MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

Men j*vla feminister...!

Tycker man behöver sätta ner foten lite o skita i vad de har att säga och komma med. Kanske är det enda sättet att få tyst på dem?

Tjejer i bikini sexistiskt? Vad har då bikinitjejer på stranden att göra?
De gör väl sitt eget val, för fan.
Det som är SEXISTISKT är de som ska välja och bestämma åt andra och säga att bara för att du är kvinna har du inga valmöjligheter och du är ett offer!

Det handlar helt enkelt inte vad som är lämpligt/olämpligt, eftersom just radikalfeministerna har haft tillräckligt mycket makt och utrymme för sina utspel länge nog. En strumpa i käften på dem skulle sitta fint.

Mer nakna/lättklädda brudar! Och killar med för den delen för de som vill se sånt!

Här är mitt erigerade långfinger till de som, tycker att det är "sexistiskt". Gå och lägg er o skaffa er ett liv.

För att bikini hör hemma där det är varmt, där det ska badas helt enkelt där det anses helt okonstlat att vara lättklädd.
Grupptryck och pengar kan få folk att göra mycket som de egentligen inte vill.
Jag förstår att sådana tankar kan vara svårt för dig att ta till sig, men du behöver ju inte vara så arg på andra som känner sig utsatta för det.

/Anders

Permalänk
Medlem

"Moralkärringar", "moraltanter", "politiskt korrekt"? När var det moral blev något fult, oönskat? Särskilt på internet. Är det verkligen ett eftersträvansvärt samhällsklimat där det enbart är lagtexter, om ens dessa, som ger riktlinjer om vad som är ok?

Med tanke på att det hänger mycket yngre ungdomar på DH känns MSIs tilltag direkt olämpligt. Dock borde det avstyras via dialog mellan arrangör - utställare snarare än via förbud.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Trams. Och vad gjorde nu denna bloggare för att få fler besökare? Jo, bloggaren, könsneutralt javisst, tog upp en påtänkt reklamkampanj som diskriminerande, när bloggaren i sin tur, med hjälp av sitt inlägg, om något som handlar om 'naken hud', skaffar fler besökare till sitt existensbekräftelsebehov, även kallat blog.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Kåtbockar, skaffa tjej!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

läs vad jag skrev igen så förstår du nog lite mer...

Nej, jag vet faktiskt inte riktigt vad du är ute efter? Menar du att du utvecklade typiskt manliga drag trots att du är uppfostrad av en kvinna? Det svarade jag ju på. Annars får du gärna försöka förtydliga.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

... Sätt in lite vettiga killar från tillverkningsledet som faktiskt vet vad produkterna innehåller och presterar då skulle jag köpt mer produkter än jag gör idag iaf.

Man vill ha tillförlitlig information!

Detta är vad jag skulle vilja kalla för en förutfattad mening. I tillverkningsledet så skulle jag våga påstå, att majoriteten av arbetskraften är kvinnor. Så ett gäng kvinnor iförda vit, heltäckande overall vore nog mer lämpligt, på så vis så slipper du se så mycket hud.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Varför allt detta hat mot vackra kvinnor?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahl:

"Moralkärringar", "moraltanter", "politiskt korrekt"? När var det moral blev något fult, oönskat? Särskilt på internet. Är det verkligen ett eftersträvansvärt samhällsklimat där det enbart är lagtexter, om ens dessa, som ger riktlinjer om vad som är ok?

Med tanke på att det hänger mycket yngre ungdomar på DH känns MSIs tilltag direkt olämpligt. Dock borde det avstyras via dialog mellan arrangör - utställare snarare än via förbud.

Och du tror inte att dessa 'yngre ungdomar' har sett mycket 'värre' saker? Hur är det olämpligt eller fel att en tonåring får se en lättklädd brud egentligen? De lär ju inte direkt ta skada av det.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd

Känner ärligt för att spamma Xboxflickans blogg riktigt hårt. Men samtidigt känns det som slöseri med tid och energi. För det första är det ju fullt av ANDRA feminister och hönsmorsor där som skriver och håller tönten i handen och ger medhåll. "Duktig flicka, nu har du förstått att vi kvinnor är offer...!"

ARGH!

De ska banne mig veta sin plats.
Alltså, en grupp kvinnor som mer eller mindre BESTÄMMER åt alla andra av det feminina könet, att de är offer och att de "inte har nåt val", alternativt att de "inte vet vad de gör", bara för att de vill uppträda på ett sexigt sätt, etc.

Hur kan det vara OK, att låta dessa ens göra sig hörda? Hur lättlurade är tjejer egentligen? Det sägs ju att tjejer är smartare än killar, eller...?
Radikalfeminister och liknande är lika skadliga för världen som nazister, terrorister och andra extremister. Om inte värre.

=/

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Nej, jag vet faktiskt inte riktigt vad du är ute efter? Menar du att du utvecklade typiskt manliga drag trots att du är uppfostrad av en kvinna? Det svarade jag ju på. Annars får du gärna försöka förtydliga.

du verkar uppenbarligen bara läst hälften av vad jag skrev.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Som folk skrivit så om det hade varit ett kvinnodominerat event med liknande uttagning för män hade det hyllats som ett bra steg i jämställdheten.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hajdeff:

Känner ärligt för att spamma Xboxflickans blogg riktigt hårt. Men samtidigt känns det som slöseri med tid och energi. För det första är det ju fullt av ANDRA feminister och hönsmorsor där som skriver och håller tönten i handen och ger medhåll. "Duktig flicka, nu har du förstått att vi kvinnor är offer...!"

ARGH!

De ska banne mig veta sin plats.
Alltså, en grupp kvinnor som mer eller mindre BESTÄMMER åt alla andra av det feminina könet, att de är offer och att de "inte har nåt val", alternativt att de "inte vet vad de gör", bara för att de vill uppträda på ett sexigt sätt, etc.

Hur kan det vara OK, att låta dessa ens göra sig hörda? Hur lättlurade är tjejer egentligen? Det sägs ju att tjejer är smartare än killar, eller...?
Radikalfeminister och liknande är lika skadliga för världen som nazister, terrorister och andra extremister. Om inte värre.

=/

Ja definitionen av radikalfeminist är ju just att de inte vill att män
ens ska få existera så snacka om SUNKIG syn på män där haha!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

BAM!
Spännande att så många här på sweclockers tycker att det är ok med sånt här. Har ni som vill ha "lite eye candy" ett ständigt behov att vara upphetsad på det mest banala sätt som går att finna i den heterosexuella matrisen?

Kan någon seriöst berätta varför det ska finnas bootbabes till datorkomponenter?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anders_w:

För att bikini hör hemma där det är varmt, där det ska badas helt enkelt där det anses helt okonstlat att vara lättklädd.
Grupptryck och pengar kan få folk att göra mycket som de egentligen inte vill.
Jag förstår att sådana tankar kan vara svårt för dig att ta till sig, men du behöver ju inte vara så arg på andra som känner sig utsatta för det.

/Anders

Öhh, ursäkta, men var fick du luft ifrån? Det är som att du tilltalar mig som att jag tilltalade nån specifikt.

Grupptryck och pengar, säger du? Ursäkta, men tävlingen var öppen och man har fan ändå ett eget val.

Du snackar som en äkta feministkramare och vill gärna ha extra poäng för det.

Äh, palla att ens börja en diskussion med såna som dig.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

Finns väl en del som är gamla nog här för att komma ihåg Pat Pow.. f'låt Lap Power och vilket rabalder det var kring dom när en av ägarna visade sitt dekoltage i deras annonser.

En ovanligt påklädd bild:

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Hedersmedlem

En liten annan infallsvinkel, faktum är att de flesta fackmässor allt mer har börjat ta bort Both brudarna för dem tillför inget egentligen.

De flesta folken på en fackmässa blir snarare mest irriterade om dem skall behöva stå och lalla med någon tjej som är där för att se snygg ut när man vill veta hur företaget har tänkt i sin tillverkning och produktutveckling, något som damerna sällan har något vettigt svar på.

Som exempel så åker jag varje år till Pro light and sound mässan i Frankfurt. Den mässan är ca dubbelt så stor som Elmia och man skall hinna kuta igenom den på 3 dar, utan att missa något viktigt. Snygga tjejer är väll trevligt men inte i ett sådant sammanhang. Där borde fokus vara på produkterna. Personalen i montern bör vara folk som kan svar på frågor rörande företaget och deras produkter allt annat är waste of time and money

Mässor är ju framförallt ett tillfälle då företaget att ha en möjlighet att träffa sina slutkunder direkt utan mellanhänder och ha en dialog. Att då slösa bort tid och pengar på both babes känns ju bara korkat i min mening. Man får ju faktiskt inte glömma att tjejerna har betalt för att stå där. Jag blir ju gladare om dem lägger stålarna på att dela ut lite productsampels och giveaways i stället. Jag menar hur många hade inte blivit gladare och mer intresserade av att få ett givaway USB minne på 16gb med deras produktkatalog på och att de kanske lottar ut ett gäng laptops.

Jag känner faktiskt två tjejer som jobbar som bothbabes och dem vet vad jag tycker. Dem håller dock inte helt med (till min stora förvåning:P). Deras bästa argument brukar vara att det ju i första hand handlar om att dra ögonen till montern så att folk går in i den och kollar. Att detta funkar, köper jag faktiskt till viss del när det gäller stora konsument mässor där det är lätt att försvinna i mängden. Jag är dock övertygad om att påkostade goodiebags drar betydligt mer folk

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

enda jag gillat från MSI var deras lightning-kort o de har jag ändå inte råd med :/ Tycker ASUS gör mycket bättre reklam på t.ex dreamhack...

Permalänk
Medlem

3644 sweclockare vill ha muskulösa män i badkallingar i företagsbåsen.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

De hade gärna fått ha booth babes, om de hade något som helst faktiskt intresse för det de showade för. Och de kan få ha lite mer kläder på sig.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Är inte det här fnissade pinsamt? Ska man i grupp stå med ett fjång och frustra lite upphetsat över kvinnans förmåga att sensuellt röra sig i takt i musiken? Kan någon hjälpa en gubbe att förstå. Ska pojkarna/männen ge tillbaka med snarlika dance moves och kvinna ska sitta och börja flåsa?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

http://xboxflickan.se/wp-content/uploads/2011/10/111019_MSI_E...

BAM!
Spännande att så många här på sweclockers tycker att det är ok med sånt här. Har ni som vill ha "lite eye candy" ett ständigt behov att vara upphetsad på det mest banala sätt som går att finna i den heterosexuella matrisen?

Intressant att så många känner sig tvungna att bete sig så jäkla skitnödigt. De måste verkligen bevisa för sig själv och alla att de visst är så väldigt sofistikerade och inte sänker sig så lågt att de skulle erkänna att lite hud är trevlgit att se. Nej, det får man ju inte göra!

Ja...

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Och du tror inte att dessa 'yngre ungdomar' har sett mycket 'värre' saker? Hur är det olämpligt eller fel att en tonåring får se en lättklädd brud egentligen? De lär ju inte direkt ta skada av det.

Landets största lan är icke ett jämförbart sammanhang med sunkiga porrsidor på internet. Eller med tv-serier med sådana inslag heller för den delen. En händelse gör väl, som du uttrycker det, ingen direkt skada, men i hur många sammanhang kan man peta in lättklädda tjejer (eller killar för den delen) inför tonåringar utan att det riskerar forma osunda föreställningar om kön? Som Oathwood har skrivit i tidigare inlägg, det finns forskning på dessa fenomen. Oavsett om man tittar på det utifrån genus, sociologi, psykologi eller genusperspektiv, med lika höga krav på standard och vetenskaplighet som de naturvetenskapliga forskningsområdena.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Intressant att så många känner sig tvungna att bete sig så jäkla skitnödigt. De måste verkligen bevisa för sig själv och alla att de visst är så väldigt sofistikerade och inte sänker sig så lågt att de skulle erkänna att lite hud är trevlgit att se. Nej, det får man ju inte göra!

Ja...

Eller, så beter sig de som tänkande människor som inte köper vad som säljs till dem? Hud är trevligt att se, men det du har missförstått är att många i den tråden är emot hur hud visas upp. Men du kanske är en av dem som vill kollektivt dela den där trevliga känslan som uppkommer när lite hud uppvisas på ett "sensuellt och små spännande sätt".

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sakki:

Blir lätt MSI för hela slanten nästa uppgradering!

Samma här!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Har för mig att MSI har en holländare och en dansk som reppar dom. Så dom borde veta bättre, sånt här säljer INTE i norden.. allra minst i Sverige.

Permalänk
Medlem

Ja tycker att de ska förbjuda det, inte för att jag inte tycker om det utan för att det är jävligt distraherande att han några lättklädda tjejer runt omkring sig, vill jag kolla på lättklädda tjejer så drar jag till stranden eller badhuset, hur svårt är det?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Men snälla, allt handlar om marknadsföring, om MSI vill ha lätt klädda tjejer för att locka folk till deras monter så personer kan se deras produkter får de väll ha det. Sen hurvida folk tycker det är bra eller inte att locka med nakenhet är ju en helt annan sak, huvudsyftet för MSI är ju att så många som möjligt ser deras produkter, det är ju själva iden med marknadsföring, reklam osv.
Sen har ju tjejerna ett eget val, de blir ju inte tvingade att ställa upp. Tror knappast att tjejerna som ansöker om att får vara med inte vill stå och visa upp sin kropp bara för att få en dator.
Stor del av all reklam idag involverar någonslags nakenhet/sexrelaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=i02BUe...

Är inte det här fnissade pinsamt? Ska man i grupp stå med ett fjång och frustra lite upphetsat över kvinnans förmåga att sensuellt röra sig i takt i musiken? Kan någon hjälpa en gubbe att förstå. Ska pojkarna/männen ge tillbaka med snarlika dance moves och kvinna ska sitta och börja flåsa?

Varsegod jag ger dig Ladies Night!

http://www.ladiesnight.se/2011/

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Är det något som grabbarna på Dreamhack behöver så är det väl lite lättklädda fruntimmer.

Permalänk
Medlem

Lätt go MSI!

Visa signatur

Phenom II B25 @ 2.7ghz , Corsair 2x2gb 667mhz , Seagate 160gb , 3870HD @ 850mhz Core Stock Mem , FSP 400W 85+ Bronze , Ace Ecco 420 Case , Asus M4A78-AM