Permalänk

Air-penetrator skjuter luft mot det hållet "spjälen" sitter. och är din dator varm så rekommenderar jag att du sätter den så den ger processorkylare mer frisk luft.

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Inaktiv

Titta på pilarna.

Permalänk

Hur skriver man förresten för att länka in bilderna så där som "söderbäck" gjorde? Är det vad som kallas html?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem

Ibland har jag tagit till en tändare....

Så slipper man vara logisk, men jag gillade liknelsen med skeden

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Skrivet av Dylanator:

Hur skriver man förresten för att länka in bilderna så där som "söderbäck" gjorde? Är det vad som kallas html?

[.IMG]123[./IMG]

Utan mina punker och 123.

Permalänk
Skrivet av Rillepille:

[.IMG]123[./IMG]

Utan mina punker och 123.

Och "123" skall alltså ersättas med en direktlänk till din bild.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dylanator:

Hur skriver man förresten för att länka in bilderna så där som "söderbäck" gjorde? Är det vad som kallas html?

Lite guide här du kan kolla på hur det går till--> http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=56&t=126322

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

http://oi54.tinypic.com/2rwvk9g.jpg

Såja. Gått loss lite i paint ;).

Bild 1:
En sked i genomskärning.

Bild 2: Sked som dras genom vattnet i pilens riktning.
I denna bild skopas vattnet upp ur ytan. Skedens skålformning gör att vattnet flyttas uppåt.
Hade man försökt skopa vatten på detta sätt själv hade man antagligen hållt skeden på detta sätt.

Bild 3: Sked som skopar vatten i pilens riktning.
Föser man undan vattnet med skedens baksida greppas mindre vatten. Känns ganska naturligt om man tänker på det.

Bild4: Fläktblad från sidan.
Chassifläktar är liksom skedar något skålformade vilket gör dem mer effektiva. Som Bild 4 visar greppar den nedre delen av fläktbladet luften med en liten vinkel. Efterhand som luften glider över fläktbladet vinklas luftströmmen mer och mer vilket illustreras av de röda pilarna.
Som mental bild kan man väl säga att fläktbladen kontinuerligt skopar luft. Det är alltså skålformen på fläktbladen som hjälper en att se åt vilket håll fläkten är konstruerad att blåsa luft.
På bild 4 kommer luften alltså röra sig från den nedre delen av bilden och lämna fläkten i riktning uppåt.

Bild 5 är ett litet test. Vilket håll blåser denna fläkt åt vid användning?
Mot kameran eller ifrån kameran?

EDIT:
Bör kanske tillägga att jag instämmer med andra om att monteringen av kylaren är ett viktigare problem att adressera just nu. Fläktriktningen är inte det stora problemet.

This man got skill with the mouse ;D

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Hjälpsam

/popcorn
/enjoy

Helt episk tråd Vilka paint skills, helt otroligt, och minst 7 pers har sagt att titta på pilarna utan att läsa andra respons.

/fascinerad

Till OP. Ja din stockklylare sitter inte rätt monterad och enda anledningen till att den endast håler 98c eller vad det nu var är att processorn throttlar till det värdet. Pushpins är inte en rolig historia och de sitter garanterad fel.

Hoppas att din nya H80 löser problemet, och den bör absolut vara lättare att montera än intel stock pushpin (vilka jag har motsatt mig sedan dag 1 de introducerades).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

This man got skill with the mouse ;D

Jag hoppas han använder en tablet annars är jag förvånad

Permalänk

Jag har nog monterat 100 chassiflätar (minst) och det första jag tittar på är vilken sida kablarna är dragna (till motorn). Det har (på de fläktarna jag monterat) ALLTID varit UTBLÅS-sidan, enkelt!!

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Medlem

Två felmonterade chassifläktar får inte en CPU att brinna upp, så som de flesta säger måste du verkligen kolla att du sätter kylaren rätt nästa gång. Låt någon mer kunnig göra det om du känner dig osäker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pie-or-paj:

OT: Måste bara beundra dina paintskills. 3D "effekten" på fjärde bilden är verkligen väldigt bra. Själv har man problem med att rita en kub på ett vanligt papper.

Skrivet av Dylanator:

OT: wow SÖDERBÄCK, nice job!!! Haru sökt jobbet på IKEA??? quote: Flitig, datorvan illustratör sökes till att ta våra byggbeskrivningar till 2000-talet! Vi ser gärna både kvinnliga och Nördiga sökande! Social kompetens EJ nödvändig, men förmåga att kommunicera via nätverk är ett måste!
Kontakta Ingvar.K@JKEA.se

Skrivet av SideWinder86:

This man got skill with the mouse ;D

Skrivet av Fluf:

Helt episk tråd Vilka paint skills, helt otroligt, och minst 7 pers har sagt att titta på pilarna utan att läsa andra respons

Skrivet av swesen:

Jag hoppas han använder en tablet annars är jag förvånad

Ahh. Nu väller komplimangerna in här ;). Nästan lite väl bra för så incredible var det kanske inte, haha. Finns en hel hög med riktiga grafiker i forumet som jag inte kan mäta mig med ens om jag försöker. Men det verkar vara uppskattat med bilder man ritar själv iaf. Väldigt kul med feedback.
Paint är faktiskt ganska användbart i många lägen. Har gjort bra mycket mer avancerade ritningar än denna snabba skiss i paint ;P.

swesen - för bilden användes bara mus och tangentbord. Ingen tablet eller ritplatta ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Ahh. Nu väller komplimangerna in här ;). Nästan lite väl bra för så incredible var det kanske inte, haha. Finns en hel hög med riktiga grafiker i forumet som jag inte kan mäta mig med ens om jag försöker. Men det verkar vara uppskattat med bilder man ritar själv iaf. Väldigt kul med feedback.
Paint är faktiskt ganska användbart i många lägen. Har gjort bra mycket mer avancerade ritningar än denna snabba skiss i paint ;P.

swesen - för bilden användes bara mus och tangentbord. Ingen tablet eller ritplatta ;).

Klart det finns säkert "grafiker" här, vem vet kanske en och annan konstnär rent av, men de använder sällan paint va?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem

detta måtte vara en av de roligaste trådarna i swec på länge

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

detta måtte vara en av de roligaste trådarna i swec på länge

Det Mithras sa...!

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q