MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oteknisk:

Min åsikt är att så länge man inte skadar någon annan eller begår brott så gör vad f-n du vill, livet är för kort för att förpestas av moraltanter. Politiskt korrekt är bara trist att vara, spara det till nästa liv.

Du menar alltså på allvar att unga tjejer och även vuxna kvinnor inte skadas av den kvinnosyn som finns? Den kvinnosyn som betingas genom saker som det här.
Det du säger visar bara din enorma brist på insikt i detta ämne och när du pratar om moraltanter, när alla här skriker ur sig "moralpanik" pekar det på antingen en av tre anledningar, ni har ingen moral, ni har ingen aning om vad moral är för något eller så har ni helt enkelt inget jävla vettigt att motargumentera med.

Ni snackar om studier och statistik och en massa hit och dit som säger emot begrepp om sexism och feminism, men det finns ingen fakta som skrivs ut, det finns inga studier ni kan referera till. Var är källorna, var är allt det som kan rasera all genusforskning, sociologi och beteendevetenskap som pekar på precis det jag beskrev i tidigare inlägg?

Dessa korta svar om moralpanik som jag ser om och om igen likt intelligenslösa huliganramsor är bara tecken på att ni inte kan backa upp vad ni säger.
De längre inläggen är mest bara personliga, individuella åsikter om att ni gillar kvinnor och kvinnokroppar, det har inget att göra med kvinnosynen, som hos er är tydligt skev.

Kvinnosynen som ni har, kvinnosynen som blir betingat hos de unga pojkar som går på dreamhack och ser booth babes skadar unga tjejer och kvinnor, men ni kan inte se det för ni går inte i deras skor, ni bemöts inte av det dem bemöts av.

Sluta predika att det inte spelar någon roll... det gör det, för kvinnor, inte för er, men för dem. Jag och alla andra som har mer ödmjuk kvinnosyn ser att det här spelar stor roll. Att ni inte gör det visar bara på en egoism, en trångsynthet och en förmåga att vifta bort allt som andra drabbas negativt av som nonses för att de inte drabbar er... det är rent ut sagt empatilös egoistisk idioti i kvadrat.

Permalänk
Medlem

Jävla jidder, på 04 hade de både hwpr0n och bikinitjejer. Lägg ner moralpaniken och låt folk glo för fan, artister och kändisar tas dit för att glos på, LAN-slynorna kommer för att bli glodda på, båsslynor kommer alltid att finnas.

EDIT: För att inte glömma när elfangel strippade på B-scenen, kan det ha varit 08? Det var fint. Det var bättre förr.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glazarus:

Du menar alltså på allvar att unga tjejer och även vuxna kvinnor inte skadas av den kvinnosyn som finns? Den kvinnosyn som betingas genom saker som det här.
Det du säger visar bara din enorma brist på insikt i detta ämne och när du pratar om moraltanter, när alla här skriker ur sig "moralpanik" pekar det på antingen en av tre anledningar, ni har ingen moral, ni har ingen aning om vad moral är för något eller så har ni helt enkelt inget jävla vettigt att motargumentera med.

Ni snackar om studier och statistik och en massa hit och dit som säger emot begrepp om sexism och feminism, men det finns ingen fakta som skrivs ut, det finns inga studier ni kan referera till. Var är källorna, var är allt det som kan rasera all genusforskning, sociologi och beteendevetenskap som pekar på precis det jag beskrev i tidigare inlägg?

Dessa korta svar om moralpanik som jag ser om och om igen likt intelligenslösa huliganramsor är bara tecken på att ni inte kan backa upp vad ni säger.
De längre inläggen är mest bara personliga, individuella åsikter om att ni gillar kvinnor och kvinnokroppar, det har inget att göra med kvinnosynen, som hos er är tydligt skev.

Kvinnosynen som ni har, kvinnosynen som blir betingat hos de unga pojkar som går på dreamhack och ser booth babes skadar unga tjejer och kvinnor, men ni kan inte se det för ni går inte i deras skor, ni bemöts inte av det dem bemöts av.

Sluta predika att det inte spelar någon roll... det gör det, för kvinnor, inte för er, men för dem. Jag och alla andra som har mer ödmjuk kvinnosyn ser att det här spelar stor roll. Att ni inte gör det visar bara på en egoism, en trångsynthet och en förmåga att vifta bort allt som andra drabbas negativt av som nonses för att de inte drabbar er... det är rent ut sagt empatilös egoistisk idioti i kvadrat.

Varför börjar du med personangrepp? Det är väll jävligt onödigt, jag har min fulla rätt att tycka precis vad fan jag vill utan att bli kallad intelligenslös huligan och annat trams. Kan du inte argumentera utan personangrepp så kan du lika gärna sluta, du vinner inga argumentationer utan retar bara upp folk. Det kan väll aldrig vara ditt mål?

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Kåtbockar, skaffa tjej!

hur får man perfekta gothbrudar om man är skevögd 40 och tjock?

Permalänk
Medlem

As first i was like this:

Then I realized something:

Now I'm out of here!

Det går inte att diskutera med moralkärringar och folk som lever i en skyddad verkstad.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Om ni inte kan argumentera utan att skrika moralpanik eller att ifrågasätta det enda som inte berör de faktiska argument jag tog upp så förstår jag inte varför ni yttrar er heller? Det otroligt långa inlägget jag skrev tidigare noterade en mängd argument, men vad är det för svar jag får på det... ett inlägg om moralpanik (igen, och med ytterligare grovt snack utan substans eller insikt i mer än personlig kåthet), samt ett om peronangrepp. Du menar att det jag skriver är mindre personangrepp än alla som kallar en moralkärring eller feministslödder osv.? Även detta låter mig ju ta till ord som tunnelseende och brist på insikt i de verkliga problemen.
Jag är INTE ute och cyklar om jag påpekar att världsbilden för de flesta här inne, främst de 76% som vill ha booth babes faktiskt är väldigt begränsad.
Vart har ni fått era studier ifrån? Har ni glott på TV eller läst aftonblaskorna för mycket? Har ni suttit med era killgäng och eggat sönder all sociologisk vetenskap inom ämnet med argument som just då verkar vara starka för att att alla håller med om dem, men att de aldrig håller i en verklig debatt?

Det enda jag ser är en enorm rädsla, rädsla för vad? Tror ni att kvinnor kommer att ta över? Att kvinnor kommer sluta vara attraktiva? Att ni aldrig får ligga? Vad? Om tjejer och kvinnor FAKTISKT tar illa upp och mår dåligt över den exploatering av kvinnokroppen som sker likt detta fall, om tjejer reagerar som Xboxtjejen gjorde, hur i helvetika kan ni vara så dumma att ni påstår att ingen tar illa upp av det här? Det är som att alla vet att gräs är grönt, att himmelen är blå, men att vissa kommer och säger att "näe, det är rött och grönt". NI tar inte illa upp, NI skiter i det, NI tar inte skada av sånt här, men det finns en hel grupp människor, indiivider som gör det och som faktiskt stöter på motstånd i de mest vardagliga saker de gör för att de är av det andra könet. Tror ni på allvar att ni när ni sitter i erat mörka datorrum och hittar på argument som ni börjar tro är likvärd fakta har en ödmjuk och helhetstäckande överblick av problemet? Kan ni förkasta all vetenskap som gjorts på området för att... ni är rädda och arga? För att ni är kåta och vill se brudar?
Väldigt svagt stöd för era argument måste jag säga och alla femhundra inlägg om moralpanik visar ju också bara på att ni slår lock för öronen.

Så frågan är vilka som ska sluta Oteknisk, ska jag som ändå har presenterat argument som berör problemet sluta? Eller alla de som enbart använder personangrepp som instrument för sin sak? Kanske behövs det lite personangrepp för att få folk att reagera istället för att såsa igenom argumenten och skriva sina vanliga inlägg om moralpanik. Det kanske behövs att man slår dem med slägga, bildligt talat för att folk ska ta in vad man säger, ty vä rr.

Det jag säger är att du påstår saker om verkligheten som inte stämmer, du får tycka vad du vill i din egen kammare, men när du skriver ut det i offentligt rum, som det här faktiskt är, ja då får du räkna med att folk reagerar om du har fel. För du har fel, folk tar skada av sånt här, du ser det inte, du blundar säkert eller skiter i det, men folk tar skada, även killar (läs tidigare inlägg), så säger du att saker inte spelar roll, vad ska man då tycka om dig? Att du såklart är en helgo gosse med ett hjärta av guld? Give me a focking break.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ford:

Jo, det ÄR dumt av dig. Det finns vetenskapliga STATISTISKA studier om vad som är biologiskt mer gångbart när det gäller skönhet. Skönhet ligger hos betraktaren är ett billigt påstående.. förvisso sant men rätt meningslöst. Skönhet måste väl kunna ligga hos betraktade också? Det är kul att alla inte tycker lika och jag har själv något avvikande smak. Men varken jag eller någon annan ärlig man säger att Megan Fox inte har skönhet.

Radikalfeministerna har tilldelats rätt redan... deras tes diskuteras som axiom i offentliga rum trots att den är enkel att motbevisa. Helt totalt galet. MSI bad om ursäkt... givetvis inte ärligt menat, men ändå ett nederlag för frihet, förnuft och vetenskap.

Hoho. Så skönhet är vetenskapligt bevisat. Via statistiken till och med. Hur är den objektiva skönheten bevisad? Vilka grunder är tes byggd ps? Hur såg urvalet ut? Vem gjorde studien? Vem finansierade studien. Fungerar ens statistik för att mäta en värdering som denna?

Nu är jag ingen fena på samhällsvetenskaplig multivariat variabelanalys, men jag har svårt att se att någon som seriöst använder denna metod gör det för att finna sanningar.

Och nej. Fox är ingen skönhet enligt mig. Så enkelt var det att bevisa dig.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glazarus:

Om ni inte kan argumentera utan att skrika moralpanik eller att ifrågasätta det enda som inte berör de faktiska argument jag tog upp så förstår jag inte varför ni yttrar er heller? Det otroligt långa inlägget jag skrev tidigare noterade en mängd argument, men vad är det för svar jag får på det... ett inlägg om moralpanik (igen, och med ytterligare grovt snack utan substans eller insikt i mer än personlig kåthet), samt ett om peronangrepp. Du menar att det jag skriver är mindre personangrepp än alla som kallar en moralkärring eller feministslödder osv.? Även detta låter mig ju ta till ord som tunnelseende och brist på insikt i de verkliga problemen.

Håller fullständigt med dig och det är strongt av dig att fortsätta lägga fram sakliga argument och enbart få massa pladder som svar. Det brukar oftast bli så när normer och värderingar hos icke reflexivt beteende kommer upp på tal. Tyvärr.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evoedde:

Dock inte då du står och poserar halvnaken.

Låter som vilket krog som helst....

Permalänk
Medlem

Om de "verkliga problemen" i Sverige är feministskit så har vi det jävligt bra. Narkotikahandel, utpressningsverksamhet, människohandel och de våldsbrott som är till direkt följd av dessa är alltså bara av mindre allvarlig art... Ok. Jag köper det. ELLER INTE.

Moral.. Som jag ser det så, handlar man moraliskt rätt så handlar man efter samhällets etiska spelregler och eftersom det är "ok" för tjejer att gå lättklädda på krogen till exempel så ser jag inget fel med att ha "booth babes", fan tjejerna får betalt och det är inte som att de är tvingade.

Låt marknaden styra, frihet till folket att göra vad de vill! Varför ska någon komma och säga åt mig vad jag ska tycka/göra? Tyck vad f-n du vill, så tycker jag vad jag vill.

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glazarus:

Det enda jag ser är en enorm rädsla, rädsla för vad? Tror ni att kvinnor kommer att ta över? Att kvinnor kommer sluta vara attraktiva? Att ni aldrig får ligga? Vad? Om tjejer och kvinnor FAKTISKT tar illa upp och mår dåligt över den exploatering av kvinnokroppen som sker likt detta fall, om tjejer reagerar som Xboxtjejen gjorde, hur i helvetika kan ni vara så dumma att ni påstår att ingen tar illa upp av det här? Det är som att alla vet att gräs är grönt, att himmelen är blå, men att vissa kommer och säger att "näe, det är rött och grönt". NI tar inte illa upp, NI skiter i det, NI tar inte skada av sånt här, men det finns en hel grupp människor, indiivider som gör det och som faktiskt stöter på motstånd i de mest vardagliga saker de gör för att de är av det andra könet. Tror ni på allvar att ni när ni sitter i erat mörka datorrum och hittar på argument som ni börjar tro är likvärd fakta har en ödmjuk och helhetstäckande överblick av problemet? Kan ni förkasta all vetenskap som gjorts på området för att... ni är rädda och arga? För att ni är kåta och vill se brudar?
Väldigt svagt stöd för era argument måste jag säga och alla femhundra inlägg om moralpanik visar ju också bara på att ni slår lock för öronen.

Så frågan är vilka som ska sluta Oteknisk, ska jag som ändå har presenterat argument som berör problemet sluta? Eller alla de som enbart använder personangrepp som instrument för sin sak? Kanske behövs det lite personangrepp för att få folk att reagera istället för att såsa igenom argumenten och skriva sina vanliga inlägg om moralpanik. Det kanske behövs att man slår dem med slägga, bildligt talat för att folk ska ta in vad man säger, ty vä rr.

Det jag säger är att du påstår saker om verkligheten som inte stämmer, du får tycka vad du vill i din egen kammare, men när du skriver ut det i offentligt rum, som det här faktiskt är, ja då får du räkna med att folk reagerar om du har fel. För du har fel, folk tar skada av sånt här, du ser det inte, du blundar säkert eller skiter i det, men folk tar skada, även killar (läs tidigare inlägg), så säger du att saker inte spelar roll, vad ska man då tycka om dig? Att du såklart är en helgo gosse med ett hjärta av guld? Give me a focking break.

Just här ligger den egentliga problematiken, det kan finnas människor som tar illa upp av snygga halvnakna kvinnor. Men om du blir kränkt av det, vad händer sen? Inget händer sen, du är kränkt. Men det ger dig inte rätt att bestämma vad andra ska göra. Att ha negativa känslor om något gör en inte rätten att ta ta bort andra rättigheter.

Det finns även en annan problematik med detta. Hela ideén med att anse att kvinnor är svaga individer som måste beskyddas från denna typ av hemskheter är fånig. Kvinnor är inte en minoritet som måste beskyddas, de är inte heller som barn eller förståndshandikappade. De har samma möjligheter som män i samhället. Om de inte klarar av "booth babes" så får de gå i terapi istället.

/Gnejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oteknisk:

Om de "verkliga problemen" i Sverige är feministskit så har vi det jävligt bra. Narkotikahandel, utpressningsverksamhet, människohandel och de våldsbrott som är till direkt följd av dessa är alltså bara av mindre allvarlig art... Ok. Jag köper det. ELLER INTE.

Moral.. Som jag ser det så, handlar man moraliskt rätt så handlar man efter samhällets etiska spelregler och eftersom det är "ok" för tjejer att gå lättklädda på krogen till exempel så ser jag inget fel med att ha "booth babes", fan tjejerna får betalt och det är inte som att de är tvingade.

Låt marknaden styra, frihet till folket att göra vad de vill! Varför ska någon komma och säga åt mig vad jag ska tycka/göra? Tyck vad f-n du vill, så tycker jag vad jag vill.

Du menar att vi , feminister, ska ge fan i att pilla på din privilegierade plats i samhället? Ganska tråkigt att du ställer dig bakom den normativa tanken om fri marknad.
Samtidigt tror många att ett ökad jämställdhet minskar de socioekonomiska problemen som samhället måste hantera. Och med ökad jämställdhet så menar jag såklart ökad individuell frihet. Så jag tror att du får stå ut med att genustänket blir alltmer påtagligt i samhället.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag får se sexiga lättklädda brudar och brudarna får betalt. Win - Win

Hade jag varit en skit het brud hade jag haft säkert dubbelt så mycket subscribers på youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Du menar att vi , feminister, ska ge fan i att pilla på din privilegierade plats i samhället? Ganska tråkigt att du ställer dig bakom den normativa tanken om fri marknad.
Samtidigt tror många att ett ökad jämställdhet minskar de socioekonomiska problemen som samhället måste hantera. Och med ökad jämställdhet så menar jag såklart ökad individuell frihet. Så jag tror att du får stå ut med att genustänket blir alltmer påtagligt i samhället.

Först och främst, hur faan läser du dig till att jag vill att feministerna ska sluta pilla på min "privilegierade" plats?

Vad är en feminist? En som är för lika rättigheter och möjligheter för både män och kvinnor, det är jag med. Så ser det inte ut i samhället idag, positiv särbehandling(LÄS DISKRIMINERING) tillämpas till exempel för att få in fler kvinnor i polisyrket då 50% av platserna viks åt kvinnor fastän det bara är en bråkdel av de sökande som är kvinnor. Kvinnor som kvoteras in i styrelser, döms till lägre straff för samma brott som män osv. Så skulle jag nu vilja bli snut/bli brottsling/sitta i en styrelse så är jag väll inte privilegierad överhuvud taget?

Genustänk i all ära, rättvisa är dock viktigare i min värld.

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oteknisk:

Först och främst, hur faan läser du dig till att jag vill att feministerna ska sluta pilla på min "privilegierade" plats?

Vad är en feminist? En som är för lika rättigheter och möjligheter för både män och kvinnor, det är jag med. Så ser det inte ut i samhället idag, positiv särbehandling(LÄS DISKRIMINERING) tillämpas till exempel för att få in fler kvinnor i polisyrket då 50% av platserna viks åt kvinnor fastän det bara är en bråkdel av de sökande som är kvinnor. Kvinnor som kvoteras in i styrelser, döms till lägre straff för samma brott som män osv. Så skulle jag nu vilja bli snut/bli brottsling/sitta i en styrelse så är jag väll inte privilegierad överhuvud taget?

Genustänk i all ära, rättvisa är dock viktigare i min värld.

Hur jag fick till det undrar du? Eftersom du nämnde ett flertal ting som är av mer vikt så ser du att jämställdhetsdebatten är av mindre vikt. Du rabblade upp en drös ting som är av större vikt och då utgår jag från att du gör det för att påpeka hur oviktig jämställdhetsdebatten är. På ditt sätt att uttrycka dig så gissar jag på att du är man. Du vill att vi ska lösa en hel del andra frågor innan vi ens ska komma till jämställdhetsdebatten. Du vill kort och gott sitt och trycka på din oproblematiserade position i samhället så länge du kan. Du blir upprörd över att objektiferingen av kvinnokroppen blir ifrågasatt då du på ett klumpigt sätt drar ett likhetssträck mellan bootbabes=kvinna på krog. Det visar på att du har en väldigt knepig syn på varför kvinna klär upp sig när de går ut då dessa två inte har något med varandra att göra.

Din tidigare kommentar om att

Citat:

Min åsikt är att så länge man inte skadar någon annan eller begår brott så gör vad f-n du vill, livet är för kort för att förpestas av moraltanter

visar på att du tror att världen är lika för alla. I just detta fall visar du upp åsikt att du tror att en man och kvinnas värld är snarlik. Detta är helt fel då mannens position i samhället är det normativa och reflexiva. Din reaktion att börja svära till en påhittad fiende visar på att du inte alls finner att ifrågasättandet av rådanden norm är bekväm. Och om den är så själv klar, din världsbild dvs, varför ens bli upprörd? .

Genustänk är vad för något enligt dig nu?
Positiv särbehandling är tråkigt, jag håller med dig. Det är en brutal, men effektiv metod som skapar mycket tråkiga i effekter på en gång men antas ha en postiv effekt i det långa loppet. Det är små farligt att göra så anser jag, men jag vågar inte säga mer då effekt av positiv särbehandling är något jag inte vet så mycket om. Men vad tror du har orsakat detta? Tror du att det kan ha att göra med att mannen och kvinnan inte har samma position i livet och får hantera brutalt olika förutsättningar där kvinna gång på gång måste överbevisa sig själv?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Vad har halvnakna tjejer med elektronik att göra? Kan det inte göra en marknadsföring som fokuserar på det de säljer istället för att upprätta små bordellbås?

Nä, vi är inne på 2000-talet nu, ska vi inte kunna ha en liten modernare syn på människor överhuvudtaget?

Vill man titta på nakna tjejer så finns det forum, stripklubbar, mässor och andra sexpartyn för det.

Ta reda på vad en bordell är och kom tillbaka sedan. Förresten, är det inte modernt att kvinnor får jobba med sin kropp om de vill? Man får jobba med det man känner för, det är väldigt modernt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Glazarus:

Du menar alltså på allvar att unga tjejer och även vuxna kvinnor inte skadas av den kvinnosyn som finns? Den kvinnosyn som betingas genom saker som det här.
Det du säger visar bara din enorma brist på insikt i detta ämne och när du pratar om moraltanter, när alla här skriker ur sig "moralpanik" pekar det på antingen en av tre anledningar, ni har ingen moral, ni har ingen aning om vad moral är för något eller så har ni helt enkelt inget jävla vettigt att motargumentera med.

Ni snackar om studier och statistik och en massa hit och dit som säger emot begrepp om sexism och feminism, men det finns ingen fakta som skrivs ut, det finns inga studier ni kan referera till. Var är källorna, var är allt det som kan rasera all genusforskning, sociologi och beteendevetenskap som pekar på precis det jag beskrev i tidigare inlägg?

Dessa korta svar om moralpanik som jag ser om och om igen likt intelligenslösa huliganramsor är bara tecken på att ni inte kan backa upp vad ni säger.
De längre inläggen är mest bara personliga, individuella åsikter om att ni gillar kvinnor och kvinnokroppar, det har inget att göra med kvinnosynen, som hos er är tydligt skev.

Kvinnosynen som ni har, kvinnosynen som blir betingat hos de unga pojkar som går på dreamhack och ser booth babes skadar unga tjejer och kvinnor, men ni kan inte se det för ni går inte i deras skor, ni bemöts inte av det dem bemöts av.

Sluta predika att det inte spelar någon roll... det gör det, för kvinnor, inte för er, men för dem. Jag och alla andra som har mer ödmjuk kvinnosyn ser att det här spelar stor roll. Att ni inte gör det visar bara på en egoism, en trångsynthet och en förmåga att vifta bort allt som andra drabbas negativt av som nonses för att de inte drabbar er... det är rent ut sagt empatilös egoistisk idioti i kvadrat.

Via gärna dina studier i religionen genus är du bussig istället för att sitta där som en mästrande tomte.

På vilket sätt skadas kvinnor av att andra kvinnor väljer att göra vad de känner för med sin kropp? Om man vill jobba som boothbabe är det fritt fram, det är ingen som "studier i genus" ska hindra. Eller skadas du av att vissa män jobbar som snickare? Eller vad är grejen?

Kontentan är att man gör vad man vill med sin egen kropp, vill man ha tighta kläder i ett bås hos en datorförsäljare så gör man det. Punkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Glazarus:

Om ni inte kan argumentera utan att skrika moralpanik eller att ifrågasätta det enda som inte berör de faktiska argument jag tog upp så förstår jag inte varför ni yttrar er heller? Det otroligt långa inlägget jag skrev tidigare noterade en mängd argument, men vad är det för svar jag får på det... ett inlägg om moralpanik (igen, och med ytterligare grovt snack utan substans eller insikt i mer än personlig kåthet), samt ett om peronangrepp. Du menar att det jag skriver är mindre personangrepp än alla som kallar en moralkärring eller feministslödder osv.? Även detta låter mig ju ta till ord som tunnelseende och brist på insikt i de verkliga problemen.
Jag är INTE ute och cyklar om jag påpekar att världsbilden för de flesta här inne, främst de 76% som vill ha booth babes faktiskt är väldigt begränsad.
Vart har ni fått era studier ifrån? Har ni glott på TV eller läst aftonblaskorna för mycket? Har ni suttit med era killgäng och eggat sönder all sociologisk vetenskap inom ämnet med argument som just då verkar vara starka för att att alla håller med om dem, men att de aldrig håller i en verklig debatt?

Det enda jag ser är en enorm rädsla, rädsla för vad? Tror ni att kvinnor kommer att ta över? Att kvinnor kommer sluta vara attraktiva? Att ni aldrig får ligga? Vad? Om tjejer och kvinnor FAKTISKT tar illa upp och mår dåligt över den exploatering av kvinnokroppen som sker likt detta fall, om tjejer reagerar som Xboxtjejen gjorde, hur i helvetika kan ni vara så dumma att ni påstår att ingen tar illa upp av det här? Det är som att alla vet att gräs är grönt, att himmelen är blå, men att vissa kommer och säger att "näe, det är rött och grönt". NI tar inte illa upp, NI skiter i det, NI tar inte skada av sånt här, men det finns en hel grupp människor, indiivider som gör det och som faktiskt stöter på motstånd i de mest vardagliga saker de gör för att de är av det andra könet. Tror ni på allvar att ni när ni sitter i erat mörka datorrum och hittar på argument som ni börjar tro är likvärd fakta har en ödmjuk och helhetstäckande överblick av problemet? Kan ni förkasta all vetenskap som gjorts på området för att... ni är rädda och arga? För att ni är kåta och vill se brudar?
Väldigt svagt stöd för era argument måste jag säga och alla femhundra inlägg om moralpanik visar ju också bara på att ni slår lock för öronen.

Så frågan är vilka som ska sluta Oteknisk, ska jag som ändå har presenterat argument som berör problemet sluta? Eller alla de som enbart använder personangrepp som instrument för sin sak? Kanske behövs det lite personangrepp för att få folk att reagera istället för att såsa igenom argumenten och skriva sina vanliga inlägg om moralpanik. Det kanske behövs att man slår dem med slägga, bildligt talat för att folk ska ta in vad man säger, ty vä rr.

Det jag säger är att du påstår saker om verkligheten som inte stämmer, du får tycka vad du vill i din egen kammare, men när du skriver ut det i offentligt rum, som det här faktiskt är, ja då får du räkna med att folk reagerar om du har fel. För du har fel, folk tar skada av sånt här, du ser det inte, du blundar säkert eller skiter i det, men folk tar skada, även killar (läs tidigare inlägg), så säger du att saker inte spelar roll, vad ska man då tycka om dig? Att du såklart är en helgo gosse med ett hjärta av guld? Give me a focking break.

Är det svagt stöd för ett argument att man ovillkorligen förfogar över sin egen kropp? Du var då en riktigt skadad typ...

Vad är det man tar skada av när man ser andra människors kroppar som inte är klädda i tyg? Det argumentet får du gärna leda i bevis innan du sitter och orerar, din demagog.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Positiv särbehandling är tråkigt, jag håller med dig. Det är en brutal, men effektiv metod som skapar mycket tråkiga i effekter på en gång men antas ha en postiv effekt i det långa loppet. Det är små farligt att göra så anser jag, men jag vågar inte säga mer då effekt av positiv särbehandling är något jag inte vet så mycket om. Men vad tror du har orsakat detta? Tror du att det kan ha att göra med att mannen och kvinnan inte har samma position i livet och får hantera brutalt olika förutsättningar där kvinna gång på gång måste överbevisa sig själv?

Det är omöjligt att förstå vad du menar när du har en så oerhört dålig svenska, tyvärr. Sen är kvotering någonting som varje enskilt företag får ta ställning till, vill ett företag bara ha män i sin styrelse - ja då är det så. Ingenting du eller någon annan har att göra med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Hoho. Så skönhet är vetenskapligt bevisat. Via statistiken till och med. Hur är den objektiva skönheten bevisad? Vilka grunder är tes byggd ps? Hur såg urvalet ut? Vem gjorde studien? Vem finansierade studien. Fungerar ens statistik för att mäta en värdering som denna?

Nu är jag ingen fena på samhällsvetenskaplig multivariat variabelanalys, men jag har svårt att se att någon som seriöst använder denna metod gör det för att finna sanningar.

Och nej. Fox är ingen skönhet enligt mig. Så enkelt var det att bevisa dig.

Snälla gubben, om du inte vet ett ords konnotation, använd det inte! Du ser ut som en fårskalle när du skriver som du gör. Dessutom förstår jag inte hur du tänker dig att finansiären av en studie skulle ha effekt på utfallet. Du bevisar att du har noll insikt i kunskapsfilosofi, vetenskaplig metod och andra elementära saker man bör känna till innan man öppnar truten i sådana här frågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Det är omöjligt att förstå vad du menar när du har en så oerhört dålig svenska, tyvärr. Sen är kvotering någonting som varje enskilt företag får ta ställning till, vill ett företag bara ha män i sin styrelse - ja då är det så. Ingenting du eller någon annan har att göra med.

Hoppsan. Förtydligande kommer nedan:

Positiv särbehandling är tråkigt, det håller jag med dig.Det är en brutal, men effektiv metod. Som ses skapa negativ effekt på kortsikt men antas ha positiv i det långa loppet. Det är farlig metod enligt min mening. Men jag törs inte säga mer då jag inte vet så mycket om dess egentliga effekt. Vad tror du har orsakat positiv särbehandling? Kan det vara så att man och kvinna inte har samma förutsättningar och där kvinna måste gång på gång överbevisa sig själv?

Jag hoppas att Du förstår vad jag menar nu.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Du menar att vi , feminister, ska ge fan i att pilla på din privilegierade plats i samhället? Ganska tråkigt att du ställer dig bakom den normativa tanken om fri marknad.
Samtidigt tror många att ett ökad jämställdhet minskar de socioekonomiska problemen som samhället måste hantera. Och med ökad jämställdhet så menar jag såklart ökad individuell frihet. Så jag tror att du får stå ut med att genustänket blir alltmer påtagligt i samhället.

Är det tråkigt att man ställer sig bakom individuell frihet och rätten till sin egen kropp och arbete? Säger allt om dig din tomte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Hoppsan. Förtydligande kommer nedan:

Positiv särbehandling är tråkigt, det håller jag med dig.Det är en brutal, men effektiv metod. Som ses skapa negativ effekt på kortsikt men antas ha positiv i det långa loppet. Det är farlig metod enligt min mening. Men jag törs inte säga mer då jag inte vet så mycket om dess egentliga effekt. Vad tror du har orsakat positiv särbehandling? Kan det vara så att man och kvinna inte har samma förutsättningar och där kvinna måste gång på gång överbevisa sig själv?

Jag hoppas att Du förstår vad jag menar nu.

Vilka som är anställda på ett privat företag är upp till företaget i fråga. Om företaget bara vill ha män anställda är det givetvis helt okej, och inte upp till någon annan.

Jag hoppas att du förstår vad jag menar nu. Jag förstår dock inte vad du menar med att "kvinna måste gång på gång överbevisa sig själv". Kan du förklara på svenska tack? Eller engelska om du är mer bekväm med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Snälla gubben, om du inte vet ett ords konnotation, använd det inte! Du ser ut som en fårskalle när du skriver som du gör. Dessutom förstår jag inte hur du tänker dig att finansiären av en studie skulle ha effekt på utfallet. Du bevisar att du har noll insikt i kunskapsfilosofi, vetenskaplig metod och andra elementära saker man bör känna till innan man öppnar truten i sådana här frågor.

Hoppsan. Vilket ord var det jag inte får använda enligt dig.
Finansiären av studie brukar säga om studie får dras igång eller ej. Så från start har finansiär en betydande påverkan ja. Noll insikt i kunskapsfilosofi? Troligen ja.. Men jag försöker inte säga att en högst subjekt åsikt om skönhet har fastställts via statistisk
Andra elementära saker?

EDIT: Spännande att du sitter och kräver att jag ska vara kunning i olika akademiska fält för att få säga mitt i den här frågan. Samtidigt som exempelvis Glazarus välgrundade påståenden blir bemöt med fientliga enstaka ord från tex dig och på så sätt är tar bort mening att bemöda sig med sakliga påståenden. Ett typiskt göranden från en pseudovetare?

Skrivet av kungkryss:

Är det tråkigt att man ställer sig bakom individuell frihet och rätten till sin egen kropp och arbete? Säger allt om dig din tomte.

rätten till frihet är något som personer i positiv särställning lutar sig tillbaka emot när deras åskådning ifrågasätts. Du är medveten om det?

Skrivet av kungkryss:

Vilka som är anställda på ett privat företag är upp till företaget i fråga. Om företaget bara vill ha män anställda är det givetvis helt okej, och inte upp till någon annan.

Jag hoppas att du förstår vad jag menar nu. Jag förstår dock inte vad du menar med att "kvinna måste gång på gång överbevisa sig själv". Kan du förklara på svenska tack? Eller engelska om du är mer bekväm med det.

Privata företag? När kom det med i bild?

Nåväl. Kvinna har mindre fritid, mer obetald arbetstid, mer tid lagd åt hushållsarbete (dvs obetald arbetstid) och mer fragmentarisk fritid än män. De får mao arbeta mer än män för att ha samma möjlighet som man. Kvinna måste i många fall göra en större ansträngning för att vara på samma spelplan som man. Enkel men trist fakta. Förstår du mig?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Hoppsan. Vilket ord var det jag inte får använda enligt dig.
Finansiären av studie brukar säga om studie får dras igång eller ej. Så från start har finansiär en betydande påverkan ja. Noll insikt i kunskapsfilosofi? Troligen ja.. Men jag försöker inte säga att en högst subjekt åsikt om skönhet har fastställts via statistisk
Andra elementära saker?

rätten till frihet är något som personer i positiv särställning lutar sig tillbaka emot när deras åskådning ifrågasätts. Du är medveten om det?

Apropå subjektivt så det där ett påstående inte fakta. Lägg av med din mästrande stil, du är inte någons lärare.

Du tjatar på om att skönhet är subjektivt, vilket det är till viss del, MEN faktum är att det finns seriösa studier som VISAR att majoriteten gillar vissa drag och former. Därmed är det bevisat tills det kommit någon annan studie som visar något annat.

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oteknisk:

Apropå subjektivt så det där ett påstående inte fakta. Lägg av med din mästrande stil, du är inte någons lärare.

Du tjatar på om att skönhet är subjektivt, vilket det är till viss del, MEN faktum är att det finns seriösa studier som VISAR att majoriteten gillar vissa drag och former. Därmed är det bevisat tills det kommit någon annan studie som visar något annat.

Ber ödmjukt om ursäkt för att jag har haft en mästrande stil. Förstår nu varför bla kungkyss stör sig på mig. Ska försöka att bättra mig i detta trevliga diskussionsklimat.

Såklart jag tjatar om att skönhet är subjektiv när någon skriver nonsens som detta:

Citat:

]Jo, det ÄR dumt av dig. Det finns vetenskapliga STATISTISKA studier om vad som är biologiskt mer gångbart när det gäller skönhet. Skönhet ligger hos betraktaren är ett billigt påstående.. förvisso sant men rätt meningslöst

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Damn it!!! Nu blir jag grrooooooovt besviken D:

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glazarus:

@tEan

Du vet tydligen inte vad "betinga" betyder och du verkar inte veta ett uns om sociologi, om hur influenser påverkar vår världsbild och våra åsikter utan att vi ser en direkt koppling. Den generella bilden av kvinnor blir väldigt skev pga sånt här, att testosteronstinna tonåringar på dreamhack vill se boobs är hela anledningen till de 76% som vill att dessa brudar ska finnas där, det har ingenting med att det finns de som du menar "vill" visa upp sig. Apropå det finns det ju en mängd sådana tjejer som vid senare tillfälle ångrar sig något enormt, som efterkloka förstår helheten kring det. Det är att dumförklara väldigt många att säga att de "vill" det, det är att försöka räcka efter halmstrån till argument för att du tror att total individuell frihet alltid betyder gott.

Kanske var det den individuella friheten som har skapat många inhumana förhållanden tidigare i människans historia, kanske tillsattes vissa lagar för att reglera det. Men sen finns det något som handlar om att tänka själva, att värdera saker större än sin individuella världsuppfattning. Vi män kan av naturliga skäl inte se de problem kvinnor har i ett ojämställt samhälle, så när de flesta av dem står och säger att de har problem skrattar vi för att vi aldrig sett det, well, no shit sherlock, vi ser den verklighet vi lever i, vi bemöts på ett annat sätt, vi människor har även väldigt bristande förmåga att ens förstå hur vi själva talar och beter oss emot andra, därav mångas chock när de får se sig själva filmade i smyg. Att försöka argumentera om vad som är lagligt och inte blir då befängt, en komplicerad fråga kan bara bemötas komplicerat och lagar är inte komplicerade, de är antingen för eller emot med vissa paragrafriska subdelar, vissa saker kan inte regleras genom lag, endast genom den enkla idén om att vi människor har humant vett innanför pannbenet... vilket såklart är bevisat att det inte fungerar i världen för väldigt många.

Om kvinnor objektifieras baserat på argumenten att "vissa tjejer vill det" och att alla står bredvid och bara anser det är ok då har man extremt bristande verklighetsuppfattning. Att vara myndig handlar inte om att man får göra som man vill, det handlar inte om något annat än ansvar, ansvar för sig själv, för sin näste och för allt omkring en, som grupp och värld. Det är helt befängt att säga att argumentera om att en myndig utför en laglig handling så är det ok. Det finns så många kryphål i lagen så många av de så kallade direktörerna som ger sig själva superbonusar gör det helt lagligt och de är fullt "myndiga" enligt din beskrivning. Ändå så lynchar folk dessa direktörer och kallar det skandal att de gör så... enligt ditt sätt att resonera är det helt ok att de gör så, för det är helt ok att myndiga tjejer objektifieras för att de "vill" det oavsett om de ångrar sig senare eller inte, eller för att företag har laglig rätt att objektifiera, oavsett om det kan leda till en skev kvinnosyn, framförallt på en plats med tusentals pubertala tonåringar som snart är ...myndiga.

Där kollektiviserade du alla och blundar för att vi faktiskt är individer med vitt skilda åsikter och behov.Du menar att,och nu använder jag dina ord,"testosteronstinna tonåringar på dreamhack" ser booth flickor vika ut sej betyder att de troralla kvinnor vill vika ut sej.Det betyder ju att folk tror att alla män begår våldtäkter för de läser om våldtäkter i tidningar som begicks av just män.Eller att alla österrikare var nazister bara för att Hitler var just österrikare,osv.Vad jag undrar är vilka sociologiska institut som lär ut dessa banala generaliseringar?Var tog synen på oss alla som individer vägen?

Det finns en mängd saker som jag också ångrar att jag gjort,det kallas för handling/konsekvens,och är något som alla har ett personligt ansvar för.

Den individuella friheten har också gjort så att civilisationen utvecklats.Utan den så skulle jorden fortfarande vara platt,folk dött av en förkylning osv.

När du skriver "vi män" så gör du grova generaliseringar igen.Bara för att jag är född med en kuk så betyder det inte att jag agerar/tänker lika som alla andra med kuk.Gäller samma sak för handikappade eller vänsterhänta?.

Och här lyser dina försök till moralisering igenom.Lagen är faktiskt det enda rättesnöre vi har och gå efter(på gott och ont) allt annat är bara högst individuella moraliska värderingar.Bara för att du tycker att alla kvinnor objektifieras genom att locka publik med bikini brudar,och att det leder till skev kvinnosyn,betyder inte att alla andra har samma moraliska värderingar eller att din är den rätta.
Angående dina så kallade omoraliska direktörer så gäller handling/konsekvens även för dem.De vet att handlingen de utför är laglig men att de kommer hängas ut i pressen/utpekas som giriga svin pga att de ses som omoraliska av många och får leva med sitt beslut.Så vad är alternativet?Förbud alla sorts bonusar för alla.Förbud mot girighet?(hur det nu skulle gå till).Förbud mot direktörer?.Förbud folk att ta beslut som dom kan komma att ångra senare?
Otrohet då? Inte heller olagligt men moraliskt förkastligt för vissa men inte andra.Ska du förbjuda det också?.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

Va...även vi nördar måste ju få chansen att se en vacker lättklädd kvinna!?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

...

Om jag skulle gå på Dreamhack och se boothbabes skulle jag antagligen bli milt irriterad. Dels så säger det underförstått "hej idiot! vi tror att du kommer köpa vår produkt genom att vi hetsar upp dig lite med tjejer som inte har något att göra med något som pågår här i övrigt" dels så kan det skrämma bort tjejer från att spela, vilket skulle vara tråkigt. Att det skulle vara upp till var och en att gilla/inte gilla/vara boothbabe/inte vara boothbabe stämmer inte, allt du gör inverkar på alla andra. Du har ett ansvar att vara så stor som möjligt. Ni som har barn, skulle ni vilja att er dotter var boothbabe? Jag skulle inte det.

/Johan