää. Bojkota tjejer därifrån. Sätt in lite vettiga killar från tillverkningsledet som faktiskt vet vad produkterna innehåller och presterar då skulle jag köpt mer produkter än jag gör idag iaf.

Man vill ha tillförlitlig information!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

En fånig tråd om diskriminering. Att erbjuda folk att signa upp som boothbabes indikerar ett eget val. Målgruppen är given. Lättklädda tjejer lockar blickar. Vad är det för fel med att MSI skulle sikta på det? I USA och asiatiska mässor är det nästan alltid massvis med boothbabes. Det är inget fel med att ha mindre kläder på sig om det är ett eget val. Många uppskattar uppmärksamheten och gör det därför. Att få betalt för att få uppmärksamhet låter inte jobbigt. Gjort liknande modelljobb även om det var mer påklätt och jag tyckte det var awesome. Att lyssna på patetiska flamers är bara drygt.

Avundsjuka? Oroliga? Är det fel att visa mer hud? Börjar låta som en religiös sekt där man förknippar lättklädda kvinnor med tvång och porr. Dessa tjejer klär sig så för att de får betalt och uppmärksamhet. Samtidigt. Självförtroendeboost och betalt samtidigt. Galet bra deal. Det går bara för dem som ligger närmare idealen och det är otur, men varför inte låta dessa människor göra sina egna val i livet? Det är ingen som tvingar dem. Hade jag varit en tjej med möjligheten att få betalt för modelljobb hade jag klart gjort det. Sexistiskt? Lite, men snarare opportunistiskt.

Jag skulle titta på tjejerna medans jag betalade för ASUS-kortet i kassan ändå. Ni tror inte att ASUS och andra stora IT-företag har boothbabes på mässor i USA/Asien?

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3