MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Kan du inte ta med småbarnen till Dremhack för att det finns tjejer i bikini där?

Tar du inte med dom till stranden eller badhuset heller??

Kan höra förklaringen till det... på stranden: här, mina barn, har folk satt på sig badbyxor och bikini så att de inte ska blöta ner sina vanliga kläder... på dreamhack: Här mina barn, är männen påklädda och kvinnorna i bikini för att... för att, öh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Kan du inte ta med småbarnen till Dremhack för att det finns tjejer i bikini där?

Tar du inte med dom till stranden eller badhuset heller??

Varför är dom inte helt nakna istället ? Det är man ju i omklädningsrummet.

Skulle vara lite kul med 2 lättklädda män istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Du vet vad en gender bender är, va?

Klart jag vet vad det är, men jag vet inte vad det har med detta att göra?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Kan du inte ta med småbarnen till Dremhack för att det finns tjejer i bikini där?

Tar du inte med dom till stranden eller badhuset heller??

Epic svar! Tänkte samma sak. Så dumt med föräldrar som tror sig kunna skydda sina barn från den åh så skadande nakna huden som vi alla fruktar hos oss alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w1ngd3:

Varför skulle du vara sexistisk för att du gillar hur tjejer ser ut i bikini? Gör väl jag med... sen att jag inte tycker att är speciellt upphetsande att de står iklädda bikini vid en MSI monter på ett mässgolv är en helt annan femma...

så här såg dom ut sist

http://www.rakaka.se/images/1092-MSIBOOTHBABES_lopbild.jpg

inte direkt jätte naket om du frågarar mig.

Skrivet av JohnLoco:

Blir förbannad, så jävla pinsamt att vara entusiast i sådana tillfällen. HÖHÖ, JAG GILLAR SKIT OCH SLISK. Inget man kan ta med småbarnen till.

kolla bilden på hur dom såg ut förra gången. om du tycker det är hemskt så lär du låsa in dina barn, tona rutorna och se till att dom absolut inte har tillgång till internet.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Om någon har en unken kvinnosyn (och nördsyn?) är det du, vilket du visar med det uttalandet. Alla lever inte i din lilla moralpaniksvärld.

Jag anser mig själv vara datornörd men jag ställer mig helt emot det som verkar vara den generella synen här, i varje fall bland de som kommenterar och röstar.

För mig handlar det inte om moralpanik någonstans, folk får göra som de vill, det är inte själva nakenheten som stör mig (tro mig, i rätt forum, uppskattar också jag det) utan de faktum att vi har en norm i samhället som säger att kvinnor och män ska vara och uppfattas på vissa sätt. Man bedömer efter kön, inte individ. Jag har själv en dotter i skolåldern och jag jobbar stenhårt för att hon aldrig ska känna sig hämmad eller begränsad av att hon är tjej.

Det har som sagt inte med sex att göra utan vi har en skev struktur. De tjejerna som gör detta gör det av egen fri vilja men samtidigt har de förmodligen bombarderats av olika stereotypa bilder om hur en tjej ska vara och hur hon ska bete sig - alltid fin, alltid duktig, alltid till lags. Förmodligen har de också ofta ganska dåligt självförtroende och vill bli sedda.

Skrivet av WarWolf.667:

Så kvinnor som vill objektifiera sig själv skall givetvis förbjudas, vad ger dig rätt att säga att detta får ni inte göra för det är objektifiering av er själva?
En sak att objektifiera kvinnor som inte vill bli detta, så vitt jag förstod så var detta frivilligt?

Har aldrig förstått varför det skall vara så tabu med nakna kroppar och sex.
Ett bra sätt att få en film med hög åldersgräns är ju att visa en naken kropp, däremot filmer som visar x antal människor som blir skjutna är ok.
Är det konstigt att vår värd ser ut som den gör?

Som sagt, det handlar inte om sex någonstans. För mig får alla gärna springa nakna och idka älskog i var och varannan buske utan att behöva skämmas.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Så bara för att jag gillar tjejer som ser bra ut i bikini så är jag en mansgris och sexistisk?

Det där har du hittat på själv. Det är ingen som säger att man inte kan tycka om att kolla på brudar i bikini!

Citat:

Vad är det för vänsterpartister som inte kan hålla snattran? Låt folk skicka in bilder om dom vill, ni behöver inte deltaga och ni behöver inte bry er om det.

Jag tror knappast det spelar någon roll vilken politisk ideologi man prenumerar på. Jag är långt ifrån vänsterpartist och tycker ändå inte det passar med lättklädda brudar på DH. Hade det gjorts på ett smakfullt sätt så hade det varit en helt annan femma.

Zakalwe förklarade väldigt bra vad det egentligen handlar om:

Citat:

Förstår ni inte att boothbabes skadar DreamHack, MSI och vår community? Vi är intresserade av spel och teknik. Det är det som binder oss samman. Om man vill gå och se på lättklädda flickor, gå på strippklubb eller till stranden. Istället för att sälja ut våra hobbies och intressen till något så billigt och sjabbigt som boothbabes.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk

Det var bättre förr!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det känns lika fånigt att hetsa upp sig över det här som det är fånigt att ens ha booth-girls till att börja med.
Men jag tycker att det är rätt i sak att säga ifrån mot det här, samtidigt som jag blir trött på

* Hur folk kan reta upp sig på allt möjligt och förhindra andra från att ha trevligt
* Varför det tog sådan tid för vissa människor att förstå att i hela nördvärlden, säljer sex
* Boothgirls är vanligtvis enormt osexiga, och får mig snarare att hålla mig undan än att gå dit. (plastiga > attraktiva)

Visst att jag hade velat ha bort dem, men blaeh. Folk som lägger sig i och ska vara så PK hela tiden är inte mindre irriterande, särskilt när de viftar med "sexistisk"-kortet, vilket är väldigt förlegat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

så här såg dom ut sist

http://www.rakaka.se/images/1092-MSIBOOTHBABES_lopbild.jpg

inte direkt jätte naket om du frågarar mig.

Svarade bara på frågan angående kvinnor i bikini, bryr mig inte så mycket om hur de såg ut förra året

Permalänk
Skrivet av Minimupp:

Tycker du det vore okej om de tog med lite lättklädda killar också :p?
Jag hade lätt ställt upp om få var fallet!
Att få en laptop mot att krama datorprylar iklädd enbart kallingar på dreamhack är ju win-win

Just det. Ska man ha båstjejer måste man ha båskillar också. Allt för jämställdheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Jag anser mig själv vara datornörd men jag ställer mig helt emot det som verkar vara den generella synen här, i varje fall bland de som kommenterar och röstar.

För mig handlar det inte om moralpanik någonstans, folk får göra som de vill, det är inte själva nakenheten som stör mig (tro mig, i rätt forum, uppskattar också jag det) utan de faktum att vi har en norm i samhället som säger att kvinnor och män ska vara och uppfattas på vissa sätt. Man bedömer efter kön, inte individ. Jag har själv en dotter i skolåldern och jag jobbar stenhårt för att hon aldrig ska känna sig hämmad eller begränsad av att hon är tjej.

Det har som sagt inte med sex att göra utan vi har en skev struktur. De tjejerna som gör detta gör det av egen fri vilja men samtidigt har de förmodligen bombarderats av olika stereotypa bilder om hur en tjej ska vara och hur hon ska bete sig - alltid fin, alltid duktig, alltid till lags. Förmodligen har de också ofta ganska dåligt självförtroende och vill bli sedda.

jag gillar att du ser dig som någon sorts över man till dessa sorgliga individer och att dom har fel om sig själva men att du med din stora erfarenheter som tex kanske psykolog (jag antar du har någon sorts tyngdbakom dina ord när du kommer med såna påstående att ALLA som kan tänkas göra nått har ett "fel" på sig som du jobbar på att din dotter inte ska få)

det är samma skit som när folk ropade att alla som tex inte tyckte vanilj sex var tillräckligt hade blivit utsatta för övergrepp. but guess what dom har kommit fram till att det inte var så men som sagt du med dina oerhörda insikter i ämnet vet vad du pratar om. Och alla kvinnor som kan tänkas vilja vara bootbabes behöver bara lite terapi för att frälsas till den rätta vägen (din väg)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av w1ngd3:

Svarade bara på frågan angående kvinnor i bikini, bryr mig inte så mycket om hur de såg ut förra året

fast vart har det sagts att dom skulle vara klädda så på DH?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av adzer:

Sen när har inte vuxna kvinnor någon egen vilja utan måste skyddas från sina egna handlingar med hjälp av förbud?

Håller med FULLSTÄNDIGT!!¨
Vill man modella så ska man få göra det, är man myndig MÅSTE man väl för fan få bestämma själv, om det inte är olagligt vilket detta inte är...

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Medlem

Men om MSI ska fortsätta köra lap-dance tävlingar med tjejer i kort-kjol så kanske de kan sätta 18-årsgräns på hela evenmanget också

Problemet är ju inte att de har "booth-babes", utan på vilket sätt de har dem...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag vill ha halv nakna brudar ju!! fett tråkigt med bara killar på dreamhack tex.

La förresten upp en kommentar på xboxflickans blogg inlägg som James.. orkar inte skriva allt här..

men de jag kan säga om de hela är.. niiiice, men synd att de tog bort tävlingen.. ville se lite hud liksom.. att klaga på att sälja sex med sina produkter, kan de lika gärna börja med modebranschen, för den orkar jag fullständigt inte med... men hälsosamma, fina storybystade tjejer som tar hand om sig själv.. whats the problem? Big whoop, wanna fight about it?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

fast vart har det sagts att dom skulle vara klädda så på DH?

Du har helt rätt, jag menade: visst tycker jag om tjejer i bikini (från första inlägget), men om de hade varit iklädda detta vid MSI:s monter hade det varit en annan femma. Uttryckte mig lite klumpigt.

Förövrigt undrar jag varför de måste skicka in bikinibilder på sig själva om de inte ska bära plagget i fråga?

Permalänk
Skrivet av arnell:

Finns säkert tjejer som ser bra ut men bestyckats med en ärthjärna, perfekt jobb för dom ju. Stå o se snygg ut hela dagen och slippa svara på massa svåra frågor. Marknaden är inte statisk och det gäller att hitta jobb för alla i samhället, detta hade passat perfekt för en strippa eller dylikt(som bonus för vi förhoppningsvis in lite skatt också).

Ser inte vad detta har med sexism att göra, finns ju branscher där det motsatta scenariot utspelar sig. Där de vill ha en kvinna som säljer produkten och en snygg man som står som aktersmycke och försöker charma de bleka feta rika damerna. Företaget måste väll själva kunna bestämma vilken image dom vill promota? Vill dom promota en bild av kvinnohud och anspela på det sexuella ska de ju få göra det, inget olagligt i det(ännu iaf). Självklart fungerar det också annars hade inte metoden använts sedan stenåldern.

Att kalla strippor för korkade skulle jag kanske inte säga. Tjejer som drar 40-50 k i månaden på att skaka rumpa vid 18:års ålder och har det drivet kan ibland bara grunda för en god finanisell grund. Visst vissa kanske har dragit lite för mycke kola men min erfarenhet säger att de brukar vara förbannat listiga.

Det har inte med hjärna att göra, pengar däremot är som vanligt drivkraften, där folk har moraliska hangupps finns det pengar att tjäna.

Permalänk
Medlem

Haha! Det politiskt korrekta Sverige går loss! Vem bryr sig. Tycker det är klent av MSI att dra tillbaka tävlingen för att en liten skara människor är lite upprörda.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Fascinerande hur folk (välbärgade pojkar?) verkar tro att vi fortfarande inte lever i "a mans world".
Tjejerna får skylla sig själva då eftersom det är deras val? Visst är det så. Precis som att kvinnor inte skall ha lika lön för lika arbete, för att de väljer att vara kvinnor. Det här är mycket mer komplicerat än bikinitjejer i en stor lagerlokal med finniga killar. Förstår man inte problematiken så förstår man inte att detta är fel helt enkelt.
OK, lite överdrivet, kanske fånigt rent utav att dra för stora växlar av detta, men jag är övertygad om att det är därifrån detta uppstår.
Jag retar mig enormt på det omvända, att det tycks vara mer accepterat att män visar hud för att sälja till kvinnor. Det är ändå inte samma sak.

Den här typen av förbud brukar få motsatt effekt. Känslan om att detta är snett borde finnas naturligt, men man får väl hoppas att det långsamt växer fram (århundraden av kamp räcker alltså inte).

Permalänk
Medlem

Bikini chock

Stackars kvinnor att ständigt vara utsatta för män

Permalänk
Medlem

Nästa steg: Förbjud tjejer på Dreamhack.
Då slipper man alla sånna problem.

Permalänk
Medlem

När vi ändå kör på så kan vi ta bort facebook! Finns ju va fan bikini bilder där....

Permalänk
Medlem

this is not sexism! its female empowerment! lol

Permalänk
Medlem

visst gillar jag tjejer men om jag ska vara ärlig så har denna form av reklam ingen effekt på mig, man kollar ju in tjejerna lite men det blir inte direkt nån större chans att jag köper något från msi

Permalänk
Medlem
Skrivet av w1ngd3:

Du har helt rätt, jag menade: visst tycker jag om tjejer i bikini (från första inlägget), men om de hade varit iklädda detta vid MSI:s monter hade det varit en annan femma. Uttryckte mig lite klumpigt.

Förövrigt undrar jag varför de måste skicka in bikinibilder på sig själva om de inte ska bära plagget i fråga?

förmodligen för att dom vill ha "heta brudar" och det kanske är svårare att se ifall dom har på sig tex massa vinter kläder.

Jag håller med om att hela tävlingen är genomförd är ganska fail men man måste tänka på att deras företag är baserat på andra sidan jorden med en helt annan kultur vilket nog kan ligga bakom en del av det här fel klaveret. dock så tycker jag att dom borde hålla bättre koll på skillnaden i kulturer (om det är därför) då det här blir väldigt dålig PR.

Men som sagt jag skulle bli extremt förvånad ifall att DH skulle tillåta att det går omkring brudar i bara bikini.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Ja, det är ju ett känt fenomen att folk tar till våld när argumenten tryter. Jag tolkar det som att du inte är förmögen att bemöta mina argument i sak.

Rolig liknelse eftersom det är du som representerar den kunskapsföraktande attityden. Som sagt, läs lite sociologi och kom tillbaka sen.

Jo det har jag, men det betyder inte att jag tror att anser att porren är nåt som är bra för samhället.

Hur gammal är du egentligen?

Wow, vad mycket förakt du går omkring och bär på. Det kan inte vara bra för blodtrycket. Dessutom brukar jag argumentera lika flitigt mot Schymans påhitt. Ditt problem är att du ser världen helt i svartvitt, och inte förmår se nyanserna. Eller är det så att du inte förstår dem?

Där har du rätt, det är återigen ett känt faktum att man inte kan vinna mot en idiot. Ignorance is bliss!

nej nu lägger jag ner. Som sagt statistiken talar för sig själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Haha! Det politiskt korrekta Sverige går loss! Vem bryr sig. Tycker det är klent av MSI att dra tillbaka tävlingen för att en liten skara människor är lite upprörda.

Liten? Hur liten?

Permalänk

Förstår att detta är en fråga som rör upp redaktionen

http://www.sweclockers.com/galleri/6382-bilder-fran-dhw10

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

förmodligen för att dom vill ha "heta brudar" och det kanske är svårare att se ifall dom har på sig tex massa vinter kläder.

Jag håller med om att hela tävlingen är genomförd är ganska fail men man måste tänka på att deras företag är baserat på andra sidan jorden med en helt annan kultur vilket nog kan ligga bakom en del av det här fel klaveret. dock så tycker jag att dom borde hålla bättre koll på skillnaden i kulturer (om det är därför) då det här blir väldigt dålig PR.

Men som sagt jag skulle bli extremt förvånad ifall att DH skulle tillåta att det går omkring brudar i bara bikini.

Ja, det var ganska fail och tro att det skulle falla i god jord i just Sverige, haha